Ενημερώθηκε χθες για την μελέτη το Δημοτ. Συμβούλιο– Τι προβλέπει το σχέδιο -Αντιδρούν οι επαγγελματίες της περιοχής
Γ.Ζερενίδης: «Εξυπηρετεί σημαντικό δημόσιο σκοπό το έργο»
Μ. Τσιακίρογλου: «Δεν επέφεραν τα επιθυμητά αποτελέσματα οι αντίστοιχες αναπλάσεις σε Ροδόπη και Έβρο»
Για την μελέτη του έργου ανάπλασης της δυτικής εισόδου της Ξάνθης, ενημερώθηκαν χθες τα μέλη του Δημοτικού Συμβουλίου Ξάνθης, στα πλαίσια της επίσημης παρουσίασης από τους μελετητές. Πρόκειται για μια μελέτη της οποίας η εφαρμογή θα αναβαθμίσει και θα αλλάξει την όψη της εισόδου, με δύο δρόμους διπλής κυκλοφορίας, παραδρόμους που θα διευκολύνουν την λειτουργία των επιχειρήσεων της περιοχής και πέντε κυκλικούς κόμβους, όπως εξηγεί στην «Θ» ο Αντιδήμαρχος Τεχνικών Υπηρεσιών του Δήμου Ξάνθης κ. Γιάννης Ζερενίδης.
Όλα αυτά βέβαια προϋποθέτουν και τα απαραίτητα χρηματοδοτικά εργαλεία, αφού ο προϋπολογισμός του έργου ανέρχεται περίπου σε 12 εκατομμύρια ευρώ, ενώ το επόμενο βήμα είναι οι απαλλοτριώσεις.
Κάτι που ήδη έχει προκαλέσει αντιδράσεις από επαγγελματίες που δραστηριοποιούνται στην περιοχή και που θεωρούν ότι θίγονται τα συμφέροντά τους, όπως επιβεβαιώνει στην «Θ» η πρόεδρος της ΟΕΒΕ Ξάνθης κ. Μαίρη Τσιακίρογλου, η οποία μεταφέρει τις απόψεις τους, καταθέτοντας παράλληλα και την προσωπική της άποψη, στο ζήτημα.
«ΠΡΩΤΑ Η ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗ ΚΑΙ ΕΠΕΙΤΑ ΟΙ ΑΠΑΛΛΟΤΡΙΩΣΕΙΣ – ΕΞΥΠΗΡΕΤΕΙ ΣΗΜΑΝΤΙΚΟ ΔΗΜΟΣΙΟ ΣΚΟΠΟ ΤΟ ΕΡΓΟ ΚΑΙ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΠΡΟΧΩΡΗΣΕΙ»
Αναλυτικότερα ο κ. Ζερενίδης εξήγησε στην «Θ» ότι «κατά αρχήν έχει γίνει από την Οικονομική Επιτροπή η παραλαβή της μελέτης. Ο πρώτος στόχος της Δημοτικής Αρχής είναι να χρηματοδοτηθεί, γιατί είναι ένα έργο μεγάλου προϋπολογισμού (γύρω στα 12.000.000 ευρώ), να το εντάξουμε σε ένα πρόγραμμα και ο δεύτερος στόχος – υπάρχει ένας πίνακας (σχέδια) απαλλοτριώσεων – αφού βρούμε την χρηματοδότηση είναι να ξεκινήσουμε την διαδικασία των απαλλοτριώσεων. Σίγουρα για ο,τιδήποτε θίγει την λειτουργία μιας επιχείρησης ή ένα ιδιοκτησιακό καθεστώς, πάντα υπάρχουν και οι αντίστοιχες αντιδράσεις. Παρά ταύτα, εδώ μιλάμε για ένα έργο πολύ σημαντικό για την πόλη που εξυπηρετεί έναν πολύ σημαντικό δημόσιο σκοπό και εμείς θα κινήσουμε τις διαδικασίες, νόμιμα. Μπορούμε να καταθέσουμε τα χρήματα των αποζημιώσεων στο «παρακαταθηκών» για να επισπεύσουμε (υπάρχουν διαδικασίες επίσπευσης) τις απαλλοτριώσεις και έπειτα όποιος θίγεται, μπορεί να προσφύγει και να ζητήσει μια μεγαλύτερη τιμή (αξία) για το τμήμα που απαλλοτριώνεται. Αυτή είναι γενικότερα η διαδικασία. Το έργο όμως πρέπει να προχωρήσει. Πρώτα θα βρούμε την χρηματοδότηση και μετά θα ξεκινήσουμε την διαδικασία της απαλλοτρίωσης».
