Τι λένε στη «Θ» για το χθες, το σήμερα και το… αύριο του επαγγέλματος
«Βαστούν» ακόμη, οι ταξιτζήδες της Ξάνθης, οι οποίοι προέρχονται από μία κακή έως «σαρωτική» περίοδο covid, αλλά και από ένα σχετικά καλό Καλοκαίρι αναφορικά με την κίνηση των επιβατών. Παρά τις αυξημένες τιμές στα καύσιμα, οι επαγγελματίες οδηγοί ΤΑΞΙ, επιμένουν και προσπαθούν, αν και πολλοί -κυρίως νέοι- στο εν λόγω επάγγελμα, το χρησιμοποιούν ως δεύτερη δουλειά. Κάποιοι άλλοι, πάλι, αν και παλαιότερα δούλευαν και με υπαλλήλους οδηγούς, έχουν αυξήσει τις δικές τους ώρες εργασίας στο «τιμόνι», προκειμένου να ανταπεξέλθουν.
170 ΠΕΡΙΠΟΥ ΣΤΟΝ ΝΟΜΟ, ΕΚ ΤΩΝ ΟΠΟΙΩΝ ΟΙ 100 ΣΤΗΝ ΠΟΛΗ, ΟΙ ΑΔΕΙΕΣ ΤΩΝ ΤΑΞΙ
Για όλα τα παραπάνω μίλησε στην «Θ» ο πρόεδρος του Σωματείου Οδηγών Ταξί Ξάνθης κ. Βασίλης Γεωργιάδης.
Πιο συγκεκριμένα, ο ίδιος ανέφερε μεταξύ άλλων ότι «οι σημερινές άδειες των ΤΑΞΙ, ανέρχονται περίπου σε 160- 170 στον Νομό, εκ των οποίων οι 100 είναι στην Ξάνθη. Είναι όλα λειτουργικά. Δεν υπάρχει κανένα στο… χειρόφρενο. Αριθμός που σύμφωνα με τον ίδιο δεν αυξομειώνεται…
ΚΑΙ ΣΕ ΔΕΥΤΕΡΑ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΑ ΟΙ ΝΕΟΙ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΙΣΤΕΣ – ΑΥΞΗΘΗΚΕ ΤΟ ΩΡΑΡΙΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΤΩΝ ΙΔΙΟΚΤΗΤΩΝ
Ωστόσο εκείνο που άλλαξε με την πάροδο του χρόνου είναι ότι «παλαιότερα δεν μπορούσε κάποιος να ασκεί και δεύτερο επάγγελμα».
Κάτι που δεν ισχύει – όπως εξήγησε – για τους νέους στο επάγγελμα σήμερα, οι οποίοι εργάζονται και σε δεύτερες δουλειές.
Επιπλέον, μια άλλη διαφορά σε σχέση με τα παρελθόντα έτη, έγκειται στο γεγονός ότι «αυξήθηκε το ωράριο εργασίας των ιδιοκτητών ΤΑΞΙ», όπως εξήγησε ο κ. Γεωργιάδης, καθώς παλαιότερα αυτό διαμοιράζονταν και με υπαλλήλους οδηγούς.
«ΚΡΑΤΑΝΕ» ΑΚΟΜΗ ΟΙ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΙΣΤΕΣ ΚΑΙ ΛΟΓΩ ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΣΥΜΒΑΣΕΩΝ
Σε ο,τι αφορά στο κίνητρο που διατηρεί ακόμη τους επαγγελματίες ΤΑΞΙ στην Ξάνθη, αυτό φαίνεται να είναι «οι δημόσιες συμβάσεις», αφού η συντριπτική πλειοψηφία των αυτοκινητιστών, συμμετέχει σε αντίστοιχα προγράμματα, ήτοι στα σχολικά δρομολόγια, τα οποία – σύμφωνα με τον ίδιο – αποτελούν μια «σταθερά» για το εισόδημά τους, που αν σταματήσει, ίσως να αλλάξει τα δεδομένα. Ωστόσο διευκρινίζει παράλληλα ότι «δεν έχουμε κοινό ταμείο, για να γνωρίζουμε τι κάνει ο καθένας μας».
ΣΥΝΕΙΣΕΦΕΡΕ ΣΤΗΝ ΔΟΥΛΕΙΑ ΚΑΠΟΤΕ, Η ΥΠΑΡΞΗ ΤΩΝ ΕΡΓΟΣΤΑΣΙΩΝ
«Με την αύξηση των τιμών των καυσίμων, σίγουρα δεν μιλάμε για κέρδος, αλλά προσπαθούμε» τόνισε επίσης ο κ. Γεωργιάδης, ενώ παράλληλα, αναφερόμενος στα παρελθόντα έτη, στάθηκε τόσο στην ύπαρξη των συνεταιριστικών και άλλων εργοστασίων – που έχουν πάψει να λειτουργούν – που συνεισέφεραν στο εισόδημα των αυτοκινητιστών, αφού μετακινούνταν και διοικητικό προσωπικό από και προς αυτά αλλά και κάποιοι υπάλληλοι που ενδεχομένως καθυστερούσαν στην εργασία τους, όσο και στην ύπαρξη των στρατιωτικών στην πόλη μας, αντίστοιχα.
«ΔΕΝ ΑΠΟΚΛΕΙΕΤΑΙ ΝΑ ΔΟΥΜΕ ΚΑΙ… ΧΕΙΡΟΦΡΕΝΑ»
Τέλος, σε ερώτηση της «Θ» για το αν υπάρχουν συνάδελφοί του που σκέφτονται να «τραβήξουν χειρόφρενο» (καθώς ο κλάδος των ΤΑΞΙ, μόνον λίγα δεν πέρασε, αφού όπως επισήμανε και ο ίδιος, αποτελεί έναν από τους λιγότερο ενισχυμένους κατά την περίοδο της πανδημίας και της γενικότερης κρίσης), ο κ. Γεωργιάδης, απαντά ότι «όσο ο κύκλος των εργασιών στην πόλη συρρικνώνεται, δεν αποκλείεται να δούμε και τέτοια φαινόμενα».