Mε 315 αυτοκίνητα και 458 επισκέπτες από Βουλγαρία το πρώτο «ανοιχτό» Σαββατοκύριακο για την Νυμφαία
458 άτομα και 315 οχήματα, εισήλθαν από τον συνοριακό σταθμό της Νυμφαία, κατά το πρώτο Σαββατοκύριακο λειτουργίας του (σ.σ. με τους ελέγχους από πλευράς των συνεργείων του ΕΟΔΥ, να ενισχύουν το Σάββατο εργαζόμενοι των ΚΟΜΥ από την Ξάνθη).
Εν τω μεταξύ, ένας κύκλος εντατικών εργασιών για την απαραίτητη προετοιμασία του σημείου εγκατάστασης του κλιμακίου του ΕΟΔΥ και την τήρηση όλων των υγειονομικών μέτρων και των προβλεπόμενων ελέγχων ολοκληρώνεται, με την ενεργή υποστήριξη της Περιφέρειας ΑΜ-Θ και όλων των φορέων, όπως επιβεβαιώνει μιλώντας στην «Θ», ο Αντιπεριφερειάρχης Ροδόπης κ. Νίκος Τσαλικίδης, ο οποίος παράλληλα επισημαίνει μεταξύ άλλων ότι το επόμενο διάστημα θα ακολουθήσουν μια σειρά από ενέργειες και για την περαιτέρω βελτίωση των συνθηκών εργασίας τους με μόνιμο Internet, στέγαστρο και άλλες υποδομές λειτουργίας.
Ο ίδιος ξεκαθάρισε επίσης ότι απαιτούνται κεντρικές παρεμβάσεις από την πολιτεία, στη δημιουργία ολοκληρωμένης υποδομής που θα απαντά στις ανάγκες σύγχρονης λειτουργίας της συνοριακής διόδου στη Νυμφαία.
ΑΙΣΙΟΔΟΞΟ ΜΗΝΥΜΑ Η ΕΠΑΝΑΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΤΗΣ ΝΥΜΦΑΙΑΣ – ΟΡΙΑΚΑ ΑΝΘΡΩΠΙΝΕΣ ΟΙ ΣΥΝΘΗΚΕΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΕΟΔΥ, ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ ΚΑΙ ΑΣΤΥΝΟΜΙΑΣ
Πιο αναλυτικά ο κ. Τσαλικίδης, επισήμανε στην «Θ» ότι:
Η επαναλειτουργία του συνοριακού σταθμού της Νυμφαίας, είναι από μόνη της ένα αισιόδοξο μήνυμα, διότι αφορά την περιοχή μας, ακόμη περισσότερο την περιφέρειά μας και το σύνολο της χώρας, διότι από εκεί εισέρχονται πάνω από 2 εκ. άνθρωποι από τα βορειοανατολικά σύνορά μας (Βουλγαρία, Ρουμανία, Τουρκία).
Προχθές, επισκέφθηκα το σημείο, όπου έχει ολοκληρωθεί ένας κύκλος αρκετών εργασιών – σε εντατικό ρυθμό – για την προετοιμασία του σημείο εγκατάστασης που φιλοξενεί το κλιμάκιο του ΕΟΔΥ.
Θυμίζω ότι εκείνο το σημείο εδώ και τρία χρόνια σχεδόν, προετοιμάζεται για να φιλοξενήσει ένα σταθμό ελέγχου για το παρεμπόριο και φυσικά χρειάζονταν ένα σωρό εργασίες (αποχαρακτηρισμό του χώρου από δασικές εκτάσεις, δίκτυα και υποδομές, ρεύμα ως εκείνο το σημείο, ασφαλτοστρώσεις, σημάνεις, βόθρος κ.ο.κ) και στο ενδιάμεσο έμεινε σε μια κατάσταση «παύσης», διότι όπως αντιλαμβάνεστε αυτήν την περίοδο, μείζονα θέματα είναι η υγεία και η οικονομία. Βεβαίως και το παρεμπόριο αφορά στην οικονομία, αλλά δεν μπαίνει πρώτο από όλα τα προηγούμενα.
Έτσι, συνομίλησα όταν χρειάστηκε με το Υπουργείο Ανάπτυξης (με το οποίο ήμασταν σε συντονισμό και προσωπικά είχα κάνει παρεμβάσεις – όπως και στα άλλα υπουργεία – για να ολοκληρωθεί αυτός ο σταθμός του παρεμπορίου, από το 2017) πήραμε την έγκριση για να δοθεί στον ΕΟΔΥ, ώστε να διενεργούνται οι έλεγχοι.