«ΔΥΟ ΔΡΟΜΟΙ ΜΕ ΔΥΟ ΛΩΡΙΔΕΣ, ΠΑΡΑΠΛΕΥΡΟΙ ΔΡΟΜΟΙ ΕΚΑΤΕΡΩΘΕΝ ΚΑΙ ΠΕΝΤΕ ΚΥΚΛΙΚΟΙ ΚΟΜΒΟΙ ΣΤΗΝ ΜΕΛΕΤΗ ΤΗΣ ΔΥΤ. ΕΙΣΟΔΟΥ ΤΗΣ ΠΟΛΗΣ – ΕΛΑΒΕ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΕΓΚΡΙΣΕΙΣ ΚΑΙ ΠΑΡΕΛΗΦΘΗ ΟΡΙΣΤΙΚΑ»
Αναφορικά με τον ίδιο τον σχεδιασμό, ο κ. Ζερενίδης τονίζει ότι «η αφετηρία του έργου είναι η είσοδος από τον περιφερειακό (η συμβολή του δρόμου με τον περιφερειακό) και καταλήγει στο ξενοδοχείο «Νέστος». Είναι περίπου μια διαδρομή 2.5 χιλιομέτρων, στην οποία προβλέπονται δυο δρόμοι ανεξάρτητοι με δύο λωρίδες κυκλοφορίας συν ένας παράπλευρος δρόμος εκατέρωθεν του κάθε δρόμου που θα εξυπηρετεί τα καταστήματα και τις επιχειρήσεις που βρίσκονται στην περιοχή. Δεν θα έχει καθόλου φωτεινούς σηματοδότες. Προβλέπονται πέντε κυκλικοί κόμβοι στις διασταυρώσεις (όπου υπάρχει συμβολή με άλλες οδούς). Η μελέτη έχει πάρει όλες τις εγκρίσεις και έχει παραληφθεί οριστικά από τις υπηρεσίες. Το πρώτο όμως είναι να μπορέσουμε να το εντάξουμε. Μετά θα επιταχύνουμε την διαδικασία για να γίνουν γρήγορα οι απαλλοτριώσεις. Είναι λογικό να υπάρχουν αντιδράσεις, αλλά έχει προβλεφθεί στην μελέτη και έχει δοθεί ιδιαίτερη φροντίδα στο κομμάτι του πως θα λειτουργήσουν οι επιχειρήσεις μετά την ολοκλήρωση του έργου. Από εκεί και πέρα, εννοείται ότι θίγονται κάποια ιδιωτικά συμφέροντα, αλλά αυτό είναι ένα πολύ σημαντικό έργο για την πόλη και έχει μεγάλη σημασία. Εξυπηρετεί έναν σημαντικό δημόσιο σκοπό που είναι και η οδική ασφάλεια και κυρίως η αναβάθμιση της εισόδου που – κατά τα ψέματα – είναι υποβαθμισμένη. Πρέπει να κινηθούμε γρήγορα, όχι μόνο για την δυτική είσοδο (που έχουμε την μελέτη) αλλά και για την ανατολική».
