Νυμφαία: Τέσσερις ώρες στο… περίμενε για να περάσουν τα σύνορα οι Βούλγαροι

Γ. Ιερόπουλος: Επιτακτική η ανάγκη για άνοιγμα του «Αγ. Κωνσταντίνου» – Για αυτό τον άνοιξε ο Παυλίδης

Τι δήλωσε ο Αντ/ρχης Ροδόπης για το θέμα στη «Θ»

 

Την ταλαιπωρία που βιώνουν οι Βούλγαροι τουρίστες (αλλά και Έλληνες που επιστρέφουν) περιμένοντας στην ουρά ώστε να «περάσουν» τα σύνορα, κατευθυνόμενοι στην χώρα μας, από τον συνοριακό σταθμό της Νυμφαίας, αναδεικνύουν οι εικόνες που κυκλοφόρησαν χθες στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Πρόκειται για φωτογραφίες χθεσινές – που ανήρτησε ο πρόεδρος του Συλλόγου Ξενοδόχων Ξάνθης κ. Γιάννης Ιερόπουλος – από φιλικό του πρόσωπο που περίμενε (μέχρι τουλάχιστον την στιγμή που επικοινωνήσαμε μαζί του) επί 4 ώρες, ζητώντας – με αφορμή αυτά τα «περιστατικά» – να ανοίξουν τα σύνορα του Αγίου Κωνσταντίνου.

Ο Μ.Ο ΑΝΑΜΟΝΗΣ ΕΙΝΑΙ 4 ΜΕ 5.5 ΩΡΕΣ – ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΔΟΥΛΕΥΕΙ ΟΛΟ ΤΟ 24ΩΡΟ Ο ΕΟΔΥ – Ο ΚΑΡΑΜΑΝΛΗΣ ΕΚΑΝΕ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ ΓΙΑ ΤΟΝ ΠΡΟΜΑΧΩΝΑ

Μιλώντας στην «Θ» για όλα τα παραπάνω, ο ίδιος επισήμανε ότι:

Όταν αυτός που μου έστειλε την φωτογραφία είναι εκεί 4 ώρες και ακόμη δεν έφτασε στα σύνορα, είναι επιτακτική η ανάγκη για το άνοιγμα του Αγίου Κωνσταντίνου. Δεν ξέρω από την αφετηρία του, πόσο μακριά ήταν τα σύνορα, αλλά σημασία έχει ότι ο μέσος όρος αναμονής είναι 4-5.5 ώρες και σε αυτό φταίει η πολιτεία. Πρέπει να δουλεύει όλο το 24ωρο ο ΕΟΔΥ, να προσλάβουν άτομα και τα κοντέινερ δεν στοιχίζουν. Τζάμπα είναι το να βάλουν 5-6 κοντέινερ και να δουλεύουν οι υπάλληλοι όλο το 24ωρο. Είμαστε ευρωπαϊκή χώρα εμείς; Ευρωπαϊκή χώρα, σημαίνει ανοικτά σύνορα. Στην Γερμανία ή στην Ιταλία ο,τι ώρα και να πας, τα σύνορα είναι ανοικτά. Αν είναι να τους πούμε και «ευχαριστώ» για το Σαββατοκύριακο που πάνε και δουλεύουν. Νομίζω ότι μέχρι τις 15 Σεπτεμβρίου, μπορούν να προσλάβουν άτομα, άμεσα. Και ας τα βάλει ο δήμος ή η περιφέρεια. Ο Καραμανλής έκανε παρέμβαση στον Προμαχώνα, για να σταματήσει αυτός ο εμπαιγμός της ουράς.

 

ΝΑ ΑΝΟΙΞΕΙ Ο ΑΓ. ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ – Ο ΤΟΥΡΙΣΤΑΣ ΘΑ ΠΗΓΑΙΝΕΙ ΑΠΟ ΤΟΝ ΠΡΟΜΑΧΩΝΑ ΚΑΙ ΕΜΕΙΣ ΘΑ ΚΥΝΗΓΑΜΕ ΜΥΓΕΣ

Αναφορικά με τον συνοριακό σταθμό του Αγίου Κωνσταντίνου, ο ίδιος τόνισε ότι:

Πρέπει να μπουν ΧΘΕΣ και να βάλουν ένα κοντέινερ, να το στελεχώσουν για να δουλεύει όλο το 24ωρο και να μπαινοβγαίνει κόσμος. Γιατί από τον Άγιο Κωνσταντίνο επωφελείται κατά 90% ο Νομός Ξάνθης. Προχθές ήμουν στο κάμπινγ Μάνδρας και είχε μόνο δύο Βούλγαρους. Το 2019 τέτοιο καιρό ήταν γεμάτο και παρακαλούσαν να βάλουν και άλλα τροχόσπιτα. Όσο για τα ξενοδοχεία, γενικά οι κρατήσεις είναι αστείες ενώ,  σε συνομιλία μου με τις παραλιακές επιχειρήσεις, μου είπαν ότι τα πράγματα είναι «αστεία» και ελάχιστα.

