Κινητοποιήσεις για την «μάσκα» στα σχολεία… «Τζούφια» όμως στην Ξάνθη

Κ. Μπαντίκος: «Ξέρουμε ότι θα είναι μια δύσκολη χρονιά – Αναλυτικές οδηγίες  – Κατάτμηση τμημάτων σημαίνει ύπαρξη χώρου και προσωπικού»

«Τζούφια» αποδείχθηκε η προχθεσινή κινητοποίηση κάποιων γονέων στην Ξάνθη, που αντιδρούν στην χρήση μάσκας στα σχολεία, σε αντίθεση βέβαια τόσο με την Αθήνα όσο και με άλλες περιοχές της Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης, όπου η συμμετοχή ήταν σαφώς μεγαλύτερη.
Όμως, παρά τις όποιες αντιδράσεις και τις αντίθετες απόψεις γονέων, το πρώτο «κουδούνι» στις 14 Σεπτεμβρίου, που θα σημάνει την νέα σχολική χρονιά, θα καλέσει τους μαθητές στις τάξεις τους με μάσκες και θα τους «εκπαιδεύσει» στην τήρηση ατομικών μέτρων προστασίας και αποστάσεων, στο πλαίσιο μέτρων για την αποφυγή διάδοσης του covid – 19. Ωστόσο θα υπάρξουν και οι εξαιρέσεις των μαθητών αναφορικά με την χρήση της μάσκας, ενώ θα «θωρακιστούν» και τα παιδιά με προβλήματα υγείας, με την εξ΄αποστάσεως παρακολούθηση μαθημάτων.
Για όλα τα παραπάνω μίλησε στην «Θ» ο περιφερειακός Διευθυντής Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης της ΑΜΘ κ. Κωνσταντίνος Μπαντίκος, ο οποίος αναφέρθηκε και στον αριθμό των μαθητών ανά τμήμα, τονίζοντας ότι «κατάτμηση τμημάτων σημαίνει ύπαρξη χώρου και προσωπικού», κάνοντας παράλληλα λόγο, για μια γενικά, δύσκολη σχολική χρονιά».

 

«ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΤΟΥ ΚΑΘΕΝΟΣ ΝΑ ΕΚΦΡΑΖΕΙ ΤΙΣ ΑΠΟΨΕΙΣ ΤΟΥ, ΑΡΚΕΙ ΝΑ ΣΤΗΡΙΖΟΝΤΑΙ ΚΑΙ ΣΕ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΑ ΔΕΔΟΜΕΝΑ – ΑΝΑΛΥΤΙΚΕΣ ΟΙ ΟΔΗΓΙΕΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΧΡΗΣΗ ΜΑΣΚΑΣ ΚΑΙ ΤΟ ΠΟΙΑ ΠΑΙΔΙΑ ΕΞΑΙΡΟΥΝΤΑΙ»

