«Φωτιά» στις τιμές των καυσίμων… Μειώσεις στις τιμές των διοδίων

Άλλη η διεθνής τιμή του βαρελιού, άλλη η τιμή στα…πιστόλια – Εξορθολογισμός στις χρεώσεις της Εγνατίας Οδού

Το διοικητικό μέλος της ΕΓΝΑΤΙΑΣ Α.Ε. Αντ. Πασχάλης και ο πρόεδρος των βενζινοπωλών, μιλούν στην «Θ»

Ακόμη και οι πρατηριούχοι υγρών καυσίμων της Ξάνθης αναρωτούνται πως είναι δυνατόν να μειώνεται η τιμή του βαρελιού σε διεθνές επίπεδο και την ίδια στιγμή να συνεχίζεται το «ράλι» ανατιμήσεων στα…πιστόλια, με τους ίδιους να μην θεωρούν καθόλου απίθανο το σενάριο να φτάσει τα 2.80€ ή ακόμη και τα 3€/ λίτρο η βενζίνη.

Την ίδια στιγμή οι καταναλωτές συνεχίζουν να μετρούν τις «σταγόνες» στο ντεπόζιτο αλλά και τα χρήματα που αφήνουν στα… διόδια της Εγνατίας Οδού, αν και για αυτά σε Μουσθένη και Ίασμο αναμένεται μείωση του κόστους, με την έναρξη της λειτουργίας του σταθμού στο ύψος των Λιπασμάτων Καβάλας.

Πάντως, ενώ οι αστικές μετακινήσεις φαίνεται να έχουν μειωθεί, η κίνηση στην Εγνατία δεν σημείωσε μεταβολές τουλάχιστον για τον μήνα Απρίλιο, όπου όμως συμπεριλαμβάνονται και οι μετακινήσεις του Πάσχα.

Αυτά είναι τα βασικά συμπεράσματα που ανακύπτουν από το ρεπορτάζ της «Θ» στο οποίο μιλούν ο πρόεδρος των Πρατηριούχων Υγρών Καυσίμων Ξάνθης κ. Κώστας Χαραλαμπίδης και το μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου της Εγνατίας Οδού κ. Αντώνης Πασχάλης.

ΚΑΙ ΕΜΕΙΣ ΤΗΝ ΙΔΙΑ ΑΠΟΡΙΑ ΕΧΟΥΜΕ… ΓΙΝΕΤΑΙ «ΠΑΡΤΥ»!

Αναλυτικότερα, ο κ. Χαραλαμπίδης, τόνισε ότι:

Έχουμε και εμείς την ίδια απορία. Το 2011 το βαρέλι είχε 150 δολάρια και η τιμή της βενζίνης ήταν 1,80 και σήμερα παίζει στο 112-113 και η βενζίνη έχει 2,25. Γίνεται «πάρτυ». Ξέρετε τι χρήματα οικονομούν τα διυλιστήρια και το κράτος; Δεν υπάρχει εξήγηση. Θέλουν τον κόσμο φτωχό, παγκοσμίως. Έρχεται πείνα και φτώχεια. Εμείς, αυτά που βγάζαμε πέρυσι τον Σεπτέμβριο (για παράδειγμα) αυτά βγάζουμε και σήμερα, γιατί δεν μας αφήνει να βγάλουμε παραπάνω.  Κάποιο πρατήριο έβγαζε 5 λεπτά, κάποιο άλλο 7 – 8 λεπτά μικτά, αναλόγως. Γιατί δεν παίρνουν όλα με ίδια τιμή και εξαρτάται και από πού το φορτώνει. Αν φορτώνει από το Πόρτο Λάγος (π.χ) παίρνει άλλη τιμή, αν το φορτώνεις από την Καρβάλη, άλλη (πιο ακριβά) και αν το φορτώνεις από Θεσσαλονίκη, το πληρώνεις πολύ πιο ακριβά.

Από εκεί και πέρα, οι φόροι ανεβαίνουν και είναι «τρέλα» όλο αυτό.

