Μετά το «Take Away» στην εστίαση και τα καφέ, έρχεται το… «Click Away» στο λιανεμπόριο
«Εδώ τα μαγαζιά έκλειναν με…μηδενικό ταμείο κάποιες μέρες και αυτοί μιλούν για συνωστισμό», συμπληρώνει ο ίδιος
Και εκεί που μόλις συνηθίσαμε να αρκούμαστε στο ξενόφερτο «Take Away» για ταχυφαγεία και καφέ, μάλλον πρέπει να συνηθίσουμε και σε ανάλογες μεθόδους για το λιανεμπόριο, ελέω CoviD-19, που ακούει στο όνομα «Click Away», σύμφωνα τουλάχιστον με τα όσα έχουν γίνει γνωστά από κυβερνητικής πλευράς, για την άρση του Lockdown, όσο πλησιάζουν τα Χριστούγεννα.
Το click away είναι μία μέθοδος που ήδη εφαρμόζεται σε άλλες χώρες, με την οποία εξυπηρετούνται οι καταναλωτές χωρίς να μπαίνουν στα καταστήματα, όπως ανέφερε ο ΓΓ Προστασίας του Καταναλωτή Πάνος Σταμπουλίδης.
Όταν πλέον ανοίξει το λιανεμπόριο, θα δοθεί η δυνατότητα στις επιχειρήσεις κάποιος να μπορεί να πληρώσει ηλεκτρονικά και να παραλάβει το προϊόν από ειδικά διαμορφωμένο χώρο του καταστήματος.
Όπως ανέφερε ο κ. Σταμπουλίδης, υπάρχουν καταγγελίες ότι ήδη το κάνουν κάποιες επιχειρήσεις που είναι σε αναστολή – είναι παράνομο να πάει κάποιος και να παραλάβει το προϊόν από το φυσικό κατάστημα που είναι κλειστό. Έχει ευθύνη και ο προμηθευτής και το φυσικό πρόσωπο.
Οι παραδόσεις των προϊόντων γίνονται εντός λογικού πλαισίου, είπε, και πρόσθεσε ότι οι καταναλωτές θα πρέπει να είναι προσεκτικοί κατά την περίοδο εκπτώσεων, όπως η Black Friday. Το ηλεκτρονικό κατάστημα θα πρέπει να έχει τα ίδια χαρακτηριστικά με το φυσικό κατάστημα.
Έχουν ενημερωθεί όμως για την νέα «φόρμουλα» οι επαγγελματίες της Ξάνθης; Πόσο εφικτό είναι το «Click Away» για μια μικρομεσαία επιχείρηση; Υπάρχει άραγε μια χαραμάδα ελπίδας για ζεστό (έστω και ηλεκτρονικό) χρήμα στα ταμεία τους;
ΔΕΝ ΕΝΗΜΕΡΩΘΗΚΑΜΕ –ΞΕΡΟΥΝ ΠΟΣΟ ΚΟΣΤΙΖΕΙ ΜΙΑ ΙΣΤΟΣΕΛΙΔΑ; – ΚΑΠΟΙΕΣ ΜΕΡΕΣ ΟΙ ΜΙΚΡΟΜΕΣΑΙΟΙ ΚΛΕΙΝΟΥΜΕ ΜΕ ΜΗΔΕΝΙΚΟ ΤΑΜΕΙΟ ΚΑΙ ΑΥΤΟΙ ΜΙΛΟΥΝ ΓΙΑ…ΣΥΝΩΣΤΙΣΜΟ;
Σε όλα τα παραπάνω ερωτήματα, κλήθηκε από την «Θ» να απαντήσει ο πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Ξάνθης κ. Ευθύμης Μίλκογλου, ο οποίος ανέφερε αρχικά ότι:
Όχι. Δεν έχουμε ενημερωθεί. Πείτε ότι με παίρνετε τηλέφωνο, για να έρθετε σε ένα μαγαζί και να πάρετε ρούχα. Αν δεν τα δοκιμάσετε, πως θα γίνει; Ακόμη και αν ξέρετε το νούμερό σας και έχει 10 χρώματα στο ίδιο νούμερο, τι θα πάρετε; Δεν πρέπει να δείτε το ρούχο; Δεν είναι φαγητό. Στο φαγητό για παράδειγμα, αν θέλεις να πάρεις ένα σαλάμι, το παίρνεις και ξέρεις ότι είναι αυτό. Στο ρούχο, στο παιχνίδι, στο βιβλίο, στο τετράδιο, στο μολύβι κ.ο.