«Δεν μπορούμε να σηκώσουμε 40 μέτοχοι, με όλο αυτό το βάρος, την συγκοινωνία του Ν. Ξάνθης»
-30% μόλις η πληρότητα των λεωφορείων – Προβληματισμός για τα δρομολόγια προς Καρυόφυτο
Με δύο μόλις δρομολόγια για την παραλία του Μυρωδάτου και το Π. Μόλο, ξεκίνησε την θερινή σεζόν το ΚΤΕΛ Ξάνθης.
Συγκεκριμένα όπως ενημερώνει στην επίσημη ιστοσελίδα του, «το δρομολόγιο αναχωρεί όλες τις μέρες της εβδομάδος απο την Ξάνθη στις 12:00 και επιστρέφει απο το Π.Μόλο και την παραλία του Μυρωδάτου στις 18:00.
Η Τιμή του εισιτηρίου είναι 5,00 € με επιστροφή, ενώ για περισσότερες πληροφορίες μπορείτε να επικοινωνήσετε μαζί μας στο 2541027200».
Πρόκειται για μια ασυνήθιστη εικόνα, η οποία αντικατοπτρίζεται και σε όλα τα δρομολόγια εντός και εκτός νομού, με την κατάσταση να χειροτερεύει ολοένα και περισσότερο, και την πληρότητα των λεωφορείων να φτάνει μόλις το 30%, όπως εξηγεί στην «Θ» ο πρόεδρος του Υπεραστικού ΚΤΕΛ Ξάνθης κ. Θέμης Γεωργιάδης.
«ΔΥΟ ΔΡΟΜΟΛΟΓΙΑ ΓΙΑ ΜΥΡΩΔΑΤΟ ΚΑΙ Π. ΜΟΛΟ»
Αναλυτικότερα ο ίδιος αναφέρει αρχικά ότι «για τις παραλίες έχουμε δύο δρομολόγια για Μυρωδάτο και Πόρτο Μόλο. Βέβαια τα Σαββατοκύριακα, έχουμε και έκτακτα δρομολόγια αν υπάρχει ζήτηση, αλλά το θέμα είναι ότι δεν έχει κόσμο. Τα δύο αυτά δρομολόγια την Κυριακή, κουβάλησαν γύρω στα 70 άτομα, ενώ βάζαμε 6-7 ή και 8 έκτακτα τις Κυριακές, τώρα ξεκινήσαμε με 70 άτομα και είμαστε και…ευχαριστημένοι».
«ΔΕΝ ΕΧΟΥΝ ΤΙΠΟΤΑ ΤΑ ΤΟΠΙΚΑ ΔΡΟΜΟΛΟΓΙΑ – ΣΥΖΗΤΗΣΑ ΜΕ ΤΟΝ Μ. ΤΣΕΠΕΛΗ ΓΙΑ ΤΟ ΚΑΡΥΟΦΥΤΟ – ΔΕΝ ΜΠΟΡΟΥΜΕ ΝΑ ΕΠΩΜΙΣΤΟΥΜΕ ΑΛΛΗ ΖΗΜΙΑ»
«Τα τοπικά μας δρομολόγια δεν έχουν τίποτα. Μίλησα χθες με τον Δήμαρχο Ξάνθης κ. Μανώλη Τσέπελη για την Σταυρούπολη. Μου είπε ότι βάλαμε Δευτέρα και Παρασκευή δυο δρομολόγια και του απάντησα ότι έστειλα όλη την μελέτη για ένα μήνα προς το Καρυόφυτο. Μεταφέραμε όλο το μήνα 35 άτομα επάνω και 70 επιστροφή. Ήταν 1200 ευρώ οι εισπράξεις και 2000 ευρώ μόνον τα πετρέλαια. Κάναμε 6600 χιλιόμετρα. Τις ημέρες των μαθητικών είχαμε και μαθητές, άρα ήμασταν υποχρεωμένοι να πηγαινοερχόμαστε κάθε μέρα. Τώρα που δεν έχουμε μαθητές, πηγαίνουμε στον νόμο που αναφέρεται σε 30% πληρότητα. Δεν υπάρχει ούτε αυτή η πληρότητα σε κανένα δρομολόγιο όχι μόνον προς την Σταυρούπολη αλλά και προς τα υπόλοιπα χωριά όλου του νομού μας. Τα δρομολόγια προς Σταυρούπολη λοιπόν, αυτήν την στιγμή είναι Δευτέρα και Παρασκευή. Ο δήμαρχος με ρώτησε αν μπορούμε να βρούμε μια λύση και σκέφτηκε αν μπορούν ίσως να βάλουν το λεωφορείο του δήμου. Του απάντησα ότι «αν θέλουν ζημιά, ας βάλουν το δικό τους λεωφορείο». Πάντως εμείς δεν μπορούμε να επωμιστούμε άλλη ζημιά. Αν βάλετε και τις μισθοδοσίες των οδηγών – διότι πρόκειται για ένα πολύ δύσκολο δρομολόγιο – είναι γύρω στις 3.500 ευρώ και εμείς είχαμε 1200 ευρώ εισπράξεις. Εγώ αυτήν την πολιτική δεν μπορώ να την συνεχίσω» υπογράμμισε επίσης ο κ. Γεωργιάδης, επισημαίνοντας ότι «τόσο τα τοπικά δρομολόγια όσο και τα υπεραστικά, υπάρχουν για να υπάρχουν. Και άλλες χρονιές δεν είχαμε επιβατική κίνηση. Δούλευαν όμως οι παραλίες, η Θεσσαλονίκη και η Αθήνα και κρατούσαν και αυτές τις «παθογόνες» γραμμές. Το επιβατικό κοινό νομίζει ότι παίρνουμε λεφτά από το κράτος. Εμείς δεν επιδοτούμαστε για τις «άγονες γραμμές» και δεν μιλώ μόνο για την ορεινή περιοχή. «Άγονη γραμμή» θεωρείται και η γραμμή με πληρότητα κάτω από 30%».
