Click Away: Πάνω από το 60% των εμπορικών μαγαζιών της Ξάνθης παραμένουν κλειστά

Τι λένε στη «Θ» οι άνθρωποι της Ξανθιώτικης αγοράς για τα νέα δεδομένα

 

Κλειστά σε ποσοστό άνω του 60%, παρά το μερικό άνοιγμα με το Click Away, παραμένουν τα εμπορικά καταστήματα της Ξάνθης, καθώς οι επαγγελματίες της αγοράς δεν μπορούν να λειτουργήσουν με τις προϋποθέσεις που προβλέπονται. Εν τω μεταξύ οι καταναλωτές, καλούνται αφενός να συνεννοηθούν μέσω μηνυμάτων, e- mails ή ηλεκτρονικών παραγγελιών με τους ανοικτούς (αλλά με κλειδωμένες πόρτες) επαγγελματίες της Ξάνθης και να διαθέτουν απαραιτήτως πλαστικό χρήμα για την πληρωμή των προϊόντων που ΔΕΝ έχουν την πολυτέλεια να δουν δια ζώσης πριν τα αγοράσουν.
Χαρακτηριστικές είναι οι δηλώσεις στη «Θ», ανθρώπων της Ξανθιώτικης αγοράς και πιο συγκεκριμένα του κ. Ευθ. Μίλκογλου (Πρόεδρος Εμπορικού Συλλόγου) και του κ. Γ. Δούκογλου καταστηματάρχη ειδών εποχής και παιχνιδιών.

 

ΠΑΝΩ ΑΠΟ ΤΟ 60% ΤΩΝ ΜΑΓΑΖΙΩΝ ΤΗΣ ΞΑΝΘΗΣ ΚΛΕΙΣΤΑ – ΔΕΝ ΜΠΟΡΟΥΝ ΝΑ ΑΝΤΑΠΕΞΕΛΘΟΥΝ ΣΤΟ CLICK AWAY

Από την πλευρά του ο κ. Μίλκογλου αναφέρει ότι:

Δεν μπορώ να καταλάβω και έχω τα ίδια ακριβώς ερωτήματα που μου θέτουν, γιατί γίνονται όλα αυτά στην Μικρομεσαία Επιχείρηση και όχι παντού; Γιατί δεν γίνεται όλο αυτό το αλαλούμ σε άλλους και γίνεται μόνον στις ΜμΕ; Εμείς αποδείξαμε με τα μέτρα που είχαμε πάρει, ακολουθώντας την κυβέρνηση ότι δεν ήμασταν εστίες μόλυνσης γιατί στα μικρά μαγαζιά δεν μπαίνουν πολλά άτομα, σε αντίθεση με τις πολυεθνικές. Για να βγεις έξω με το POS πρέπει να τραβήξεις 15 μέτρα καλώδιο ή να έχεις ασύρματο POS ή πρέπει να το παραγγείλεις. Μας έπιασαν εξ απίνης. Δεν περιμέναμε ότι θα συμβεί αυτό. Οπότε ερχόμαστε σε μια φάση που το μεγαλύτερο ποσοστό των μαγαζιών στην πόλη μας, είναι κλειστά, γιατί δεν μπορούν να ανταπεξέλθουν στο Click Away. Μιλώντας προ είκοσι λεπτών με έναν φίλο που έκανε βόλτα στην αγορά, μου είπε πως πάνω από το 60% των μαγαζιών είναι κλειστά. Δεν μιλώ για κινητή τηλεφωνία, για μάρκετ και ό,τι έχει σχέση με φαγητό, αλλά για εμπορικές επιχειρήσεις. Δεν μπορούν. Κάποιοι δεν μπορούν να παραλάβουν ρούχα (το βλέπω και από εμένα) γιατί έχουν μπλοκαριστεί τα ρούχα τους. Μπαίνουν σε μια άλλη διαδικασία για το πώς θα δουλέψουν. Το ρούχο, το παπούτσι και τα παιχνίδια, πλήττονται πάρα πολύ αυτό το διάστημα. Το ρούχο όμως θα πρέπει να το δοκιμάσει ο καταναλωτής. Πως θα γίνει αυτό; Θα δοκιμάζουν παπούτσια ή ρούχα έξω από τα μαγαζιά; Ή θα στήσουμε παραβάν έξω από το μαγαζιά; Ή θα βάλουμε καρέκλες; Πρέπει όλοι να καταλάβουν ότι τον συνωστισμό δεν τον έχουν τα μικρά μαγαζιά.

