Δ. Βουρδόγλου: Είναι θέμα επιλογής – Γιατί να το στερηθούν οι γονείς και τα παιδιά που το επιθυμούν;

Η Διευθύντρια Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Έβρου, μιλά αποκλειστικά στην «Θ» για το Πειραματικό Δημ. Αλεξανδρούπολης

Πολύ καλή η εμπειρία, για εκπαιδευτικούς και μαθητές  – Ικανοποιημένοι οι γονείς και αυτό αποτιμάται και φαίνεται καθημερινά, σημειώνει η ίδια

 

Μπορεί η δημιουργία Πειραματικού Σχολείου στην Ξάνθη, να συνεχίζει να «διχάζει», ωστόσο οι υπέρμαχοι εκπρόσωποι των εμπλεκόμενων φορέων, έχουν ως «σημείο αναφοράς» το 1ο Πειραματικό Δημοτικό Σχολείο Αλεξανδρούπολης (Ζαρίφειος Παιδαγωγική Ακαδημία), που λειτουργεί εδώ και λίγα χρόνια και έχει δώσει ήδη τα δικά του «δείγματα γραφής».

Ένα σχολείο για το οποίο μίλησε αποκλειστικά στην «Θ» η Διευθύντρια Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Έβρου κ. Δήμητρα Βουρδόγλου, η οποία σημείωσε μεταξύ άλλων (με αφορμή και την συνέχιση των κινητοποιήσεων από εκπαιδευτικούς και γονείς του 17ου Δημοτικού Σχολείου Ξάνθης) ότι «ένα Πειραματικό Σχολείο είναι θέμα επιλογής» και ότι «επειδή ζούμε σε μια δημοκρατική κοινωνία, το δικαίωμά μου δεν πρέπει να στερεί το δικαίωμα του άλλου γονέως»,

 

ΤΟ ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΟ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥΠΟΛΗΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΕΙ ΕΔΩ ΚΑΙ ΧΡΟΝΙΑ ΚΑΙ ΕΧΕΙ ΔΩΣΕΙ ΔΕΙΓΜΑΤΑ ΓΡΑΦΗΣ – ΠΟΛΥ ΚΑΛΗ ΕΜΠΕΙΡΙΑ ΓΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥΣ ΚΑΙ ΜΑΘΗΤΕΣ

Ειδικότερα η κ. Βουρδόγλου εξήγησε στην «Θ» ότι:

Πρόκειται περί ενός σχολείου που λειτουργεί εδώ και χρόνια στην Αλεξανδρούπολη και έχει δώσει δείγματα γραφής. Προσωπικά δεν θα σας πω τίποτα παραπάνω από αυτό που έχει εισπράξει και η τοπική κοινωνία. Είναι ένα σχολείο όπου δίνεται η δυνατότητα στα παιδιά και στους εκπαιδευτικούς, να συνεργαστούν με το πανεπιστήμιο, να εφαρμόσουν νέες μεθόδους, να εφαρμόσουν άλλες πρακτικές και νομίζω ότι είναι ένα σχολείο πάρα πολύ καλό. Είναι μια πολύ καλή εμπειρία και για τα παιδιά αλλά και για τους εκπαιδευτικούς που συμμετέχουν, καθώς αναπτύσσεται μια διαφορετική κουλτούρα από αυτή που υπάρχει στα άλλα σχολεία. Από εκεί και έπειτα, κάνουν πολλά πράγματα που αφορούν τα πειραματικά και τα οποία δεν εφαρμόζονται σε άλλα σχολεία, όπως ένα πρόγραμμα – που βρίσκεται ήδη σε εξέλιξη – με την διδασκαλία μέσω tablets, κάνουν ομίλους με διαφορετικές θεματικές (όπως τα εργαστήρια δεξιοτήτων που εφαρμόζονται πιλοτικά φέτος και πιθανόν να εφαρμοστούν του χρόνου και στα υπόλοιπα σχολεία σύμφωνα με τις εξαγγελίες του υπουργείου) και νομίζω ότι πρόκειται για μια πολύ καλή εμπειρία και για τους ίδιους τους εκπαιδευτικούς και για τα παιδιά και για τους ίδιους τους γονείς.

Επιπλέον, παρά τον CoviD, αυτήν την στιγμή «τρέχουν» τρία Erasmus Plus. Βεβαίως δεν υπάρχουν μετακινήσεις, αλλά γίνονται διαδικτυακά, πέρα από όλα τα άλλα προγράμματα.

ΙΚΑΝΟΠΟΙΗΜΕΝΟΙ ΟΙ ΓΟΝΕΙΣ ΚΑΙ ΑΥΤΟ ΑΠΟΤΙΜΑΤΑΙ ΚΑΙ ΦΑΙΝΕΤΑΙ ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΑ – ΑΦΟΡΑ ΣΕ ΟΛΟ ΤΟΝ ΝΟΜΟ ΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ

Αναφορικά με το αν είναι ικανοποιημένη η τοπική κοινωνία αλλά και οι γονείς των μαθητών από το Πειραματικό Σχολείο, η Διευθύντρια Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης ΑΛεξανδρούπολης, τόνισε ότι:

Θεωρώ ότι είναι ικανοποιημένοι και αυτό αποτιμάται και φαίνεται καθημερινά. Είναι ένα σχολείο που αφορά σε όλο τον Νομό Έβρου. Βεβαίως, ο νομός μας είναι νομός, με μεγάλη χιλιομετρική απόσταση, αλλά τα παιδιά μπορούν να έρθουν από όλες τις δημοτικές ενότητες. Σαφώς και είναι δύσκολο να έρχεται ένας μαθητής από την Ορεστιάδα – για παράδειγμα – αλλά δίνεται η δυνατότητα, εξαιτίας του ότι δεν αφορά σε μια συγκεκριμένη περιοχή, να πηγαίνουν παιδιά από όλο τον νομό.

 

ΕΙΝΑΙ ΘΕΜΑ ΕΠΙΛΟΓΗΣ – ΓΙΑΤΙ ΝΑ ΣΤΕΡΗΘΟΥΝ ΤΟΥ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΟΣ ΤΟΥΣ ΟΙ ΓΟΝΕΙΣ ΚΑΙ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΠΟΥ ΤΟ ΕΠΙΘΥΜΟΥΝ, ΝΑ ΤΟ ΕΧΟΥΝ;

Τέλος η κ. Βουρδόγλου σημείωσε ότι:

Ένα Πειραματικό Σχολείο είναι θέμα επιλογής. Συνεπώς όποιος δεν επιθυμεί κάτι τέτοιο, μπορεί να μην το κάνει. Όμως, από την άλλη, γιατί να στερηθούν και οι γονείς που το επιθυμούν, αυτό το δικαίωμα που τους δίνεται αυτήν την στιγμή. Δεν είναι υποχρεωτικό, αλλά νομίζω πως επειδή ζούμε σε μια δημοκρατική κοινωνία, το δικαίωμά μου δεν πρέπει να στερεί το δικαίωμα του άλλου γονέως. Νομίζω λοιπόν ότι θα πρέπει να έχουν την ευκαιρία, όποιοι γονείς και όποια παιδιά το επιθυμούν, να το έχουν.