Αυλές – παγοδρόμια στα σχολεία του Δήμου Μύκης χθες

Συνεχίζονται οι «κόντρες» για τις ευθύνες μεταξύ Δημάρχου – Δ/νσεων Εκπ/σης

Ευ. Στυλιανίδου: Η αρμοδιότητα του Δήμου δεν τελειώνει στην απόφαση «κλείνουμε τα σχολεία»

Ρ. Ντελή Χουσεΐν: Λεφτά έχουν, ας καθαρίσουν- Πολιτικά παιχνίδια σε βάρος μου!

Αυλές – παγοδρόμια, έτοιμες  ίσως για… πατινάζ, αλλά όχι για μάθημα, συνάντησαν χθες εκπαιδευτικοί και μαθητές σχολικών μονάδων στον Δήμο Μύκης.

Ωστόσο το «μπαλάκι» των ευθυνών μεταφέρεται από τον Δήμο Μύκης σε Διευθύνσεις Εκπαίδευσης της ΠΕ Ξάνθης και το αντίστροφο, όπως προκύπτει από το ρεπορτάζ της «Θ» στο οποίο  μιλούν, η Δ/ντρια Α’ Βάθμιας Εκπ/σης Ξάνθης και ο Δήμαρχος Μύκης.

Η μεν κ. Στυλιανίδου, επισημαίνει μεταξύ άλλων ότι «η αρμοδιότητα του Δήμου δεν τελειώνει στην απόφαση ‘’κλείνουμε τα σχολεία’’» καθώς πρέπει να γίνουν προετοιμασίες και για το άνοιγμα την επομένη και την προσβασιμότητα των μαθητών, ο δε κ. Ντελή Χουσεΐν, σηκώνει το «γάντι» και κάνει πόλο για «πολιτικά παιχνίδια» σε βάρος του από Α/θμια και Β/θμια Εκπαίδευση και ξεκαθαρίζει ότι εφόσον δίνονται χρήματα στα σχολεία, πρέπει να…καθαρίζουν τα σχολεία, αφού οι υπηρεσίες του Δήμου δεν δύνανται να προλάβουν ούτε τον αποχιονισμό των οικισμών.

Η ΑΡΜΟΔΙΟΤΗΤΑ ΤΟΥ ΔΗΜΟΥ ΔΕΝ ΤΕΛΕΙΩΝΕΙ ΣΤΗΝ ΑΠΟΦΑΣΗ «ΚΛΕΙΝΟΥΜΕ ΤΑ ΣΧΟΛΕΙΑ» – ΠΡΟΕΤΟΙΜΑΖΟΥΜΕ ΤΗΝ ΕΠΟΜΕΝΗ ΗΜΕΡΑ ΓΙΑ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΠΡΟΣΒΑΣΙΜΑ

Αναλυτικότερα η κ. Στυλιανίδου, εξήγησε στην «Θ» ότι:

Η αρμοδιότητα του Δήμου, δεν τελειώνει στην απόφαση του «κλείνουμε τα σχολεία». Προετοιμάζουμε την επόμενη μέρα, για να είναι προσβάσιμα τα σχολεία.

Δέχθηκα χθες το πρωί τηλεφωνήματα από τους εκπαιδευτικούς, για το ότι είχαν πολύ μεγάλη δυσχέρεια στην πρόσβαση των παιδιών μέσα στο σχολείο, φοβούμενοι την όποια δική τους ευθύνη, μήπως κάποιο παιδί πάθει κάτι. Οι εκπαιδευτικοί δεν ήταν από προχθές στα σχολεία – διότι ήταν κλειστά – όμως στην προσπάθεια να δω τι συμβαίνει σε όλους τους οικισμούς, αναζήτησα από τους Διευθυντές των Σχολείων να μου αναφέρουν αν είχαν προβλήματα. Σε πολλές περιπτώσεις δεν είχαν αλάτι και τους ζήτησα να ενημερώσουν τον Δήμο για αλάτι. Η πρόνοια των ΟΤΑ σε αυτές τις περιπτώσεις – και μάλιστα όταν υπάρχει ορεινός όγκος σε όλους τους οικισμούς – σημαίνει ότι το αλάτι έπρεπε να είχε πάει στα σχολεία και να έχουν – εγκαίρως – επάρκεια. Επίσης, θα πρέπει να υπάρχει πρόνοια ώστε να καθαριστούν οι αυλές, τουλάχιστον στα μεγάλα σχολεία. Μετά από προσπάθειες, μόνο στον Εχίνο πήγε μηχάνημα με αλατιέρα.

