Συγκέντρωση διαμαρτυρίας χθες στην κεντρική πλατεία Ξάνθης
Διαμαρτύρονται οι εκπαιδευτικοί μας για την εξίσωση των Κολλεγίων με τα πανεπιστήμια και την «τιμωρητική» διάταξη των αποκλεισμών από τους πίνακες
Σε συγκέντρωση διαμαρτυρίας στην Κεντρική Πλατεία Ξάνθης, προχώρησαν χθες το μεσημέρι οι εκπαιδευτικοί της Ξάνθης, ενάντια στην «εμμονή της πολιτικής ηγεσίας του Υπουργείου Παιδείας στις τιμωρητικές διατάξεις για τον τριετή αποκλεισμό από τους διορισμούς στους εκπαιδευτικούς που παραιτούνται ή δεν αναλαμβάνουν υπηρεσία καθώς και στις ρυθμίσεις του άρθρου 50 που, με πρόσχημα την ανάγκη προσαρμογής της Ελλάδας στην κοινοτική οδηγία 2005/36 οδηγούν στην υποβάθμιση του κύρους των πανεπιστημιακών πτυχίων και την εξίσωσή τους με τους τίτλους κολλεγίων».
ΤΙ ΖΗΤΟΥΝ ΟΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ
Οι εκπαιδευτικοί ζητούν την απόσυρση κάθε τιμωρητικής διάταξης στους διορισμούς εκπαιδευτικών, την απόσυρση του άρθρου 50 που υποβαθμίζει τα πτυχία των πανεπιστημίων εξισώνοντάς τα με αυτά των μεταδευτεροβάθμιων κολλεγίων, τον μόνιμο διορισμό όλων των εκπαιδευτικών που έχει ανάγκη η δημόσια εκπαίδευση με βάση τις θέσεις του κλάδου για τη δομή της εκπαίδευσης, την εξίσωση των δικαιωμάτων των αναπληρωτών με των μόνιμων εκπαιδευτικών, χρηματοδότηση και κτηριακές υποδομές που θα ανταποκρίνονται στις ανάγκες των μαθητών, την καθολική εφαρμογή της δίχρονης υποχρεωτικής προσχολικής αγωγής και εκπαίδευσης καθώς επίσης και καμία τιμωρητική αξιολόγηση-χειραγώγηση για την οποία συνεχώς γίνεται λόγος από τον πρόεδρο του Ι.Ε.Π, την επαναφορά της 35ετίας στις συντάξεις των εκπαιδευτικών και την επιστημονική και οικονομική αναβάθμιση των εκπαιδευτικών.
«ΕΜΠΑΙΓΜΟΣ ΑΠΕΝΑΝΤΙ ΣΤΟΝ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΑΚΟ ΚΟΣΜΟ ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΚΟΙΝΟΤΗΤΑ»
Για όλα τα παραπάνω μίλησε στην «Θ» ο πρόεδρος του Διδασκαλικού Συλλόγου Ξάνθης κ. Δημήτρης Ντούμος, ο οποίος ανέφερε ότι «είναι κινητοποίηση πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης. Η πρώτη έγινε την περασμένη Τρίτη στην Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Ξάνθης για θέματα που αφορούν στο σχέδιο νόμου που κατατέθηκε στην Βουλή, αφού πέρασε από την Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων και ήταν να ψηφιστεί την Τρίτη αλλά υπήρξε αναβολή λόγω ονομαστικής ψηφοφορίας. Οπότε αυτή η κινητοποίηση επαναλαμβάνεται στο πλαίσιο των κινητοποιήσεων που έγιναν σε όλη την Ελλάδα, με αποκορύφωμα το πανεκπαιδευτικό συλλαλητήριο της Τρίτης και της σημερινής ημέρας στην Αθήνα, στην Βουλή. Τα θέματα αφορούν στην δημόσια εκπαίδυση. Βασικό θέμα είναι η αναγνώριση των τίτλων των Κολλεγίων που