Στο «σφυρί» και ξενοδοχεία της Ξάνθης!

Πωλούνται (ή νοικιάζονται) όπως είναι…επιπλωμένα, με χιλιάδες αναμνήσεις φορτωμένα!

Απ. Αγκόρτσας: Δεν υπάρχει σωτηρία – Φταίει η τότε λογική μας!

Αθ. Τσώνης: Χαμένο και το πρώτο τετράμηνο του 2021, αλλά δεν σταματούμε!

«Πωλείται όπως είναι επιπλωμένο με… χιλιάδες αναμνήσεις φορτωμένο». Το γνωστό ρεφρέν του λαϊκού τραγουδιού, που θα μπορούσε να περιγράψει την κατάσταση με τα ξενοδοχεία της Ξάνθης, που περιμένουν είτε έναν νέο ιδιοκτήτη είτε έναν ενοικιαστή, αφού αρκετά από αυτά έχουν βγει ήδη στο «σφυρί».
Για τους ξανθιώτες ξενοδόχους φαίνεται να μοιάζει μονόδρομος να αδράξουν την ευκαιρία – αν παρουσιασθεί –  για να «απαλλαχθούν» από ιδιοκτησίες που σε εποχές (άλλοτε χρυσές και άλλοτε ασημένιες) καρναβαλιού, γιορτών παλιάς πόλης και διαφόρων φεστιβάλ, φιλοξενούσαν κόσμο από άλλες περιοχές της Ελλάδας και του εξωτερικού.

Εν τω μεταξύ τα «εφιαλτικά σενάρια» για την ακύρωση και των εκδηλώσεων του 2021 λόγω CoviD, διαφαίνονται από τώρα, αφού μεγάλες εταιρείες όπως η TUI, δεν ενδιαφέρονται για κανένα δωμάτιο στην Β. Ελλάδα για πριν από τον Οκτώβριο του…επόμενου έτους.

Ωστόσο, αν και το στρατηγικό πλάνο της τουριστικής ανάπτυξης για το έτος 2020, μπήκε στην «ΜΕΘ» λόγω του κορωνοϊού, η Θεματική Αντιπεριφέρεια Τουρισμού στης Περιφέρειας Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης, συνεχίζει να βρίσκεται σε εγρήγορση,  με εξειδικευμένα εκπαιδευτικά σεμινάρια επαγγελματιών και εργαζομένων στον τουρισμό και σε επικοινωνία με τα αρμόδια υπουργεία και τις υπόλοιπες περιφέρειες της χώρας για την «ενιαία» αντιμετώπιση της κατάστασης.

Για όλα τα παραπάνω μίλησαν στην «Θ» ο Αντιπρόεδρος του Συλλόγου Ξενοδόχων Θράκης κ. Απόστολος Αγκόρτσας καθώς και ο Θεματικός Αντιπεριφερειάρχης Τουρισμού της ΠΑΜΘ κ. Θανάσης Τσώνης.

 

ΟΛΑ ΠΩΛΟΥΝΤΑΙ, ΟΛΑ ΝΟΙΚΙΑΖΟΝΤΑΙ ΣΤΗΝ ΞΑΝΘΗ – ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ ΣΩΤΗΡΙΑ

Ειδικότερα ο κ. Αγκόρτσας επισήμανε στην «Θ» ότι:

Είχαμε πει εδώ και δύο χρόνια ότι και ξενοδοχεία στην Ξάνθη,  πωλούνται ή νοικιάζονται. Γιατί αν εξαιρέσεις δύο ξενοδοχεία διαφορετικού αντικειμένου (το ένα δουλεύει με προσωπική πελατεία και το άλλο με πολύ καλές τιμές στους αντιπροσώπους και πρόκειται για μια καθαρά οικογενειακή επιχείρηση), όλα τα υπόλοιπα, έτσι όπως έχει γίνει – και  με ευθύνη των δημοτικών αρχόντων και από εκεί και πέρα των παλαιοτέρων περιφερειακών αρχόντων και φυσικά και των ιδιοκτητών τους – δεν πάνε καλά.  Τώρα αν κάποιος πει σε οποιονδήποτε ξενοδόχο να δώσει μια προσφορά, θα την δώσει. Αν βρουν μια λογική τιμή, τα πωλούν. Εξάλλου – μιας και είμαι 20 χρόνια στο αντικείμενο – δεν υπάρχει σωτηρία. Ας μην κοροϊδεύομαστε. Τα ξενοδοχεία στην Ξάνθη είναι σχεδόν όλα κλειστά, δεν υπάρχουν προοπτικές και ακόμη και αν το εμβόλιο έρθει αύριο το πρωί. Ξεχάστε και τα Καρναβάλια και τις Γιορτές Παλιάς Πόλης του 2021. Θα σας μιλήσω για την TUI που είναι μια πολύ μεγάλη εταιρεία που  «κλείνει» τα ξενοδοχεία εκ των προτέρων (αγοράζει τα δωμάτια στην μισή τιμή από τον χειμώνα για το καλοκαίρι για παράδειγμα). Αυτή η εταιρεία δεν ενδιαφέρεται για την Βόρεια Ελλάδα (δηλ. Χαλκιδική, Κατερίνη κ.ο.κ.) για πριν από τον Οκτώβριο του 2021. Άρα αν δεν ενδιαφέρονται για την Κατερίνη, πιστεύετε ότι ενδιαφέρονται για την Ξάνθη; Πλέον δεν έχει κανείς καν κίνητρο για να σηκωθεί και να έρθει στην Ξάνθη.

