Με αφορμή το πρόσφατο περιστατικό επί της Λ. Στρατού…
Ν. Γουναρίδης: Οι εντολές είναι να μην γίνονται καταδιώξεις σε κατοικημένες περιοχές!
Ολοένα και πληθαίνουν οι καταδιώξεις διακινητών παράνομων μεταναστών στον Νομό Ξάνθης, γεγονός που προκαλεί ιδιαίτερη ανησυχία τους πολίτες, αφού η προσπάθεια να αποφύγει ένας διακινητής την σύλληψη, οδηγεί την καταδίωξη ακόμη και μέσα σε κατοικημένες περιοχές.
Πρόσφατο παράδειγμα για το οποίο η «Θ» δέχθηκε τηλεφωνήματα Ξανθιωτών, η πρόσφατη καταδίωξη στην Λεωφόρο Στρατού, όπου διακινητής και αστυνομικοί με ιδιαίτερα ανεπτυγμένες ταχύτητες «ξεσήκωσαν» την περιοχή.
Κάτι που εγκυμονούσε κινδύνους για την σωματική ακεραιότητα περαστικών (πεζών και οδηγών) αλλά και των ίδιων των καταδιωκόμενων και των αστυνομικών της πόλης.
«Γιατί δεν μπλοκάρονται οι είσοδοι και οι έξοδοι της πόλης;», «τι εντολές έχουν δοθεί αναφορικά με περιστατικά καταδίωξης εντός κατοικημένων περιοχών;», «πως μπορούν να προστατευτούν οι πολίτες;».
Αυτά είναι μερικά από τα ερωτήματα των πολιτών που κατήγγειλαν το πρόσφατο περιστατικό επί της Λ. Στρατού, στα οποία κλήθηκε να απαντήσει από την «Θ», ο πρόεδρος της Συνδικαλιστικής Κίνησης Αστυνομικών Νομού Ξάνθης κ. Νίκος Γουναρίδης.
ΟΙ ΕΝΤΟΛΕΣ ΕΙΝΑΙ ΝΑ ΜΗΝ ΓΙΝΟΝΤΑΙ ΚΑΤΑΔΙΩΞΕΙΣ ΣΕ ΚΑΤΟΙΚΗΜΕΝΕΣ ΠΕΡΙΟΧΕΣ – ΠΡΟΣΠΑΘΟΥΜΕ ΝΑ ΕΠΕΜΒΟΥΜΕ ΓΙΑ ΝΑ ΜΗΝ ΠΡΟΚΛΗΘΕΙ ΤΡΟΧΑΙΟ ΜΕΣΑ ΣΤΗΝ ΠΟΛΗ
Αναλυτικότερα ο ίδιος διευκρίνισε αρχικά ότι:
Προσωπικά δεν γνωρίζω για την συγκεκριμένη περίπτωση και τι έγινε. Εγώ γνωρίζω ότι οι εντολές είναι ότι όταν μπαίνουν σε κατοικημένες περιοχές σταματούμε. Αν όντως έγινε καταδίωξη μέσα στην πόλη, δεν πρέπει να επαναληφθεί.
Οι εντολές, επίσημα είναι ότι δεν γίνονται καταδιώξεις εντός πόλης, εκτός αν γίνει κάποια διακριτική παρακολούθηση από κάποιο «συμβατικό» όχημα και όταν βγει εκτός κατοικημένης περιοχής – και τότε ακόμη- προσπαθούμε να γίνει εγκλωβισμός της διακίνησης. Δεν γίνεται η καταδίωξη επικίνδυνη και για το αστυνομικό προσωπικό. Υπάρχει αυτή η σαφής εντολή να μην γίνονται καταδιώξεις σε κατοικημένες περιοχές, για να αποφευχθούν τα τροχαία ατυχήματα. Το ζήτημα είναι ότι πολλές φορές οι διακινητές – και μόνοι τους που είναι – αναπτύσσουν υπερβολική ταχύτητα και εκεί εμείς προσπαθούμε να επέμβουμε ώστε να «κλείνουμε» δρόμους και φανάρια για να μην γίνει τροχαίο. Όχι για να πιαστεί ο διακινητής. Έστω δηλαδή και με την σειρήνα, πρέπει να αποφευχθούν τροχαία ατυχήματα και να μην εμπλακούν πολίτες σε αυτά.
