Αν. Κορδύλης: Δεν δουλέψαμε 22 μήνες στα 5 χρόνια- Εκτός 5ης Επιστρεπτέας οι περισσότεροι
Τέσσερις μήνες έχουν να κάνουν «σεφτέ» οι Σχολές Οδηγών, αφού παραμένουν κλειστές – παρά το γεγονός ότι από το δεύτερο Lockdown, εξαιρούνται τα επαγγελματικά διπλώματα – την στιγμή μάλιστα που οι περισσότερες επιχειρήσεις (της αγοράς τουλάχιστον) έχουν ανοίξει, τηρουμένων των υγειονομικών πρωτοκόλλων του ΕΟΔΥ.Αν συνυπολογιστούν βέβαια, τόσο η περίοδος του πρώτου «κύματος» της πανδημίας όσο και η αποχή των εξεταστών υποψηφίων οδηγών που διήρκησε περίπου επτά μήνες, από το 2016 μέχρι και σήμερα, οι Σχολές Οδηγών στην Περιφέρεια ΑΜ-Θ μετρούν δύο ολόκληρα χρόνια χωρίς δουλειά, όπως εξηγεί στην «Θ» ο εκπρόσωπος του Συνδέσμου Εκπαιδευτών Υποψηφίων Οδηγών ΑΜ-Θ κ. Ανδρέας Κορδύλης.
«ΔΕΝ ΔΟΥΛΕΨΑΜΕ ΣΥΝΟΛΙΚΑ 22 ΜΗΝΕΣ ΣΤΑ ΠΕΝΤΕ ΧΡΟΝΙΑ – ΑΦΗΝΟΥΝ ΤΑ ΦΟΡΤΗΓΑ ΚΑΙ ΟΧΙ ΤΑ…ΜΗΧΑΝΑΚΙΑ;»
Αναλυτικότερα ο κ. Κορδύλης εξηγεί στην «Θ» ότι «η πανδημία υπάρχει εδώ και έναν χρόνο. Εμείς όμως είμαστε σε αυτήν την κατάσταση από το 2016. Την μία οι απεργίες των εξεταστών για το επίδομά τους, την άλλη ο Σπίρτζης με το Ν/Σ να μας βγάλει από το αυτοκίνητο και να δίνει ο μαθητής μόνος του εξετάσεις – που κάναμε εμείς κάποια αποχή – τα τελευταία πέντε χρόνια, μετρήσαμε ότι δεν δουλέψαμε 22 μήνες, δηλαδή περίπου 2 από τα 5 χρόνια. Κάτι ασύλληπτο δηλαδή, για ένα μικρομεσαίο κατάστημα – επιχείρηση. Υπάρχει βέβαια κάτι παράλογο σε όλα αυτά που γίνονται. Δηλαδή ενώ μας έχουν κλειστά, επέτρεψαν κάποια στιγμή– από το δεύτερο Lockdown – τις εξετάσεις των επαγγελματικών διπλωμάτων (φορτηγά, λεωφορεία). Κάτι όμως που δεν συνάδει με την λογική τους για τα υγειονομικά πρωτόκολλα. Από την μια δηλαδή αφήνουν τα φορτηγά, όπου ο εκπαιδευτής κάθεται ακριβώς δίπλα στον οδηγό και δεν αφήνουν (για παράδειγμα) τις μοτοσικλέτες όπου ο μαθητής και ο εκπαιδευτής επικοινωνούν με ασύρματο (αφού ο εκπαιδευτής είναι στο δικό του αυτοκίνητο). Δεν λέμε «ανοίξτε μας» (θέλουμε και εμείς να τηρούνται τα πρωτόκολλα) αλλά και αυτό το παράλογο που συμβαίνει, σου ξυπνά άλλες ιδέες. Δεν γίνεται να αφήνεις το φορτηγό και να μην αφήνεις το μηχανάκι όπου βρίσκεται σε άλλο όχημα ο μαθητής. Το μηχανάκι θα έπρεπε να ήταν το πρώτο πράγμα που θα έπρεπε να δουλέψει. Μέσα σε αυτά πάντα μπαίνουν πολιτικά παιχνίδια και σκοπιμότητες και αυτό γίνεται και τώρα».
