Αντιδρά ο εμπορικός κόσμος της Ξάνθης, στα νέα ανακοινωθέντα για τον περιορισμό του κορωνοϊού

Ευθ. Μίλκογλου: Δεν θα γίνουμε εμείς αστυνομικοί – Πρέπει να υπάρξει συντονισμένη και δυνατή αντίδραση

 

Την αντίδραση του εμπορικού κόσμου, έχουν προκαλέσει οι χθεσινές ανακοινώσεις από πλευράς του Υπουργού Υγείας κ. Θάνου Πλεύρη στα πλαίσια περαιτέρω μέτρων για τον περιορισμό του κορωνοϊού (για επίδειξη rapid τεστ σε λιανεμπόριο, κομμωτήρια κλπ από τους ανεμβολίαστους πελάτες).

Εν τω μεταξύ, η αγορά της Ξάνθης από την 1η Νοέμβρη χτυπά σε εκπτωτικούς «παλμούς», οι οποίοι ωστόσο – για την ώρα τουλάχιστον – είναι αδύναμοι, όπως εξηγεί στην «Θ» ο πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Ξάνθης κ. Ευθύμης Μίλκογλου.

 

Δεν θα γίνουμε εμείς αστυνομικοί – πρέπει να υπάρξει συντονισμένη και δυνατή αντίδραση

 

Αναλυτικότερα σε ο,τι αφορά στα νέα μέτρα που ανακοινώθηκαν χθες για τα όσα θα ισχύσουν σε λιανεμπόριο και άλλα καταστήματα που αφορούν στην επίδειξη rapid tests για την είσοδο των ανεμβολίαστων σε αυτά, ο κ. Μίλκογλου υπογράμμισε με έμφαση ότι:

Δηλαδή εμείς τι θα κάνουμε; Θα μπαίνει ο άλλος μέσα – που μπαίνει μια φορά στο τόσο – και θα του λέμε «έχετε rapid test ή πιστοποιητικό;», όταν στα σούπερ μάρκετ μπαίνουν ανεξέλεκτα 100-200 άτομα; Στην Αθήνα και στην Θεσσαλονίκη τα μέσα μεταφοράς δεν συνωστίζουν κόσμο; Εκεί δεν έχει rapid tests; Περιμένουμε την ΚΥΑ. Περιμένουμε να δούμε τι θα γίνει, αλλά πρέπει να υπάρξει κάτι συντονισμένο και δυνατό, από πλευράς αντίδρασης.  Προ ολίγου ανέφερα ότι πάμε για ένα κλείσιμο χρονιάς, με ένα μήνα. Αυτά τα μέτρα είναι η ταφόπλακα. Δεν υπάρχει λογική. Ή το κάνεις παντού ή δεν το κάνεις. Δεν γίνεται αυτό. Δεν θα γίνουμε εμείς αστυνομικοί. Ούτε η αστυνομία μπορεί από την άλλη να ελέγξει τους πάντες. Και αυτοί είναι λίγοι, όχι μόνον στην Ξάνθη, αλλά γενικά. Τι θα προλάβουν να κάνουν; Για αυτό έχει ανέβει η εγκληματικότητα. Γιατί ρίχνουν αλλού το βάρος.

Πραγματικές οι εκπτώσεις των μικρομεσαίων επιχειρήσεων της Ξάνθης – αν υπάρχει σάπιο μήλο, το πετάς από το καλάθι

 

Αναφορικά με τις ενδιάμεσες εκπτώσεις, ο ίδιος επισήμανε οτι:

Εννοείται πως  κάνουν πραγματικές εκπτώσεις οι μικρομεσαίες επιχειρήσεις. Σε αυτό είμαι κάθετος. Επειδή είμαστε και οι ίδιοι καταναλωτές, κάνουμε πάντα ο,τι μπορούμε. Κάνουμε εκπτώσεις όλο τον χρόνο. Στις ενδιάμεσες εκπτώσεις – που μας έχουν «κοπανήσει» τα τελευταία δυο χρόνια – τα εμπορεύματα είναι καινούρια και τα βγάζουμε στην έκπτωση, άρα «απορροφούμε» και αυτήν την έκπτωση. Δεν είμαστε απρόσωποι. Είμαστε τόσο χρόνια στην «πιάτσα» και ο κόσμος ξέρει ότι δεν τον κοροϊδεύουμε. Αν υπάρχει ένα σάπιο μήλο σε ένα καλάθι, το πετάς. Αυτό έγκειται στο χέρι του καταναλωτή, διότι – ενδεχομένως – να υπάρχει κάτι. Παντού υπάρχουν κάποιοι τέτοιοι, αν και θεωρώ ότι στην Ξάνθη δεν έχουμε τέτοιο θέμα ή τουλάχιστον δεν έχει φτάσει στα δικά μας «αφτιά», κάτι πολύ έντονο.

 

Στο τέλος το «ταμείο» αλλά δεν υπάρχει και τόσο μεγάλο ενδιαφέρον

 

Όσον αφορά στο ενδιαφέρον των καταναλωτών, οι εκπτώσεις ξεκίνησαν επίσημα την Δευτέρα. Χθες το απόγευμα, επικρατούσε μόνο μια «βαβούρα» από αυτοκίνητα. Όχι από κόσμο. Οπότε δεν μπορούμε να έχουμε πλήρη εικόνα για το τι θα γίνει. Γενικά όμως, δεν υπάρχει τόσο μεγάλο ενδιαφέρον, γιατί ξεκίνησαν τα πετρέλαια, τα ξύλα, τα σχολεία κλπ. Είναι και οι ανατιμήσεις στα είδη πρώτης ανάγκης επίσης. Έχουν ανέβει αρκετά και κάποιος που με 50 ευρώ γέμιζε ένα καρότσι σε ένα μάρκετ, τώρα γεμίζει μόνο δυο σακούλες. Αυτό επιβαρύνει και εμάς, γιατί ο κόσμος πρέπει πρώτα να φάει.  Ο Οκτώβριος ήταν πολύ δύσκολος και μπαίνουμε σε έναν Νοέμβριο με εκπτώσεις. Έχει επιβαρυνθεί η κατάσταση πάρα πολύ. Το ταμείο μας βέβαια,  θα το κάνουμε στο κλείσιμο.

Είναι BLACK FRIDAY και όχι BLACK WEEK

 

Τέλος, ο ίδιος αναφέρθηκε και στην «Black Friday» που έρχεται στα τέλη του τρέχοντος μήνα, σημειώνοντας ότι:

Όπως λέει η λέξη, είναι «Black Friday» και όχι «Black Week» γιατί έχει καταντήσει να είναι ολόκληρη εβδομάδα. Και αφού θέλουμε να φέρνουμε  στην Ελλάδα αυτά που μας αρέσουν από τα ξένα, να ξέρουμε ότι στο εξωτερικό γίνεται για μια μέρα και με 60% και 80% έκπτωση. Δεν είναι έξι μέρες για να «παίζουν» με τον κόσμο με το 10% και 20%. Αυτό το λέω, γιατί μπαίνουμε σε έναν μήνα σχεδόν εκπτωτικό και μένει ένας Δεκέμβρης για να κλείσεις την χρονιά σου. Και ρωτάμε εμείς σαν επαγγελματίες: Πως θα μπορέσουμε να ανταπεξέλθουμε στα έξοδά μας; Είναι πολύ δύσκολο όλο αυτό. Για αυτό φωνάζαμε και λέγαμε να μην υπάρχουν οι ενδιάμεσες εκπτώσεις. Ή αν θέλουν να υπάρχουν οι ενδιάμεσες εκπτώσεις, λέγαμε να είναι διαφορετικές σε κάθε περιοχή, με μια απόφαση Εμπορικού Συλλόγου. Για παράδειγμα στην Ξάνθη, οι εκπτώσεις πρέπει να γίνονται σε άλλη ημερομηνία, όπως είχε γίνει πριν 2-3 χρόνια.