Οι διασταυρώσεις- «παγίδα» στην Ξάνθη και οι ευθύνες του Δήμου

Με αφορμή το προχθεσινό τροχαίο στην συμβολή των οδών Πραξιτέλους και Αν. Θράκης…
Γ. Ζερενίδης: «Σε διαγωνισμό οι διαγραμμίσεις –Μελετάται το ζήτημα των κάδων στα πεζοδρόμια –Λύσεις από την εφαρμογή της κυκλοφοριακής μελέτης»
Δεκάδες τα «επικίνδυνα» σημεία μέσα στην πόλη από άποψης παρκαρισμένων οχημάτων και τοποθετημένων κάδων σε πεζοδρόμια, που εμποδίζουν την ορατότητα των διερχόμενων οδηγών, με αποτέλεσμα πολλά ατυχήματα ή και… δυστυχήματα, με βαριά τραυματίες ή ακόμη και θανατηφόρα!
Πρόσφατο παράδειγμα, η σφοδρότατη σύγκρουση δύο Ι.Χ το μεσημέρι της Κυριακής στην διασταύρωση των οδών Πραξιτέλους και Αν. Θράκης, η οποία ευτυχώς προκάλεσε μόνον υλικές ζημιές.

Ανάλογες περιπτώσεις, κατά το πρόσφατο παρελθόν, συναντήσαμε σε όλες σχεδόν τις διασταυρώσεις της οδού Ανατολικής Θράκης (Σαρανταπόρου, Μικράς Ασίας, Ανδριανουπόλεως, Κοραή κ.α) όσο και στην περιοχή της οδού 12 Αποστόλων, στην οδό Βλαχοπούλου, στο ύψος της Αστυνομίας Ξάνθης και όχι μόνον.
Με αφορμή όλα τα παραπάνω, η «Θ» διερευνά σήμερα τις ευθύνες αλλά και τις προθέσεις της Δημοτικής Αρχής για την επίλυση όλων αυτών των κυκλοφοριακών ζητημάτων.
Για όλα τα παραπάνω μίλησε ο Αντιδήμαρχος Τεχνικών Υπηρεσιών του Δήμου Ξάνθης κ. Γιάννης Ζερενίδης, ο οποίος αναφέρθηκε στο θέμα των διαγραμμίσεων (που βρίσκεται σε διαγωνιστική διαδικασία, αφού πέρασε από τις αρμόδιες επιτροπές), στην μελέτη (της αντιδημαρχίας καθαριότητας) σχετικά με την τοποθέτηση των υπόγειων κάδων (που δεν θα εμποδίζουν την ορατότητα) σε συνδυασμό με την δημιουργία των «πράσινων σημείων», στις σημάνσεις που ενισχύονται κατόπιν αυτοψίας των αρμόδιων «συνεργείων» της τεχνικής υπηρεσίας, αλλά και στην κυκλοφοριακή μελέτη, που όπως σημείωσε «αν εφαρμοστεί στο σύνολό της, θα λύσει πολλά προβλήματα»
«ΒΓΑΙΝΟΥΝ ΣΕ ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟ ΟΙ ΔΙΑΓΡΑΜΜΙΣΕΙΣ ΣΕ ΟΛΗ ΤΗΝ ΠΟΛΗ – ΠΕΡΙΛΑΜΒΑΝΟΝΤΑΙ ΠΟΛΛΑ ΣΗΜΕΙΑ ΜΕ ΣΥΧΝΑ ΦΑΙΝΟΜΕΝΑ ΑΤΥΧΗΜΑΤΩΝ»
Αναλυτικότερα ο κ. Ζερενίδης ανέφερε στην «Θ» ότι «έχουμε ήδη έτοιμο – έχει περάσει από την Οικονομική Επιτροπή και θα βγει σε διαγωνισμό – το σχέδιο για τις διαγραμμίσεις για όλη την πόλη της Ξάνθης. Μέσα στις διαγραμμίσεις είναι και πολλά σημεία για τα οποία έχουμε έρθει σε επαφή με την Τροχαία Ξάνθης (και μας τα έχουν υποδείξει) όπου έχουμε συχνά φαινόμενα ατυχημάτων και προβλήματα οδικής ασφάλειας. Αυτό, μαζί με κάποιες σημάνσεις (θα ενισχύσουμε τα σήματα) σε αυτά τα σημεία, είναι το πρώτο βήμα που θα κάνουμε για βοηθήσουμε την οδική ασφάλεια στην πόλη. Ήδη – όπως γνωρίζετε – τρέχουν και οι δύο ειδικές μελέτες (μια με τους σχολικούς δακτύλιους στην οδό Σάρδεων και μια με την οδική ασφάλεια της Λ. Στρατού) και αυτά είναι κομμάτια της κυκλοφοριακής μελέτης, που εφαρμόζεται σταδιακά και θα βοηθήσουν και αυτά στην οδική ασφάλεια τόσο των πεζών όσο και των τροχοφόρων».
