1ο ΕΠΑΛ Ξάνθης: Διήμερη κατάληψη για ένα…ψόφιο ποντίκι;

Η «Θ» ανοίγει ξανά τον «φάκελο» των καταλήψεων –Η νομιμότητα, οι «μονιμάδες» μαθητές, οι εκπαιδευτικοί και ο ρόλος των γονέων

Μιλούν στην «Θ» οι εκπρόσωποι της Β’ Βάθμιας, της Περιφ. Εκπ/σης και των γονέων

 

Όχι μία, αλλά δύο μέρες διήρκησε τελικά η κατάληψη στο 1ο ΕΠΑΛ Ξάνθης (τουλάχιστον μέχρι χθες), με αφορμή την οποία συμπολίτισσά μας κατήγγειλε τα όσα συμβαίνουν στην εν λόγω σχολική μονάδα με ένα κείμενο στο Facebook, το οποίο ανέφερε τα εξής:

 

Η «ΕΠΙΜΑΧΗ» ΑΝΑΡΤΗΣΗ

«Δεν πάει άλλο… Το αίσχος του 1ου ΕΠΑΛ Ξάνθης συνεχίζεται. Μαθήτρια που επί πολλά έτη… «ηθελημένα»… δεν παίρνει απολυτήριο, απλά «φοιτεί» και κόβεται τελικά από απουσίες, έφερε χθες και τοποθέτησε κατά την ώρα του μαθήματος, ψόφιο ποντίκι στα εργαστήρια της Νοσηλευτικής με στόχο να επικαλεστούν την ύπαρξή του και να κάνουν κατάληψη. Σήμερα 19/11/2019 πραγματοποίησαν την 3η κατά σειρά κατάληψη για φέτος (σχολικό έτος 2019/20). Μαζί με μόνιμους εξωσχολικούς και άλλους μονιμάδες «μαθητές» εμποδίζουν την εύρυθμη λειτουργία του σχολείου, αλλά και την διεξαγωγή του μαθήματος υπό την αδιαφορία… των καθηγητών και του διευθυντή για τις φθορές, τις καταστροφές και την μη παράδοση μαθήματος με τίμημα στασιμότητα της ύλης. Εν τούτοις ενωμένοι οι προαναφερόμενοι όλοι… μαζί, τιμωρούν ποικιλοτρόπως όποιον κοινοποιήσει τα γεγονότα στην ευρύτερη κοινωνία της πόλης και στην υπόλοιπη Ελλάδα. Εκεί μέσα όμως υπάρχουν άνθρωποι που φοιτούν για ειδικότητα και παιδιά που προσπαθούν να εισαχθούν στα Α.Ε.Ι. Κύριε Πρωθυπουργέ, κυρία Υπουργέ Παιδείας, κύριε Δήμαρχε της Ξάνθης διαθέστε ένα κτίριο για να γίνει μάθημα για όσους μαθητές θέλουν… να παρακολουθήσουν και για όσους καθηγητές θέλουν… να διδάξουν και «δώστε τους» -αν δεν μπορείτε να κάνετε τίποτε- το 1ο ΕΠΑΛ να το κατοικοεδρεύουν οι καταληψίες και μαζί με τους… έσω συνεργάτες τους να λειτουργούν με όσο ζήλο θέλουν την επικερδή και αφορολόγητη «επιχείρησή» τους… Δεν πάει άλλο… Ζητούμε βοήθεια».

ΧΡ. ΖΗΚΟΥΔΗΣ: «ΕΓΙΝΕ ΜΥΟΚΤΟΝΙΑ ΕΔΩ ΚΑΙ ΚΑΙΡΟ»

Πρόκειται για μια κατάληψη την οποία επιβεβαίωσε στην «Θ» ο προϊστάμενος εκπαιδευτικών θεμάτων της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Ξάνθης κ. Χρήστος Ζηκούδης, ξεκαθαρίζοντας ωστόσο ότι «κατάληψη υπήρξε και επικαλέστηκαν θέμα υγιεινής (ένα ψόφιο ποντίκι). Ωστόσο είχε γίνει μυοκτονία εδώ και καιρό. Δεν υπάρχει καμία καταγγελία σε εμάς. Και σήμερα έχει κατάληψη».

