Ενώ οι αναστολές του Οκτωβρίου έληξαν στις 15/11, η ΚΥΑ βγήκε στις… 17/11

Στο ίδιο έργο θεατές και για τον Νοέμβριο!
Το παράδοξο που έγινε… συνήθεια!
Χρ. Παμπουκίδης: «Έτσι κάνουν όλα τα υπουργεία εδώ και χρόνια»!

Ένα παράδοξο που τείνει να γίνει… συνήθεια! Ενώ η προθεσμία για τις αιτήσεις εργοδοτών και εργαζομένων για αναστολή εργασίας για τον μήνα Οκτώβριο έληγε στις 15 Νοεμβρίου, η Κοινή Υπουργική Απόφαση εκδόθηκε… δύο μέρες αργότερα και συγκεκριμένα στις 17 Νοεμβρίου! Στο ίδιο έργο θεατές, βρίσκονται και πάλι οι λογιστές και οι φοροτεχνικοί της Ξάνθης, καθώς η πλατφόρμα για τις αναστολές του μήνα Νοεμβρίου έχει ανοίξει αλλά η Κοινή Υπουργική Απόφαση αναμένεται μέχρι τις…20 Δεκεμβρίου!
Ο γνωστός λογιστής- φοροτεχνικό κ. Χρήστος Παμπουκίδης ερωτηθείς, εξήγησε στην «Θ» τα όσα πρέπει να γνωρίζουν εργοδότες και εργαζόμενοι για τις αναστολές εργασίας λόγω Lockdown, αναφερόμενος σε ένα συνηθισμένο φαινόμενο σημειώνοντας ότι «εδώ και χρόνια έτσι λειτουργούν συνήθως όλα τα υπουργεία. Βγάζουν αποφάσεις και μετά αναρτούν τις ΚΥΑ…».
Έτσι, στην προκειμένη περίπτωση, οι λογιστές και φοροτεχνικοί προχωρούν βάσει των δεδομένων του… Απριλίου, αφού πρώτα κάνουν τον Σταυρό τους, παρακαλώντας να μην πέσουν σε οποιοδήποτε «σφάλμα» που ενδεχομένως να το βρουν μετέπειτα μπροστά τους και να ακυρωθεί το δικαίωμα πελατών τους στο οικονομικό βοήθημα.

ΕΤΕΡΟΧΡΟΝΙΣΜΕΝΗ Η ΚΥΑ ΓΙΑ ΤΙΣ ΑΝΑΣΤΟΛΕΣ ΤΟΥ ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ – ΜΕΧΡΙ ΤΙΣ 20 ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΥ, Η ΚΥΑ ΓΙΑ ΤΟΝ ΝΟΕΜΒΡΙΟ

Ειδικότερα ο κ. Παμπουκίδης εξηγεί στην «Θ» ότι:
Αν και στις 15/11 τελείωσαν οι αναστολές του Οκτωβρίου, η ΚΥΑ βγήκε στις 17/11, δηλαδή ετεροχρονισμένα. Η ΚΥΑ του Νοεμβρίου, θα βγει – από τις πληροφορίες που έχουμε – μέχρι τις 20 Δεκεμβρίου. Αυτό πρακτικά σημαίνει ότι οι λογιστές και οι φοροτεχνικοί συνεχίζουν να κάνουν κανονικά τις αιτήσεις γιατί το σύστημα έχει ανοίξει για να βγάλουμε αναστολές του Νοεμβρίου, μόνο που για να πάρει ο εργαζόμενος τα χρήματα που δικαιούται πρέπει πρώτα η επιχείρηση να τον βγάλει σε αναστολή και εν συνεχεία ο εργαζόμενος να κάνει την αίτηση στο supportemployees.gr για να λάβουν αναλογικά πάντα, τα χρήματα που δικαιούνται. Εμείς πηγαίνουμε βάσει των ΚΑΔ που βγήκαν για τον Οκτώβριο και τον Νοέμβριο. Φυσικά οι περισσότεροι είναι αυτοί που αναφέρονταν και στην λίστα του Απριλίου. Δεν έχει διαφοροποιηθεί πολύ.