Ειδικότερα ο κ. Μπαντίκος επισήμανε αρχικά στην «Θ» ότι «είναι δικαίωμα του καθενός να εκφράζει τις απόψεις του, αρκεί αυτές να στηρίζονται – βεβαίως – και σε πραγματικά δεδομένα. Θέλω να πω δηλαδή ότι ακούμε διάφορα για την χρήση των μασκών αλλά ακόμη και για περιπτώσεις «συνομοσιολογίας» κ.ο.κ. Εμείς αυτό που πρέπει να πούμε είναι ότι σήμερα έχει δημοσιευθεί ότι στο σχέδιο νόμου υπάρχει ακόμη ένα κονδύλι από τον τακτικό προϋπολογισμό προκειμένου να διατεθεί για ο,τι ανάγκες προκύψουν με τον κορωνοϊό. Δηλαδή με πρόσληψη επιπλέον προσωπικού,  για κατάτμηση τμημάτων για παράδειγμα σε τμήματα που είναι ενδεχομένως μεγάλος ο αριθμός και με βάση τα δεδομένα που θα έχουμε , για την παροχή εξ αποστάσεως εκπαίδευσης σε αυτούς που δεν θα μπορούν να πάνε σχολείο κλπ. Όσον αφορά το τι ισχύει μέχρι αυτήν την στιγμή, ισχύει η πλήρης ανάπτυξη όσων αποφάσισε το υπουργείο με την χρήση αυστηρών μέτρων προστασίας, για το νηπιαγωγείο, για το δημοτικό και για το γυμνάσιο και το λύκειο. Υπάρχουν αναλυτικές οδηγίες που αναφέρονται ακόμη και στα παιδιά που εξαιρούνται από την χρήση της μάσκας. Όταν τα παιδιά δεν έχουν την δυνατότητα (βάσει κάποιων χαρακτηριστικών) να φορούν μάσκα, δεν θα την φορούν και θα πρέπει να λαμβάνονται τα μέτρα από όλους τους υπόλοιπους. Τα μέτρα που ανακοινώθηκαν είναι μέτρα βάσει των οδηγιών που έδωσε ο ΕΟΔΥ. Δηλαδή οι καθ’ ύλην αρμόδιοι για να πουν πως θα λειτουργήσουν οι σχολικές μονάδες και με ποιες προϋποθέσεις. Υπάρχουν επίσης και οι καθαρίστριες. Εμείς μάλιστα είχαμε απευθύνει και ένα έγγραφο προς τους δήμους της περιφέρειάς μας, όπως κάναμε και στην πρώτη φάση όπου και ανταποκρίθηκαν και θα μας ενημερώσουν τι γίνεται με το ζήτημα των καθαριστριών και σε τι στάδιο βρίσκονται. Ήδη μας απαντούν ότι το θέμα των καθαριστριών σε δήμους έχει ολοκληρωθεί. Αυτήν την εβδομάδα «τρέχουν» και οι διαδικασίες με την μάσκα. Θέλουμε να πιστεύουμε και εκτιμούμε ότι μέχρι την Παρασκευή,  θα είμαστε έτοιμοι με τα βασικά. Γίνονται ενέργειες λοιπόν».

«ΞΕΡΟΥΜΕ ΟΤΙ ΘΑ ΕΙΝΑΙ ΜΙΑ ΔΥΣΚΟΛΗ ΧΡΟΝΙΑ – ΕΞ΄ΑΠΟΣΤΑΣΕΩΣ Η ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΓΙΑ ΟΠΟΙΟ ΠΑΙΔΙ ΔΕΝ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΠΑΕΙ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ»

«Ξέρουμε ότι θα είναι μια δύσκολη χρονιά γιατί ακριβώς είναι απρόβλεπτα πάρα πολλά πράγματα. Βέβαια αναφορικά με το ποιο παιδί δεν πρέπει να πάει στο σχολείο – και για το οποίο θα προβλεφθεί να γίνεται εξ αποστάσεως η εκπαίδευση – είναι αναλυτικό. Μιλάμε για παιδιά που λαμβάνουν χημειοθεραπεία για κακοήθεια, που έχουν κάνει μεταμόσχευση, παιδιά με δρεπανοκυτταρική ανεμία ή με σοβαρή χρόνια πνευμονοπάθεια κλπ κλπ. Όλα αναφέρονται και συνεπώς με τις βεβαιώσεις των γιατρών, ένα παιδί που δεν μπορεί να φορέσει την μάσκα του γιατί του δημιουργεί θέματα, δεν θα την φορέσει και βεβαίως μπορεί να εντάσσεται και στην κατηγορία των ευπαθών ομάδων και άρα θα μπορεί να παραμείνει στο σπίτι  και να παρακολουθήσει την εξ΄ αποστάσεως εκπαίδευση.
Μακάρι να είναι όλα στην θέση τους από την αρχή» συνέχισε ο ίδιος, τονίζοντας επίσης ότι «πρέπει να πούμε ότι τις πρώτες μέρες, το εκπαιδευτικό προσωπικό θα πρέπει να μιλήσει με τα παιδιά, να δείξει την χρήση μάσκας στις μικρότερες ηλικίες, να έχει και συνεργασία με γιατρους που θα επισκεφθούν αν χρειαστεί το σχολείο για να μιλήσουν ή ακόμη και με τον ΕΟΔΥ αν χρειάζεται για προληπτικά τεστ ή θερμομετρήσεις».