«ΔΕΝ ΕΧΟΥΝ ΕΠΙΦΕΡΕΙ ΤΑ ΕΠΙΘΥΜΗΤΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ ΟΙ ΑΝΤΙΣΤΟΙΧΕΣ ΑΝΑΠΛΑΣΕΙΣ ΣΕ ΡΟΔΟΠΗ ΚΑΙ ΕΒΡΟ»
Από την πλευρά της η κ. Τσιακίρογλου ανέφερε ότι «το θέμα είναι τεχνικό. Οπότε οι καθ΄ύλην αρμόδιοι που μπορούν να το κρίνουν σαν έργο, τεχνικά, είναι οι τεχνικοί. Από εκεί και πέρα, το ζητούμενο είναι ότι μια πόλη χωρίς επιχειρηματικότητα, δεν μπορεί να επιβιώσει. Δεν μπορεί να υπάρξει μια πόλη χωρίς υγιή οικονομική δραστηριότητα. Η ιστορία, όπως έχει δείξει, βάσει αυτών – και θέλω να το τονίσω – που μου έχουν αναφέρει οι ίδιοι οι συνάδελφοι που έχουν άμεσο συμφέρον από αυτόν τον δρόμο, είναι ότι από τις συζητήσεις που έχουν κάνει με συναδέλφους στον Έβρο και στην Ροδόπη (όπου έχουν γίνει αντίστοιχες αναπλάσεις στις εισόδους) είναι ότι δεν έχουν επιφέρει τα επιθυμητά αποτελέσματα τουναντίον έχουν δημιουργήσει πολύ μεγάλα προβλήματα στις επιχειρήσεις τους. Αυτή είναι η ενημέρωση που μου έχουν κάνει οι συνάδελφοι που στεγάζουν τα καταστήματά τους στην δυτική είσοδο και φυσικά θεωρούν ότι πλήττονται τα συμφέροντά τους από μια πιθανολογούμενη παρέμβαση της δυτικής εισόδου και ότι θα έχουν πρόβλημα, απώλειες και ευρύτερο πρόβλημα επιβίωσης των επιχειρήσεων».
«ΜΠΟΡΟΥΜΕ ΝΑ ΤΑ ΣΥΓΚΕΡΑΣΟΥΜΕ…»
«Η προσωπική μου άποψη είναι ότι θα πρέπει να δούμε αρχικώς ποιες είναι οι προτάσεις οι οποίες κατατίθενται, τόσο από τον δήμο όσο και από τους εμπλεκόμενους – υπόλοιπους – ενδιαφερόμενους που έχουν τεχνικές γνώσεις (πρέπει να είναι δηλαδή τεχνικά τεκμηριωμένο αυτό που θα κατατεθεί) και να υπάρχει μια μέση λύση η οποία ναι μεν να μην διαταράσσει την εύρυθμη λειτουργία της πόλης, αλλά να μην πλήττονται όμως και οι συνάδελφοι – ελεύθεροι επαγγελματίες, ιδίως σε τέτοιες εποχές που βιώνουμε και ξέρουμε πόσο πολύ δύσκολες είναι για όλους μας, πόσο μάλλον για τους ελεύθερους επαγγελματίες που βλέπουν την μείωση του τζίρου τους, την μείωση της κατανάλωσής τους και αντίστοιχα τις υποχρεώσεις τους να παραμένουν» συνέχισε η ίδια, σημειώνοντας ότι «έχω μιλήσει με επαγγελματίες (σ.σ. της περιοχής) οι οποίο μου είπαν ότι αυτό το πράγμα θα φέρει πολύ μεγάλο πλήγμα στις επιχειρήσεις τους. Ουσιαστικά μου είπαν ότι «τα μαγαζιά τους ερήμωσαν με την ανάπλαση που έγινε» (σ.σ. οι επαγγελματίες Ροδόπης και Έβρου). Θεωρώ ότι μπορούμε να συγκεράσουμε και τα δύο και να υπάρξει ένα ωραίο – θεμιτό – αποτέλεσμα και για την αισθητική μας και την λειτουργικότητα της δυτική εισόδου αλλά φυσικά και για την εύρυθμη λειτουργία και την επιβίωση όλων των επιχειρήσεων. Ας μην ξεχνάμε ότι αυτά τα καταστήματα είναι οι κόποι μιας ζωής κάποιων ανθρώπων».