«ΔΕΝ ΜΠΟΡΟΥΝ ΝΑ ΣΗΚΩΣΟΥΝ, ΜΕ ΟΛΟ ΑΥΤΟ ΤΟ ΒΑΡΟΣ, 40 ΜΕΤΟΧΟΙ ΤΗΝ ΣΥΓΚΟΙΝΩΝΙΑ ΤΟΥ ΝΟΜΟΥ ΜΑΣ – ΛΟΥΚΕΤΟ ΣΤΟ ΚΤΕΛ ΗΡΑΚΛΕΙΟΥ»
Επιπλέον ο ίδιος, υπογράμμισε ότι «δεν μπορούν να σηκώσουν 40 μέτοχοι όλο αυτό το βάρος με τον κορωνοϊό και με αυτά τα μέτρα, την συγκοινωνία του νομού μας. Ας γίνει μια προσπάθεια από τους βουλευτές. Θα στείλω επιστολή προσωπικά. Σας ενημερώνω ότι το ΚΤΕΛ ΗρακλείοΗρακλείου κλείνει στις 7 Ιουλίου. Ο πρόεδρος έβγαλε επιστολή και αναφέρει ότι «κλειδώνει». Και στο Ηράκλειο έχει τουρισμό. Η επιχείρηση δεν το αντέχει με τίποτα αυτό. Όση φιλότιμη προσπάθεια και αν κάνουμε, τα πετρέλαια πρέπει να πληρωθούν. Τα χιλιόμετρα είναι χιλιόμετρα, το κόστος είναι κόστος και όταν δεν υπάρχει ανταπόδοση, δεν μπορούμε να συνεχίσουμε την συγκοινωνία. Θα το καταλάβουν καλά όλοι αυτοί που μας κυβερνούν (μιλώ για την κεντρική πολιτική σκηνή). Πρέπει να σκύψουν και να δουν το πρόβλημα των ΚΤΕΛ που έχει το 80% της μεταφοράς του συνόλου των επιβατών της Ελλάδος».
«ΚΑΤΩ ΑΠΟ 30% Η ΠΛΗΡΟΤΗΤΑ ΕΝΤΟΣ ΝΟΜΟΥ – ΣΤΟ 30% ΤΑ ΥΠΕΡΑΣΤΙΚΑ ΔΡΟΜΟΛΟΓΙΑ»
Επίσης ο πρόεδρος του ΚΤΕΛ Ξάνθης, τόνισε ότι «στα δρομολόγια εντός νομού, η πληρότητα είναι κάτω από 30%. Αυτά τα στοιχεία, τα έστειλα και επίσημα στον Δήμαρχο Ξάνθης (για την Σταυρούπολη) και είναι στοιχεία που πηγαίνουν στην ομοσπονδία μας. Και για τα δύο δρομολόγια που βάλαμε για Καρυόφυτο, δεν υπάρχει όφελος. Κατανοώ την αγωνία των επιβατών του νομού μας, διότι στις μεγάλες πόλεις όπως στην Αθήνα είναι κρατικά. Οι πολιτικοί μας πληρώνουν τα ελλείματα. Δεν είναι μόνον οι Αθηναίοι πολίτες αυτής της χώρας. Είναι και οι κάτοικοι του Καρυοφύτου, της Σταυρούπολης, της Πάχνης, των Αβδήρων, της Μάνδρας κλπ. Δικαιολογημένα διαμαρτύρονται οι επιβάτες της περιοχής. Δεν τους κατακρίνω, αλλά ξεσπούν σε εμάς. Εμείς δεν μπορούμε να σηκώσουμε άλλο αυτό το φορτίο. Τέλος για τα υπεραστικό κομμάτι (Αθήνα και Θεσσαλονίκη) και εκεί η πληρότητα είναι 30%. Το 65% της πληρότητας λόγω κορωνοϊού, που μας έχουν δώσει, δεν καλύπτεται. Μακάρι να είχαμε 35 άτομα σε κάθε δρομολόγιο. Στην κανονικότητα που ήμασταν, είχαμε περίπου τόσα άτομα τις καθημερινές».
ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ ΔΗΜΑΡΧΟΥ ΞΑΝΘΗΣ ΜΕ ΤΟΝ ΠΡΟΕΔΡΟ ΤΟΥ ΚΤΕΛ, ΤΗΝ ΕΡΧΟΜΕΝΗ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ
Αξίζει να σημειωθεί ότι αναμένεται συνάντηση του προέδρου του ΚΤΕΛ Ξάνθης, με τον Δήμαρχο Ξάνθης κ. Μανώλη Τσέπελη, την ερχόμενη Παρασκευή προκειμένου να συζητηθούν θέματα δρομολογίων, όπως αυτό της ορεινής περιοχής του Δήμου Ξάνθης (σ.σ. Καρυόφυτο)