Όταν ο άλλος ξεκινά με την οικογένειά του για να έρθει στην Ελλάδα και πληρώνει τόσα χρήματα για rapid tests και τον έχεις 5 ώρες να περιμένει, μια, δύο, τρεις, την τέταρτη θα πάει από τον Προμαχώνα και εμείς εδώ στην Θράκη θα κυνηγάμε μύγες. Θα πάνε όλοι στην Χαλκιδική, στην Κατερίνη. Πρέπει ο κ. Μέτιος να βάλει πέντε κοντέινερ και να προσλάβει υπαλλήλους για δυο μήνες για να κάνουν τα rapid tests. Συμφωνώ ότι έχει να κάνει με το υπουργείο Πολιτικής Προστασίας, αλλά δεν θα πρέπει να πάρει τον κ. Χαρδαλιά και να του πει «αύριο θα βάλεις  δυο κοντέινερ»; Και απορώ που δεν αντιδρούν οι άλλοι πρόεδροι ξενοδόχων. Όλοι στην Νέα Δημοκρατία είναι; Πρώτα το κόμμα δηλαδή; Το καταλαβαίνω για λόγους «δημόσιας υγείας», αλλά στον Προμαχώνα δεν υπάρχουν λόγοι «δημόσιας υγείας»; Ας βάλουν άλλα 5 κοντέινερ. Ας ανοίξουν τον Άγιο Κωνσταντίνο. Γιατί να μην ανοίξει για να γίνει αποσυμφόρηση; Έχετε διαβάσει βουλγαρικά και ρουμανικά sites να δείτε τι λένε για εμάς; Ότι είμαστε τριτοκοσμική χώρα που δεν ανοίγουμε τα σύνορα. Στην επιστροφή γιατί δεν γίνεται αυτό και τους περνούν οι Βούλγαροι; Αν είναι και μπορεί κάποιος να μας δώσει 10 άδειες με καντίνες, να πάμε, να στηθούμε και να βγάλουμε μεροκάματο. Αφού κάθονται πέντε ώρες στον δρόμο οι άνθρωποι, θα πεινάσουν κιόλας.

 

Ο ΔΡΟΜΟΣ ΤΟΥ ΑΓ. ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΗΚΕ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΟΣ – ΑΥΤΟ ΗΤΑΝ ΤΟ ΟΡΑΜΑ ΤΟΥ ΠΑΥΛΙΔΗ

Κλείνοντας ο κ. Ιερόπουλος σημείωσε με έμφαση ότι:

Πρέπει να ανοίξει ο Άγιος Κωνσταντίνος πάση θυσία και για εμένα προσωπικά είναι θέμα Αντιπεριφερειάρχη Νίκου Ευφραιμίδη. Είναι ανύπαρκτος. Και ο βουλευτής και οι βουλευτές. Αυτά τα «λόγω περιβαλλοντολογικών δεν μπορεί να ανοίξει και να βάλουμε κοντέινερ» είναι αστεία. Αν είναι κλείστε τα σύνορα. Οι αστυνομικοί φιλοξενούνται σε βουλγάρικο έδαφος. Καλά μας κάνουν οι ξένοι. Αυτοί είμαστε. Δεν επικαλούνται ότι «πάνω από δύο τόνους, απαγορεύεται» για τα επαγγελματικά αυτοκίνητα; Συμφωνώ. Ο δρόμος έχει χαρακτηριστεί τουριστικός δρόμος. Αυτό σημαίνει «δεν αφήνω να περάσει κανένα επαγγελματικό αυτοκίνητο, παρά μόνο ΙΧ». Για αυτόν τον λόγο έγινε ο δρόμος. Ο Παυλίδης είχε όραμα και έκανε αυτόν τον δρόμο για να έρχονται οι Βούλγαροι και να παραθερίζουν στην περιοχή μας. Πράγμα το οποίο εμείς, χάσαμε. Οραματίστηκε κάτι δηλαδή ο Παυλίδης και εμείς το κόβουμε; Όπως παλαιότερα ο Σαλτούρος, που οραματίστηκε το τρενάκι για τα στενά του Νέστου και δεν υπάρχει τρένο;

Ο Ν. ΤΣΑΛΙΚΙΔΗΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΝΥΜΦΑΙΑ ΣΤΗ «Θ»

