«Come Back» Νικολόπουλου στην Διεύθυνση Δόμησης- «Στοχευμένη λύση και όχι αποκατάσταση της αδικίας» λέει ο Ζερενίδης

«Ανασχηματισμός» και ιεράρχηση ζητημάτων από την Τ.Υ του Δήμου Ξάνθης – Μελέτες που έμειναν για χρόνια στις «καλένδες», κοστίζουν διπλάσιες εργατοώρες σήμερα

Σε γνώριμα μέρη, βρίσκεται και πάλι – αφού επανέρχεται ως Προϊστάμενος της Διεύθυνσης Δόμησης – ο κ. Νίκος Νικολόπουλος, που το 2017 (με απόφαση του πρώην Δημάρχου Χ. Δημαρχόπουλου), είχε μεταφερθεί στην θέση του Προϊσταμένου της Διεύθυνσης Προγραμματισμού, Οργάνωσης και Πληροφορικής, όπου επιστρέφει με την σειρά του ο κ. Πέτρος Παυλίδης.
Πρόκειται για μια απόφαση που έχει ήδη αναρτηθεί στην «ΔΙΑΥΓΕΙΑ» όπου βρίσκονται και άλλες αποφάσεις που αφορούν σε ορισμό αναπληρωτών προϊσταμένων αλλά και μετακινήσεων υπαλλήλων από και προς την Διεύθυνση Δόμησης, με σκοπό την εύρυθμη λειτουργία της υπηρεσίας, όπως εξηγεί στην «Θ» ο Αντιδήμαρχος Τεχνικών Υπηρεσιών του Δήμου Ξάνθης, ο οποίος αναφέρεται και στην ιεράρχηση των στόχων της δημοτικής αρχής (σ.σ. στο τεχνικό κομμάτι).

Ο κ. Ζερενίδης σημειώνει παράλληλα με ιδιαίτερη έμφαση ότι τα βαλτωμένα προβλήματα, συσσωρεύτηκαν στην νέα διοίκηση και τώρα απαιτείται διπλάσιος (ή και τριπλάσιος) χρόνοςι για την επίλυσή τους, καθώς έχουν αλλάξει και οι νομοθεσίες.
Ενδεικτικό παράδειγμα η μελέτη της οδού Λ. Πύργου που μετρά ούτε ένα, ούτε δύο, αλλά εικοσιτέσσερα «βαλτωμένα» χρόνια.

ΣΤΟΧΕΥΜΕΝΗ ΛΥΣΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΥΡΥΘΜΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΤΗΣ ΔΟΜΗΣΗΣ

Ειδικότερα ο κ. Ζερενίδης διευκρίνισε αρχικά ότι:
Στις σκέψεις της διοίκησης δεν ήταν να αποκατασταθεί κάτι. Δεν ήταν μια «αντίδραση» σε προηγούμενες αποφάσεις. Ουσιαστικά καθίσαμε και είδαμε και με τις υπηρεσίες πως θα μπορούσαν να λειτουργήσουν καλύτερα και πιο εύρυθμα και προβήκαμε μετά από καιρό βέβαια – διότι το συζητάμε εδώ και καιρό – σε αυτές τις μετακινήσεις. Είχαμε ένα θέμα με το τμήμα έκδοσης οικοδομικών αδειών, για το οποίο προσπαθούμε να βρούμε μια λύση ώστε να «τρέξει» πιο γρήγορα η έκδοση των αδειών δόμησης. Αυτό ήταν το σκεπτικό και όχι «αντίδραση» σε κάτι παλαιότερο ή αποκατάσταση κάποιας «αδικίας». Ήταν καθαρά μια στοχευμένη λύση επάνω στην εύρυθμη λειτουργία των υπηρεσιών.

ΓΝΩΣΤΗΣ ΤΟΥ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ ΚΑΙ ΜΕ ΜΕΓΑΛΗ ΕΜΠΕΙΡΙΑ Ο κ. ΝΙΚΟΛΟΠΟΥΛΟΣ, ΠΟΥ ΕΠΑΝΕΡΧΕΤΑΙ – ΘΑ ΜΠΟΡΕΣΕΙ ΝΑ ΔΩΣΕΙ ΛΥΣΕΙΣ ΣΕ ΑΡΚΕΤΑ ΖΗΤΗΜΑΤΑ

