Τέσσερις δευτερογενείς μεταφορές (εξιτήρια) την ημέρα, το «πλαφόν» του ΕΚΑΒ για το Νοσοκομείο Ξάνθης

Στ. Καμπουραντώνης: Ποτέ δεν αρνηθήκαμε να εξυπηρετήσουμε τις ανάγκες του νοσοκομείου αλλά πρώτα τα επείγοντα

 

Ένα πολύ σημαντικό θέμα που έθιξε προ ολίγων ημερών ο εκδότης της «Θ» κ. Τένης Καμαρίδης, αναφορικά με την «δυστοκία» που παρουσιάζεται στις διακομιδές χειρουργημένων ασθενών από το Νοσοκομείο της Ξάνθης στα σπίτια τους, έτυχε ευρείας αποδοχής από «παθόντες» ασθενείς και συγγενείς, γι’ αυτό και η εφημερίδα μας επιχειρεί να ανοίξει περισσότερο την «βεντάλια» στο συγκεκριμένο θέμα που έχει ως εξής:

Χειρουργημένοι ασθενείς που ενώ έχουν λάβει εξιτήριο από το νοσοκομείο, περιμένουν στην αναμονή όχι απλά λίγες ώρες, αλλά και  επί τρεις και τέσσερις ημέρες για την μεταφορά τους στο σπίτι τους, με αποτέλεσμα επιπρόσθετα κόστη ανά ασθενή στο «σύστημα υγείας», ταλαιπωρημένους συνοδούς που είτε αναλαμβάνουν τον ρόλο του «τραυματιοφορέα» και του «ΕΚΑΒίτη» είτε καρτερούν υπομονετικά και αυτοί μαζί με τους ασθενείς.
Μια εικόνα που προσπαθούν να «σηκώσουν» όσο μπορούν με την σειρά τους, οι εργαζόμενοι του ΕΚΑΒ, που έχουν θέσει ως «όριο» τις 4 δευτερογενείς μεταφορές (σ.σ. εξιτήρια ή και επανεξετάσεις ασθενών) ανά ημέρα, όπως εξηγεί στην «Θ» ο νέος πρόεδρος των εργαζομένων του ΕΚΑΒ Θράκης κ. Σταύρος Καμπουραντώνης, ο οποίος τονίζει ότι «ποτέ δεν αρνηθήκαμε να εξυπηρετήσουμε κάποια ανάγκη του νοσοκομείου, αλλά προέχουν τα επείγοντα».

Παράλληλα  ο ίδιος εξήγησε ότι ο Νομός Ξάνθης καλύπτεται από τρία πληρώματα το πρωί, τρία το απόγευμα και δύο το βράδυ, αλλά ειδικότερα στις διακομιδές…covid, το ένα ασθενοφόρο «χάνεται».

4 εξιτήρια την ημέρα για τις δευτερογενείς μεταφορές

Ειδικότερα ο κ. Καμπουραντώνης ανέφερε στην «Θ» ότι «για εμάς, οι διακομιδές είναι από υγειονομικό σταθμό, σε υγειονομικό σταθμό. Το εξιτήριο για εμάς, είναι κάτι το οποίο έχει παρεξηγηθεί λίγο.

Εμείς σταματήσαμε την αποχή από τα δευτερογενή, στις 15 Σεπτεμβρίου. Έχουμε μπει σε μια διαδικασία, μιλήσαμε με τα νοσοκομεία και με τον διευθυντή μας και είπαμε πως για να μπορέσουμε να εξυπηρετήσουμε ανάγκες του νοσοκομείου, μπορούμε να κάνουμε 4 εξιτήρια την ημέρα.

Το πρόβλημα είναι ότι οι ανάγκες των νοσοκομείων είναι πολύ πιο μεγάλες. Το νοσοκομείο κάποιες μέρες βγάζει και επανεξετάσεις. Πρόκειται δηλαδή για ανθρώπους που θα πρέπει να μεταφερθούν στο νοσοκομείο, να τους εξετάσει ο θεράπων ιατρός και να επιστρέψουν. Εν τω μεταξύ εμείς, αν όχι μια φορά την ημέρα, μέρα παρά μέρα έχουμε διακομιδές σε Θεσσαλονίκη, Καβάλα ή Αλεξανδρούπολη και ο όγκος γίνεται μεγαλύτερος.

Αν πούμε ότι δεχόμαστε κατά μέσο όρο για τον Ν. Ξάνθης γύρω στα 12 περιστατικά επειγόντων, καταλαβαίνετε ότι εκ των πραγμάτων δεν μπορούμε να βγάλουμε το νούμερο που λέμε. Κάποιες φορές γίνεται. Αυτό όμως είναι θέμα του νοσοκομείου».

Zήτησαν επικουρικούς οδηγούς τα νοσοκομεία – Ποτέ δεν αρνηθήκαμε να εξυπηρετήσουμε κάποια ανάγκη του νοσοκομείου αλλά πρώτα τα επείγοντα

«Έχουμε ακούσει – αλλά δεν ξέρουμε κατά πόσο και πότε θα υλοποιηθεί αυτό – ότι τα νοσοκομεία έχουν ζητήσει να πάρουν επικουρικούς οδηγούς (πληρώματα ουσιαστικά) για να καλύψουν τις υποχρεώσεις τους. Η τελευταία ενημέρωση που έχουμε για αυτό, είναι ότι θα υλοποιηθεί τέλη Οκτωβρίου, αλλά μέχρι να υλοποιηθεί,  θα υπάρχει πρόβλημα.

