Πειραματικά: Διαφωνεί ο Διδασκαλικός… όχι όμως το σύνολο των εκπαιδευτικών

Κλ. Ψωμακέλης: Δικαιολογημένες οι αντιδράσεις, αλλά… άλλο συνδικαλισμός, άλλο οι αποφάσεις του Υπουργείου για το καλό της εκπαίδευσης

Αντίθετοι στην ίδρυση πειραματικού σχολείου στην Ξάνθη, δηλώνουν τα μέλη της διοίκησης του Διδασκαλικού Συλλόγου Ξάνθης (βλέπε ανακοίνωση παραπλεύρως), αλλά την ίδια στιγμή υπάρχουν άλλοι εκπαιδευτικοί, οι οποίοι όχι μόνον διαφωνούν με τον σύλλογο, αλλά το βρίσκουν και ως πάρα πολύ καλή ιδέα που θα βελτιώσει και θα αναβαθμίσει την εκπαίδευση στην πόλη μας. Το γεγονός μάλιστα ότι ο Πρόεδρος του συλλόγου (Δ. Ντούμος) προέρχεται από τον χώρο της Ν.Δ «σηκώνει» και άλλες συζητήσεις…

Χαρακτηριστική είναι όμως και η άποψη του Αντιπροέδρου της ΝΟΔΕ (ΔΕΕΠ)  Ν.Δ γνωστού εκπαιδευτικού και Διευθυντή του ΕΕΕΚ Γενισέας κ. Κλεομένη Ψωμακέλη, ο οποίος μίλησε στη «Θ» για το θέμα.

ΠΟΛΥ ΚΑΛΗ ΙΔΕΑ ΤΑ «ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΑ» – ΒΟΗΘΟΥΝ ΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΚΑΙ ΑΝΕΒΑΖΟΥΝ ΤΟ ΕΠΙΠΕΔΟ

Μιλώντας για τα πειραματικά σχολεία, κ. Ψωμακέλης ανέφερε στην «Θ» ότι:

Τα Πειραματικά Σχολεία είναι μια πάρα πολύ καλή ιδέα. Βοηθά στην βελτίωση της εκπαίδευσης και στην πρόοδο των παιδιών. Εκεί θα πάνε παιδιά με επιλογή, θα πάνε εκπαιδευτικοί με επιλογή, οπότε μιλάμε για άριστες συνθήκες και απόδοσης των εκπαιδευτικών και επίδοσης και απόδοσης των μαθητών. Δεν το συζητούμε. Είναι κάτι που βοηθά στην εκπαίδευση και της ανεβάζει επίπεδο. Όσον αφορά τώρα στις διαμαρτυρίες, όταν θα λειτουργήσουν, οι εκπαιδευτικοί σύμφωνα με τον νόμο, μπορούν να καθίσουν. Υπάρχουν κάποιες διαμαρτυρίες σχετικά με το τι θα γίνει μετά τα δύο χρόνια αλλά και σχετικά με το τι θα γίνουν τα παιδιά που δεν θα συνεχίσουν στο «πειραματικό» (γιατί αν θα γίνει πειραματικό, η Α΄ τάξης, θα έχουν παιδιά επιλογής, ενώ οι υπόλοιπες τάξεις (Β’ και Γ΄ για Γυμνάσια και Λύκεια, αλλά το ίδιο και για τα δημοτικά) θα παραμείνουν όπως είναι και κάθε χρόνο θα πηγαίνει (με επιλογή παιδιών) μια τάξη παραπέρα. Εδώ, υπάρχει ένα θέμα με τα παιδιά που ναι μεν μένουν κοντά στο σχολείο, αλλά ξαφνικά δεν θα μπορέσουν να πάνε στο σχολείο της γειτονιάς τους, όπου δικαιούνταν λόγω κατοικίας να πάνε. Εκεί υπάρχει μια διαμαρτυρία.