«ΟΙ ΛΟΓΙΣΤΙΚΟΙ…ΤΖΙΡΟΙ, ΠΕΤΑΞΑΝ ΤΟ 95% ΤΩΝ ΣΧΟΛΩΝ ΟΔΗΓΩΝ, ΕΚΤΟΣ ΕΠΙΣΤΡΕΠΤΕΑΣ ΠΡΟΚΑΤΑΒΟΛΗΣ 5 – ΑΦΟΥ ΕΙΜΑΣΤΕ ΚΛΕΙΣΤΟΙ, ΓΙΑΤΙ ΠΛΗΡΩΝΟΥΜΕ ΚΑΘΕ ΜΗΝΑ ΕΦΚΑ;»
Επιπλέον ο κ. Κορδύλης, επισήμανε ότι «η Επιστρεπτέα Προκαταβολή5, με τους όρους που είχε, δεν επέτρεψε στο 95% των σχολών να πάρουν τα χρήματα. Αυτοί ζητούν διαφορά τζίρου περσινού και προπέρσινου. Πρόπερσι είχαμε απεργίες και ήμασταν κλειστά και πέρυσι, μόλις είχε τελειώσει μια από τις απεργίες και τις λοιπές καταστάσεις, οπότε είχαμε πάρα πολλή δουλειά και δεν «δείχνουμε» πτώση του τζίρου αλλά…αυξημένη δουλειά, λογιστικά και όχι σε επίπεδο εσόδων (και άντε να το εξηγήσεις αυτό σε αυτούς που πρέπει). Δεν μπορούμε να μπούμε γιατί δεν πληρούμε τα κριτήρια. Εμάς, οι συγκυρίες μας ήταν τέτοιες που αυτό το «παράθυρο» των εσόδων ήταν τελείως διαφορετικό σε εμάς. Και όλα αυτά είναι ζητήματα που οδήγησαν τον κλάδο, να έχει θέμα επιβίωσης πλέον. Προσωπικά, για παράδειγμα, δεν μπορώ να καταλάβω γιατί πληρώνω ΕΦΚΑ αυτούς τους μήνες. Από τον Νοέμβριο μας έκλεισαν, γιατί έρχεται κάθε μήνα το ΕΦΚΑ να το πληρώσουμε; Έπειτα, ακούσαμε προχθές για τα τουριστικά λεωφορεία ότι «κέρδισαν» και θα πληρώσουν τα μισά τέλη κυκλοφορίας που και εκείνα είναι (όπως τα δικά μας) ιδιωτικής χρήσης και όχι δημόσιας όπως τα ταξί. Γιατί δεν το σκέφτεται αυτό κάποιος και για εμάς; Υπάρχει πολύ μεγάλο οικονομικό πρόβλημα αυτήν την στιγμή. Αυτές οι σχολές που έχουν τα επαγγελματικά – και δουλεύουν λίγο – είναι ένα 5-10%. Δεν είναι περισσότεροι. Γίνεται δηλαδή και μια τέτοια διάκριση».
«ΜΠΟΡΟΥΜΕ ΝΑ ΤΗΡΗΣΟΥΜΕ ΤΑ ΥΓΕΙΟΝΟΜΙΚΑ ΠΡΩΤΟΚΟΛΛΑ ΚΑΙ ΤΙΣ ΙΧΝΗΛΑΤΗΣΕΙΣ – ΞΕΡΟΥΜΕ ΤΙ ΓΙΝΕΤΑΙ ΣΤΑ ΓΡΑΦΕΙΑ ΜΑΣ»
Αναφορικά με το άνοιγμα των Σχολών Οδηγών, ο ίδιος εξηγεί ότι «δεχόμαστε ότι υπάρχει πρόβλημα (σ.σ. με την πανδημία) και δεν λέμε να ανοίξουμε στα «κουτουρού». Να τα τηρήσουμε τα πρωτόκολλα. Εξάλλου μπορούμε να ιχνηλατήσουμε τους μαθητές μας. Ξέρουμε ποιος έρχεται για μάθημα, ενώ ο οδηγός ταξί για παράδειγμα, δεν ξέρει πως λένε αυτόν που πήρε κούρσα και θα βρει πιο δύσκολα το κρούσμα. Εμείς, στα γραφεία μας ξέρουμε ακριβώς τι γίνεται. Γιατί να μην ανοίξουμε, έστω με κάποιους περιορισμούς σε ώρες και με υγειονομικά πρωτόκολλα».