ΒΛΕΠΩ ΚΑΙ ΑΛΛΕΣ ΣΗΜΑΝΤΙΚΕΣ ΑΥΞΗΣΕΙΣ ΣΤΗΝ ΒΕΝΖΙΝΗ  – ΟΛΑ ΕΙΝΑΙ ΠΙΘΑΝΑ

Σε ερώτηση της «Θ» για το πόσο κοντά είναι το σενάριο να φτάσει η βενζίνη τα 2,80 ή και τα 3 ευρώ, ο ίδιος, απαντά:

Έτσι όπως πάνε τα πράγματα, όταν το βαρέλι πέφτει και αυτοί ανεβάζουν την τιμή, εγώ βλέπω πολύ σημαντικές αυξήσεις στις βενζίνες. Και άλλες σημαντικές αυξήσεις. Χθες πήρε 40 ευρώ στον τόνο (4 λεπτά το λίτρο) και σήμερα πήρε 30 ευρώ στον τόνο (3 λεπτά το λίτρο). Μέσα σε δυο μέρες, είναι 7 λεπτά. Καταλαβαίνετε τι συμβαίνει;  Εμάς δεν μας αφήνουν να βγάλουμε παραπάνω, ενώ το κράτος και τα διυλιστήρια (όχι οι εταιρείες) βγάζουν πάρα πολλά λεφτά. Όλα είναι πιθανά λοιπόν. Και αν δείτε την βενζίνη και 3 ευρώ, μην σας φανεί περίεργο.

«ΦΩΤΙΑ» Η ΤΙΜΗ ΑΠΟ ΤΟ ΔΙΥΛΙΣΤΗΡΙΟ…

Αναφορικά με τις δηλώσεις του Υπουργού Ανάπτυξης κ. Άδωνι Γεωργιάδη για τους κερδοσκόπους, ο ίδιος σχολιάζει:

Ποιος κερδοσκόπους; Έχουμε μια σελίδα των Βενζινοπωλών. Η τιμή ΔΕΠ που ανακοινώνεται είναι μέσα από το διυλυστήριο. Από εκεί και πέρα, βγάζουν οι εταιρείες, βγάζουν τα βυτία που μας τα κουβαλούν, βγάζουμε και εμείς. Δείτε τι αγορά βγαίνει από το διυλιστήριο. Όταν μέσα από εκεί, βγαίνει 2,17 (ή και παραπάνω), τι να λέμε; Και βλέπεις σήμερα μια τιμή 2,25.

ΔΕΝ ΞΕΡΟΥΜΕ ΠΩΣ ΘΑ ΠΗΓΑΙΝΕΙ ΦΕΤΟΣ ΣΤΗΝ ΘΑΛΑΣΣΑ Ο ΚΟΣΜΟΣ – ΜΕ ΤΟ ΣΤΑΓΟΝΟΜΕΤΡΟ Η ΒΕΝΖΙΝΗ – 30% Η ΠΤΩΣΗ ΣΤΗΝ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ

Τέλος, σε ερώτηση της «Θ» αναφορικά με τον αντίκτυπο που έχει το «ράλι» ανατιμήσεων στα καύσιμα, στις μετακινήσεις των Ξανθιωτών, ο κ. Χαραλαμπίδης, απαντά:

Δεν ξέρουμε πως θα πηγαίνει φέτος στην θάλασσα ο κόσμος. Μέσα στο αυτοκίνητο θα είναι έξι άτομα (όχι ένα και δύο). Τα ταξίδια ξεχάστε τα. Έχουν μειωθεί τα πάντα. Εμείς – σε σχέση με τα περσινά δεδομένα – έχουμε πτώση 30% στις καταναλώσεις. Μιλάμε για τα λίτρα. Αν δηλαδή πέρυσι κάναμε 100.000 λίτρα, φέτος είμαστε στις 70.000. Τα ευρώ, δεν τα βάζω καθόλου. Η βενζίνη μπαίνει με το σταγονόμετρο. Κάποιοι δηλαδή που έβαζαν 10 ευρώ, τώρα βάζουν 15 γιατί δεν γίνεται να βάλουν μόνον 4 λίτρα…

