Θ. Γανίδης: Η πλειοψηφία των γονέων λέει «ναι» – Θ. Συμπιλίδου: Ναι στο πειραματικό, αλλά με το κατάλληλο υπόβαθρο

Κινητοποιήσεις για το πειραματικό σχολείο στην Ξάνθη, αλλά…

Συνεχίζει να «διχάζει» – τουλάχιστον φαινομενικά – το θέμα της δημιουργίας Πειραματικού Σχολείου στην Ξάνθη, με γονείς και εκπαιδευτικούς του 17ου Δ.Σ. Ξάνθης (σ.σ. του επικρατέστερου) να «αντιδρούν» και να συνεχίζουν τις κινητοποιήσεις τους.

Η «Θ» σε μια προσπάθεια να εκμαιεύσει απόψεις και να «φωτίσει» όλες τις πλευρές του εγχειρήματος, συνομίλησε αφενός με την γνωστή και έμπειρη εκπαιδευτικό (που διατέλεσε επί πολλά έτη και Διευθύντρια του 2ου Λυκείου Ξάνθης) κα Θεοδώρα Συμπιλίδου, αλλά και με τον πρόεδρο της Ένωσης Συλλόγων Γονέων κ. Αθανάσιο Γανίδη. Ο δεύτερος απαντά και στο κυρίαρχο ερώτημα, το αν δηλαδή οι αντιδρώντες γονείς, εκπροσωπούν το σύνολο των γονέων, αφού ναι μεν το προταθέν σχολείο είναι το συγκεκριμένο, αλλά το Πειραματικό Σχολείο που προτείνεται θα αφορά σε όλους τους μαθητές της Ξάνθης.

 

Θ. ΣΥΜΠΙΛΙΔΟΥ: ΝΑΙ ΣΤΑ ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΑ ΣΧΟΛΕΙΑ ΑΛΛΑ ΜΕ ΤΟ ΚΑΤΑΛΛΗΛΟ ΥΠΟΒΑΘΡΟ

Αναλυτικότερα η γνωστή εκπαιδευτικός κ. Θεοδώρα Συμπιλίδου, ανέφερε στην «Θ» τα εξής:

Ένα Πειραματικό Σχολείο θέλει πολλά πράγματα. Δηλαδή θα πρέπει να υπάρχουν εκπαιδευτικοί με διδακτορικά, μεταπτυχιακά κλπ. Τα Πειραματικά Σχολεία θα δουλέψουν σαν «πιλότοι» και είναι από τα καλύτερα σχολεία. Εκεί πηγαίνουν τα καλύτερα μυαλά. Δεν μπορείς όμως να το κάνεις στα ξαφνικά, διότι που θα πάνε όλοι οι άλλοι συνάδελφοι – εκπαιδευτικοί; Εκτός αν έχει κάποιος διδακτορικό, μεταπτυχιακό κλπ.

Συμφωνούμε στο ότι είναι πολύ καλή η δημιουργία του πειραματικού, αλλά για να γίνει χρειάζεται θεμελιώδεις και ουσιώδεις πράξεις που πρέπει να προηγηθούν. Να είναι έτοιμα τα πάντα (ψηφιακά αλλά και με την παράδοση). Εγώ πιστεύω ότι χρειάζεται και ο σωστός ο δάσκαλος, που αγαπάει το παιδί.