ΣΑΝ ΔΕΝ ΘΕΛΕΙ Ο ΚΑΠΕΤΑΝΙΟΣ… – ΑΥΤΗ ΗΤΑΝ Η «ΛΟΓΙΚΗ» ΜΑΣ ΤΟΤΕ

Επιπλέον ο ίδιος υπογράμμισε ότι:

Εγώ ήμουν αντιδήμαρχος τουρισμού, αλλά αν δεν θέλει ο καπετάνιος, το «καράβι» δεν τραβά. Χάσαμε την πενταετία του κ. Δημαρχόπουλου, χάσαμε μια τετραετία και μια τριετία του κ. Στυλιανίδη. Η καλύτερη «χρυσή εποχή» της Ξάνθης ήταν με την κ. Στάντζιου, που ήταν αντινομάρχης τουρισμού, της έδινε κάποια κονδύλια – ή τα διεκδικούσε και η ίδια  από τον Γιώργο Παυλίδη – και έκανε δραστηριότητες (Λευκές Νύχτες, σχολεία που έρχονταν και την Άνοιξη και τον  Νοέμβριο και γέμιζαν τα ξενοδοχεία, δράσεις στον Νέστο, δράσεις για την Παλιά Πόλη). Από εκεί και πέρα…τίποτα. Σαφώς και είναι μια επιτυχία του Μανώλη Τσέπελη που έκανε γραφείο τουρισμού στην Ξάνθη και επιτέλους,  διορίσθηκε ένας υπάλληλος. Αυτό το ζητούμε από το 2007 και έγινε το 2019. Από εκεί και πέρα ήταν άτυχος γιατί έπεσε στην πανδημία. Αλλά θέλω να επισημάνω ότι το ενδιαφέρον των σχολείων της Ξάνθης (για παράδειγμα) είναι πως θα πάνε στην Ιταλία (Γ ΄Λυκείου), στο Λονδίνο ή στο Παρίσι. Δεν ενδιαφέρονται να πάνε κάπου στην Ελλάδα, άρα και ένα σχολείο από την Νότια Ελλάδα γιατί να ενδιαφερθεί να έρθει στην Ξάνθη, στην Κομοτηνή ή στον Έβρο. Μόνον η Σχολή Ευελπίδων ενδιαφέρεται. Άρα λοιπόν, είναι μερικά πράγματα που αν δεν τα οργανώσεις, δεν μπορούν να αποδώσουν. Ο τουρισμός θέλει 5 χρόνια νωρίτερα οργάνωση. Πολύ ωραία βγάλαμε ένα φυλλάδιο, ένα banner, κάτι διαφημιστικά για τον τουρισμό στις αρχές του 2015.

Είχαμε έναν προϋπολογισμό 24.000 ευρώ από τον κ. Δημαρχόπουλο και τότε καταναλώσαμε τα 9.000 γιατί κάναμε πανευρωπαϊκό διαγωνισμό όπως έπρεπε να κάνουμε και ρίξαμε την τιμή. Λίγο αργότερα, με τα υπόλοιπα χρήματα, χωρίς κανένα κόστος αφού είχαμε τις φωτογραφίες και τα κείμενα εμείς, χωρίς έγκριση του ΕΟΤ, έβγαλε ένα λεύκωμα τουρισμού μέσω ενός τοπικού εκδότη.

Όταν πάμε στην λογική ότι χρησιμοποιούμε τον τουρισμό για να προωθήσουμε τον εκδότη που μας λιβανίζει ή που κατηγορεί τους αντιπάλους μας ή αυτούς που δεν μας υπακούν ή που δεν μας «προσκυνούν», όπως καταλαβαίνετε, αυτό δεν λέγεται τουριστική προβολή. Αυτή ήταν η τότε «λογική» μας.
Έτσι λοιπόν, αν αύριο βρεθεί ένας αγοραστής ή ένας ενοικιαστής, όλοι πωλούν και όλοι νοικιάζουν, γιατί δεν υπάρχει μέλλον.

