Επεκτείνεται το εμπορικό κέντρο στο Ν. Ζυγό, συρρικνώνεται η τοπική αγορά της Ξάνθης

“Νίπτουν τας χείρας τους” οι έμποροι, ευελπιστώντας σε αλλαγή εικόνας του κέντρου

Προς επέκταση οδεύει το μεγάλο εμπορικό κέντρο στο Ν. Ζυγό, ενώ την ίδια στιγμή συρρικνώνεται διαρκώς η αγορά της πόλης, η οποία «γέμισε» με… κλειστά καταστήματα.

Εν τω μεταξύ και οι φετινές θερινές εκπτώσεις – που λήγουν σήμερα- δεν είχαν τα προσδοκόμενα αποτελέσματα, ενώ κάποια «events» όπως αυτό της “λευκής νύχτας” για την τόνωση της αγοράς, μόνο υλοποιήσιμο δεν φαίνεται να είναι. 

Μόνη ελπίδα για τους εμπορο-επαγγελματίες, φαίνεται να είναι η υλοποίηση των υποσχέσεων για να αλλάξει η εικόνα του κέντρου, με την εφαρμογή της κυκλοφοριακής μελέτης, την μεγαλύτερη έμφαση στην καθαριότητα και βεβαίως μια οργανωμένη κατάσταση αναφορικά με την σταθμευση.

Σε όλα τα παραπάνω αναφέρθηκε μιλώντας στην “Θ” ο πρόεδρος του εμπορικού Συλλόγου Ξάνθης κ. Νίκος Γρηγοριάδης.

“ΔΕΝ ΜΠΟΡΟΥΜΕ ΝΑ ΚΑΝΟΥΜΕ ΚΑΤΙ ΓΙΑ ΝΑ ΕΜΠΟΔΙΣΟΥΜΕ
ΤΗΝ ΕΠΕΚΤΑΣΗ ΕΝΟΣ ΕΜΠΟΡΙΚΟΥ ΚΕΝΤΡΟΥ”

Πιο αναλυτικά ο κ. Γρηγοριάδης αναφορικά με την επέκταση του εμπορικού κέντρου, τόνισε στην “Θ” τα εξής: 

“Εμείς δεν μπορούμε να κάνουμε κάτι για να εμποδίσουμε την επέκταση ενός εμπορικού κέντρο νομίζω. Από όσο ξέρω είναι όλα καθόλα νόμιμα και το να βγάζουμε ακραίες και οπισθοδρομικές φωνές τύπου “έξω τα εμπορικά κέντρα” ή “μακριά τα εμπορικά κέντρα” (κάποτε το κάναμε) δεν νομίζω ότι έχει νόημα και δεν ξέρω και ποιος θα μας στηρίξει κιόλας. Το να πηγαίνει εκεί ο κόσμος είναι επιλογή του. Δεν νομίζω ότι τον διώχνει κανένας από εδώ. Και ούτε απαραίτητα αυτά που βρίσκει είναι καλής ποιότητας, αλλά είναι επιλογή του. Και μην ξεχνάτε ότι το εμπορικό κέντρο αυτό στηρίζεται και από άλλες πόλεις. Δεν είναι μόνο οι ντόπιοι πού πάνε και ψωνίζουν. Σε ένα μεγάλο ποσοστό δηλαδή είναι και ξένοι. Δεν είναι οτι φεύγει όλη η κίνηση από την Ξάνθη και πάει στο γνωστό εμπορικό κέντρο”

“ΑΓΩΝΑΣ, ΤΡΕΞΙΜΟ ΚΑΙ ΧΡΗΜΑΤΑ ΓΙΑ ΜΙΑ “ΛΕΥΚΗ ΝΥΧΤΑ” ΠΛΗΝ ΟΜΩΣ…”

Σε ερώτηση της “Θ” εάν το ζήτημα που πρέπει τελικά να απασχολήσει τους καταστηματάρχες του εμπορικού ιστού της πόλης είναι οι νέοι τρόποι για την προσέλκυση των πελατών και την αύξηση του τζίρου τους, ο κ. Γρηγοριάδης απαντά ως εξής: 

