5747 υποψήφιοι σε όλη την ΑΜΘ – 1106 στην Ξάνθη

Παιδεία και Εκπαίδευση, το θέμα των Πανελλαδικών Εξετάσεων

«Βατό» το θέμα και σαφείς οι ερωτήσεις σύμφωνα με το «Πρότυπο Μάθησης»

Με το μάθημα της Νεοελληνικής Γλώσσας (Έκθεση) ξεκίνησαν χθες οι Πανελλαδικές Εξετάσεις στα ΓΕΛ (8 Ιουνίου), με τα ΕΠΑΛ να έχουν μπει στον ίδιο «ρυθμό» από προχθές. Το θέμα των Πανελληνίων για τους υποψηφίους των ΓΕΛ ήταν η Παιδεία και η Εκπαίδευση. Θέμα για το οποίο χρησιμοποιήθηκε ένα κείμενο του Δ. Ν. Μαρωνίτη, από την εφημερίδα «Το Βήμα της Κυριακής», 1/3/2009 και 8/3/2009, προσαρμοσμένο μάλιστα για τον σκοπό της αξιολόγησης.

Σύμφωνα με τον ιδιοκτήτη του Φροντιστηρίου Μέσης Εκπαίδευσης «Πρότυπο Μάθησης» κ. Κώστας Κετίπη, πρόκειται για ένα «βατό» όπως χαρακτηρίζεται στους κύκλους των μαθητών, ενώ οι ερωτήσεις και τα ζητούμενα ήταν σαφέστατα.

Στο γενικότερο πλαίσιο της διαδικασίας τώρα, όλα κύλησαν ομαλά, όπως αναφέρει στην «Θ» ο Περιφερειακός Διευθυντής Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης κ. Παναγιώτης Κεραμάρης, ο οποίος μάλιστα μας δίνει και τον ακριβή αριθμό υποψηφίων για την περιφέρεια ΑΜΘ αλλά και την Ξάνθη, επισημαίνοντας παράλληλα ότι ο «ρυθμός» των Πανελλαδικών Εξετάσεων «χτυπά» από την Πέμπτη στα Επαγγελματικά Λύκεια της χώρας.

 

«ΑΠΟ ΤΗΝ ΠΕΜΠΤΗ ΣΤΟΝ ΡΥΘΜΟ ΤΩΝ ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΩΝ»

Ειδικότερα ο ίδιος αναφέρει στην «Θ» ότι «όλα κύλησαν ομαλά. Δεν υπήρξε κανένα συμβάν. Τα παιδιά φαντάζομαι ότι έγραψαν ήρεμα και ψύχραιμα, ανάλογα με το πώς προετοιμάστηκε ο καθένας και από ότι έμαθα, τα θέματα ήταν (όπως τα χαρακτηρίζουν) «βατά». Το θέμα αφορούσε την παιδεία και την εκπαίδευση. Κάτι σχετικό με το όλο σύστημά μας. Οι πανελλαδικές ξεκίνησαν την Πέμπτη για τα Επαγγελματικά Λύκεια και την Παρασκευή για τα Γενικά Λύκεια. Κάτι που αξίζει να σημειωθεί είναι ότι το τελευταίο διάστημα, γίνεται μια μεγάλη προσπάθεια στα Επαγγελματικά Λύκεια, προκειμένου να βελτιώσουμε εκεί τα πράγματα και να ωθήσουμε περισσότερα παιδιά εκεί, γιατί έχουν και περισσότερες διεξόδους αποκατάστασης».

 

5747 ΥΠΟΨΗΦΙΟΙ ΣΕ ΟΛΗ ΤΗΝ ΑΜΘ – 1106 ΣΤΗΝ ΞΑΝΘΗ

Αναφορικά με τον αριθμό των υποψηφίων στην περιφέρεια αλλά και ειδικότερα στην Ξάνθη, ο ίδιος επισήμανε ότι «οι μαθητές στην Περιφέρεια είναι 4466 για τα ΓΕΛ σε 45 Εξεταστικά Κέντρα, 1177 στα ΕΠΑΛ σε 8 Εξεταστικά Κέντρα και 104 μαθητές σε 5 Ειδικά Εξεταστικά Κέντρα (για προφορικές εξετάσεις). Η Ξάνθη έχει 871 μαθητές στα ΓΕΛ σε 7 Εξεταστικά Κέντρα, 211 στα ΕΠΑΛ με 1 Εξεταστικό Κέντρο και 24 μαθητές σε 1 Ειδικό Εξεταστικό Κέντρο».

 

«Η ΖΩΗ ΞΕΚΙΝΑ ΜΕ ΤΙΣ ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΕΣ ΚΑΙ ΔΕΝ ΤΕΛΕΙΩΝΕΙ ΜΕ ΑΥΤΕΣ»

«Είναι ένας καλός αριθμός υποψηφίων για την Περιφέρεια Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης» συνέχισε ο ίδιος, σημειώνοντας ότι «οι ευχές όλων μας συνοδεύουν τα παιδιά και ανάλογα με το πώς έχει προετοιμαστεί ο καθένας θα έχει και τους «καρπούς» του αγώνα του. Είπα και χθες στα παιδιά ότι από εδώ (σ.σ τις Πανελλαδικές Εξετάσεις) ξεκινά η ζωή και δεν τελειώνει εδώ, γιατί κάποια παιδιά ορισμένες φορές παίρνουν πολύ «βαριά» τις Πανελλαδικές Εξετάσεις. Εύχομαι σε όλους, κάθε επιτυχία, ο,τι και αν κάνουν στην ζωή τους».

