«Δρακόντεια» τα μέτρα και οι προϋποθέσεις για τις μετακινήσεις εκτός Ξάνθης με ΚΤΕΛ και ταξί

Θ. Γεωργιάδης: Ελάχιστα δρομολόγια- Στα τάρταρα η επιβατική κίνηση
Στ. Γουναρίδης: Ένα δρομολόγιο την ημέρα και αν…

Ήταν στραβό το κλίμα, το έφαγε και το… δεύτερο lockdown. Αυτή είναι η μόνη φράση που μπορεί να χαρακτηρίσει την κατάσταση που επικρατεί στον κλάδο των επαγγελματιών οδηγών – ιδιοκτητών Ταξί και Λεωφορείων, καθώς η καθολική απαγόρευση μετακινήσεων, προστάζει αφενός ένα άτομο ανά όχημα ή έναν γονέα με ανήλικο ή έναν συνοδό με ανήμπορο στα ταξί και 65% πληρότητα στα λεωφορεία, εντός ή και εκτός νομού.
Βασικό και παράλληλα σημαντικό ζήτημα βέβαια για να μπορεί να ταξιδέψει κάποιος εκτός Νομού Ξάνθης (Αθήνα, Θεσσαλονίκη κ.ο.κ) είναι να έχει απαραιτήτως – ώστε να επιδείξει σε περίπτωση ελέγχου – τα έγγραφα που επιβεβαιώνουν ότι μετακινείται για λόγους υγείας ή για άλλους λόγους έκτακτης ανάγκης, όπως εξηγούν στην «Θ» ο πρόεδρος του Υπεραστικού ΚΤΕΛ Ξάνθης κ. Θέμης Γεωργιάδης καθώς και ο πρόεδρος του Συνεταιρισμού Ραδιοταξί Ξάνθης κ. Στέλιος Γουναρίδης.

ΜΕ…Ε1 Η ΜΕΤΑΚΙΝΗΣΗ ΣΤΟΝ ΤΟΠΟ ΚΑΤΟΙΚΙΑΣ – ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΑ ΤΑ ΕΓΓΡΑΦΑ ΠΟΥ ΑΠΟΔΕΙΚΝΥΟΥΝ ΤΟΝ ΛΟΓΟ ΜΕΤΑΚΙΝΗΣΗΣ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΕΠΙΒΑΤΕΣ – ΣΕ ΑΝΑΣΤΟΛΗ ΟΛΟ ΤΟ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟ ΤΟΥ ΚΤΕΛ ΞΑΝΘΗΣ

Ειδικότερα ο κ. Γεωργιάδης ανέφερε στην «Θ» ότι:
Αν έχουν οι επιβάτες τα απαραίτητα έγγραφα (όπως είναι υποχρεωμένοι να τα έχουν) ταξιδεύουν. Όταν πηγαίνουν στον τόπο διαμονής τους είτε σε γιατρό είτε αν έχουν κληθεί από τον Στρατό είτε αν είναι φοιτητές που έδιναν εξετάσεις ως τώρα κ.ο.κ. Εμείς έχουμε τρία δρομολόγια την εβδομάδα για Αθήνα και δύο δρομολόγια για Θεσσαλονίκη, καθημερινά. Επιπλέον έχουμε για Κομοτηνή και για Καβάλα, δύο δρομολόγια την ημέρα. Υπολειτουργούμε φυσικά. Όλο το προσωπικό είναι σε αναστολή και δουλεύουμε μόνο οι ιδιοκτήτες, για να μπορέσουμε να επιζήσουμε, διότι εμείς δεν πληρωνόμαστε από το κράτος. Η πληρότητα είναι 65%, αλλά σε ένα δρομολόγιο για Θεσσαλονίκη (ένα στις 9.00 και ένα στις 15.00), δεν έχουμε πάνω από 10 άτομα. Κουβαλάμε και δέματα. Γενικά προσπαθούμε να εξυπηρετήσουμε τον κόσμο. Τι να κάνουμε; Κανονικά είναι για «κόψιμο» όλα, αλλά δεν μπορούμε να το κάνουμε αυτό. Η ζημιά όμως είναι μεγάλη.
Γίνονται έλεγχοι για μάσκα και για μετακινήσεις. Για παράδειγμα, προσωπικά πήγα τις προάλλες στην Αθήνα, στο αεροδρόμιο Ελ. Βενιζέλος (δύο δρομολόγια) και μας σταμάτησαν 4 φορές. Ήταν εργαζόμενοι στο εξωτερικό από την Ξάνθη και πήγαμε να τους αφήσουμε στο αεροδρόμιο. Μας έλεγξαν 4 φορές. Κάποιοι επιβάτες θα πρέπει να έχουν οπωσδήποτε το Ε1 (που αποδεικνύει τον τόπο κατοικίας τους). Αν για παράδειγμα είναι κάποιος από την Θεσσαλονίκη και ξεκινήσει από την Ξάνθη, θα πρέπει να έχει μαζί του το Ε1 για να πάει στην Θεσσαλονίκη. Αλλιώς έχει πρόστιμο. Αν ταξιδεύεις για ιατρικούς λόγους (π.χ νοσηλεία σε ένα νοσοκομείο) θα πρέπει να επιδείξεις το ανάλογο έγγραφο. Τα παιδιά που πηγαίνουν στον Στρατό, έχουν το ανάλογο έγγραφο ότι παρουσιάζονται. Εμείς δεν μπορούμε να ελέγξουμε αυτά τα έγγραφα φυσικά, διότι είναι προσωπικά δεδομένα, ωστόσο ενημερώνουμε το κοινό ότι θα πρέπει να έχουν τα κατάλληλα έγγραφα και βέβαια να φορούν μάσκες, διότι σε περίπτωση ελέγχου, θα τους γράψουν. Μπορεί να μην ελεγχθούν, αλλά μπορεί και να ελεγχθούν (όπως στην περίπτωση που προανέφερα) συνεπώς θα πρέπει να τα έχουν μαζί τους, γιατί είναι κρίμα να τους βεβαιώσουν 300 ευρώ πρόστιμο. Εμείς, διαθέτουμε όλα τα απαραίτητα έγγραφα μέσω «ΕΡΓΑΝΗΣ» για να μπορούμε να ταξιδέψουμε. Μακάρι να περάσει αυτή η κατάσταση, γιατί δεν πάμε καλά.