ΤΙ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΚΑΝΟΥΝ ΕΡΓΟΔΟΤΕΣ ΚΑΙ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΟΙ

Αναφορικά με το τι πρέπει να κάνουν σήμερα οι εργοδότες αλλά και οι εργαζόμενοι, ο ίδιος τονίζει ότι:
Οι λογιστές των εργοδοτών, θα πρέπει να ειδοποιήσουν τους εργοδότες για να βγάλουν σε αναστολή τους εργαζόμενους που θεωρούν ότι πρέπει να βγούνε. Αν θέλουν βέβαια μπορούν να κρατήσουν κάποιους. Μιλάμε για πληττόμενες επιχειρήσεις. Όσες έκλεισαν με δημόσια ενταλή, βγαίνουν όλοι σε αναστολή. Για παράδειγμα, ένα κατάστημα υγειονομικού ενδιαφέροντος μπορεί να κρατήσει εργαζόμενους λόγω take away και διανομής. Μπορεί να βγάλει όσους θέλει σε αναστολή και όχι όλους. Στο λιανεμπόριο όμως (και στις επιχειρήσεις που έκλεισαν με κρατική εντολή) μπαίνουν όλοι οι εργαζόμενοι σε αναστολή.
Οι εργαζόμενοι θα υποβάλλουν υπεύθυνες δηλώσεις από 15/11 έως 24/11 στην περίπτωση που τίθεται για πρώτη φορά σε αναστολή η σύμβαση εργασίας τους. Αφού πρώτα δηλώσουν το ΙΒΑΝ στο Taxisnet, θα γίνει διασταύρωση του ΕΡΓΑΝΗ με το Taxis για να κατατεθούν τα χρήματα στον λογαριασμό τους. Οι εργαζόμενοι που είχαν κάνει αίτηση και τον Απρίλιο, δεν χρειάζεται να κάνουν τίποτα. Μπαίνουν στο supportemployees.gr μόνο όσοι δεν ήταν σε αναστολή τον Απρίλιο. Αρκεί η αναστολή που βγάζει η επιχείρηση.
Οι πληρωμές αποζημίωσης ειδικού σκοπού για τις κλειστές επιχειρήσεις βάσει ΚΑΔ (όπως το λιανεμπόριο) θα γίνουν από 27 Νοεμβρίου έως 3 Δεκεμβρίου. Όλοι οι άλλοι εργαζόμενοι που έχουν πληγεί είναι από 15/11 έως 7/12. Στην ουσία οι πληρωμές για αυτούς που έχουν κλείσει με εντολή δημόσιας αρχής, γίνονται πιο γρήγορα.

ΚΑΝΕΝΑΣ ΚΙΝΔΥΝΟΣ ΑΠΕΝΤΑΞΗΣ, ΠΛΗΝ ΛΑΘΩΝ ΣΕ ΙΒΑΝ – ΕΤΣΙ ΚΑΝΟΥΝ ΟΛΑ ΤΑ ΥΠΟΥΡΓΕΙΑ

Σε ο,τι αφορά στο αν υπάρχουν κίνδυνοι απένταξης κάποιων εργαζομένων αλλά και στις ετεροχρονισμένες Κοινές Υπουργικές Αποφάσεις, ο κ. Παμπουκίδης σημειώνει ότι:
Και τον Απρίλιο που είχαν γίνει οι αναστολές και ήταν κάτι πρωτόγνωρο, δεν είχε παρουσιαστεί κάποιο θέμα. Είχε παρουσιαστεί θέμα μόνο στο αν οι εργαζόμενοι είχαν δώσει λάθος ΙΒΑΝ και κάποιοι δεν πληρώθηκαν. Πάντα όμως με υπαιτιότητα του εργαζόμενου. Όλα αλλάζουν συνεχώς. Οι λογιστές πρέπει να είναι συνεχώς σε εγρήγορση. Πρέπει να διαβάζουν. Τα δεδομένα και οι εξελίξεις τρέχουν, υπάρχει μια παράνοια θα έλεγα στους κύκλους των λογιστών και ευελπιστούμε να μην γίνουν λάθη – που θα γίνουν κάποια στιγμή – και τα βρούμε όλα αυτά μετέπειτα μπροστά μας. Σε ο,τι αφορά στις ΚΥΑ, εδώ και χρόνια έτσι λειτουργούν όλα τα υπουργεία. Βγάζουν αποφάσεις και μετά αναρτούν τις ΚΥΑ. Πάντα έτσι έκαναν. Εμείς ξεκινάμε και κάνουμε τον Σταυρό μας.