Στην Μύκη, ήταν «παγοδρόμιο», στην Γλαύκη επίσης, στην αυλή του Κενταύρου λειτουργεί και νηπιαγωγείο με μικρά παιδάκια και οι δάσκαλοι το πρωί άνοιξαν διάδρομο μόνοι τους με τα φτυάρια, για να εισέλθουν τα μικρά παιδιά με τις μάνες στο νηπιαγωγείο. Και μιλώ για τα μεγάλα χωριά. Σαφέστατα δεν υπάρχει απαίτηση για κάθε μικρό σχολείο – γιατί κατανοούμε την δυσκολία με πολλούς οικισμούς με μικρά σχολεία – αλλά στα μεγάλα κεντρικά σχολεία (Γλαύκη, Πάχνη, Κένταυρος, Εχίνος) έπρεπε να έχουν καθαρισμένες τις αυλές. Στην Πάχνη, ευτυχώς ο Διευθυντής κατοικεί στο χωριό και φρόντισε από προχθές και καθάρισε την αυλή, αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι μένει κάποιος εκεί, ούτε είναι αρμοδιότητά του να το κάνει. Βεβαίως οι εκπαιδευτικοί εξάντλησαν τις δυνάμεις τους, αλλά έπρεπε να δούμε την πρόνοια τουλάχιστον στα μεγάλα σχολεία.

Προσωπικά, είχα την αρμοδιότητα να επικοινωνήσω με τους διευθυντές μου, να ακούσω τα προβλήματά τους (όποιοι με κάλεσαν) και ακριβώς να τους παραπέμψω να απευθυνθούν στον Δήμο για να τακτοποιήσουν όσο το δυνατόν περισσότερα σχολεία (τουλάχιστον τα μεγάλα). Από εκεί και πέρα, νομίζω ότι ο κάθε νοικοκύρης ξέρει τα του οίκου του. Δεν μπορώ να επισημάνω τα αυτονόητα, διότι δεν είμαστε νέοι. Γνωρίζουμε από εμπειρία το τι πρέπει να γίνει. Δεν εξαντλούμαστε δηλαδή στην απόφαση να κλείσουμε τα σχολεία, όταν ξέρουμε ότι η επόμενη ημέρα θα έχει πάγο.

ΘΕΜΑ ΔΗΜΟΥ ΝΑ ΚΡΙΝΕΙ ΤΙ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΚΑΝΕΙ

Σε ερώτηση της «Θ» για το αν εκτιμά πως θα έπρεπε να παραμείνουν για άλλη μια μέρα κλειστά τα σχολεία ή όχι, η κ. Στυλιανίδου, απαντά:

Είναι θέμα του Δήμου να κρίνει τι θα έπρεπε να κάνει. Ή έχω την δυνατότητα και δημιουργώ την πρόσβαση στα σχολεία ή τα κλείνω γιατί έχω αδυναμία να ανταποκριθώ σε αυτήν την πρόνοια. Αυτό δεν μπορώ να το εκτιμήσω εγώ. Δεν είναι δική μου υπόθεση. Εμείς χθες θέλαμε τουλάχιστον τα μεγάλα σχολεία (όπου τα παιδιά έχουν μεγαλύτερη απόσταση να διανύσουν στον αύλειο χώρο) να είναι καθαρά.

Θα επισημάνω ότι όταν ο αύλειος χώρος δεν έχει καθαριστεί, ο χώρος της πρόσβασης μέχρι την αυλή, έχει τακτοποιηθεί; Είναι εύλογο ερώτημα για τους γονείς αν πούμε ότι θέλουμε να ενδιαφερθούμε για τα παιδιά. Λυπάμαι πολύ.

Ήρωες οι δάσκαλοι, απέναντι στα παγοδρόμια των αύλειων σχολικών χώρων. Η μεγάλη ταλαιπωρία όμως ήταν των γονέων που προσπαθούσαν να φέρουν τα παιδιά και ως εκεί.

