Με αφορμή την «ευκολία» απαλλαγής από το μάθημα και για τους Ορθόδοξους μαθητές
Δ. Τσεντικόπουλος: «Απονευρωμένο το μάθημα στα Δημοτικά – Χωρίς ιδιαίτερη σημασία στην δευτεροβάθμια»
Την αντίθεσή τους στην δυνατότητα απαλλαγής των Ορθοδόξων μαθητών από το μάθημα των Θρησκευτικών, εκφράζουν οι Θεολόγοι της χώρας. Στο ίδιο μήκος κύματος, κυμαίνεται, μιλώντας στην «Θ» και ο πρόεδρος του Συνδέσμου Θεολόγων Ξάνθης κ. Διονύσης Τσεντικόπουλος, ο οποίος αναφέρεται παράλληλα στην πορεία της… «ελαστικοποίησης» του μαθήματος από το Δημοτικό Σχολείο ακόμη, επιβεβαιώνοντας την ριζική αλλαγή που έχουν επιδεχθεί τα σχολικά βιβλία.
«ΣΑΦΩΣ ΚΑΙ ΔΕΝ ΣΥΜΦΩΝΩ ΜΕ ΤΗΝ ΑΠΑΛΛΑΓΗ – ΥΦΙΣΤΑΤΑΙ ΕΔΩ ΚΑΙ ΑΡΚΕΤΑ ΧΡΟΝΙΑ ΚΑΠΟΙΑ ‘’ΠΙΕΣΗ’’»
Αναλυτικότερα, ο κ. Τσεντικόπουλος, επισήμανε ότι «σαφώς και δεν συμφωνώ με την απαλλαγή. Δεν γνωρίζω ακριβώς τι γίνεται, αλλά γενικώς θα έλεγα ότι το μάθημα εδώ και αρκετά χρόνια υφίσταται κάποια πίεση για την μείωση των ωρών που διδάσκεται. Πριν από μερικά χρόνια υπήρξε κάτι τέτοιο, αλλά κατάφερε και «σώθηκε». Έπειτα υπήρχε και η πίεση να αλλάξει το περιεχόμενο και να γίνει πιο «μοντέρνο», έπειτα να πάρει όποιος θέλει το ελεύθερο να μην παρακολουθεί κ.ο.κ».
«ΟΥΣΙΑΣΤΙΚΑ ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΔΕΝ ΔΙΔΑΣΚΕΤΑΙ ΣΤΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ – ΕΠΑΦΙΕΤΑΙ ΣΤΗΝ ΚΑΛΗ ΘΕΛΗΣΗ ΤΟΥ ΔΑΣΚΑΛΟΥ – ΕΧΕΙ ΑΠΟΝΕΥΡΩΘΕΙ ΕΝΤΕΛΩΣ Η ΥΛΗ»
Αναφορικά με τα βιβλία του Δημοτικού Σχολείου, ο ίδιος υπογράμμισε ότι «στο Δημοτικό Σχολείο, ουσιαστικά το μάθημα δεν διδάσκεται. Επαφίεται ουσιαστικά στην καλή θέληση του Δασκάλου. Αν είναι ένας άνθρωπος της Εκκλησίας (για παράδειγμα) ή δεν διαφωνεί, θα το κάνει. Αλλιώς δεν πρόκειται να το κάνει και δεν μπορεί να τον ελέγξει και κανείς. Το πρώτο που έγινε στα Δημοτικά Σχολεία εδώ και πολλά χρόνια, είναι να «απονευρωθεί» εντελώς η ύλη του μαθήματος. Κάποτε, μαθαίναμε κάποια συγκεκριμένα πράγματα στο Δημοτικό. Τώρα αυτό έχει τελειώσει. Η ύλη έχει γίνει πιο ρευστή, με αποτέλεσμα και όλα να είναι το ίδιο και αν δεν γίνει δεν θα…πειράξει κιόλας. Και πολλοί δάσκαλοι λέει «γιατί να μην κάνουμε εκείνη την ώρα μαθηματικά ή ελληνικά» οπότε και οι γονείς λένε ότι είναι σωστό. Έτσι, ουσιαστικά, παρόλες τις προθέσεις, το μάθημα στα Δημοτικά έχει δεχθεί ανεπανόρθωτο ‘’πλήγμα’’».
«ΟΤΑΝ ΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΠΡΟΕΤΟΙΜΑΖΕΙ ΓΙΑ ΤΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ, ΔΕΝ ΔΙΝΟΥΜΕ ΚΑΙ ΙΔΙΑΙΤΕΡΗ ΣΗΜΑΣΙΑ ΣΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΤΩΝ ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΩΝ»
Αναφορικά με τα όσα συμβαίνουν σε Γυμνάσια και Λύκεια στο μάθημα των Θρησκευτικών, ο κ. Τσεντικόπουλος, τόνισε ότι «προσωπικά το μάθημα των θρησκευτικών όλα τα χρόνια, το δίδασκα σε εκκλησιαστικό σχολείο. Εκεί εκ των πραγμάτων δεν είχαμε τέτοιο πρόβλημα. Στα σχολεία της Δευτεροβάθμιας όμως, όταν το σχολείο είναι περισσότερο προετοιμασία για το Πανεπιστήμιο, δεν δίνουμε και ιδιαίτερη σημασία στο μάθημα των Θρησκευτικών. Θεωρητικά μιλώντας, το ελεύθερο είναι καλύτερο από το υποχρεωτικό, αλλά στην πράξη δεν θα μπορούσα να το πω αυτό. Είναι σαν να λέμε ότι Αρχαία ή Μαθηματικά, θα κάνουν όσοι θέλουν να κάνουν. Είναι σίγουρα πιο ωραίο να παρακολουθούν όσοι πραγματικά θέλουν, αλλά στην πράξη το θα γίνει; Εν κατακλείδι, σαφώς και είμαι αντίθετος και σίγουρα θα το συζητήσουμε και στο Διοικητικό Συμβούλιο μας».
Η ΠΕΡΙΟΔΟΣ ΑΡΣΕΝΗ ΚΑΙ Η… ‘’ΚΕΝΗ’’ ΩΡΑ ΤΟΥ ΑΠΑΛΛΑΓΜΕΝΟΥ ΜΑΘΗΤΗ
Ο ίδιος αναφέρθηκε στην περίοδο τριών ετών περίπου, επί υπουργίας Αρσένη, όταν και το μάθημα των Θρησκευτικών αποτελούσε πανελλαδικά εξεταζόμενο μάθημα. Περίοδος κατά την οποία, όπως επισήμανε, δίνονταν διαφορετική «βάση» στο εν λόγω μάθημα, από τους μαθητές.
Μάλιστα, υπενθύμισε ότι η δυνατότητα απαλλαγής, υπήρχε και παλαιότερα – ανεξαρτήτως κυβερνήσεων – αλλά τελικά είχε αποσυρθεί.
Τέλος, ο κ. Τσεντικόπουλος, κατέστησε σαφές ότι σε περίπτωση απαλλαγής ενός μαθητή από το μάθημα, ναι μεν δεν καταγράφεται η απουσία, ωστόσο το εκάστοτε σχολείο υποχρεούται να απασχολήσει σε άλλο μάθημα τον εν λόγω μαθητή. Σε καμία πάντως περίπτωση, η ώρα της απαλλαγής, δεν αποτελεί και «ελεύθερη ώρα» ή ώρα αποχώρησης από την σχολική μονάδα, για τον μαθητή, αφού πάντα υπάρχει και ζήτημα ασφαλείας των ανηλίκων.