 

«ΒΑΤΑ ΤΑ ΘΕΜΑΤΑ»

Στα θέματα της Έκθεσης τώρα, ο πλέον αρμόδιος κ. Κώστας Κετίπης, ιδιοκτήτης του Φροντιστηρίου Μέσης Εκπαίδευσης «Πρότυπο Μάθησης» αναφέρει επακριβώς ότι «σε γενικές γραμμές τα θέματα ήταν αναμενόμενο να είναι «βατά» και αρκετά εύκολα, γιατί αυξήθηκαν οι εισακτέοι. Συνεπώς αυτό ήταν μια αναμενόμενη εξέλιξη. Το μόνο που ήθελε προσοχή, όπως κάθε φορά που είναι εύκολα τα θέματα, είναι η Έκθεση που φέτος αφορούσε την παιδεία. Εκεί οι πιο πολλοί μαθητές δεν θα είχαν πρόβλημα στο να αναπτύξουν το θέμα, ωστόσο η τελική βαθμολογία θα ανακύψει από το πόσο σωστά και με ωραίο λεξιλόγιο έγινε η ανάπτυξη του θέματος. Θα κριθεί δηλαδή η δεξιοτεχνία του μαθητή, αφού η κατανόηση του θέματος είναι δεδομένη».

 

«Ο ΤΡΟΠΟΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΤΟΥ ΤΕΛΕΥΤΑΙΟΥ ΘΕΜΑΤΟΣ ΘΑ ΚΡΙΝΕΙ ΤΗΝ ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑ»

«Οι γλωσσικές ασκήσεις ήταν αρκετά «βατές» και μπορούσαν να απαντήσουν και οι όχι και τόσο καλά προετοιμασμένοι μαθητές. Για άλλη μια φορά επίσης στο Β.1. θέμα, έβαλαν «Σωστό – Λάθος», το οποίο έδινε όλες τις μονάδες σε έναν μαθητή που ήταν προσεκτικός, σε αντίθεση με προηγούμενα έτη, που το ζητούμενο ήταν η ανάπτυξη παραγράφου. Φέτος ήταν πολύ πιο απλοϊκά τα πράγματα. Γενικά τα θέματα ευνοούσαν πολύ τους μαθητές, αλλά χρειάστηκε προσοχή στον τρόπο ανάπτυξης του τελευταίου θέματος. Εκεί έπρεπε να φανεί η διαφορά» συνεχίζει ο ίδιος, σημειώνοντας ότι «δεν υπήρχε κάποιοι δυσνόητο θέμα. Οι εκφωνήσεις ήταν κατανοητές και ξεκάθαρες. Υπήρχαν ζητούμενα από την βασική θεωρία της τρίτης, ενώ δεν «έπεσαν» θέματα – sos. Παρόλα αυτά ήταν όλα ξεκάθαρα και το τελευταίο ζητούμενο στην Έκθεση ήταν Α και Β. Χώριζε δηλαδή τα ζητούμενα στους μαθητές και αυτό που μας έκανε εντύπωση είναι ότι μέσα σε μια δεκαετία, μπήκε θέμα για παιδεία για δεύτερη φορά. Το θέμα αυτό «έπεσε» το 2010. Βλέπουμε ότι επαναλήφθηκε και είναι κάτι που δεν περιμέναμε να συμβεί. Δεν ήταν δηλαδή αναμενόμενο επειδή είχε μπει το 2010 η παιδεία σαν θέμα και φέτος επαναλήφθηκε. Όμως τα θέματα ήταν εύκολα και «βατά» και ο προετοιμασμένος μαθητής, σε κάθε περίπτωση, έγραφε. Απλά ο τελικός βαθμός και το πόσο καλά έγραψε κάποιος, θα κριθεί από τον τρόπο με τον οποίο χειρίστηκε το τελευταίο θέμα της Έκθεσης. Εκεί θα γίνει η «διάκριση» των μαθητών σε βαθμίδες. Η βαθμολογία στην Έκθεση είναι καθαρά υποκειμενική. Το τελευταίο ζητούμενο είχε να κάνει με όλα τα παραπάνω. Το θέμα το «είχαν» πολλοί, οπότε ο βαθμός θα ανακύψει από το πόσο τεκμηριωμένα παρέθεσε τις ιδέες και πόσο πρωτότυπες ήταν η ιδέες. Ειδικά το τελευταίο ζητούμενο, θα κρίνει και το τελικό αποτέλεσμα».

 

«Η ΔΙΑΚΡΙΣΗ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΤΟ…ΡΕΖΟΥΜΕ ΤΟΥ ΚΕΙΜΕΝΟΥ»

Σε ο,τι αφορά το κείμενο Μαρωνίτη που «έπεσε», ο κ. Κετίπης σημειώνει ότι «ήταν ένα άρθρο που «έπαιζε» με την παιδεία, την Αρχαία Ελλάδα κλπ και αφορούσε το πάγιο ζητούμενο. Την διάκριση παιδείας και εκπαίδευσης. Αυτό ήταν το «ρεζουμέ» του κειμένου. Ότι η εκπαίδευση στοχεύει στην γνώση και η παιδεία στην ηθικοπνευματική εξέλιξη του ανθρώπου».