Ζεκή Μεμέτ Αλή: Καιρός να εκπαιδευτούμε στις Πρώτες Βοήθειες -Ευκαιρία η τοποθέτηση απινιδωτών από τον Δήμο Ξάνθης

Με αφορμή την κατάρρευση του Δανού Κρίστιαν Έρικσεν στον αγωνιστικό χώρο και το «φιλί ζωής» από τον συμπαίκτη του και το ιατρικό team

Κάθε λεπτό που περνά, είναι κατά 10% εις βάρος του θύματος, σημειώνει ο ίδιος στην «Θ»

 

Την σημαντικότητα της ύπαρξης απινιδωτών σε αθλητικούς χώρους αλλά και σε χώρους όπου υπάρχει πλήθος αλλά και της γνώσης πρώτων βοηθειών, ανέδειξε ένα τραγικό, αναπάντεχο και απρόοπτο περιστατικό, που συνέβη κατά την διάρκεια του αγώνα Δανία – Φινλανδία στο Euro 2020.

Ο λόγος για την κατάρρευση του Δανού ποδοσφαιριστή, Κρίστιαν Έρικσεν, μέσα στον αθλητικό χώρο και την άμεση, σωτήρια παρέμβαση του συμπαίκτη του, που του έδωσε πραγματικά το «φιλί της ζωής», μέχρι να καταφθάσει άμεσα το ιατρικό team, που προχώρησε σε απινίδωση, επαναφέροντας τον Κρίστιαν – αισίως – στην ζωή.

Πόσο εκπαιδευμένοι ή απαίδευτοι επάνω στον τομέα των Πρώτων Βοηθειών είναι οι Ξανθιώτες;

Πόσο σημαντική είναι η εκπαίδευση των παιδιών μας, ακόμη και μέσα στα σχολεία για το θέμα αυτό;

ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΟ ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΤΩΝ ΠΡΩΤΩΝ ΒΟΗΘΕΙΩΝ ΣΕ ΧΩΡΕΣ ΤΗΣ ΕΕ – ΓΙΑ ΑΥΤΟ ΑΝΤΑΠΕΞΕΡΧΟΝΤΑΙ ΟΙ ΔΑΝΟΙ – ΚΑΝΑΜΕ ΕΙΣΗΓΗΣΗ ΣΤΟ ΥΠ. ΠΑΙΔΕΙΑΣ

Για όλα τα παραπάνω μίλησε στην «Θ» ο Διευθυντής Εκπαίδευσης του Ε.Ε.Σ κ. Ζεκή Μεμέτ Αλή, εξηγώντας αρχικά ότι:

Υπάρχουν προγράμματα που θα έπρεπε ήδη να είναι στα σχολεία, όπως στην υπόλοιπη Ευρωπαϊκή Ένωση. Στην Δανία για παράδειγμα, από 6 έως 13 ετών, το μάθημα των Πρώτων Βοηθειών, είναι υποχρεωτικό στα σχολεία και για αυτό είδαμε να μπορούν να ανταπεξέρχονται.

Έχουμε κάνει την εισήγησή μας σαν Ερυθρός Σταυρός, στο Υπουργείο Παιδείας και αναμένουμε ώστε να γίνει μάθημα και στα σχολεία, από τον Ελληνικό Ερυθρό Σταυρό.

 

ΚΑΙΡΟΣ ΝΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΟΥΜΕ, ΑΝ ΔΕΝ ΕΙΜΑΣΤΕ ΕΚΠΑΙΔΕΥΜΕΝΟΙ

Επιπλέον ο ίδιος τόνισε ότι:

Και αν δεν είμαστε εκπαιδευμένοι, καιρός να εκπαιδευτούμε. Φυσικά και υπάρχουν πάρα πολλοί φορείς που κάνουν εδώ και χρόνια την εκπαίδευση, είναι πιστοποιημένοι, γνωρίζουν, αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι δεν χρειάζεται να ξαναφρεσκάρουν την μνήμη τους, οι ήδη εκπαιδευμένοι, γιατί η πιστοποίηση που έχουν πάρει από εμάς είναι  πενταετίας. Επίσης, πέρα από αυτό υπάρχουν τα προγράμματά μας, που μπορεί ο καθένας να τα παρακολουθήσει, ακόμη και τώρα με τον κορωνοϊό, με πρόγραμμα e- learning. Δίνεται ακόμη και αυτή η δυνατότητα, για εξ΄αποστάσεως εκπαίδευση.