ΠΑΙΖΕΤΑΙ ΠΟΛΙΤΙΚΟ ΠΑΙΧΝΙΔΙ ΣΕ ΒΑΡΟΣ ΜΟΥ ΑΠΟ ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑ ΚΑΙ ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ – ΛΕΦΤΑ ΕΧΟΥΝ – ΝΑ ΚΑΘΑΡΙΖΟΥΝ ΤΙΣ ΑΥΛΕΣ ΤΟΥΣ

Από την πλευρά του ο κ. Ντελή Χουσεΐν, επισήμανε ότι:

Παίζεται ένα πολιτικό παιχνίδι εις βάρος μου από την Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση (οι προϊστάμενοι). Δεύτερον, τα σχολεία, που παίρνουν κάποια χρήματα που τους δίνουμε να διαχειριστούν για να καλύψουν τις ανάγκες τους, δεν μπορούν να καθαρίσουν τις αυλές τους και να δώσουν 200 ευρώ; Που τους δίνουμε χιλιάρικα; Αναφορικά με το αλάτι, μπορούν να λένε ο,τι θέλουν. Θα ανέβει επάνω όποιος το λέει, για να μας το δείξει. Στην αυλή του Δημοτικού Σχολείου Κενταύρου, τα αυτοκίνητα των δασκάλων που είναι μέσα, πως μπήκαν αφού υπήρχε πρόβλημα, είχε παγωνιά, είχε χιόνια και πάρκαραν μέσα στην αυλή του σχολείου;

Πολύ σωστά λέτε ότι πρέπει να φροντίζουμε για την «πρόσβαση» των μαθητών. Όχι όμως μέσα στην αυλή του σχολείου. Τα λεφτά που τους δίνουμε τι θέλουν να τα κάνουν; Να τα «στοκάρουν»; Τους δίνουμε και χρήματα, τους δίνουμε και την ευκαιρία να καθαρίσουν και την αυλή τους. Ας φωνάξουν έναν ιδιώτη να μας βοηθήσουν. Αυτή την στιγμή εγώ έχω πρόβλημα και δεν προλαβαίνω να ανοίξω τα σοκάκια – τους δρόμους – στα χωριά. Που να πρωτοπάμε; Και αυτοί δεν μπορούν να δώσουν κάτι σε κάποιον, για να καθαρίσει και να βοηθήσει τον δήμο σε αυτό το κομμάτι; Θα τύχει δηλαδή μια φορά στην διετία ή στο έτος, τους δίνουμε χρήματα και δεν μπορούν να κάνουν κάτι. Τότε να μας δώσουν τα χρήματα – γιατί διαχειριζόμαστε τα πάντα – και να μην κάνουν τίποτα αυτοί. 

ΟΤΑΝ ΠΗΓΑ ΣΤΟ Δ.Σ ΓΛΑΥΚΗΣ ΓΙΑ ΕΝΑ ΕΡΓΟ, ΠΗΡΑΝ ΕΝΤΟΛΗ ΑΠΟ ΤΗΝ ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑ ΝΑ ΜΗΝ ΜΠΩ ΜΕΣΑ  ΚΑΙ ΤΩΡΑ… «ΠΟΥ ΕΙΝΑΙ Ο ΔΗΜΑΡΧΟΣ»;

Σε ερώτηση της «Θ» για το ποιοι κατά την εκτίμησή του είναι οι «υπεύθυνοι» να καθαρίσουν, ο Δήμαρχος Μύκης, απαντά:

Δεν ξέρω και δεν με ενδιαφέρει από εκεί και πέρα. Ας συνεννοηθούν. Η αυλή του σχολείου δεν είναι ο χώρος που λειτουργεί το σχολείο; Δεν βγαίνουν τα παιδιά στην αυλή στο διάλειμμα; Δεν είναι δικός τους χώρος; Ρωτήστε στην πρωτοβάθμια: Όταν εγώ πήγα στην Γλαύκη να μπω σαν Δήμαρχος για μια δουλειά που ήθελα να κάνω (ένα έργο) ο δάσκαλος είχε πάρει εντολή από την Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση, να μην με βάλει μέσα. Είχε κλειδώσει την αυλή. Τώρα, που είναι ο Δήμαρχος; Όταν ήθελα να κάνω ένα έργο στην αυλή του σχολείο, η πρωτοβάθμια εκπαίδευση  με τον δάσκαλο ή διευθυντή (δεν ξέρω τι ήταν) δεν με άφησε στον χώρο του Δημοτικού Σχολείου Γλαύκης. Για αυτό σας λέω, να σταματήσουν τα πολιτικά παιχνίδια. Αν θέλουν συνεργασία, καλώς. Εάν θέλουν πόλεμο ή να τρωγόμαστε ο ένας με τον άλλον, εύχομαι καλή συνέχεια, καλή δύναμη  και θα αναγκαστώ να μπω σ’ αυτή τη λογική.  μΗ μεγ