Όσον αφορά στους εκπαιδευτικούς – μιλώντας σαν εκπαιδευτικός – νομίζω ότι ο κάθε εκπαιδευτικός είναι τόσο σωστά καταρτισμένος που  μπορεί και ο ίδιος να συνεχίσει να διδάσκει σε ένα σχολείο τέτοιου επιπέδου, οπότε και δεν πιστεύω να υπάρχουν κάποιες απώλειες. Με τα παιδιά, αν η πολιτεία μεριμνήσει για την μετακίνησή τους σε άλλες σχολικές μονάδες που θα είναι – δυστυχώς – πιο απομακρυσμένες, εκεί το θέμα νομίζω ότι λύνεται αρκετά εύκολα. Ας μην ξεχνάμε ότι στο δικό μας σχολείο για παράδειγμα (σ.σ. ΕΕΕΕΚ Γενισέας) έρχονται παιδιά από όλο τον Νομό Ξάνθης και δεν υπάρχει κανένα πρόβλημα. Αλλά πρέπει να γίνει το Πειραματικό Σχολείο, γιατί είναι κάτι πρωτοποριακό. Ανεβάζει επίπεδο στην εκπαίδευση. Πολλά λέγονται και για τα κολέγια και το «εγώ θα πάω το παιδί μου σε κολέγιο». Γίνονταν αν θυμάστε ένας αγώνας να πάνε στο ιδιωτικό (λόγω χρημάτων ήταν το θέμα βέβαια) διότι κατά τα άλλα το επίπεδο του ιδιωτικού είναι μεγάλο. Αφού λοιπόν ψάχνει ο κάθε γονέας, ένα όσο γίνεται «καλύτερο» σχολείο για το παιδί του…το έχει στα πόδια του. Αυτή είναι η δική μου άποψη.

ΔΙΚΑΙΟΛΟΓΗΜΕΝΕΣ ΟΙ ΑΝΤΙΔΡΑΣΕΙΣ ΑΛΛΑ… Ο ΣΥΝΔΙΚΑΛΙΣΜΟΣ, ΑΛΛΟ ΟΙ ΑΠΟΦΑΣΕΙΣ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΓΙΑ ΤΟ ΚΑΛΟ ΤΗΣ ΕΚΠ/ΣΗΣ

Σε ο,τι αφορά την αρνητική στάση του Προέδρου του Διδασκαλικού Συλλόγου Ξάνθης κ. Ντούμου, ο οποίος ως γνωστόν προέρχεται από τον χώρο της Ν.Δ., ο κ. Ψωμακέλης σημείωσε ότι:

Δεν είναι «εμφύλιος». Δικαιολογώ τον κ. Ντούμο γιατί είναι συνδικαλιστής. Πέρασα και εγώ χρόνια από την ΟΛΜΕ. Είναι λογικό να κοιτάξει ο άνθρωπος να μην «θιγούν» οι συνάδελφοι – δάσκαλοι (στην προκειμένη περίπτωση μιας και είναι πρόεδρος του Διδασκαλικού Συλλόγου). Άλλο ο συνδικαλισμός που κοιτάζει να προωθήσει τα συμφέροντα όλων των εργαζομένων του συλλόγου και άλλο το υπουργείο που προσπαθεί να κάνει κάτι, για το καλό της εκπαίδευσης. Θεωρώ δικαιολογημένες και τις αντιδράσεις του κ. Ντούμου, αλλά – τέλος πάντων – πιστεύω ότι θα βρεθεί λύση. Αν υπήρχε – αντί του κ. Ντούμου – κάποιος άλλος, πιστεύω ότι πιθανόν να ήταν πολύ χειρότερες οι αντιδράσεις ή σε άλλο επίπεδο. Νομίζω ότι  είναι δικαιολογημένες αλλά θα βρεθεί λύση και από τις δυο πλευρές. Στο δια ταύτα, πρέπει να γίνει (σ.σ. το Πειραματικό Σχολείο). Θα είναι όφελος για την εκπαίδευση όλων των παιδιών.