 

Κ. ΜΠΑΝΤΙΚΟΣ: «ΚΑΙ ΜΥΟΚΤΟΝΙΑ ΚΑΙ ΕΠΑΝΕΛΕΓΧΟΣ – ΘΑ ΔΙΕΡΕΥΝΗΘΕΙ ΤΟ ΘΕΜΑ ΤΗΣ ΚΑΤΑΛΗΨΗΣ ΣΕ ΚΑΘΕ ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ»

Γεγονός που επιβεβαιώνει στην «Θ» και ο Περιφερειακός Διευθυντής Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης ΑΜ-Θ κ. Κωνσταντίνος Μπαντίκος, ο οποίος αν και βρίσκονταν στο εξωτερικό, επισήμανε τηλεφωνικά στην «Θ» ότι «έχει γίνει μυοκτονία τον Σεπτέμβριο και μάλιστα μερικές ημέρες μετά  η εταιρεία προέβη σε επανέλεγχο  και είπε ότι όλα είναι εντάξει. Τώρα πως βρέθηκε το ποντίκι…αλλά με ένα ποντίκι να χαλούμε την λειτουργία του σχολείου; Θα δούμε τι γίνεται και πως θα το χειριστεί η διεύθυνση. Νομίζω ότι είναι υπερβολικός ο λόγος για να συνεχιστεί και δεύτερη ημέρα η κατάληψη, από την στιγμή που η διεύθυνση έχει κάνει τις ενέργειες. Από ότι γνωρίζω 3-4 ήταν αυτοί που έκαναν την κατάληψη. Βρίσκομαι στο εξωτερικό για υπηρεσιακούς λόγους αλλά εχω επαφή και με το σχολείο και με την Β/θμια Εκπαίδευση για αυτό το θέμα  για να δούμε τι συνέβη. Θα πρέπει βεβαίως να ληφθούν και κάποια μέτρα, διότι δεν μπορεί ο καθένας (ανεξάρτητα από τον λόγο, ο οποίος θα πρέπει να διερευνάται βάσει λεγομένων ή σε περίπτωση αδιαφορίας ή έλλειψης ενδιαφέροντος για την επίλυση του προβλήματος) να κάνει κατάληψη. Πολλές φορές ανάγεται σε άλλους λόγους. Σε κάθε περίπτωση, θα διερευνηθεί το θέμα».

Με αφορμή όλα τα παραπάνω, η «Θ» ανοίγει για άλλη μια φορά τον «φάκελο» των καταλήψεων, οι οποίες βέβαια άπτονται και των γονέων των μαθητών και όχι μόνον της μαθητικής και εκπαιδευτικής κοινότητας, αφού δεν μπορεί ο καθένας να «ανοίγει» και να «κλείνει» ένα σχολείο κατά βούληση, χωρίς να ακολουθείται η νόμιμη διαδικασία, σε βάρος μάλιστα όλων εκείνων των παιδιών που θέλουν να παρακολουθήσουν τα μαθήματά τους, έχοντας στόχους και όνειρα για την εισαγωγή τους στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση.

ΑΘ. ΓΑΝΙΔΗΣ: «ΠΡΟΣΠΑΘΗΣΑΜΕ ΝΑ ΒΡΟΥΜΕ ΑΝ ΥΠΑΡΧΕΙ ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΓΟΝΕΩΝ, ΑΛΛΑ…»

Για όλα τα παραπάνω μίλησε στην «Θ» ο πρόεδρος της Ένωσης Συλλόγων Γονέων και Κηδεμόνων Ξάνθης κ. Αθανάσιος Γανίδης, ο οποίος μάλιστα σε ερώτηση μας για το αν υπάρχει σύλλογος γονέων στο 1ο ΕΠΑΛ Ξάνθης ξεκαθάρισε ότι «δεν γνωρίζω αν υπάρχει σύλλογος γονέων. Δεν έχουμε έρθει ποτέ σε επικοινωνία. Εμείς προσπαθήσαμε να βρούμε κάποιο σύλλογο, αλλά δεν τα καταφέραμε. Είναι πολύ πιθανόν να μην υπάρχει».

