Ειρ. Μπατζακίδου: Με το…αριστερό ξεκίνησε το MyData – Ίδια και απαράλλακτα τα προβλήματα

Οι ηλεκτρονικά «αναλφάβητοι» εργοδότες, οι δηλώσεις για τους ανεμβολίαστους εργαζόμενους και το «μπάχαλο» με τις τροποποιητικές για τα αναδρομικά

Με το… αριστερό ξεκίνησε μάλλον η εφαρμογή του MyData την 1η Νοεμβρίου, που υποχρεώνει επιχειρήσεις και επαγγελματίες, βασικά στην τήρηση «ηλεκτρονικών βιβλίων», την ίδια στιγμή που παραμένουν «αναλφάβητοι» σε υπολογιστές και ηλεκτρονικά – λογιστικά «περιβάλλοντα» πολλοί από αυτούς, όπως εξηγεί μιλώντας στην «Θ» η πρόεδρος της Ένωσης Φοροτεχνικών – Λογιστών Ελευθέρων Επαγγελματιών Ξάνθης κ. Ειρήνη Μπατζακίδου, η οποία «καλεί» και τους φορείς – εκπροσώπους των επιχειρήσεων να ζητήσουν την απαλλαγή από τις «κυρώσεις» και για όλο το 2022.

Εν τω μεταξύ, οι εργοδότες καλούνται πλέον να γίνουν «ξεφτέρια» του συστήματος «ΕΡΓΑΝΗ», αφού – μεταξύ άλλων – καλούνται να δηλώνουν με έναν εξαιρετικά δύσκολο τρόπο κάθε εβδομάδα ότι έχουν λάβει γνώση από τους ανεμβολίαστους εργαζόμενούς τους για την διενέργεια των απαραίτητων covid tests. Κάτι που δεν αναλαμβάνουν οι λογιστές, που «δεν είναι για όλες τις δουλειές», όπως σημειώνει η  κ. Μπατζακίδου, η οποία μιλά παράλληλα και για το «μπάχαλο» που έχει δημιουργηθεί με τις τροποποιητικές δηλώσεις για τα αναδρομικά .

 

ΙΔΙΑ ΚΑΙ…ΑΠΑΡΑΛΛΑΚΤΑ ΤΑ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΜΕ ΤΟ MY DATA – ΠΟΛΛΕΣ ΟΙ ΕΚΚΡΕΜΟΤΗΤΕΣ – ΓΙΑΤΙ ΔΕΝ «ΦΩΝΑΞΑΝ» ΓΣΕΒΕΕ, ΟΕΒΕ ΚΑΙ ΕΒΕ ΓΙΑ ΝΑ ΜΗΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΚΥΡΩΣΕΙΣ ΚΑΙ ΓΙΑ ΟΛΟ ΤΟ 2022;

Αναλυτικότερα η κ. Μπατζακίδου επισήμανε στην «Θ»:

Τα προβλήματα με το MyData είναι μόνιμα και είναι τα ίδια. Όσο υπάρχει κόσμος αναλφάβητος στους υπολογιστές, θα είναι πάρα πολύ δύσκολο να επιτευχθεί αυτό το έργο. Το τι θα γίνει από 1/1/2022, όταν θα αρχίσουν να πέφτουν πρόστιμα, αυτό είναι άλλο. Δεν μπορούμε να το γνωρίζουμε. Δυστυχώς. Η λειτουργία του MyData, ξεκίνησε υποχρεωτικά από 1η Νοεμβρίου, αλλά χωρίς πρόστιμα. Τίποτα δεν έχει επιλυθεί. Προσπαθούν δηλαδή να κάνουν μια μεγάλη μεταρρύθμιση στις «πλάτες» τις δικές μας. Εμείς, πως μπορούμε να «σηκώσουμε» όλο αυτό το φορτίο; Ούτε είμαστε αυτοί που θα ενημερώνουμε γενικότερα τις επιχειρήσεις. Οι επιχειρήσεις έπρεπε να είχαν ενημερωθεί από την ίδια την ΑΑΔΕ και θα έπρεπε να τους δοθεί εύλογος χρόνος, ώστε να καλύψουν και τον εξοπλισμό τους – γιατί σίγουρα κάποιοι δεν έχουν καν υπολογιστές, εκτυπωτές κλπ – και από την άλλη για να μάθουν να χειρίζονται τα προγράμματα που θα αγόραζαν είτε από μηχανογραφικές εταιρείες είτε μέσα από την εφαρμογή e-timologio (κάτι το οποίο βέβαια δεν συνιστούμε γιατί εκεί δεν υπάρχει help desk για βοήθεια στην περίπτωση που κάτι δεν πάει καλά, σε αντίθεση με τις μηχανογραφικές εταιρείες που υπάρχει βοήθεια). Ωστόσο και τα θέματα του MyData είναι ακόμη με πολλές εκκρεμότητες. Πολλά πράγματα δεν ανεβαίνουν όπως θα έπρεπε ή δεν υπάρχουν οι «γέφυρες» που θα έπρεπε για να ανέβουν σωστά και βέβαια  από την μεριά των επιχειρηματιών και αυτοί τα αφήνουν τελευταία στιγμή, όπως πάντα. Το γεγονός όμως ότι όλη αυτή η διαδικασία «τρέχει» με εμάς αλλά χωρίς εμάς, δεν ξέρω πως θα «βγει». . Τα…παράπονα στον κ. Χατζηδάκη. Κανείς δεν «φώναξε» για αυτό. Ούτε η ΟΕΒΕ, ούτε τα Επιμελητήρια. Κανείς. Ποιος θα «φωνάξει» για όλους αυτούς; Δεν είναι οι εκπρόσωποι των επιχειρήσεων; Αυτοί και η ΓΣΕΒΕΕ δεν πρέπει να πιέσουν την κατάσταση ώστε να λειτουργήσουν υποχρεωτικά τα MyData αλλά και για όλο το 2022 να μην υπάρχουν κυρώσεις; Για να δούμε πως θα λειτουργήσει όλο αυτό καθώς πρόκειται για μια πάρα πολύ σοβαρή μεταρρύθμιση. Ούτε αυτό δεν έχουν ζητήσει. Το Οικονομικό Επιμελητήριο το ζήτησε με επιστολή από το υπουργείο, αλλά…δεν εισακούστηκε.

