Πολλά καινούρια αυτοκίνητα στην Ξάνθη, αλλά…

«Ερμαφρόδιτη» η αγορά του αυτοκινήτου, λόγω covid και πολέμου

Γ. Αθανασιάδης: Δεν παραδίδουν καινούρια αυτοκίνητα τα εργοστάσια, άρα δεν υπάρχουν  και μεταχειρισμένα

«Ανοικτές» και οι τιμές – Προβλήματα και με τα ανταλλακτικά, σημειώνει ο ίδιος στην «Θ»

Μπορεί πολλοί Ξανθιώτες να βλέπουν ολοκαίνουρια αυτοκίνητα να κυκλοφορούν στην πόλη, ωστόσο αυτά αποτελούν παραγγελίες προ 6 ή ακόμη και 15 μηνών, καθώς τα εργοστάσια καθυστερούν τις παραδόσεις, λόγω ελλείψεων, προβλημάτων και αυξήσεων, που έφεραν – μεταξύ άλλων – τόσο η πανδημία όσο και ο πόλεμος στην Ουκρανία.

Ένα γεγονός που «συμπαρασύρει» και τα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα, που πλέον δεν υπάρχουν πουθενά στην Ευρώπη, όπως εξηγεί μιλώντας στην «Θ» ο γνωστός έμπορος αυτοκινήτων στην Ξάνθη κ. Γιάννης Αθανασιάδης, ο οποίος χαρακτηρίζει «ερμαφρόδιτη» και «άσχημη» την κατάσταση τόσο για τους εμπόρους και τους αντιπροσώπους όσο και για τους αγοραστές.

ΔΕΝ ΠΑΡΑΔΙΔΟΥΝ ΚΑΙΝΟΥΡΙΑ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΑ ΤΑ ΕΡΓΟΣΤΑΣΙΑ, ΜΕ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑ ΝΑ ΜΗΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΚΑΙ… ΜΕΤΑΧΕΙΡΙΣΜΕΝΑ – «ΑΝΟΙΚΤΕΣ» ΚΑΙ ΟΙ ΤΙΜΕΣ

Αναλυτικότερα, ο κ. Αθανασιάδης, εξήγησε στην «Θ» ότι:

Τα εργοστάσια, τα καινούρια αυτοκίνητα, μας τα παραδίδουν 7-8-10 μήνες μετά. Για Mercedes κλείνεις από τώρα και παραδίδει το…2025, με συνέπεια να μην υπάρχουν και μεταχειρισμένα αυτοκίνητα στην αγορά, γιατί οι εταιρείες leasing (χρονομισθώσεις) θέλουν να πάρουν καινούρια αυτοκίνητα, να παραδώσουν στην αγορά τα μεταχειρισμένα για να έχει και η αγορά μεταχειρισμένα. Από την στιγμή όμως που τα εργοστάσια δεν μπορούν να παραδώσουν  τα εργοστάσια – εν ευθέτω χρόνω – καινούρια, δεν έχει και η αγορά μεταχειρισμένα, γιατί δεν μπορούν να κάνουν τις αντικαταστάσεις.

Κυκλοφορούν κάποια καινούρια αυτοκίνητα, όμως αυτά είναι παραγγελίες 6-7-8-10-15 μηνών (το λιγότερο 6 μήνες) νωρίτερα και έρχονται τώρα, ενώ τα μεταχειρισμένα δεν υπάρχουν στην Ευρώπη και γίνεται ένας «μύλος». Υπάρχει μια πολύ μεγάλη αναστάτωση στην αγορά του αυτοκινήτου, τόσο στους εμπόρους και αντιπροσώπους, όσο και στους αγοραστές.

Από πλευράς αγοραστών, υπάρχει ενδιαφέρον, όμως τους ενημερώνουμε για 8 και 9 μήνες παράδοση. Και μάλιστα κάποτε δεσμεύαμε και τις τιμές, αλλά τώρα είναι «ανοικτές». Κάποτε κλείναμε – με μια προκαταβολή – τις τιμές, αλλά τώρα είναι «ανοικτή». Όλα είναι «μαύρα».

ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΚΑΙ ΜΕ ΤΑ ΑΝΤΑΛΛΑΚΤΙΚΑ ΑΠΟ ΚΙΝΑ ΚΑΙ ΟΥΚΡΑΝΙΑ – ΕΡΜΑΦΡΟΔΙΤΗ Η ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ – ΑΥΞΗΜΕΝΑ ΚΑΙ ΤΑ ΚΟΣΤΗ ΤΩΝ ΚΟΝΤΕΙΝΕΡ

Αναφορικά με τους λόγους που δεν μπορούν να παραδώσουν τα νέα αυτοκίνητα τα εργοστάσια, ο ίδιος επισημαίνει ότι:

Έχουν προβλήματα από ανταλλακτικά που κατασκευάζονταν στην Κίνα (δεν μπορούν να πάρουν κάποια τσιπάκια κλπ) και στην Ουκρανία και γενικά συντέλεσαν και η πανδημία και ο πόλεμος. Είναι «μελανό» το τοπίο.

Επίσης, κάποτε πωλούσαμε μεταχειρισμένα, αλλά τώρα δεν υπάρχουν ούτε στην Ευρώπη ούτε πουθενά. Δεν μπορούμε να τα βρούμε ούτε στην εγχώρια αγορά.

Είναι ερμαφρόδιτη η κατάσταση. Επίσης αντιμετωπίζουμε πρόβλημα και στα ανταλλακτικά. Το κόστος των κοντέινερ από Κίνα, Ταιβάν, Ασία κλπ, έχει διπλασιαστεί. Ένα κοντέινερ για το οποίο πλήρωναν 12.000, πήγε στις 17.000 ευρώ. Αντίστοιχα και οι 2.500, πήγαν στις 8.000 ευρώ. Έχουν αυξηθεί όλα, με συνέπεια να υπάρχουν θέματα. Εκτός από το ότι καθυστερούν δηλαδή, είναι και αυξημένο το κοστολόγιο. Η κατάσταση είναι πολύ άσχημη.