Οδός Μ. Καραολή: Δεν πάει άλλο!

Κομφούζιο, «αναρχία» και επικινδυνότητα, η καθημερινή εικόνα του πολυσύχναστου δρόμου

Ν. Γρηγοριάδης και Θ. Κοκκάλας, μιλούν στην «Θ»

Αυτοκίνητα, μηχανάκια, πεζοί, καρότσια, πατίνια, εμπόδια στα ήδη μικροσκοπικά πεζοδρόμια, φανάρια που δεν συντονίζονται και απουσία οργάνων της αστυνομίας, συνθέτουν την τραγική – αλλά και επικίνδυνη – εικόνα της οδού Μιχαήλ Καραολή. Μια οδός που έχει φτάσει σε «σημείο μηδέν» και για το οποίο μίλησαν στην «Θ», ο πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Ξάνθης  κ. Νίκος Γρηγοριάδης και ο γνωστός επαγγελματίας επί της Μ. Καραολή κ. Θεόδωρος Κοκκάλας.

«ΑΚΟΜΗ… ΧΕΙΡΟΤΕΡΗ Η ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΣΤΗΝ Μ. ΚΑΡΑΟΛΗ»

Πιο αναλυτικά ο κ. Γρηγοριάδης, επισήμανε στην «Θ» ότι «τα προβλήματα που έχουν σχέση με την αγορά της πόλης, στο βασικό κομμάτι της αγοράς, τα έχουμε επισημάνει εδώ και χρόνια και μάλιστα κάναμε και τοποθέτηση και στον προηγούμενο Διευθυντή της Αστυνομικής Διεύθυνσης Ξάνθης, ενώ μετά τον Αύγουστο θα γίνει και νέα παρέμβαση. Ας πούμε ότι η δική μας παρέμβαση πήγε κατευθείαν στο Υπουργείο Προστασίας του Πολίτη, όχι κατηγορώντας κάποιους απλά αναδεικνύοντας την έλλειψη στην Αστυνομική Διεύθυνση Ξάνθης, που μας είχε επισημάνει ο τότε Διευθυντής κ. Γιώρης. Δεν ξέρω αν έγινε κάτι. Υπήρχε μια αστυνομικός που αστυνόμευε το κομμάτι της οδού Δαγκλή, της Πλατείας και της Μ. Καραολή, η οποία είναι έγκυος και σταμάτησε. Και από τότε δεν υπάρχει κανένας να βγει. Και αυτή ήταν από το Α.Τ Ξάνθης. Η γυναίκα αυτή έφερε μια τάξη με την παρουσία της. Βέβαια αρκετοί διαμαρτύρονταν – κακώς βέβαια – γιατί τους έγραφε (μηχανάκια στον πεζόδρομο, αυτοκίνητα στον πεζόδρομο και πολλά άλλα). Αυτή η κατάσταση υπάρχει και στην Μιχαήλ Καραολή. Εκεί είναι ακόμη χειρότερα γιατί έχει και διπλοπαρκαρισμένα και τριπλοπαρκαρισμένα οχήματα, οχήματα παρκαρισμένα πάνω στις διαβάσεις και στις θέσεις ΑμεΑ, μηχανάκια πάνω στα πεζοδρόμια και όλα όσα επισημάνατε και εσείς. Δυστυχώς, δεν υπάρχει αστυνόμευση. Περιμένουμε τώρα τις νέες προσλήψεις με την Δημοτική Αστυνομία που δεν μπόρεσε να γίνει το 2023 λόγω του ότι η προηγούμενη δημοτική αρχή βγήκε εκπρόθεσμη.  Η νέα δημοτική αρχή μερίμνησε και υποσχέθηκε ότι θα έχουμε τουλάχιστον μέσα στο 2025 (πιστεύω) κάποιους δημοτικούς αστυνομικούς. Πιστεύω ότι μέσα στο Φθινόπωρο του 2024 θα ξεκινήσει και η ελεγχόμενη στάθμευση και θα μπει μια τάξη. Και βέβαια θα πρέπει και ο κόσμος να γίνει πιο υπεύθυνος. Δεν χρειάζεται και τόσο πολύ το αυτοκίνητο μέσα στην πόλη. Αντιλαμβανόμαστε ότι ένας επισκέπτης θα έρθει στην πόλη με το αυτοκίνητό του, αλλά εκτιμώ ότι οι ντόπιοι θα πρέπει σιγά σιγά να μάθουν να περπατούν στην πόλη.

Γενικά μέχρι τώρα, δεν υπήρχε σχεδιασμός. Ο μόνος σχεδιασμός αφορούσε – επί Δημαρχίας κ. Στυλιανίδη – στην κυκλοφοριακή μελέτη για τον εμπορικό ιστό της πόλης και για την παλιά πόλη. Δεν εφαρμόστηκαν ποτέ οι μελέτες. Πήγε να εφαρμόσει μέσω ΣΒΑΑ κάποια επιμέρους κομμάτια εκείνης της μελέτης ο κ. Τσέπελης (που δεν ξέρω κατά πόσο θα τα εφάρμοζε, αλλά έτσι είχε πει) αλλά τώρα έχει αλλάξει το ΣΒΑΑ. Χρειάζεται αλλαγές και τολμηρές τομές στο εμπορικό κέντρο της πόλης για να γίνει πιο προσβάσιμο και στα ΑμεΑ και στις οικογένειες αλλά και στους επισκέπτες. Θα σας πω μόνο κάτι οξύμωρο. Ότι με την απαγόρευση από τις 12.00 έως τις 17.00 (σ.σ. για διανομείς λόγω καύσωνα) για τα μηχανάκια, ο πεζόδρομος έχει ησυχάσει. Όλα αυτά τα έχουμε επισημάνει πολλές φορές και θα επισημανθούν ξανά από τον Σεπτέμβριο. Κανονίζουμε ήδη να γίνει συνάντηση με τον νέο Αστυνομικό Διευθυντή και τους Διοικητές, για να επισημάνουμε ξανά τα ίδια προβλήματα».