 

«ΜΗ ΕΠΙΤΡΕΠΤΗ ΕΝΕΡΓΕΙΑ Η ΚΑΤΑΛΗΨΗ –ΙΣΩΣ ΘΑ ΕΠΡΕΠΕ ΝΑ ΚΛΗΘΕΙ ΚΑΙ Η ΑΣΤΥΝΟΜΙΑ –  ΘΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΤΗΡΕΙΤΑΙ Η ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΚΑΙ ΝΑ ΛΑΜΒΑΝΟΝΤΑΙ ΣΥΛΛΟΓΙΚΕΣ ΑΠΟΦΑΣΕΙΣ»

«Και βέβαια δεν μπορεί να κάνει όποιος θέλει, κατάληψη. Η κατάληψη δεν είναι κάποια ενέργεια επιτρεπτή από την νομοθεσία, άλλωστε. Κανονικά θα έπρεπε να τηρηθεί μια διαδικασία. Σε κάθε σχολείο πρέπει να υπάρχει Σύλλογος Γονέων, το 15μελες συμβούλιο των μαθητών που θα πρέπει να λειτουργεί σωστά και σε συνεργασία με τον Σύλλογο Διδασκόντων. Αν υπάρχει κάποιο θέμα που χρήζει άμεσης αντιμετώπισης, θα πρέπει να κάνουν μια έκτακτη Γενική Συνέλευση, να ζητήσουν άδεια από τον Λυκειάρχη, να πάρουν όλοι οι μαθητές απόφαση για μια αποχή και όχι μόνο του το 15μελές, να ενημερωθεί και ο Σύλλογος Διδασκόντων αλλά και ο Σύλλογος Γονέων (αν υπάρχει) για τα προβλήματα και να δράσουν. Αυτά είναι «σπασμωδικές» ή ίσως αντιδράσεις κάποιων που θέλουν να «γλιτώσουν» μαθήματα. Πάντως δεν δείχνουν κάποια διάθεση για συνεργασία. Τα προβλήματα δεν λύνονται μόνον με το να «φωνάζουμε» αλλά με το να αναφέρονται, να βλέπουμε πως θα τα λύσουμε και γενικά να υπάρχει μια συνεννόηση. Δεν μπορώ να έχω εικόνα σχετικά με το αν υπάρχουν μαθητές που προκαλούν συνεχώς. Από εκεί και έπειτα, ο διευθυντής που έχει μια καλύτερη εικόνα, ίσως θα έπρεπε να καλέσει την Αστυνομία. Πράγμα που μπορεί να το κάνει» συνέχισε ο ίδιος, ενώ αναφορικά με το αν ανησυχεί η «ένωση» για το θέμα των καταλήψεων που μόνο λίγες δεν είναι και στην πόλη μας, δεδομένου ότι δεν έχουν περάσει παρά μερικοί μήνες από την νέα σχολική χρονιά, επισημαίνει ότι «σίγουρα ανησυχούμε αλλά θα πρέπει και οι ίδιοι οι γονείς που στέλνουν τα παιδιά τους στα συγκεκριμένα σχολεία, να ανησυχήσουν και οι ίδιοι. Γιατί δεν ακούγονται οι ίδιοι οι γονείς. Εμείς σαν ένωση, όπως έχω πει και στο παρελθόν, προσπαθούμε να έρθουμε σε συνεννόηση για να δημιουργήσουμε συλλόγους γονέων (όπου δεν υπάρχουν) και να τους κάνουμε ενεργούς, αλλά αν οι ίδιοι οι γονείς «γυρνούν» την πλάτη τους, δεν μπορούμε να κάνουμε τίποτα. Πολλές φορές τα προβλήματα ξεκινούν από τους ίδιους τους γονείς, με την έννοια της αδιαφορίας. Το ενδιαφέρον των γονιών για το τι κάνουν τα παιδιά τους στο σχολείο, μειώνεται δραματικά καθώς ανεβαίνουν βαθμίδα εκπαίδευσης. Βλέπουμε ότι στους συλλόγους γονέων, έχουμε μια πολύ μεγάλη συμμετοχή στα δημοτικά, ενώ στο γυμνάσιο αυτό αρχίζει να φθίνει και στο δε λύκειο δεν βρίσκεις…κανένα. Είναι λίγα τα λύκεια στα οποία οι σύλλογοι γονέων λειτουργούν με μεράκι, ενδιαφέρον για τα παιδιά τους και έτσι όπως πρέπει. Δυστυχώς, αν δεν ενεργοποιηθούν οι ίδιοι οι γονείς, δεν θα μπορέσουν να γίνουν πολλά πράγματα. Εμείς κάνουμε μια προσπάθεια, για παράδειγμα δημιουργούμε νέο σύλλογο γονέων στο Εκκλησιαστικό Γυμνάσιο – Λύκειο,  αλλά με τα ΕΠΑΛ δεν μπορέσαμε να βγάλουμε «άκρη», τουλάχιστον μέχρι αυτήν την στιγμή».