εξισώνονται με τους τίτλους των πανεπιστημιακών πτυχίων. Κάτι το οποίο προβάλλει η υπουργός, αλλά εμείς θεωρούμε ότι είναι πρόσχημα, γιατί η Ευρωπαϊκή Οδηγία αναφέρεται στα επαγγελματικά δικαιώματα και όχι στην ισοτιμία με την ακαδημαϊκή αναγνώριση. Ξέρουμε ότι μέχρι τώρα, οι τίτλοι σπουδών από Ευρωπαϊκά Πανεπιστήμια, αναγνωρίζονταν, όπως και εμείς μπορούμε να πάμε στο εξωτερικό. Απλώς δεν μπορείς να αναγνωρίζεις τίτλους Κολλεγίων με τριετή χρόνο σπουδών, με προγράμματα στα οποία δεν μπορεί να επέμβει η ελληνική κυβέρνηση προκειμένου να δει τι είναι, απλώς ελέγχει μόνο τις κτιριακές υποδομές. Και βέβαια δεν μας λέει για την άλλη κοινοτική οδηγία που αναφέρεται στα δικαιώματα των αναπληρωτών και μονίμων στην εξίσωση, που θα άνοιγε τον δρόμο για τους διορισμούς των αναπληρωτών που δουλεύουν όλα αυτά τα χρόνια. Με άλλο άρθρο εισάγει τον τριετή αποκλεισμό για τους εκπαιδευτικούς οι οποίοι θα αρνηθούν τον διορισμό τους (είτε και αν παραιτηθούν κατά την διάρκεια της χρονιάς που θα διορισθούν). Αυτό σημαίνει ότι θα παραμείνουν άνεργοι για τρία χρόνια και εδώ πάλι λησμονεί ότι η δημόσια εκπαίδευση στηρίζεται όλα αυτά τα χρόνια στους εκπαιδευτικούς. Υπάρχουν 30.000 αναπληρωτές ανά την Ελλάδα και ξεχνά ότι αυτοί οι εκπαιδευτικοί δουλεύουν 10 και 15 χρόνια ως αναπληρωτές, έχουν κάνει τις οικογένειές τους και άρα σε κάποιους θα είναι αδύνατον να πάνε σε κάποιες απομακρυσμένες περιοχές. Και σαν «κερασάκι στην τούρτα», νομίζω ότι χαρακτήρισε τους εκπαιδευτικούς αφερέγγυους όταν θα διορισθούν και δεν θα πάνε στην θέση τους. Έχουμε συνηθίσει από τέτοιους χαρακτηρισμούς, αλλά το βασικό είναι πως αυτή η κινητοποίηση είναι ενάντια στην εμμονή όσον αφορά στην αναγνώριση των Κολλεγίων και στον τριετή αποκλεισμό . Είναι ρυθμίσεις οι οποίες υποβαθμίζουν τα πτυχία και τους πανεπιστημιακούς, απαξιώνουν το δημόσιο πανεπιστήμιο αλλά είναι και εμπαιγμός απέναντι στον πανεπιστημιακό κόσμο, στην εκπαιδευτική κοινότητα και γενικά απέναντι στην κοινωνία».
«ΠΡΟΣΠΑΘΟΥΝ ΝΑ ΚΑΛΥΨΟΥΝ ΤΑ ΚΕΝΑ ΑΛΛΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΔΟΘΟΥΝ ΚΙΝΗΤΡΑ»
«Προσπαθούν να καλύψουν τα κενά, γιατί έχουμε 3000 εκπαιδευτικούς φέτος που αρνήθηκαν να πάνε στις θέσεις τους. Αλλά αυτό δεν γίνεται με τιμωρητικά μέτρα. Αυτό γίνεται με το να δοθούν κίνητρα» συνέχισε ο ίδιος, σημειώνοντας πως «δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι παλαιότερα στα μειονοτικά σχολεία, όπου άλλαζαν οι εκπαιδευτικοί κάθε χρόνο, είχαμε ζητήσει να υπάρχει μια υπάρχει μια σταθερή παραμονή των εκπαιδευτικών. Δόθηκαν κίνητρα και καλύφθηκαν τα σχολεία και αυτό λειτούργησε θετικά προς όφελος της μειονοτικής εκπαίδευσης. Άρα πρέπει να δοθούν κίνητρα. Είναι «τιμωρητικό» αυτό».