Ο Διευθυντής, επίσης, σε ένα σχολείο και δη πειραματικού, χρειάζεται να έχει πολλά προσόντα για να σταθεί, διότι και οι δάσκαλοι πρέπει να κατευθύνονται. Δεν θα είναι μόνον αυτοκατευθυνόμενοι, αλλά και ετεροκατευθυνόμενοι. Θα πρέπει δηλαδή και κάποιος να κατευθύνει αυτούς τους ανθρώπους. Βέβαια στα Πειραματικά Σχολεία κάνουν πολύ καλή δουλειά με την απαραίτητη προϋπόθεση να είναι «ένας και ένας» οι δάσκαλοι. Όχι μόνον να έχουν γνώσεις αλλά να είναι και ωραίοι άνθρωποι. Θέλει επίσης και τα κατάλληλα εργαστήρια και γενικά θέλει πολλά, κατά την δική μου άποψη, και αυτήν την στιγμή «αιφνιδιάζει» την πρωτοβάθμια. Έχουν αυτοί οι συνάδελφοι εκπαιδευτικοί, τα κατάλληλα προσόντα; Και αυτοί που δεν τα έχουν, τι θα γίνουν; Αυτό φοβούνται οι εκπαιδευτικοί, όχι επειδή δεν θέλουν να υπάρχει πειραματικό σχολείο, αλλά επειδή πρέπει πρώτα να κοιτούμε τις προϋποθέσεις – να υφίστανται οι προϋποθέσεις – και έπειτα τα άλλα. Εκεί πρέπει επίσης να πάνε παιδιά από όλη την Ξάνθη.

Σαν ιδέα είναι πάρα πολύ καλή και μου αρέσει. Δεν θα έχουν μόνο Πειραματικά Σχολεία τα μεγάλα αστικά κέντρα. Να έχει και η Ξάνθη μας. Έχουμε και πολύ καλούς μαθητές, που στερούνται μερικά πράγματα. Έχουμε μυαλά στην Ξάνθη, αλλά δεν έχουμε αυτό που πρέπει. Αρκεί που συζητιέται και…κάτι θα γίνει. Μου αρέσει που έχουν αρχίσει οι ετοιμασίες και το να είμαστε προετοιμασμένοι για ένα τέτοιο εγχείρημα.

Θ. ΓΑΝΙΔΗΣ: Η ΠΛΕΙΟΨΗΦΙΑ ΤΩΝ ΓΟΝΕΩΝ ΛΕΕΙ «ΝΑΙ»…

Από την πλευρά του ο κ. Γανίδης επισήμανε ότι:

Εμείς σαν Ένωση Γονέων έχουμε ξεκαθαρίσει σε όλους τους τόνους ότι θέλουμε το Πειραματικό Σχολείο. Θεωρούμε ότι είναι ένα βήμα προς τα εμπρός και ότι είναι κάτι που θα δώσει επιπλέον στην εκπαίδευση τοπικά. Νομίζουμε ότι είναι μια ευκαιρία που – σε τελική ανάλυση – δεν πρέπει να χαθεί. Όσον αφορά στο που θα γίνει το σχολείο, δεν είμαστε εμείς οι υπεύθυνοι να το αποφασίσουμε. Η επιλογή του σχολείου έγινε από τους αρμόδιους με βάση κάποια κριτήρια τα οποία κάποιοι τα έλεγξαν και θεώρησαν – σύμφωνα με τον σχεδιασμό που κάνει η πρωτοβάθμια και το υπουργείο κατ΄επέκταση – ότι αυτό είναι το σχολείο που πληροί τις προϋποθέσεις. Επειδή εμείς δεν μπορούμε να έχουμε όλη την πραγματική εικόνα και να γνωρίζουμε όλη την στρατηγική του υπουργείου, δεν μπορούμε να κρίνουμε αν η απόφαση αυτή είναι σωστή ή όχι. Το σίγουρο είναι ότι εμείς θέλουμε το πειραματικό σχολείο. Από εκεί και πέρα, αυτό που ξέρουμε, αυτό που μας είπαν και  αυτό που ξέρουν και οι ίδιοι οι γονείς που διαμαρτύρονται, είναι ότι δεν θα δημιουργηθεί πρόβλημα σε κανένα από τα παιδιά που είναι εκεί, ότι τα αδέρφια τους θα εξακολουθήσουν να πηγαίνουν σε αυτό το σχολείο και επίσης ότι – μελλοντικά – αν υπάρχει τόση ζήτηση και δεν κληρωθούν τα παιδιά να πάνε σε αυτό το σχολείο (μιλάμε για τα παιδιά που θα έρθουν τις επόμενες χρονιές και δεν έχουν και αδέρφια στο σχολείο) θα υπάρχει μέριμνα μετακίνησης σε όμορα σχολεία. Δηλαδή δεν θα μετακινηθούν με έξοδα των γονέων αλλά με έξοδα της περιφέρειας όπως γίνεται για όλα τα παιδιά των οποίων το σχολείο ξεπερνά μια συγκεκριμένη απόσταση. Επειδή το Πειραματικό είναι ένα σχολείο που αφορά όλη την ΠΕ Ξάνθης, θεωρούμε ότι λόγο έχουν όλοι οι γονείς. Εμείς, ως Ένωση Γονέων, έχουμε εισπράξει ότι οι περισσότεροι γονείς το θέλουν. Υπάρχει μια μερίδα γονέων που για δικούς τους λόγους αντιδρούν σε αυτό, αλλά επιτρέψτε μου να πω ότι για γονείς που τα παιδιά τους δεν θα «αναστατωθούν» και δεν θα υπάρχει κανένα πρόβλημα για τους ίδιους, δεν μπορώ να καταλάβω κατά πόσο υπάρχει η αφορμή ή η αιτία για να διαμαρτύρονται. Γενικά όταν διαμαρτύρεσαι, πρέπει να έχεις και κάποιον λόγο. Όταν κάτι δεν σε ενοχλεί στην ουσία του, δεν έχουν – κάπου – και οι φωνές αξία. Υπάρχει μια μερίδα, προφανώς που υποκινείται από κάποιους (δεν θέλω να μπω σε λεπτομέρειες) και παίζονται – δυστυχώς – και κάποια άλλα συμφέροντα στην μέση και τελικά δεν ξέρω κατά πόσο όλο αυτό καταλήγει να είναι υπέρ των παιδιών.