ΜΕΙΩΝΕΤΑΙ Η ΤΙΜΗ ΤΩΝ ΔΙΟΔΙΩΝ ΣΕ ΜΟΥΣΘΕΝΗ ΚΑΙ ΙΑΣΜΟ, ΜΟΛΙΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΗΣΟΥΝ ΣΤΗΝ ΚΑΒΑΛΑ

Από την πλευρά του ο κ. Πασχάλης, επισήμανε ότι:

Η μείωση της τιμής των διοδίων της Μουσθένης και του Ιάσμου, θα γίνει αφ’ ης στιγμής, λειτουργήσουν τα διόδια στην Καβάλα. Μιλάμε για μείωση τιμής. Μόλις δηλαδή λειτουργήσουν τα διόδια στο ύψος των λιπασμάτων στην Καβάλα, θα μειωθεί η τιμή σε Μουσθένη και Ίασμο.

Αυτό σημαίνει ότι, θα μειωθεί το κόστος μετακίνησης από Ξάνθη για Κομοτηνή. Λογικά, θα υπάρχει επιβάρυνση στο ταξίδι από Ξάνθη στην Θεσσαλονίκη (αφού θα προστεθεί ένα διόδιο).

Σήμερα, η Εγνατία έχει κόστος 3 λεπτά το χιλιόμετρο. Οπότε μια μικρή συνολική επιβάρυνση του ταξιδιού για Θεσσαλονίκη, πρέπει να αναμένεται. Αντιθέτως, για την Κομοτηνή πληρώνουμε 1,70 για 40 χιλιόμετρα ενώ θα έπρεπε να πληρώνουμε 1,20 – 1,30. Σε κάθε περίπτωση λοιπόν, θα εξορθολογηθεί το συνολικό κόστος και θα προσεγγίσει πραγματικά το ότι για κάθε χιλιόμετρο στην Εγνατία Οδό, πληρώνουμε 0,3€ διόδια.

Όσον αφορά στις μετακινήσεις, τα στοιχεία που έχουμε μέχρι πριν από 20 μέρες, δείχνουν ότι δεν υπάρχει μείωση στην κίνηση. Αντίθετα (και επειδή ο κόσμος τα δύο προηγούμενα χρόνια δεν ταξίδεψε) ο Απρίλιος ήταν ένας από τους καλύτερους μήνες. Η έξοδος του Απριλίου ήταν απίστευτη από πλευράς κυκλοφορίας. Φαίνεται λοιπόν ότι παρά την αύξηση των καυσίμων, τουλάχιστον μέχρι πριν 20 μέρες, δεν παρατηρούνταν μείωση της κίνησης, σε σχέση με τον Μάρτιο. Στις αρχές Ιουνίου, θα έχουμε και τα πραγματικά στοιχεία του Μαΐου. Η αίσθηση πάντως αυτήν την στιγμή είναι ότι δεν έχει μειωθεί η κίνηση και η αύξηση της τιμής των καυσίμων είχε αρχίσει να συντελείται ήδη από τα μέσα Απριλίου και μετά. Βέβαια, είχαμε και το Πάσχα τότε, όπου μιλάμε για την κορύφωση της εξόδου των τελευταίων πέντε ετών. Το Πάσχα του 2022 ήταν πολύ καλύτερο από το Πάσχα του 2019.

Είναι λογικό να έχουν περιοριστεί οι αστικές μετακινήσεις. Αν κάποιος πήγαινε στο χωριό του μέρα παρά μέρα (για παράδειγμα), πλέον πηγαίνει μια φορά την εβδομάδα. Όμως, αυτός που θέλει να μετακινηθεί, θα μετακινηθεί κυρίως από ανάγκη. Οι ανάγκες παραμένουν.