Προχθές λοιπόν, συνάντησα εκεί και ανθρώπους του ΕΟΔΥ, της Πολιτικής Προστασίας, της Αστυνομίας, τους οποίους και συνεχάρη και τους ευχαρίστησα για την μεγάλη προσπάθεια που καταβάλλουν, για να λειτουργήσει ο σταθμός, με συνθήκες οι οποίες πολλές φορές είναι οριακά ανθρώπινες, διότι εκεί φυσά πάρα πολύ, έχει ήλιο, βρέχει κλπ και οι άνθρωποι αυτοί πρέπει να αντέχουν σε όλες αυτές τις συνθήκες. Τους διαβεβαίωσα λοιπόν πως το επόμενο διάστημα, θα ακολουθήσουν μια σειρά από ενέργειες, για την περεταίρω βελτίωση των συνθηκών εργασίας τους, με μόνιμο internet, με ένα στέγαστρο και άλλες υποδομές λειτουργίας που χρειάζονται. Όλα αυτά βέβαια σε συντονισμό με το συναρμόδιο υπουργείο, διότι – αντιλαμβάνεστε ότι – δεν είναι αρμοδιότητα της περιφέρειας ο χώρος εκεί.
ΚΑΝΟΥΜΕ ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ ΟΠΟΥ ΖΗΤΕΙΤΑΙ
Επιπλέον ο Αντιπεριφερειάρχης Ροδόπης, εξήγησε ότι:
Όπου ζητήθηκε και όπου ζητείται, κάνουμε παρεμβάσεις. Κάποιοι λένε «γιατί δεν ήταν έτοιμο από πριν;». Πρώτα από όλα κανείς δεν μπορούσε να φανταστεί ότι η πανδημία θα έφτανε σε αυτό το σημείο (και αν δεν υπήρχε η πανδημία, σήμερα δεν θα το συζητούσαμε καν). Δεύτερον, τα συνεργεία του ΕΟΔΥ, είχαν κάνει τις επαφές τους, πολύ καιρό πριν, με την ανακοίνωση από τον Υπουργό Τουρισμού ότι ξεκινά η τουριστική περίοδος, οπότε και ήταν πολύ καιρό επάνω, αλλά δεν ενόχλησαν κανέναν και δεν ανέφεραν κανένα πρόβλημα. Συνεπώς θεωρήθηκε ότι όλα βαίνουν καλώς. Έτσι λοιπόν φτάσαμε στο ατυχέστατο (θα έλεγα) σημείο της Παρασκευής, όπου ανακοινώθηκε ότι ο σταθμός δεν θα ανοίξει και έγινε όλος αυτός ο «χαμός» με τις ανακοινώσεις, τις δηλώσεις κλπ.
458 ΕΙΣΕΡΧΟΜΕΝΟΙ ΚΑΙ 315 ΟΧΗΜΑΤΑ ΤΟ ΣΑΒΒΑΤΟΚΥΡΙΑΚΟ
Αναφορικά με το πώς κύλησαν οι πρώτες ημέρες λειτουργίας του συνοριακού σταθμού, ο κ. Τσαλικίδης τόνισε ότι:
Θα έλεγα ότι δεν υπήρχε μεγάλη επισκεψιμότητα. Υποδέχθηκαν 458 εισερχόμενους και 315 οχήματα. Όσον αφορά στο internet, έχουμε μεταφέρει ένα boost για να μπορούν να λειτουργούν οι συσκευές που τους διευκολύνουν να καταγράφουν τα αποτελέσματα και δεν χρειάζεται να τα καταγράφουν χειρόγραφα, ενώ έχουμε ολοκληρώσει και μια μελέτη για στέγαστρο, που θα μας παραδοθεί το επόμενο διάστημα, για να ξεκινήσει η κατασκευή του, για να βελτιωθούν και οι συνθήκες εργασίας. Χθες επίσης υπογράφηκε το ρεύμα και θα ακολουθήσουν και άλλες ενέργειες.