Αξίζει πάντως να σημειωθεί ότι σε πρόσφατες δηλώσεις του στην «ΘΡΑΚΗ» και συγκεκριμένα στις 25 Μαΐου 2021, ο Αντιπεριφερειάρχης Ροδόπης κ. Νίκος Τσαλικίδης, είχε επισημάνει για το θέμα του συνοριακού σταθμού της Νυμφαίας, μεταξύ άλλων, τα εξής:

Προσπαθούμε να «προβλέψουμε» και το τι μπορεί να συμβεί στο μέλλον, διότι αν λάβουμε υπόψη τα στοιχεία του 2019, φτάνουμε να κάνουμε την αναγωγή και να πούμε ότι είναι γύρω στα 14.000 αυτοκίνητα την ημέρα (800.000 το δίμηνο περίπου). Είναι πολλά τα αυτοκίνητα και αν κάνεις έναν δειγματοληπτικό έλεγχο σε ένα ποσοστό 3-10%, το ελάχιστο είναι 400 αυτοκίνητα και το μέγιστο 14000. Είναι δυνατόν να γίνουν έλεγχοι σε τόσα αυτοκίνητα την ημέρα; Το θεωρώ απίθανο, αν έχουμε τόσο μεγάλη κίνηση. Αυτό όμως και πάλι δεν εξαρτάται από εμάς. Εμείς είμαστε εδώ, θέλουμε να ανοίξει ο κάθετος, να γίνει ακόμη μεγαλύτερος, να ακούσουμε προτάσεις, να βάλουμε και κάτι από το ΕΣΠΑ, αν χρειαστεί (αυτά βέβαια θα τα συζητήσουμε και με την Εκτελεστική Επιτροπή και τον Περιφερειάρχη ΑΜΘ).

Δεν αρνήθηκε κανείς κάτι. Άλλωστε εμείς εδώ και πολύ καιρό ζητούμε την βελτίωση των υποδομών (και από την προηγούμενη κυβέρνηση), όπως  η δημιουργία υπηρεσίας τελωνείου η οποία πάραυτα θα λειτουργήσει στο σημείο που φιλοξενεί σήμερα τα συνεργεία του ΕΟΔΥ και έχει επιτευχθεί με συστηματικές προσωπικές παρεμβάσεις και συντονισμό μετά συναρμόδια υπουργεία και τους τοπικούς φορείς από το 2107 έως και σήμερα, η δημιουργία αστυνομικού σταθμού εντός ελληνικού εδάφους που δεν έχει ακόμα υλοποιηθεί καθώς και νέο κανονισμό για την άρση απαγόρευσης και την διέλευση λεωφορείων και φορτηγών που δεν έχει επιτευχθεί αλλά και δημιουργία σταθμού διοδίων με ανταποδοτικά οφέλη στην τοπική κοινωνία (όπως πχ διάθεση των εσόδων στην Περιφέρεια ή τους δήμους). Όλα αυτά έχουν διεκδικηθεί και στο παρελθόν και τα συζητούμε και με την νέα κυβέρνηση, αλλά είναι θέματα για τα οποία δεν μπορούμε να αποφασίσουμε εμείς. Για ο,τι αποφασίζουμε εμείς, μπορούμε να έχουμε και την μέριμνα και την ευθύνη για το αποτέλεσμα. Διαφορετικά, για ο,τι μας ζητηθεί, είμαστε εκεί. Και μάλιστα πριν μας ζητηθεί προνοήσαμε και δημιουργήσαμε έναν χώρο εκεί επάνω, ο οποίος μπορούσε να εξυπηρετήσει πάσης φύσεως συνεργεία ελεγκτικού τύπου (ΕΟΔΥ, Κ.Ο.Ε κλπ). Ουσιαστικά θα φιλοξενούσε τέτοιες κινητές μονάδες ώστε να κάνουν οι άνθρωποι την δουλειά τους, να έχουν νερό, τουαλέτα κλπ. Εκείνος ο σταθμός δεν είναι για πολλές ώρες, αλλά εν πάση περιπτώσει, τώρα προσπαθούμε να τον διαμορφώσουμε για να φιλοξενεί (σ.σ. συνεργεία) και για περισσότερες ώρες.  Τέλος όσον αφορά στα συνεργεία του ΕΟΔΥ, έχουν έναν δικό τους τρόπο λειτουργίας. Είδα άτομα και από Ξάνθη και από Κομοτηνή και από όπου μπορούν να στέλνουν κόσμο, καθώς ζητήσαμε την ενίσχυση με προσωπικό στο σημείο από τον κ. Αρκουμανέα και όσο γίνεται για περισσότερες ώρες.