Ο ρόλος του ΕΚΑΒ είναι το επείγον περιστατικό. Εμείς κάναμε πίσω στην αποχή από τις δευτερογενείς μεταφορές για να εξυπηρετήσουμε τις ανάγκες του νοσοκομείου γιατί καταλαβαίνουμε και τους πολίτες.

Ποτέ δεν αρνηθήκαμε να εξυπηρετήσουμε κάποια ανάγκη που έχει το νοσοκομείο, αλλά κάποια στιγμή εκ των πραγμάτων δεν επαρκούμε και σαν προσωπικό για να μπορέσουμε να εξυπηρετήσουμε και αυτό ο κόσμος δεν έχει την ενημέρωση να το κατανοήσει» συνέχισε ο ίδιος, τονίζοντας παράλληλα ότι «θα πρέπει το νοσοκομείο (όλα τα νοσοκομεία ουσιαστικά) να επισπεύσει όσο μπορεί τις διαδικασίες για να καλύψει μόνο του τις ανάγκες. Μόνο έτσι θα μπορούσε να εξυπηρετείται ο κόσμος. Εμείς θα πρέπει πρώτα να κοιτάξουμε το επείγον».

 

3-3-2 τα ασθενοφόρα ανά βάρδια στην Ξάνθη – Χάνουμε όχημα με τις διακομιδές κρουσμάτων Covid – Από το ΕΚΑΒ και τα κενά σε βάρδιες στα Κ.Υ

Αναφορικά με τα πληρώματα που υπάρχουν στην Ξάνθη, ανά βάρδια, ο ίδιος τονίζει ότι «το προσωπικό δεν επαρκεί πουθενά στην Ελλάδα. Κακά τα ψέματα. Η Ξάνθη, αυτήν την στιγμή βγάζει 3 το πρωί, 3 το απόγευμα και 2 το βράδυ.

Τις περισσότερες φορές το ένα ασθενοφόρο θα φύγει. Τώρα μάλιστα, με τον covid υπάρχουν και άλλα πρωτόκολλα και «χάνουμε» ασθενοφόρο για σχεδόν μια βάρδια, γιατί πρέπει να ακολουθήσουμε κάποια πρωτόκολλα και δεν μπορούμε να βάλουμε σε κίνδυνο τους ασθενείς που θα μπουν μετά.

Όταν μεταφέρουμε ένα κρούσμα covid για παράδειγμα, πέραν του χρόνου που θα χρειαστεί για να μεταφέρουμε το περιστατικό, υπάρχει μια διαδικασία απολύμανσης του ασθενοφόρου, το οποίο αφού τελειώσει την απολύμανση – και παρέλθει μια ώρα – επιστρέφει στην βάση του.

Είναι χρονοβόρο όλο αυτό και για αυτό λέω πως από τα τρία ασθενοφόρα, το ένα θα το «χάσεις». Θα μείνουν δύο. Υπάρχουν εν τω μεταξύ άλλα δύο κέντρα υγείας που καλύπτουν κάποιες βάρδιες με οδηγούς που έχουν. Οι βάρδιες όμως που δεν καλύπτονται από αυτούς τους οδηγούς, καλύπτονται πάλι από το ΕΚΑΒ.

Δηλαδή ουσιαστικά, αν ένα ασθενοφόρο φύγει σε μια διακομιδή, σε ένα άλλο νοσοκομείο, θα μείνουν δύο τα οποία θα καλύψουν όλη την περιοχή της Ξάνθης. Όλο τον νομό».

 

Να γνωρίζουν οι ξανθιώτες ότι δεν είναι τόσο εύκολη η κατάσταση

Κλείνοντας ο κ. Καμπουραντώνης, σημείωσε ότι «είμαστε όλοι επαγγελματίες. Όλα τα πληρώματα ξέρουμε ποιος είναι ο ρόλος μας. Απλά θα θέλαμε από τον κόσμο να κάνει λίγη υπομονή. Είναι ακόμη παράξενα τα πράγματα.

Ελπίζουμε κάποια στιγμή να διορθωθεί αυτή η κατάσταση. Ο κόσμος στην Ξάνθη πρέπει να γνωρίζει ότι η κατάσταση δεν είναι τόσο εύκολη. Μπορεί να περάσουμε από τον τομέα της Ξάνθης, να δούμε ασθενοφόρα, αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι λειτουργούν όλα και εκ των πραγμάτων δεν μπορούμε να τα λειτουργήσουμε όλα με το προσωπικό που έχουμε.

Αυτά που λειτουργούν σε κάθε βάρδια, προσπαθούν να εξυπηρετήσουν όσο το δυνατόν πιο πολλά περιστατικά, τα οποία δεν είναι επείγοντα. Απλά τονίζω και πάλι, ότι τα 4 περιστατικά που είπαμε ότι θα εξυπηρετούμε από τα «δευτερογενή», νομίζουμε ότι είναι ένα νούμερο το οποίο είναι εφικτό για να μπορέσουμε να ανταπεξέλθουμε και προσπαθούμε να το πετυχαίνουμε, σχεδόν κάθε μέρα».