Οι οργανωμένοι και εμπλεκόμενοι (όπως λέμε) φορείς, είναι λίγο πολύ εκπαιδευμένοι με το αντικείμενο. Δηλαδή έχουμε κάνει εκπαιδεύσεις σε σχολεία, στην Ελληνική Αστυνομία, στον Στρατό, σε όλους αυτούς τους φορείς, αλλά ξαναλέω ότι είναι κάτι που θέλει συνέχεια.

ΕΥΚΑΙΡΙΑ ΓΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ, Η ΤΟΠΟΘΕΤΗΣΗ ΤΩΝ ΑΠΙΝΙΔΩΤΩΝ

Επίσης ο κ. Ζεκή ανέφερε ότι:

Τώρα που υπάρχουν και τα μηχανήματα που έχει τοποθετήσει ο Δήμος Ξάνθης, καλό είναι να γίνουν προγράμματα – το προτείνουμε σαν Ερυθρός Σταυρός – μέσω του δήμου για να περάσουν όσοι περισσότεροι για να εκπαιδευτούν και να πιστοποιηθούν από τον Ελληνικό Ερυθρό Σταυρό, έτσι ώστε να είμαστε πιο ασφαλείς όλοι μας. Η πιστοποίηση που δίνουμε – όπως προανέφερα- είναι πενταετής. Για κάποιον που παρακολούθησε τα μαθήματα πριν πέντε χρόνια για παράδειγμα, έχει λήξει η πιστοποίηση, χωρίς αυτό βέβαια να σημαίνει ότι αν δεν είναι πιστοποιημένος δεν μπορεί να το εφαρμόσει. Και βέβαια μπορεί να το εφαρμόσει αν έχει την γνώση και την θέληση.

Το θέμα λοιπόν είναι: ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ. Αν εκπαιδευτεί, όλα γίνονται.

 

ΚΑΘΕ ΛΕΠΤΟ ΠΟΥ ΠΕΡΝΑ ΕΙΝΑΙ ΚΑΤΑ 10% ΕΙΣ ΒΑΡΟΣ ΤΟΥ ΘΥΜΑΤΟΣ – ΑΠΛΗ, ΒΑΣΙΚΗ ΚΑΙ «ΣΩΤΗΡΙΑ» Η ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ

Κλείνοντας,  ο ίδιος εξήγησε ότι:

Το ατύχημα μπορεί να σημειωθεί ανά πάσα στιγμή. Είναι καλό λοιπόν να είμαστε κατάλληλα προετοιμασμένοι έτσι ώστε να μπορέσουμε να ανταπεξέλθουμε. Το ζωντανό παράδειγμα είναι το προχθεσινό, στον αγωνιστικό χώρο. Ήξερε και βοήθησε ο συμπαίκτης, μέχρι να φτάσει το ιατρικό team. Ο χρόνος που μεσολαβεί σε ένα τέτοιο περιστατικό, είναι σημαντικός. Κάθε λεπτό που περνά,  είναι κατά 10% εις βάρος του θύματος για αυτό και πρέπει να είμαστε κατάλληλα εκπαιδευμένοι. Η εκπαίδευση αυτή είναι απλή, πολύ βασική και σώζει ζωές.

Το πρώτο βήμα, είναι να επαναφέρουμε την γλώσσα στην αρχική της θέση (ούτε την πιάνουμε, ούτε την τραβάμε) κάνοντας το κεφάλι (με πιο απλά λόγια) τέρμα και προς τα πίσω. Με αυτόν τον τρόπο ελευθερώνεται ο αεραγωγός. Η γλώσσα επανέρχεται με αυτόν τον τρόπο. Είναι μια τεχνική που εφαρμόζουμε και με αυτό ξεκινάμε. Ελευθερώνουμε τον αεραγωγό και στην συνέχεια το θύμα, αν είναι να θα αναπνεύσει. Διαφορετικά, θα δώσουμε την επόμενη βοήθεια και θα ξεκινήσουμε τις θωρακικές συμπιέσεις και αν υπάρχει αυτόματος εξωτερικός απινιδωτής, δεν έχουμε παρά να τον συνδέσουμε και να ακολουθήσουμε τις φωνητικές οδηγίες που θα μας δώσει.