«ΔΕΝ ΜΠΟΡΟΥΜΕ ΝΑ ΒΑΖΟΥΜΕ ΚΟΛΩΝΑΚΙΑ ΠΑΡΑ ΜΟΝΟΝ ΣΗΜΑΝΣΕΙΣ – ΜΕΛΕΤΑΤΑΙ ΤΟ ΖΗΤΗΜΑ ΤΩΝ ΚΑΔΩΝ ΣΤΑ ΠΕΖΟΔΡΟΜΙΑ – ΜΠΑΙΝΟΥΝ ΑΡΚΕΤΟΙ ΥΠΟΓΕΙΟΙ ΚΑΔΟΙ ΠΟΥ ΔΕΝ ΕΜΠΟΔΙΖΟΥΝ ΤΗΝ ΟΡΑΤΟΤΗΤΑ»
«Όσον αφορά τα εμπόδια, παλιά τοποθετούσαν κολωνάκια στους δρόμους ή στα πεζοδρόμια για την αποτροπή της στάθμευσης. Αυτό όμως απαγορεύεται από τον νόμο. Υπάρχουν ειδικές διατάξεις και δεν μπορούμε να τοποθετούμε «εμπόδια» στις οδούς, παρά μόνον σημάνσεις. Η παραβατικότητα των οδηγών είναι άλλο θέμα και ελέγχεται από την Τροχαία. Γενικά όμως, θα πρέπει όλοι μας – από την στιγμή που υπάρχουν σωστές σημάνσεις – αφού είναι και θέμα κουλτούρας και παιδείας, να μην παρκάρουμε σε θέσεις όπως π.χ όπου υπάρχει κίτρινη γραμμή και απαγορεύεται το παρκινγκ ή υπάρχει μια πινακίδα που απαγορεύει την στάθμευση. Πρέπει και εμείς να μην είμαστε παραβατικοί» συνέχισε ο ίδιος, τονίζοντας παράλληλα ότι «όσον αφορά τους κάδους, αυτό το ζήτημα – από ότι γνωρίζω – το έχει αναλάβει και το μελετά ο κ. Μπαντάκ (σ.σ. Αντιδήμαρχος Καθαριότητας και Πρασίνου). Έχουμε μελετήσει αρκετά σημεία της πόλης όπου δεν εμποδίζουν τόσο την κίνηση των πεζών όσο και την ορατότητα των οδηγών. Αυτή η μελέτη σε συνδυασμό με τα «πράσινα σημεία» που επίσης ετοιμάζουν. Νομίζω ότι μέχρι το τέλος του χρόνου θα είναι έτοιμο. Θα μπουν σε διάφορα σημεία, αρκετοί υπόγειοι κάδοι – που όπως καταλαβαίνετε δεν εμποδίζουν την ορατότητα –σε ειδικά σημεία που δεν εμποδίζουν και την διέλευση των πεζών. Έτσι θα καταργήσουμε σιγά σιγά τους κάδους, που είναι στα πεζοδρόμια και σε συνδυασμό με κάποια «πράσινα σημεία» που θα δέχονται υλικά ανακύκλωσης, απορρίμματα, έως και οργανικά (και αυξημένου όγκου). Αυτά τα μελετά ο κ. Μπαντάκ».
«ΒΛΕΠΟΥΜΕ ΤΑ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΚΑ ΣΗΜΕΙΑ ΣΤΗΝ ΠΟΛΗ – ΕΝΙΣΧΥΟΥΜΕ ΤΙΣ ΣΗΜΑΝΣΕΙΣ – ΘΑ ΛΥΣΕΙ ΠΟΛΛΑ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ Η ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΤΗΣ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΚΗΣ ΜΕΛΕΤΗΣ ΣΤΟ ΣΥΝΟΛΟ ΤΗΣ»
Κλείνοντας ο Αντιδήμαρχος Τεχνικών Υπηρεσιών του Δήμου Ξάνθης σημείωσε ότι «οι υπηρεσίες μας και το Τμήμα Συντήρησης στην Διεύθυνση Τεχνικών Υπηρεσιών, που κάνει κάποιες αυτοψίες, βλέπει που υπάρχουν «αδύνατα» σημεία ή σημεία με προβλήματα οδικής κυκλοφορίας, ενισχύουν τις σημάνσεις σε κάποια σημεία – σε συνεργασία με την Τροχαία που μας υποδεικνύει που έχουμε – στατιστικά – τα περισσότερα ατυχήματα. Είναι ένα μεγάλο αντικείμενο αυτό και προσπαθούμε να το λύσουμε και με την σταδιακή εφαρμογή της κυκλοφοριακής μελέτης, που αν εφαρμοστεί στο σύνολό της, θα λύσει πάρα πολλά προβλήματα της πόλης»