 

ΚΑΜΙΑ ΣΧΕΣΗ Η ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥΠΟΛΗ ΜΕ ΤΗΝ ΞΑΝΘΗ ΚΑΙ ΤΗΝ ΡΟΔΟΠΗ

 Αναφορικά με το αν ισχύουν τα ίδια και σε επίπεδο Θράκης, ο κ. Αγκόρτσας εξηγεί πως:
Δεν έχει καμία σχέση η Αλεξανδρούπολη. Η Αλεξανδρούπολη βγάζει λεφτά γιατί υπάρχει μια μεγάλη αμερικανική μονάδα στρατού – μόνιμα πια – που νοικιάζει, υπάρχει η Frontex, ο Στρατός και το Καζίνο (έβγαλε προ κορωνοϊού και από εκεί χρήματα) το οποίο εμείς το διώξαμε. Δεν είμαι ούτε υπέρ του καζίνο, ούτε υπέρ των τυχερών παιχνιδιών, αλλά είτε θέλεις είτε δεν θέλεις, το καζίνο προσελκύει κόσμο. Η Ροδόπη βγάζει λεφτά από συνέδρια για την Νομική Σχολή, τα οποία δυστυχώς δεν έχουμε εμείς, διότι η Πολυτεχνική Σχολή δεν κάνει αντίστοιχα. Σας υπενθυμίζω την προσπάθειά μας με τον κ. Ανταμπούφη να φέρουμε το συνέδριο της Μαθηματικής Εταιρείας και δυστυχώς ο τότε δήμαρχος, δεν δέχθηκε να συνδράμει γιατί ήθελε δουλειά και «τρέξιμο». Ήταν ιδέα του κ. Ανταμπούφη, το είχαμε συζητήσει και μαζί (γιατί ήμουν αντιδήμαρχος τουρισμού), αλλά βρήκαμε «βράχο». Η Ροδόπη βγάζει από τα συνέδρια και από τον φοιτητόκοσμό της, που είναι διαφορετικός από αυτόν της Ξάνθης, αλλά όχι ιδιαίτερα πράγματα. Δηλαδή η Ξάνθη και η Ροδόπη δεν συγκρίνονται με την Αλεξανδρούπολη, που έχει μεγάλα ξενοδοχεία και μεγάλα συνεδριακά κέντρα. Η Ξάνθη έχει μόνον ένα μεγάλο ξενοδοχείο.

ΣΤΟ 25% Η ΜΕΣΗ ΠΛΗΡΟΤΗΤΑ ΤΩΝ ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΩΝ ΣΥΜΦΩΝΑ ΜΕ ΤΟ ΞΕΕ – ΧΑΝΕΤΑΙ ΗΔΗ ΤΟ ΠΡΩΤΟ ΤΕΤΡΑΜΗΝΟ ΤΟΥ 2021

Από την πλευρά του ο Θεματικός Αντιπεριφερειάρχης Τουρισμού Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης κ. Θανάσης Τσώνης, ανέφερε στην «Θ» ότι:

Όταν πριν από ένα χρόνο σχεδιάζαμε το στρατηγικό πλάνο της τουριστικής ανάπτυξης για το έτος 2020, κανείς δεν ήταν σε θέση να φανταστεί ότι θα ερχόμασταν αντιμέτωποι με μία πανδημία, όχι μόνο ως χώρα αλλά ως ανθρωπότητα.

Αδιαμφισβήτητα το τουριστικό προϊόν είναι ευπαθές και επηρεάζεται τόσο από τις γεωπολιτικές εξελίξεις που κατά καιρούς αλλάζουν τα δεδομένα στην περιοχή μας όσο και  από τις υγειονομικές συνθήκες, που όπως προανέφερα –στην παρούσα φάση- αφορούν τον κλάδο σε παγκόσμια κλίμακα: Ωστόσο, εδώ κάνουμε λόγο για μια κρίση άνευ προηγουμένου. Μια κρίση που ειδικά στον τομέα του τουρισμού μηδένισε τα έσοδα και επέφερε τεράστιο πλήγμα στη βιομηχανία των ταξιδίων.

Συνολικά στη χώρα μας η μέση πληρότητα των ξενοδοχείων κυμάνθηκε στο 25% ενώ  σύμφωνα με τις εκτιμήσεις του   προέδρου του ΞΕΕ (Ξενοδοχειακού Επιμελητηρίου  Ελλάδος)  το πρώτο τετράμηνο του 2021 έχει ήδη χαθεί και  ίσως από το Μάιο να έχουμε μια πιο σαφή εικόνα για την τουριστική κίνηση του επόμενου έτους.