Επιπλέον ο κ. Ζερενίδης, επισήμανε ότι:
Ο κ. Νικολόπουλος είναι γνώστης – ήταν χρόνια στην πολεοδομία – έχει μεγάλη εμπειρία επάνω σε πολεοδομικά θέματα και τώρα επανέρχεται. Θεωρούμε ότι θα μπορέσει να δώσει λύσεις σε αρκετά ζητήματα που αφορούν και στην έκδοση των οικοδομικών αδειών αλλά και σε πολεοδομικά θέμα, ώστε να «τρέξουν» πιο γρήγορα τακτοποιήσεις, ρημοτομήσεις, διανοίξεις και κάποιες άλλες μελέτες που «τρέχουν» στο τμήμα χωροταξίας.
Ο σκοπός είναι η καλύτερη λειτουργία της Διεύθυνσης Δόμησης. Ουσιαστικά η Τεχνική Υπηρεσία δεν «μετακινήθηκε». Απλώς μετακινήθηκαν δύο υπάλληλοι από την Διεύθυνση Δόμησης στις Τεχνικές Υπηρεσίες για να υποστηρίξουν το Τεχνικό Πρόγραμμα του δήμου και να «τρέξουν» πιο γρήγορα κάποιες μελέτες που έχουμε και μετακινήθηκε και ένας υπάλληλος από τις Τεχνικές Υπηρεσίες στην Δόμηση για να στελεχώσει εκεί κάποιες θέσεις. Αλλάξαμε διευθυντές και έγιναν και κάποιες εσωτερικές μετακινήσεις μέσα στην διεύθυνση δόμησης. Είναι στην ουσία μια ανακατάταξη για την εύρυθμη λειτουργία και για την καλύτερη οργάνωση και αποτελεσματικότητα της υπηρεσίας.

ΚΑΝΑΜΕ ΜΙΑ ΠΡΩΤΗ ΙΕΡΑΡΧΗΣΗ – ΒΑΛΤΩΜΕΝΑ ΧΡΟΝΙΑ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ, ΣΥΣΣΩΡΕΥΤΗΚΑΝ ΣΤΗΝ ΝΕΑ ΔΙΟΙΚΗΣΗ – ΤΩΡΑ ΧΡΕΙΑΖΕΤΑΙ ΔΙΠΛΑΣΙΟΣ ΧΡΟΝΟΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΠΙΛΥΣΗ ΤΟΥΣ, ΑΦΟΥ ΑΛΛΑΞΑΝ ΟΙ ΝΟΜΟΘΕΣΙΕΣ

Αναφορικά με το αν έχουν ιεραρχηθεί οι προτεραιότητες και οι στόχοι, ο Αντιδήμαρχος Τεχνικών Υπηρεσιών του Δήμου Ξάνθης, υπογράμμισε ότι:
Κάναμε μια πρώτη ιεράρχηση και ήδη «τρέχουμε» κάποια πράγματα. Δώσαμε κάποιες προτεραιότητες σε ορισμένα ζητήματα (στα πιο σημαντικά), αλλά υπήρχαν πάρα πολλά προβλήματα τα οποία έχουν συσσωρευτεί. Δεν δόθηκαν λύσεις εδώ και καιρό με αποτέλεσμα ένα όταν χρονίζει τεχνικό ζήτημα (π.χ η μελέτη της Λ. Πύργου που είναι μέσα στο Τεχνικό Πρόγραμμα και είναι από το 1996, αλλά έχει κλείσει μια 24ετία) για να λυθεί απαιτεί διπλάσιο χρόνο τώρα, γιατί έχουν αλλάξει οι νομοθεσίες και γενικά έχουν αλλάξει αρκετά πράγματα. Με την έννοια αυτή υπήρχαν πολλά προβλήματα που είχαν βαλτώσει παλιά και έχουν συσσωρευτεί στην νέα διοίκηση. Αυτό όμως απαιτεί χρόνο. Αν για παράδειγμα χρειάζονταν κάποιος χρόνος παλαιότερα, τώρα χρειάζεται διπλάσιος και τριπλάσιος χρόνος για να μπορέσουν να λυθούν. Αυτό είναι το σκεπτικό. Δεν είναι ότι δεν έχουμε θέσει προτεραιότητες, δεν είναι ότι δεν εργαζόμαστε καθημερινά επάνω σε αυτά τα ζητήματα, απλώς είναι και ο βαθμός δυσκολίας που παρουσιάζει κάθε υπόθεση και κάθε υπόθεση πολλές φορές είναι ανεξάρτητη από τις άλλες και απαιτεί πολλές εργατοώρες για να λυθεί. Πολλά πράγματα δεν «ομαδοποιούνται» για να μπορέσεις να δώσεις λύσεις σε 3-4 γρήγορα ζητήματα. Όπως προανέφερα, έχουν αλλάξει οι νομοθεσίες, πρέπει να τοποθετηθεί ένα νέο πλαίσιο πλέον, πιο σύγχρονο, που δημιουργεί προβλήματα. Για παράδειγμα, για τις διανοίξεις και τις τακτοποιήσεις που δεν έγιναν εδώ και καιρό, πλέον έχει μπει και το κτηματολόγιο και δημιουργεί άλλα δεδομένα. Αυτά πρέπει να μελετηθούν σε μια άλλη βάση που απαιτεί περισσότερο χρόνο. Και τέτοια προβλήματα είναι αρκετά στον Δήμο Ξάνθης. Η κάθε δράση του Τεχνικού Προγράμματος «προσκρούει» σε προβλήματα που έπρεπε να είχαν λυθεί ή να είχαν οργανωθεί σε άλλη βάση και τώρα να τα είχαμε έτοιμα. Μπορώ να δώσω αρκετά παραδείγματα. Θέλει λίγο χρόνο, τα έχουμε ιεραρχήσει, έχουμε δώσει σε κάποια και προτεραιότητα, άλλα έχουν «τρέξει» άλλα έχουν μείνει λίγο πίσω και κάθε χρονιά θα γίνεται μια αξιολόγηση και θα προχωράμε.