“Επειδή διάβασα και το άρθρο σας (του εκδότη μας Τένη Καμαρίδη) και επειδή κατά καιρούς υπήρξαν αιχμές και για τον εμπορικό σύλλογο (αυτό με αφορά) για τις δράσεις που γίνεται σε άλλες πόλεις, η μόνη δράση που γίνεται είναι η “λευκή νύχτα”. Προσωπικά έχω ενστάσεις για το κατά πόσο δουλεύει πραγματικά όλη οι αγορά. Γιατί εμάς μας ενδιαφέρει το εμπορικό κομμάτι της αγοράς και όχι τα καφέ και η εστίαση. Βεβαίως και αυτοί είναι συνάδελφοι, αλλά αν δεν δουλέψει η αγορά και δουλέψουμε μόνον τα καφέ και η εστίαση τι νόημα έχει να μπούμε σε μία τέτοια διαδικασία; Διότι για να γίνει μια “λευκή νύχτα” χρειάζεται πολύ αγώνα και τρέξιμο αλλά και δικές μας εργατοώρες που θα αφιερώσουμε σε αυτή τη δράση  και το κυριότερο χρειάζεται και χρήματα. Για να γίνει ουσιαστικά μία δράση μίας ημέρας ολόκληρο το χρόνο. Και το θέμα είναι να μπορούμε να επικεντρωθούμε και να ξεκινήσουμε από το δια ταύτα. Υπήρχε μέχρι τώρα διάθεση από τις προηγούμενες αυτοδιοικητικές αρχές να συνεργαστούν; Όχι δεν υπήρχε. Η μόνη δράση που έκανε ο εμπορικός σύλλογος και τρέξαμε τα περισσότερα μέλη – και χάσαμε 2 μήνες από τη ζωή μας -ήταν η δράση του 2016, τότε που είχαμε κάνει την πρώτη προσπάθεια. 

Βέβαια ήταν και ο καιρός απέναντί μας και ήταν και η μέρα Παρασκευή πριν τα καρναβάλια (φανταστείτε πόσος κόσμος υποτίθεται ότι ήταν να έρθει) και δεν μας στήριξε κανένας. Ελάχιστα ο δήμος και με χίλια ζόρια η περιφέρεια με κάποια banners. Ούτε και οι ίδιοι οι επαγγελματίες στήριξαν την προσπάθεια που κάναμε για αυτούς. Το δε 2022 – στην αποτυχημένη για εμένα προσπάθεια, άσχετα αν αυτό πειράζει κάποιος σε περιφέρεια και αντιπεριφέρεια – ούτε και το πρόγραμμα ήταν το πρέπον για μία εκδήλωση. Ο κύριος Κουρτίδης είχε την καλή διάθεση να κάνει μία δράση και καλά έκανε. Ο δε δήμος τότε αλλά και το επιμελητήριο, δεν στήριξαν καθόλου την προσπάθειά μας για διάφορους λόγους. Το σημαντικότερο για το οποίο πιέζουμε και προσπαθούμε να κάνουμε στο κομμάτι της αγοράς και της καθημερινότητας είναι το να φτιαχτεί η εικόνα της αγοράς. Να γίνει δηλαδή μία κυκλοφοριακή μελέτη, αυτοί που είχε γίνει και δεν εφαρμόστηκε, να είναι πιο καθαρή η πόλη μας, να υπάρχουν πάρκινγκ κλπ. Αυτή η εικόνα ίσως κάνει πιο ελκυστικό το κέντρο. Αναμένουμε από τη νέα δημοτική αρχή. Με τις προηγούμενες δεν έχουμε δει τίποτα. Οι τελευταίες παρεμβάσεις πού έγιναν ήταν από τον κύριο Στυλιανίδη. Αναμένουμε”.

“ΔΕΝ ΠΗΓΑΝ ΟΠΩΣ ΠΕΡΙΜΕΝΑΜΕ ΟΙ ΦΕΤΙΝΕΣ ΕΚΠΤΩΣΕΙΣ”

Τέλος αναφορικά με την κίνηση κατά την διάρκεια των θερινών εκπτώσεων στην αγορά της πόλης, ο κ. Γρηγοριάδης σημειώνει τα εξής:

“Θα έλεγα ότι τις τελευταίες ημέρες λόγω επισκεψιμότητας κάποιων τουριστικών εισροών, υπήρχε μία αύξηση της κίνησης από όσο παρατήρησα. Αλλά πιστεύω ότι και από πέρυσι ακόμη είναι πεσμένη. Και φέτος επηρεάστηκαν και η εστίαση και τα καφέ, ενώ πέρσι πήγαιναν πολύ καλά τουλάχιστον τους τελευταίους μήνες από τους τουρίστες που είχαν έρθει στην περιοχή μας. Φέτος και αυτοί κινήθηκαν σε πιο χαμηλές ταχύτητες. Γενικά οι φετινές εκπτώσεις δεν πήγαν όπως περιμέναμε. Ευελπιστούμε τώρα ότι λίγο με τα σχολικά θα ανέβουν κάποιες κατηγορίες. Τέλος συνεχώς λέμε προς τους καταναλωτές να στηρίζουν την τοπική αγορά. Υπάρχει ένα μεγάλο μέρος που την στηρίζει. Αλλά από κει και πέρα υπάρχουν και κάποιοι που δεν στηρίζουν”.