ΕΥΘΥΝΗ ΤΟΥ ΚΑΘΕ ΕΡΓΟΔΟΤΗ Η ΥΠΟΒΟΛΗ ΤΗΣ ΔΗΛΩΣΗΣ ΓΙΑ ΤΑ ΤΕΣΤ ΤΩΝ ΑΝΕΜΒΟΛΙΑΣΤΩΝ ΣΤΗΝ «ΕΡΓΑΝΗ»

Αναφορικά με την υποχρέωση των εργοδοτών που καλούνται να υποβάλλουν υπεύθυνες δηλώσεις για την προσκόμιση των απαιτούμενων tests από τους ανεμβολίαστους εργαζόμενους, χωρίς ωστόσο να γνωρίζουν πως ακριβώς να διαχειριστούν τα «περιβάλλοντα», του συστήματος «ΕΡΓΑΝΗ» αλλά και αυτά της ΑΑΔΕ ή του TAXISNET, η κ. Μπατζακίδου εξήγησε ότι:

Εμείς δεν μπορούμε να αναλάβουμε αυτόν τον ρόλο και για αυτό αποστείλαμε και δελτίο τύπου. Δεν μπορούμε να μπούμε σε αυτήν την διαδικασία, γιατί δεν είμαστε υπάλληλοι της επιχείρησης. Δεν είμαστε εκεί ανά πάσα ώρα και στιγμή. Είμαστε εξωτερικοί συνεργάτες. Δεν μπορούμε να αναλάβουμε αυτήν την ευθύνη, διότι και τα πρόστιμα είναι μεγάλα και δεν είμαστε εμείς οι εργοδότες για να κάνουμε την δήλωση. Αν ήμασταν υπάλληλοι της επιχείρησης, τότε εκ των πραγμάτων θα το κάναμε. Έχουμε στείλει σε όλους τους επαγγελματίες στην Ξάνθη ένα link και μια επιστολή όπου αναγράφουμε αναλυτικά τα βήματα που πρέπει να ακολουθήσει και το τι πρέπει να κάνει. Άρα είναι ευθύνη του καθενός.

Ο ΛΟΓΙΣΤΗΣ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΔΟΥΛΕΙΕΣ – «ΜΠΑΧΑΛΟ» ΚΑΙ ΜΕ ΤΙΣ ΤΡΟΠΟΠΟΙΗΤΙΚΕΣ ΓΙΑ ΤΑ ΑΝΑΔΡΟΜΙΚΑ

Επιπλέον η ίδια υπογράμμισε ότι:

Ο λογιστής δεν είναι για όλες τις δουλειές αλλά για συγκεκριμένες. Το γεγονός ότι μπορεί και χειρίζεται το διαδίκτυο καλά λόγω της καθημερινότητάς του, δεν σημαίνει και ότι πρέπει να κάνει όλες τις δουλειές. Αυτό δεν έχει καταλάβει ακόμη ο κόσμος. Και για μια εύκολη  αίτηση, τρέχουν πάλι στον λογιστή. Αυτό το βλέπουμε καθημερινά, διότι όλοι φοβούνται τις ευθύνες, το πώς θα το κάνουν και αν θα είναι σωστό ή τι θα γίνει στην περίπτωση που δεν είναι σωστό. Ο καθένας όμως πρέπει να αρχίσει να μαθαίνει. Έχουμε φτάσει στα όριά μας και όχι μόνο με αυτό (σ.σ. το MyData). Να σας πω ότι με τις τροποποιητικές για τα αναδρομικά όπου γίνεται «μπάχαλο»; Και ενώ υπάρχει περίπτωση να έχεις υποβάλλει την δήλωση, να έχει ανέβει αρχείο μετά την δήλωση, να μην το έχεις καταλάβει (γιατί δεν σε ενημέρωσε ούτε ο ΕΦΚΑ, ούτε κάποιος άλλος οργανισμός) και πηγαίνοντας να κάνουμε τα αναδρομικά να διαπιστώνουμε ότι πρέπει να προηγηθεί μια άλλη δήλωση, λόγω του νέου αρχείου και μετά να πάρεις αναδρομικά; Και ενώ υπάρχει μια απόφαση που λέει ότι «εφόσον δεν ενημερωθεί ο φορολογούμενος, δεν επιβάλλονται κυρώσεις» παρόλα αυτά η ΔΟΥ επιβάλλει κυρώσεις και σου λέει «πήγαινε να κάνεις ενδικοφανή προσφυγή».  Και ενώ τους λέμε ότι δεν είναι έτσι τα πράγματα, μας απαντούν ότι πρέπει να έχουν εγκύκλιο που να το αναφέρει ρητά. Και εμείς πρέπει να καλούμε το υπουργείο και να του ζητάμε να βγει εγκύκλιος ώστε να λυθούν και τα χέρια των υπαλλήλων της ΔΟΥ και… να μην ακουγόμαστε;