Όσο και αν θέλουμε να μην παρουσιάσουμε κάποια πράγματα με άσχημο τρόπο, η πραγματικότητα είναι ότι εμπλέκονται κάποια άλλα συμφέροντα που είναι ξένα προς την εκπαίδευση. Από εκεί και πέρα,  επειδή όπως είπα πριν αυτό αφορά σε όλους τους γονείς του νομού και επειδή η αναστάτωση η πραγματική θα προκληθεί σε 10 παιδιά «μάξιμουμ» που θα χρειαστεί να μετακινηθούν, να πω ότι έχουν κλείσει σχολεία σε χωριά με πολύ περισσότερους μαθητές. Θα πρέπει λοιπόν να καταλαβαίνουμε κάπου και τι προσπαθούμε να πετύχουμε. Δεν είναι δυνατόν να πάμε μπροστά χωρίς να ενοχληθεί έστω και ένας, επομένως θα πρέπει να δούμε τελικά αν στην ζυγαριά υπερισχύουν τα θετικά ή τα αρνητικά.

Επίσης επάνω σε αυτό, υπάρχει και παραπληροφόρηση. Λένε ότι από τα 120 παιδιά που είναι σήμερα στο σχολείο, δεν θα μείνει κανένα την επόμενη χρονιά. Αυτό είναι καταφανές ψεύδος. Η αλήθεια είναι ότι όλα θα παραμείνουν και ότι δεν υπάρχει πρόβλεψη να μετακινηθεί ούτε ένα παιδί από αυτά που είναι στο σχολείο και μάλιστα υπάρχει δέσμευση ότι όλα τα αδέρφια θα συνεχίσουν εκεί…

Εμείς, σαν ένωση, επειδή εκπροσωπούμε το σύνολο των γονέων και όχι 2-3 γονείς μεμονωμένους – άρα πρέπει να κινούμαστε με την πλειοψηφία – θεωρούμε ότι το Πειραματικό Σχολείο έχει θέση στον νομό. Το που και με ποιον τρόπο, το αφήνουμε στους αρμόδιους που έχουν ολόκληρη την εικόνα και θα πρέπει να διαχειριστούν κάποια πράγματα…