«ΑΛΛΟΥ ΕΙΔΟΥΣ ΟΙ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΣΤΗΝ Μ. ΚΑΡΑΟΛΗ ΑΠΟ ΑΥΤΕΣ ΤΗΣ 28ΗΣ ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ»

Κλείνοντας, αν και πολλοί Ξανθιώτες επισημαίνουν ότι η εμπορική κίνηση μεταφέρθηκε από την οδό 28ης Οκτωβρίου στην οδό Μ. Καραολή, ο κ. Γρηγοριάδης διευκρινίζει ότι «πάντα η 28ης Οκτωβρίου είναι κορυφαία γειτονιά. Η Μ. Καραολή έχει άλλου είδους δραστηριότητες (τράπεζες, μάρκετ, μαγαζιά χονδρικής, τηλεπικοινωνίες και λίγα καταστήματα με ρούχα) και γενικά είναι άλλη η κατηγορία των επαγγελμάτων. Είναι εντελώς διαφορετικό το κομμάτι της 28ης Οκτωβρίου, με αυτό της Μιχαήλ Καραολή. Είναι άλλη η κίνηση. Βέβαια είναι καλό να έχουν όλες οι εμπορικές γειτονιές, αλλά έχει δυστυχώς πάρα πολύ κίνηση με αυτοκίνητα που δυσχεραίνει την κίνηση των πεζών. Και η κατάσταση είναι άναρχη εδώ και πάρα πολλά χρόνια. Υπάρχουν στιγμές που είναι χαοτική η κατάσταση και – δοθείσης της ευκαιρίας – κάνω μια παράκληση στους αρμόδιους να ρυθμίσουν τα φανάρια που έσβησαν λόγω των εργασιών των οπτικών ινών γιατί και εκεί υπάρχει μια κυκλοφοριακή συμφόρηση. Αυτό που πρέπει να αποφύγουμε είναι τα πολλά αυτοκίνητα μέσα στο κέντρο. Θα πρέπει σιγά σιγά να μάθουμε ότι πρέπει το κέντρο να αποσυμφορηθεί από τα οχήματα. Και μακάρι να γίνουν κάποια στιγμή και περιφερειακά πάρκινγκ (είναι όνειρό μας εδώ και χρόνια) για να μπορούν να αφήνουν εκεί οι ξένοι τα οχήματά τους και – επιτέλους – να έρχονται  με κάποια άλλη συγκοινωνία πιο προσιτή προς το κέντρο (ηλεκτρικά βανάκια, μικρά λεωφορεία ή ακόμη και με την δημοτική συγκοινωνία). Πρέπει να αποσυμφορηθεί η κατάσταση κάποια στιγμή το κέντρο και τότε θα είναι πιο προσιτό σε όλο τον κόσμο».

«ΣΤΗΝ ΠΑΛΙΑ ΟΙΚΟΔΟΜΙΚΗ ΓΡΑΜΜΗ, ΤΑ ΜΙΚΡΑ ΠΕΖΟΔΡΟΜΙΑ»

Από την πλευρά του ο κ. Κοκκάλας, ανέφερε μεταξύ άλλων ότι «είναι μικρά τα πεζοδρόμια, γιατί είναι στην παλιά οικοδομική γραμμή. Στην καινούρια οικοδομική γραμμή, ο,τι κτίζεται πηγαίνει πιο μέσα. Αν δεν γίνουν παραβάσεις στο μέλλον, σε όσα καινούρια κτίρια κτίζονται, θα είναι φαρδύ το πεζοδρόμιο. Στο δικό μου το μαγαζί, μόνος μου ξόδεψα πάρα πολλά χρήματα για να κάνω πεζοδρόμιο, γιατί δεν ήταν ούτε μισό μέτρο. Στα διπλανά από το δικό μου μαγαζιά, είναι γύρω στους 40 πόντους το πεζοδρόμιο και εγώ για να το κάνω 1,5-2 μέτρα, ξόδεψα πολλές χιλιάδες δραχμές (κάποτε) για να το φαρδύνω και να μπορεί ο κόσμος να μπαίνει, να βγαίνει κλπ. Τα προβλήματα που αντιμετωπίζει αυτός ο δρόμος, δεν είναι διαφορετικά από εκείνα που αντιμετωπίζει όλη η πόλη. Το ίδιο είναι και στην Μ. Καραολή και στην 28ης Οκτωβρίου και στην Π. Τσαλδάρη. Είναι τα ίδια θέματα παντού. Θεωρητικά, αν το πάρετε, σχεδιασμός υπάρχει. Το θέμα είναι να εφαρμόζεται».