κ. τι θα κάνεις; Δεν πρέπει να το δεις για να το κρίνεις; Και αν το πάρεις και δεν σου αρέσει, θα ξανακλείνεις ραντεβού για να το επιστρέψεις; Γίνεται στο εξωτερικό αυτό; Στις μεγάλες αλυσίδες που γίνεται συνωστισμός (ανάλογα με τα τετραγωνικά) μπαίνουν 50 άτομα. Στις μικρομεσαίες επιχειρήσεις, θα μπουν 3 άτομα, που μακάρι να μπουν κιόλας, γιατί δεν έμπαιναν. Εν τω μεταξύ, το «Click Away» παραπέμπει σε κάτι ιντερνετικό, άρα εγώ καταλαβαίνω ότι πρέπει να κάνεις σελίδα. Και γυρνάω και λέω: Ξέρουν πόσο έχει μια σελίδα; Πως μπορούμε να την διαχειριστούμε; Πόσο εμπόρευμα θα πρέπει να έχω – προσωπικά για παράδειγμα – για να μπορέσω να ανταπεξέλθω σε κάτι τέτοιο; Και αν είχε τόσο εμπόρευμα μια μικρομεσαία επιχείρηση, δεν θα το έκανε; Εδώ μεγάλες αλυσίδες σταμάτησαν τις online παραγγελίες επειδή δεν προλαβαίνουν. Δεν μπορούμε να ανταπεξέλθουμε σε όλο αυτό ξαφνικά. Δεν γίνεται, τουλάχιστον αμέσως. Πώς να φέρεις τόσο πολύ εμπόρευμα; Εδώ υπάρχουν μέρες που οι μικρομεσαίες επιχειρήσεις κλείνουν με «μηδέν» ταμείο. Και μιλάμε για συνωστισμό;
Και έπειτα, να κάνεις σελίδα, να πάρεις υπολογιστή στο μαγαζί, για να μπεις ιντερνετικά είναι λεφτά κάθε μήνα. Τίποτα δεν είναι τζάμπα. Σύμφωνα με αυτά που έχουμε όλοι μέχρι στιγμής στο μυαλό μας – γιατί δεν ξέρουμε τι εννοούν ακόμη με το «Click Away» – πρέπει να κάνεις σελίδες και πρέπει να μπεις σε sites. Άρα αυξάνουμε τα έξοδά μας.
ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ…ΚΑΦΕΣ ΤΟ ΛΙΑΝΕΜΠΟΡΙΟ– ΘΑ ΔΗΜΙΟΥΡΓΗΘΕΙ ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΟ ΧΑΟΣ – ΤΙ ΝΑ ΠΕΡΙΜΕΝΕΙΣ ΑΠΟ ΑΥΤΟ ΤΟ «CLICK AWAY»;
Επιπλέον ο κ. Μίλκογλου πρόσθεσε ότι:
Σκεφτείτε επίσης ότι παίρνετε τηλέφωνο και κλείνετε ραντεβού για τις 11.00 και υπάρχουν και άλλοι που μπορούν εκείνη την ώρα, γιατί στα άλλα καταστήματα που θα πάρουν θα τους πουν στις 11.30. Είναι μετρημένος ο χρόνος και μπαίνουμε σε μια τρελή διαδικασία. Ο συνωστισμός στις μικρομεσαίες επιχειρήσεις δεν υφίσταται. Δεν είναι μεγάλη αλυσίδα σούπερ μάρκετ για να μπουν 50 και 100 άτομα μέσα. Έχει πάει κανείς στα μάρκετ να δει τι γίνεται; Γιατί εκεί δεν γίνεται με ραντεβού; Και να σας το πω και διαφορετικά. Γιατί δεν κάνουν μια «εθελούσια έξοδο» για τους επαγγελματίες για να δούμε πόσοι θα μείνουν; Τι να περιμένεις από αυτό το «Click Away»; Δεν υπάρχει να περιμένεις κάτι. Εδώ κοιτούμε πως θα ανακάμψει η οικονομία. Για να γίνει αυτό, το χρήμα πρέπει να κινηθεί στην αγορά. Να μπορέσει ο κόσμος να βγει έξω. Δέχομαι ότι υπάρχει ο κορωνοϊός. Είμαστε οι πρώτοι ως μικρομεσαίες επιχειρήσεις που τηρήσαμε τα μέτρα (μάσκες, αντισηπτικά, καθαρισμός εμπορευμάτων) και δεν υπήρχε κανένα πρόβλημα. Το μεγάλο «μπαμ» γίνεται στις μεγάλες επιχειρήσεις, άρα γιατί ψάχνουν στις μικρομεσαίες; Εδώ και τρεις ημέρες μου λένε όλοι ότι δεν υπάρχει διάθεση. Υπολογίζουμε ότι θα κλείσουν χιλιάδες επιχειρήσεις. Τα πράγματα είναι πολύ δυσοίωνα. Αυτό σημαίνει και περισσότερους ανέργους. Πως θα καλυφθούν αυτοί; Που θα πάνε να δουλέψουν; Τι θα κάνουν; Και ποιος συμβούλεψε για αυτό το «Click Away»; Δεν είναι καφές για να πεις ότι «θέλω έναν μέτριο καφέ» και να πας να τον πάρεις και να φύγεις. Είναι ρούχο, είναι παπούτσι, τα νούμερα παίζουν ανάλογα με τις εταιρείες κ.ο.κ. Οπότε τι θα κάνει ο καταναλωτής; Θα το επιστρέφει; Αυτό θα δημιουργήσει μεγαλύτερο χάος. Δεν υπάρχει λογική σε αυτό και από την άλλη πως θα φορτωθούμε εμείς και αυτά τα έξοδα;