ΕΙΝΑΙ ΠΟΛΛΑ ΤΑ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΑ ΒΑΣΕΙ ΤΩΝ ΣΤΟΙΧΕΙΩΝ ΤΟΥ 2019 – ΖΗΤΟΥΜΕ ΕΔΩ ΚΑΙ ΠΟΛΥ ΚΑΙΡΟ ΤΗΝ ΒΕΛΤΙΩΣΗ ΤΩΝ ΥΠΟΔΟΜΩΝ ΑΛΛΑ ΔΕΝ ΜΠΟΡΟΥΜΕ ΝΑ ΤΟ ΑΠΟΦΑΣΙΣΟΥΜΕ ΕΜΕΙΣ – ΕΙΜΑΣΤΕ ΕΚΕΙ ΓΙΑ Ο,ΤΙ ΜΑΣ ΖΗΤΗΘΕΙ
Τέλος σε ο,τι αφορά στο αν μπορεί να ανταπεξέλθει η υπάρχουσα υποδομή (και το αν δύνανται να διενεργηθούν όλοι οι απαραίτητοι έλεγχοι από το υπάρχον προσωπικό) σε περίπτωση εισόδου μεγάλου όγκου τουριστών από την Νυμφαία, ο κ. Τσαλικίδης εξήγησε ότι:
Προσπαθούμε να «προβλέψουμε» και το τι μπορεί να συμβεί στο μέλλον, διότι αν λάβουμε υπόψη τα στοιχεία του 2019, φτάνουμε να κάνουμε την αναγωγή και να πούμε ότι είναι γύρω στα 14.000 αυτοκίνητα την ημέρα (800.000 το δίμηνο περίπου). Είναι πολλά τα αυτοκίνητα και αν κάνεις έναν δειγματοληπτικό έλεγχο σε ένα ποσοστό 3-10%, το ελάχιστο είναι 400 αυτοκίνητα και το μέγιστο 14000. Είναι δυνατόν να γίνουν έλεγχοι σε τόσα αυτοκίνητα την ημέρα; Το θεωρώ απίθανο, αν έχουμε τόσο μεγάλη κίνηση. Αυτό όμως και πάλι δεν εξαρτάται από εμάς. Εμείς είμαστε εδώ, θέλουμε να ανοίξει ο κάθετος, να γίνει ακόμη μεγαλύτερος, να ακούσουμε προτάσεις, να βάλουμε και κάτι από το ΕΣΠΑ, αν χρειαστεί (αυτά βέβαια θα τα συζητήσουμε και με την Εκτελεστική Επιτροπή και τον Περιφερειάρχη ΑΜΘ).
Δεν αρνήθηκε κανείς κάτι. Άλλωστε εμείς εδώ και πολύ καιρό ζητούμε την βελτίωση των υποδομών (και από την προηγούμενη κυβέρνηση), όπως η δημιουργία υπηρεσίας τελωνείου η οποία πάραυτα θα λειτουργήσει στο σημείο που φιλοξενεί σήμερα τα συνεργεία του ΕΟΔΥ και έχει επιτευχθεί με συστηματικές προσωπικές παρεμβάσεις και συντονισμό μετά συναρμόδια υπουργεία και τους τοπικούς φορείς από το 2107 έως και σήμερα, η δημιουργία αστυνομικού σταθμού εντός ελληνικού εδάφους που δεν έχει ακόμα υλοποιηθεί καθώς και νέο κανονισμό για την άρση απαγόρευσης και την διέλευση λεωφορείων και φορτηγών που δεν έχει επιτευχθεί αλλά και δημιουργία σταθμού διοδίων με ανταποδοτικά οφέλη στην τοπική κοινωνία (όπως πχ διάθεση των εσόδων στην Περιφέρεια ή τους δήμους). Όλα αυτά έχουν διεκδικηθεί και στο παρελθόν και τα συζητούμε και με την νέα κυβέρνηση, αλλά είναι θέματα για τα οποία δεν μπορούμε να αποφασίσουμε εμείς. Για ο,τι αποφασίζουμε εμείς, μπορούμε να έχουμε και την μέριμνα και την ευθύνη για το αποτέλεσμα. Διαφορετικά, για ο,τι μας ζητηθεί, είμαστε εκεί. Και μάλιστα πριν μας ζητηθεί προνοήσαμε και δημιουργήσαμε έναν χώρο εκεί επάνω, ο οποίος μπορούσε να εξυπηρετήσει πάσης φύσεως συνεργεία ελεγκτικού τύπου (ΕΟΔΥ, Κ.Ο.Ε κλπ). Ουσιαστικά θα φιλοξενούσε τέτοιες κινητές μονάδες ώστε να κάνουν οι άνθρωποι την δουλειά τους, να έχουν νερό, τουαλέτα κλπ. Εκείνος ο σταθμός δεν είναι για πολλές ώρες, αλλά εν πάση περιπτώσει, τώρα προσπαθούμε να τον διαμορφώσουμε για να φιλοξενεί (σ.σ. συνεργεία) και για περισσότερες ώρες. Τέλος όσον αφορά στα συνεργεία του ΕΟΔΥ, έχουν έναν δικό τους τρόπο λειτουργίας. Είδα άτομα και από Ξάνθη και από Κομοτηνή και από όπου μπορούν να στέλνουν κόσμο, καθώς ζητήσαμε την ενίσχυση με προσωπικό στο σημείο από τον κ. Αρκουμανέα και όσο γίνεται για περισσότερες ώρες.