 

«ΚΑΤΑΤΜΗΣΗ ΤΜΗΜΑΤΩΝ ΣΗΜΑΙΝΕΙ ΥΠΑΡΞΗ ΧΩΡΟΥ ΚΑΙ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΥ – ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΤΜΗΜΑΤΑ ΠΑΝΩ ΑΠ΄ΤΟΝ ΑΝΩΤΕΡΟ ΑΡΙΘΜΟ ΣΤΗΝ ΑΜΘ»

Αναφορικά με τον αριθμό των παιδιών ανά τμήμα, ο κ. Μπαντίκος σημειώνει ότι «στην περιφέρεια μας, δεν υπάρχουν τμήματα πάνω από τον ανώτερο αριθμό που προβλέπεται (σ.σ. 25 ανά τμήμα στο δημοτικό ή 27 στο λύκειο). Υπάρχουν τμήματα με μικρό αριθμό (8 ή 10 ή 12 μαθητές) αλλά και τμήματα με 20 ή 22 παιδιά, αλλά αυτό έχει να κάνει και με τον χώρο που έχει κάθε σχολική μονάδα (μικρή ή μεγάλη αίθουσα). Αν δηλαδή υπάρχει ένα τμήμα με 15 παιδιά και ένα με 22 και υπάρχει μια μεγάλη αίθουσα και μια μικρότερη, μπορεί να γίνει εσωτερική διαχείριση. Από εκεί και πέρα, αν κριθεί – και με βάση την πρόβλεψη για κονδύλιο για την κατάτμηση – θα μπορούμε να προχωρήσουμε βάσει των συνθηκών. Κατάτμηση τμημάτων σημαίνει πρώτον ύπαρξη χώρου, δεύτερον ύπαρξη προσωπικού από «πλεονάσματα» ή αναγκαιότητα πρόσληψης επιπρόσθετων αναπληρωτών. Έχουν γίνει προσλήψεις στην περιοχή μας και έχουν καλυφθεί τα κενά σε έναν μεγάλο αριθμό ενώ αναμένουμε και μια δεύτερη «φάση». Κάθε μέρα είμαστε σε εγρήγορση και επαφή για να το χειριστούμε. Ήδη έχουμε αιτήματα για κατάτμηση τμήματος που έχει έναν υψηλό αριθμό (στα όρια του ανωτέρου), με ύπαρξη και μαθητών που εντάσσονται στην ειδική αγωγή. Μπορούμε να μεριμνήσουμε για την κατάτμηση αυτήν κατ΄ εξαίρεση, πάντα με βάση τις συνθήκες. Όταν αναφέρονται κάποιες οδηγίες γενικά, δεν μπορεί να εφαρμοστούν άκριτα – κατά την γνώμη μου – για όλη την Ελλάδα, διότι είναι και διαφορετικά τα χαρακτηριστικά. Σίγουρα δεν μπορεί να γίνει μια γενικευμένη εφαρμογή. Για παράδειγμα ακούγεται ως αίτημα το «15 μαθητές ανά τάξη», αλλά εκεί που είναι 8 μαθητές, θα τους κάνουμε 15; Και αν είναι 18 σε μια μεγάλη αίθουσα όπου τηρούνται αυστηρά μέτρα προστασίας; Θέλω να σημειώσω δηλαδή ότι δεν είναι μόνον ο αριθμός των μαθητών και μόνον. Είναι πολυπαραγοντικό, το όλο «σύστημα».