ΤΟ ΤΑΞΙ ΚΥΚΛΟΦΟΡΕΙ ΣΕ ΟΛΗ ΤΗΝ ΕΠΙΚΡΑΤΕΙΑ, ΑΛΛΑ ΓΙΑ ΕΚΤΑΚΤΟΥΣ ΛΟΓΟΥΣ Η ΜΕΤΑΚΙΝΗΣΗ ΣΕ ΑΛΛΟΝ ΝΟΜΟ – ΠΑΙΡΝΟΥΜΕ ΜΙΑ ΚΟΥΡΣΑ ΤΗΝ ΗΜΕΡΑ ΚΑΙ…ΑΝ – ΔΕΝ ΕΙΜΑΣΤΕ ΟΥΤΕ ΣΤΟΥΣ ΠΛΗΓΕΝΤΕΣ ΚΑΔ

Από την πλευρά του ο κ. Γουναρίδης επισήμανε ότι:
Το ταξί μπορεί να πάει σε όλη την επικράτεια αν βγάλει την βεβαίωση κυκλοφορίας από την «ΕΡΓΑΝΗ». Για να πάω όμως έναν πελάτη από εδώ στην Θεσσαλονίκη, θα πρέπει να έχει τα απαραίτητα έγγραφα, ότι πηγαίνει στο νοσοκομείο για παράδειγμα, δηλαδή για ιατρικούς λόγους ή για λόγους πραγματικής έκτακτης ανάγκης, διότι απαγορεύεται η μετακίνηση από νομό σε νομό. Εννοείται ότι το ζητούμε, γιατί δεν γίνεται να πάρεις από εδώ έναν πελάτη και να μην του πεις ότι πρέπει να έχει τα χαρτιά, διότι κινδυνεύεις και εσύ, άσχετα αν έχεις την βεβαίωση μετακίνησης. Δεν ξέρω ποιος την πληρώνει σε περίπτωση ελέγχου. Λογικά θα την πληρώσει ο πελάτης, αλλά κάποια επίπτωση – λογικά – θα έχει και το ταξί. Επίσης, ισχύουν όσα ίσχυαν και την προηγούμενη φορά. Δηλαδή ένας επιβάτης ανά ταξί, εκτός αν είναι ένας γονέας με παιδί ανήλικο ή αν είναι κάποια βαριά περίπτωση που χρειάζεται συνοδεία. Εκεί επιτρέπεται να έχεις και δύο άτομα. Το ίδιο ισχύει και για τα δρομολόγια εντός και για τα δρομολόγια εκτός νομού.
Εν τω μεταξύ δεν έχουμε ενταχθεί στους πληττόμενους ΚΑΔ ακόμη, για τα 800 ευρώ και τώρα τα σωματεία μας και η ομοσπονδία προς τα υπουργεία, για να μας συμπεριλάβουν.
Ούτε στα εντός νομού δρομολόγια έχει δουλειά. Και πώς να έχει; Αφού δεν κυκλοφορεί κανείς έξω. Χθες το πρωί ας πούμε έκανα μια κούρσα στις 11.30 και στις 14.00 πήρα τον δρόμο για το σπίτι. Έχουμε μία κούρσα την ημέρα, το πολύ και εκείνο το πρωί. Από τις 14.00-14.30 το μεσημέρι δεν έχουμε τίποτα. Έτσι είναι όλη η αγορά, όχι μόνον εμείς. Παλιά έμπαιναν και λίγο οι ηλικιωμένοι. Πλέον φοβήθηκαν και είναι μέσα κλεισμένοι. Μακάρι τουλάχιστον να μας συμπεριλάβουν στους πληττόμενους ΚΑΔ…