«ΠΟΤΕ ΔΕΝ ΘΑ…ΞΕΜΠΕΡΔΕΨΟΥΜΕ ΜΕ ΑΥΤΟΝ ΤΟΝ ΟΓΚΟ ΥΠΟΨΗΦΙΩΝ ΠΟΥ ΜΑΖΕΥΤΗΚΕ»
Και όλα τα παραπάνω βέβαια, δημιουργούν και συσσώρευση εκκρεμοτήτων στις σχολές. Κάτι που επιβεβαιώνει ο κ. Κορδύλης, τονίζοντας ότι «με όλο αυτόν τον όγκο των υποψηφίων που έχει μαζευτεί, δεν υπάρχει περίπτωση να ξεμπερδέψουμε ποτέ. Και πριν είχαμε πρόβλημα με τις εξετάσεις. Φανταστείτε τι μπορεί να γίνει τώρα, με τόσο κόσμο που περιμένει; Θα σηκώσουμε τα χέρια ψηλά και η υπηρεσία – που έχει τους δικούς της ρυθμούς – αλλά και εμείς. Και σήμερα να ανοίγαμε, θα είχαμε θέμα».
«ΑΣΧΟΛΗΘΗΚΑΝ ΚΑΠΟΙΟΙ ΜΕ ΤΟ ΘΕΜΑ ΜΑΣ, ΑΛΛΑ ΓΕΝΙΚΑ ΕΙΝΑΙ ΠΕΡΙΕΡΓΗ Η ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ»
Κλείνοντας ο κ. Κορδύλης, σημείωσε ότι «γενικά υπάρχουν θέματα, έχουμε ενοχλήσει τους πάντες, η ομοσπονδία μας έστειλε έγγραφο και στον ΕΟΔΥ με το οποίο εξηγεί όλα τα παραπάνω, αλλά δεν πήραμε καμία απάντηση από κανέναν μέχρι στιγμής. Βέβαια, κάναμε κινήσεις και σαν Σύνδεσμος ΠΑΜΘ και καταθέσαμε τις απόψεις μας σε ΕΒΕ, σε Διευθύνσεις, σε Βουλευτές, σε υποψήφιους Βουλευτές και όπου μπορούσαμε και βλέπουμε ότι κάτι άρχισε να δημοσιοποιείται. Ασχολήθηκαν λίγο με το θέμα και θεωρώ ότι αυτό είναι και το «κλειδί» για να ακουστούμε. Είναι τραγικό, διότι τα τελευταία πέντε χρόνια, σχεδόν μετανιώνει κανείς που αποφάσισε να κάνει αυτό το επάγγελμα. Όλοι οι συνάδελφοι έχουν πρόβλημα, άλλος λιγότερο, άλλος περισσότερο… Ναι, να κάνω υπομονή γιατί υπάρχει η πανδημία, αλλά όταν βλέπω και αυτά τα παράλογα δεξιά και αριστερά, δεν καταλαβαίνω μήπως υπάρχει και κάτι άλλο. Μήπως αυτήν την πανδημία την χρησιμοποιούν και για άλλους σκοπούς. Αυτήν την στιγμή είμαι προβληματισμένος και αγανακτισμένος με την πολιτεία σε πολλά. Κάτι προσπαθούν να κάνουν, δεν λέω ότι δεν προσπαθούν, αλλά και ο τρόπος με τον οποίο λειτουργεί η κατάσταση, είναι πολύ περίεργος. Από την μία μισές μέρες εργασία – τηλεργασία για όσους είναι υπάλληλοι του κράτους και με όλους τους υπόλοιπους τι γίνεται; Εκεί δεν αγγίχθηκε τίποτα. Ούτε ο μισθός. Εμείς όμως και να παίρναμε τα χρήματα αυτά δεν φτάνουν για να καλύψουμε τις υποχρεώσεις. Δεν είναι μόνον να κρατήσουμε τα μαγαζιά ανοικτά, να βάλουμε καύσιμα και να πληρώσουμε τέλη και ασφάλεια αυτοκινήτου. Έχουμε και μια οικογένεια πίσω».