Τα επόμενα «βήματα» του φορέα για ΜΕΑ Καβάλας και ανακύκλωση
«Καμία μετακίνηση του προσωπικού του ΣΔΑΝΞ στην ΔΙΑΑΜΑΘ», ξεκαθαρίζει μιλώντας στην «Θ» ο Δήμαρχος Ξάνθης κ. Μανώλης Τσέπελης, με αφορμή την ανακοίνωση των εργαζομένων του συνδέσμου, προ λίγων ημερών. Ο ίδιος εξήγησε ότι «η ΔΙΑΑΜΑΘ δεν έχει αρμοδιότητες να κάνει αποκομιδή» και ότι «αυτό ισχύει μόνον για το προσωπικό που δούλευε στην χωματερή…» ενώ παράλληλα τόνισε ότι ο ΣΔΑΝΞ συνεχίζει να υφίσταται και ότι τα απορρίμματα μεταφέρονται με κοντέινερ στην Αλεξανδρούπολη. Επίσης, ο κ. Τσέπελης, αναφέρθηκε στο επίπεδο συνεργασίας ΣΔΑΝΞ και ΔΙΑΑΜΑΘ, ενώ μίλησε και για τα επόμενα «βήματα» του φορέα καθώς τον προσεχή Ιούνιο αναμένεται να ξεκινήσει και το έργο της ΜΕΑ Καβάλας.
«ΚΑΜΙΑ ΜΕΤΑΚΙΝΗΣΗ ΤΟΥ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΥ ΤΟΥ ΣΔΑΝΞ ΣΤΗΝ ΔΙΑΑΜΑΘ»
Πιο αναλυτικά, ο κ. Τσέπελης, επισήμανε στην «Θ» ότι «δεν υπάρχει περίπτωση να πάει προσωπικό από τον ΣΔΑΝΞ στην ΔΙΑΑΜΑΘ, διότι η ΔΙΑΑΜΑΘ δεν έχει αρμοδιότητες να κάνει αποκομιδή. Αυτό ισχύει μόνον για το προσωπικό που δούλευε στην χωματερή (ο μπουλντοζιέρης, ο οδηγός, αυτοί που έκαναν επιχωματώσεις, 2-3 άτομα). Μόνον αυτοί και εκείνο εάν υπάρχει χωματερή η οποία θα δουλεύει. Εμείς, σήμερα εδώ δεν έχουμε χωματερή που να δουλεύει. Πηγαίνουμε όλα τα απορρίμματα στο εργοστάσιο ανακύκλωσης στην Αλεξανδρούπολη, οπότε δεν υφίσταται τέτοιο θέμα μεταφοράς προσωπικού. Εμείς ως ΦΟΔΣΑ δεν έχουμε βάλει στον κανονισμό λειτουργίας μας αποκομιδή και ούτε η ΔΙΑΑΜΑΘ πρόκειται να κάνει ποτέ αποκομιδή απορριμμάτων. Άρα συζητάμε χωρίς λόγο. Αυτό ισχύει για άλλους συνδέσμους, για άλλους φορείς που είχαν ΔΙΑΑΜΑΘ, έκαναν αποκομιδές. Άρα αυτό για εμάς δεν ισχύει. Οπότε, εάν ποτέ διαλυθεί ο σύνδεσμος, οι υπάλληλοι αυτοί θα πάνε στους Δήμους που έχουν ως ευθύνη την αποκομιδή των απορριμμάτων. Δεν έχει καμία σχέση με τον ΦΟΔΣΑ, άρα δεν υπάρχει θέμα μετακίνησης του προσωπικού του ΣΔΑΝΞ στην ΔΙΑΑΜΑΘ. Ούτε μια στο εκατομμύριο. Ο ΣΔΑΝΞ υφίσταται. Όλα τα απορρίμματα πλέον μπαίνουν σε κοντέινερ και πηγαίνουν για επεξεργασία στο εργοστάσιο της Αλεξανδρούπολης».