Ο ΕΓΚΑΙΡΟΣ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΚΑΙ Η ΠΡΟΕΤΟΙΜΑΣΙΑ, ΤΑ «ΚΛΕΙΔΙΑ» ΣΤΟΝ ΤΟΥΡΙΣΜΟ – ΔΕΝ ΣΤΑΜΑΤΗΣΑΜΕ ΚΑΙ ΔΕΝ ΣΤΑΜΑΤΟΥΜΕ

Επιπλέον ο κ. Τσώνης τόνισε ότι:

Σε όλους τους τομείς αλλά ακόμη περισσότερο στον τουρισμό, ο έγκαιρος σχεδιασμός και   η προετοιμασία  αποτελούν κλειδιά για την επιτυχή έκβαση οποιασδήποτε προσπάθειας.  Σε αυτήν την περίπτωση όμως , οι λέξεις σχεδιασμός και προγραμματισμός  μοιάζουν ουτοπικές. Αυτό όμως δεν σημαίνει ότι θα μείνουμε άπραγοι. Όπως δεν μείναμε όλο το προηγούμενο διάστημα, όπως δεν μένουμε τώρα.
Θα συνεχίσουμε –και μάλιστα με μεγαλύτερη αποφασιστικότητα- να στηρίζουμε τους επαγγελματίες του κλάδου και να με ευελιξία και νέες ιδέες να προσαρμοστούμε προκειμένου να επιβιώσουμε αυτήν τη ζοφερή περίοδο.
Στόχος και μέλημα όλων είναι η διασφάλιση της υγείας των πολιτών που ισοδυναμεί με μια καλή εικόνα και κατ’ επέκταση την καλή φήμη του προορισμού. Αυτό σημαίνει τήρηση των υγειονομικών πρωτοκόλλων, υψηλό αίσθημα ευθύνης και επαγγελματισμό.

Διοργανώσαμε και θα συνεχίσουμε να το κάνουμε, εξειδικευμένα σεμινάρια για την εκπαίδευση των επαγγελματιών και εργαζομένων στον τουρισμό και ήμασταν –και συνεχίζουμε να είμαστε- σε διαρκή επικοινωνία και συνεργασία με τις υπόλοιπες Περιφέρειες όσο και με την ηγεσία του υπουργείου Τουρισμού για την ανάπτυξη ενός κοινού και ενιαίο τρόπου αντιμετώπισης της υγειονομικής κρίσης.
Εστιάζουμε και δίνουμε ακόμη μεγαλύτερη βαρύτητα στον εναλλακτικό τουρισμό και στις διεξόδους που δίνει η φύση – σήμερα αναγκαίες όσο ποτέ άλλοτε- και θα αξιοποιήσουμε όλα τα συγκριτικά μας πλεονεκτήματα και τον φυσικό μας πλούτο για να αναδείξουμε και να προβάλουμε την περιοχή μας.

 

ΣΗΜΑΝΤΙΚΗ Η ΑΝΑΒΑΘΜΙΣΗ ΤΟΥ ΑΕΡΟΔΡΟΜΙΟΥ ΤΗΣ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥΠΟΛΗΣ – ΣΥΝΕΧΙΖΟΥΜΕ ΝΑ ΕΡΓΑΖΟΜΑΣΤΕ ΜΕ ΜΕΘΟΔΙΚΟΤΗΤΑ ΣΕ ΜΙΑ ΕΠΟΧΗ ΠΟΥ ΜΟΙΑΖΕΙ ΣΤΑΣΙΜΗ

Κλείνοντας ο Θεματικός Αντιπεριφερειάρχης Τουρισμού της ΠΑΜΘ, σημείωσε ότι:
Τα δύο αεροδρόμια που διαθέτει η Περιφέρεια Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης είναι ένα περιουσιακό στοιχείο που θα ανοίξει το δρόμο για νέες αγορές και αύξηση του τουρισμού αν έχουν δημιουργηθεί οι κατάλληλες προϋποθέσεις. Για το λόγο αυτό η αναβάθμιση του αεροδρομίου της Αλεξανδρούπολης, κάτι το οποίο αποτελεί κύριο μέλημα μας, καθίσταται ιδιαίτερα σημαντική.

Στόχος μας είναι σε μια εποχή που μοιάζει στάσιμη να συνεχίσουμε να εργαζόμαστε με μεθοδικότητα για να είμαστε έτοιμοι για την επόμενη μέρα. Πρέπει να βρισκόμαστε σε εγρήγορση και να δουλεύουμε πάνω στην βελτίωση των προϊόντων και των υπηρεσιών μας.

Η κρίση αυτή θα περάσει. Δεν ξέρουμε πότε και δεν γνωρίζουμε τι θα αφήσει πίσω της. Εμείς όμως, οφείλουμε να είμαστε όσο τον δυνατόν καλύτερα προετοιμασμένοι και να έχουμε κάνει το καλύτερο δυνατό.