 

ΟΙ…«ΛΙΜΝΑΖΟΝΤΕΣ» ΜΑΘΗΤΕΣ,  Ο ΡΟΛΟΣ ΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΚΑΙ ΤΑ…ΚΑΤΩΤΕΡΑ ΤΩΝ ΠΕΡΙΣΤΑΣΕΩΝ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΑ ΛΥΚΕΙΑ

Από την άλλη, με αφορμή την προαναφερόμενη καταγγελία της συμπολίτισσάς μας για «μαθήτρια που επί πολλά έτη… «ηθελημένα»… δεν παίρνει απολυτήριο, απλά «φοιτεί» και κόβεται τελικά από απουσίες», ανοίγει ένα επιπλέον ζήτημα που αφορά στους…«λιμνάζοντες» μαθητές.
Θέμα για το οποίο ο κ. Γανίδης υπογραμμίζει ότι «δεν είμαι σίγουρος τι ισχύει εδώ. Αλλά αυτό που ξέρω είναι ότι τουλάχιστον τα αγόρια, δεν μπορούν να πάρουν πολλά χρόνια αναβολή για να τελειώσουν το λύκειο. Είναι 1-2 χρονιές. Το ίδιο θα έπρεπε να ισχύει και για τα κορίτσια. Εννοώ ότι αν στο ίδιο χρονικό διάστημα, ένα κορίτσι δεν τελειώσει το ΕΠΑΛ, να την στέλνουν στο νυκτερινό όπου πηγαίνουν οι ενήλικες πλέον. Δεν μπορεί ένας άνθρωπος να είναι 30 ετών και να κάνει ό,τι θέλει στο σχολείο. Το θέμα επίσης είναι ότι θα πρέπει και οι εκπαιδευτικοί να σκεφτούν τι προσπαθούν να κάνουν. Από προσωπική εμπειρία, σας λέω ότι έχω δει μαθητές που δεν μπορούν να κάνουν ούτε μια πρόσθεση, να τελειώνουν το λύκειο. Θέλεις να κάνεις κόσμο που να έχει τελειώσει μια σχολή, ένα γυμνάσιο ή ένα λύκειο; Η θέλεις κόσμο να μάθει; Αν είναι το πρώτο, τότε τα παιδιά δεν χρειάζεται να πηγαίνουν στο σχολείο. Ας στείλουν τα απολυτήρια στο σπίτι. Είναι δυνατόν να τον «περνάς» χωρίς να ξέρει να διαβάζει; Εχω τύχει περίπτωση αναλφάβητου μαθητή, ο οποίος ενώ δεν ήξερε να διαβάζει, τελείωσε το λύκειο. Ποιο το νόημα, να ξυπνούν τα παιδιά το πρωί, να πηγαίνουν σχολείο και να γυρνούν. Αν το υπουργείο θέλει να γεμίζει απολυτήρια λυκείου, ας τα στέλνει απευθείας στο…σπίτι.
Για τα δε ΕΠΑΛ, πρέπει να ξεκαθαρίσουμε ότι δεν είναι μια κατώτερη μορφή εκπαίδευσης. Εμείς επιλέγουμε να την καταντούμε «κατώτερη», γιατί κάποιοι προφανώς πηγαίνουν στο ΕΠΑΛ νομίζοντας και θα πηγαίνουν καθημερινά «εκδρομή» και θα πάρουν στο τέλος το απολυτήριο, με αποτέλεσμα να υποβαθμίζεται η «εικόνα» του σχολείου. Η πραγματική εικόνα δεν είναι αυτή και δεν θα έπρεπε να είναι. Εδώ, θα πρέπει και η διεύθυνση του σχολείου να δει τι θα κάνει και πως θα πρέπει να διαχειριστεί μερικά πράγματα. Για παράδειγμα, γνωρίζω ότι θα μπορούσε να καλέσει την αστυνομία για να διακόψει την κατάληψη, πράγμα που δεν έκανε. Θα έπρεπε να προσπαθήσει να επικοινωνήσει με τους γονείς για να δει τι σκοπό έχουν να κάνουν με τα παιδιά τους. Είναι πολλά τα θέματα που θα πρέπει να δουν μεταξύ τους, γιατί τέτοια γεγονότα εμποδίζουν και την μάθηση των παιδιών».