«Η ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΣΔΑΝΞ ΚΑΙ ΔΙΑΑΜΑΘ»
Σε ερώτηση της «Θ» αναφορικά με την συνεργασία του ΣΔΑΝΞ με την ΔΙΑΑΜΑΘ και σε ποιο επίπεδο υφίσταται αυτή, ο Δήμαρχος Ξάνθης, απαντά:
«Η ΔΙΑΑΜΑΘ και ο ΣΔΑΝΞ συνεργάζονται για την αποκατάσταση της παλιάς χωματερής, για τα στραγγίσματα όπου βάζουμε κάποιες υποδομές παράλληλα για να μην έχουμε προβλήματα με πυρκαγιές κλπ και ως εκεί. Όλο το υπόλοιπο κομμάτι της αποκομιδής, το κάνει μόνος του ο σύνδεσμος και η ΔΙΑΑΜΑΘ παραλαμβάνει τα απορρίμματα στον χώρο αυτό, τα βάζει σε μεγάλα κοντέινερ και τα μεταφέρει στην Αλεξανδρούπολη».
«ΑΝΑΔΟΧΟΣ ΩΣ ΤΟΝ ΙΟΥΝΙΟ ΓΙΑ ΤΗΝ ΜΕΑ ΚΑΒΑΛΑΣ – ΕΠΟΜΕΝΟ ΒΗΜΑ Η ΑΝΑΚΥΚΛΩΣΗ»
Αναφορικά με τα επόμενα βήματα της ΔΙΑΑΜΑΘ, ο Δήμαρχος Ξάνθης και πρόεδρος της κ. Μανώλης Τσέπελης, σημειώνει ότι «θα κάνουμε και την μονάδα επεξεργασίας της ΔΙΑΑΜΑΘ σύντομα με 1.200.000 ευρώ και θα κλείσουμε έναν σοβαρό «κύκλο» υποδομών, γενικότερα στην περιοχή μας και στον νομό μας. Όσον αφορά στην ΜΕΑ Καβάλας, την περασμένη εβδομάδα που ήμουν στην Αθήνα πήραμε την έγκριση όλων των τευχών δημοπράτησης και μέσα στον Ιούνιο (περίπου) θεωρούμε ότι με τις διαδικασίες που θα ακολουθηθούν θα έχουμε και ανάδοχο εργολάβο, για να κάνουμε μέσα στο Καλοκαίρι – αν δεν έχουμε προσφυγές και δικαστικές αντιπαραθέσεις με τους συμμετέχοντες – θα ξεκινήσουμε και θα θεμελιώσουμε και την ΜΕΑ Καβάλας. Έχουμε εξασφαλίσει όλα τα χρήματα. Η ΜΕΑ Αλεξανδρούπολης και η ΜΕΑ Καβάλας είναι οι δυο μεγάλες μονάδες που θα καλύψουν όλη την περιοχή της Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης (πληθυσμό 650.000). Τελειώσαμε δηλαδή και από αυτό το κομμάτι και νομίζω – χωρίς να είμαι υπερβολικός – ότι θα είμαστε η πρώτη περιφέρεια στην Ελλάδα που στα επόμενα 2 χρόνια θα έχουμε λύσει όλες τις υποδομές της αξιοποίησης των στερεών απορριμμάτων και στοχευμένα – πλέον – θα πάμε στην ανακύκλωση, που θα ξεκινήσει από την εκπαίδευση στα παιδιά (θα κάνουμε και ένα πρόγραμμα αυτές τις ημέρες για τα σχολεία και για την κοινωνία μας) και θα βάλουμε σιγά – σιγά και τους κάδους για να μπορούμε να κάνουμε την ανακύκλωση και να μειώσουμε ακόμη περισσότερο τα κόστη προς τον πολίτη και βεβαίως να έχουμε και περιβαλλοντική προστασία. Αυτός είναι ο στόχος μας για τα επόμενα χρόνια».