Γενικά, δεν μπαίνουμε σε γειτονιές και δεν «ακολουθούμε», διότι οι εντολές είναι αυτές που προανέφερα. Δεν γνωρίζω για αυτήν την περίπτωση, γιατί (για παράδειγμα) μπορεί να πήγαν οι αστυνομικοί για να κλείσουν κάποιες διασταυρώσεις για να μην γίνει τροχαίο και να προειδοποιήσουν τους πολίτες ότι «κάτι γίνεται» και να προσέχουν. Η κάθε περίπτωση είναι διαφορετική και μπορεί οι συνάδελφοι να το έκαναν για να αποφευχθεί κάποιο τροχαίο ατύχημα. Για παράδειγμα, πριν δύο χρόνια είχαμε κλείσει τα φανάρια στην οδό Δημοκρίτου, γιατί ο άλλος έρχονταν με 200 χιλιόμετρα, μέσα στην πόλη και δεν θα σταματούσε ούτε με κόκκινο φανάρι.
ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ «ΛΥΝΟΝΤΑΙ» ΣΤΑ ΣΥΝΟΡΑ ΑΥΤΑ ΤΑ ΘΕΜΑΤΑ – ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΑΣΤΥΝΟΜΙΚΟΙ ΣΤΙΣ ΕΙΣΟΔΟΥΣ ΑΛΛΑ ΤΟ ΙΣΧΥΟΝ ΝΟΜΙΚΟ ΠΛΑΙΣΙΟ, ΔΕΝ ΜΑΣ ΕΠΙΤΡΕΠΕΙ ΝΑ «ΑΚΙΝΗΤΟΠΟΙΗΣΟΥΜΕ» ΜΕ ΚΑΠΟΙΟ ΤΡΟΠΟ
Επιπλέον ο ίδιος τόνισε ότι:
Οι ταχύτητες που αναπτύσσονται είναι υπερβολικές, αλλά το θέμα είναι όλο αυτό να «λύνεται» στα σύνορα και να μην συμβαίνουν αυτά στις κατοικημένες περιοχές. Στις εισόδους και εξόδους του νομού μας, έχει συνέχεια αστυνομικό προσωπικό, αλλά το ζήτημα είναι ότι δεν σταματούν ούτε εκεί και το νομικό πλαίσιο που ισχύει αυτήν την στιγμή, δεν μας επιτρέπει να «ακινητοποιήσουμε», με κάποιο τρόπο. Το πρώτο μέλημά μας είναι να μπορέσουν να ανέβουν στην Εγνατία Οδό, για να μην είναι σε κατοικημένες περιοχές, αλλά όταν δεν το κάνουν, ακολουθούμε όλες τις υπόλοιπες διαδικασίες για να αποφύγουμε τον κίνδυνο κάποιου τροχαίου ατυχήματος. Προσπαθούμε να προειδοποιήσουμε τον κόσμο ότι έρχεται κάποιο όχημα με ταχύτητα ώστε να μην περάσει από το φανάρι. Να καταλάβουν ότι δεν πρέπει να περάσουν νόμιμα το φανάρι και εκείνη την ώρα έρθει ο άλλος με υπερβολική ταχύτητα και τους χτυπήσει. Προσπαθούμε δηλαδή να «κλείσουμε» τους δρόμους έτσι ώστε να είναι «ελεύθερος» ο διακινητής. Να «παγώσουμε» στην ουσία την κυκλοφορία, με σκοπό να προστατεύσουμε τους πολίτες.
ΤΟ ΚΑΚΟ ΕΙΝΑΙ ΟΤΙ ΜΠΑΙΝΟΥΝ ΑΠΟ ΕΠΑΡΧΙΑΚΟΥΣ ΔΡΟΜΟΥΣ – ΕΙΝΑΙ ΟΜΩΣ ΚΑΙ ΕΝΑΣ ΤΡΟΠΟΣ ΝΑ ΑΠΟΦΥΓΟΥΝ ΤΗΝ ΣΥΛΛΗΨΗ – ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΟ ΦΑΙΝΟΜΕΝΟ ΠΛΕΟΝ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΞΑΝΘΙΩΤΕΣ
Κλείνοντας ο κ. Γουναρίδης σημείωσε ότι:
Το ζήτημα είναι ότι πάρα πολλοί μπαίνουν από επαρχιακούς δρόμους (Ιάσμου, Π. Λάγους κ.ο.κ) και για αυτό, υποχρεωτικά θα περάσουν μέσα από την πόλη. Αυτό είναι το κακό και σίγουρα είναι και ένας τρόπος για να «αποφύγουν» την σύλληψη. Από εκεί και πέρα, το θέμα είναι ότι θα πρέπει και η επίσημη «φωνή» της αστυνομίας να βγάλει κάποια ανακοίνωση για τέτοιου είδους θέματα και το πώς θα προστατεύονται οι πολίτες. Π.χ. όταν βλέπουν φάρο ή σειρήνα να είναι υποψιασμένοι και να προσέχουν και οι ίδιοι, διότι έχουμε φτάσει σε ένα σημείο να θεωρείται καθημερινό φαινόμενο αυτό και το έχει «συνηθίσει» ο Ξανθιώτης πολίτης και δεν δίνει την πρέπουσα «σημασία».