 

ΠΕΘΑΙΝΕΙ Ο ΕΜΠΟΡΑΚΟΣ

Σε ερώτηση της «Θ» σχετικά με το αν το Click Away ήρθε για να μείνει, ο κ. Μίλκογλου απαντά:
Θεωρώ ότι δεν θα μείνει, γιατί μετά θα ισχύσει η παροιμία «ουκ αν λάβοις παρά του μη έχοντος». Εκτός αν θέλουν να κλείσουν χιλιάδες επιχειρήσεις. Όλοι οι επαγγελματίες – πανελλαδικά – έχουν ξεσηκωθεί. Άκουσα μόνον έναν να λέει ότι πούλησε μια γραβάτα και ένα πουκάμισο. Που είναι όμως τα έσοδα; Έχουμε δημιουργήσει πολλά χρέη. Σαφώς και δεχόμαστε και το βλέπουμε ότι υπάρχει η πανδημία αλλά αυτήν την στιγμή βιώνουμε τον θάνατο του εμποράκου. Συσσωρεύουμε πολλά χρέη. Το 2020 ήταν καταστροφή. Θα αφήσουμε το Click και θα φτάσουμε στο… Away. Ας κάνουν τώρα μια εθελούσια έξοδο για τους επαγγελματίες και θα δείτε πόσες χιλιάδες επαγγελματίες θα φύγουν. Η ΕΣΕΕ έστειλε έγγραφα ότι πρέπει να ληφθούν άμεσα μέτρα στήριξης της αγοράς. Ένας συνάδελφος μου είπε για τις 100-120 δόσεις που αναμένεται να βγουν. Για να ρυθμίσεις ξανά αυτά που έχασες, πρέπει να πληρώσεις ως τις 31/12 την πρώτη δόση. Και άντε την πληρώνεις την πρώτη δόση (να το κάνεις για να κερδίσεις χρόνο και να τραβήξεις πίσω όσο γίνεται περισσότερο τα χρέη). Τον Ιανουάριο που θα δημιουργηθούν και άλλα χρέη, τι θα γίνει; Υποτίθεται ότι θα ανοίξουμε στις 7 Ιανουαρίου, αλλά αν χάσουμε και τον Ιανουάριο (σ.σ. με παράταση του Lockdown) πως θα πληρωθούν εκείνα τα χρέη;»

ΤΑ ΛΕΦΤΑ ΕΧΟΥΝ COVID, ΟΙ ΑΠΟΔΕΙΞΕΙΣ ΟΜΩΣ ΟΧΙ

Απο την πλευρά του ο κ. Δούκογλου αναφερόμενος στη χρήση POS, σχολίασε στην «Θ» ότι:
Τα λεφτά έχουν κορωνοϊό όταν τα πιάνεις. Οι αποδείξεις που δίνουμε και το χρήμα όταν πέφτει «ζεστό» απευθείας στις τράπεζες, είναι καθαρές.

 

ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ CLICK, ΑΛΛΑ… GO AWAY!

Αναφορικά με το Click Away, ο ίδιος τονίζει ότι:

Λειτουργεί αλλά εν μέρει. Βάζουμε τον κόσμο να στείλει μηνύματα, κλείνουμε ραντεβού, μας λένε τι ακριβώς θέλουν και περνούν να το πάρουν. Λειτουργεί αλλά για όσους ξέρουν να το λειτουργούν με τα τηλέφωνα. Κάποιοι δεν γνωρίζουν καν.  Είναι σαν να λέμε… Go Away! Εννοείται βέβαια ότι δεν είναι το ίδιο και για τον καταναλωτή (σ.σ. που θα πρέπει να δει από κοντά το προϊόν πριν το αγοράσει) αλλά σαν καλά πειραματόζωα που είμαστε εμείς οι Έλληνες, μας βάζουν και μας δοκιμάζουν σε πολλά «τρελά» ευρωπαϊκά συστήματα, με τον Πρωθυπουργό και τις…Υπουργάρες και πρώτο από όλους τον κ. Άδωνι που είναι και αυτός ένα παιδί της αγοράς και κατέχει το θέμα και μας εφαρμόζει νέα συστήματα που προσπαθεί να μάθει και αυτός ΑΝ θα λειτουργήσουν. Πολύ φοβάμαι ότι αυτά τα μέτρα θα παραμείνουν και μετά κορωνοϊού. Όχι μόνο το  Click Away αλλά και πολλά ακόμη με τις Εκκλησίες, με τις γιορτές, με τις συναυλίες, με τις συγκεντρώσεις κ.ο.κ. Αυτό το φοβάμαι.

 

Ο ΘΕΟΣ ΒΟΗΘΟΣ

Τέλος αναφορικά με τις δυσκολίες των ανθρώπων μεγαλύτερης ηλικίας που ενδεχομένως να μην έχουν ιδέα από…Clicks, ο κ. Δούκογλου σχολιάζει ότι:

Δεν τους ενδιαφέρουν οι μεγάλοι άνθρωποι τόσο πολύ. Είδατε ποιες ηλικίες πεθαίνουν από τον κορωνοϊό. Και ο Θεός, βοηθός!