Υπό στενό εναγκαλισμό με το Διαδίκτυο ζούνε πλέον οι Έλληνες, με το Internet να επηρεάζει σχεδόν κάθε πτυχή της οικονομικής και κοινωνικής δραστηριότητας. Για των λόγων το αληθές, σύμφωνα με το ΣΕΠΕ, δύο στους τρείς Έλληνες έχουν κάνει online αγορές το τελευταίο εξάμηνο, ξοδεύοντας κατά μέσο όρο €976.
Σύμφωνα με τη νέα έκδοση της Focus on Tech Life της Focus Bari, που διεξάγεται πανελλαδικά συνεχώς από το 1995, το 65% των Ελλήνων δηλώνει ότι οι διαδικτυακές αγορές κάνουν τη ζωή τους πιο εύκολη. Οι άντρες επιλέγουν, κυρίως, ηλεκτρονικά είδη (33%) για αγορές από το Διαδίκτυο, ενώ οι γυναίκες “σκορπούν” τα χρήματα τους σε ρούχα (49%). Στο μεταξύ, οι χρεωστικές κάρτες και η αντικαταβολή είναι οι προτιμώμενοι τρόποι πληρωμής για τις online αγορές του κοινού.
Το 65% των Ελλήνων δηλώνει ότι οι διαδικτυακές αγορές κάνουν τη ζωή τους πιο εύκολη
Η έρευνα δείχνει ότι ο κόσμος του Internet δεν είναι πλέον μόνο προνόμιο των μικρότερων ηλικιών, αφού και οι μεγαλύτεροι σε ηλικία Έλληνες μπαίνουν όλο και πιο συστηματικά στον διαδικτυακό κόσμο. Για την ακρίβεια, διαπιστώνεται σημαντική άνοδος στη χρήση του Διαδικτύου από άτομα ηλικίας 65-74 στην Ελλάδα. Ειδικότερα, στις ηλικίες 65-74 ετών, η χρήση του Διαδικτύου αυξήθηκε κατά 25% την περίοδο Ιανουαρίου-Ιουνίου 2024, φθάνοντας στο 66% και 82% αντίστοιχα.
Σερφάρουν από το κινητό
Στο μεταξύ, σχεδόν όλοι οι χρήστες διαδικτύου προτιμούν να συνδέονται μέσω smartphones, με το ποσοστό να φθάνει στο 97% στα τέλη του Ιουνίου. Σύμφωνα με την έρευνα, η μέση ημερήσια διάρκεια σύνδεσης στο Internet από το κινητό φτάνει τα 135 λεπτά (από 106 λεπτά το 2020).
Την ίδια στιγμή, οι Έλληνες δηλώνουν ότι αφιερώνουν περίπου 1,5 ώρα καθημερινά στα social media, τα οποία χρησιμοποιούν κυρίως για ψυχαγωγία και ενημέρωση, αλλά και για να διατηρούν ζωντανές τις σχέσεις τους με φίλους και συγγενείς.
Η έρευνα δείχνει TikTok και Instagram σε απόλυτη κυριαρχία στους νέους ηλικίας 16-24, ενώ το Facebook παραμένει πιο δημοφιλές στις ηλικίες 35+. Όσον αφορά στους λόγους χρήσης των social media, οι Έλληνες χρησιμοποιούν τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, κυρίως, για ψυχαγωγία και ειδήσεις (63%). Στο μεταξύ, περίπου 3 στους 5 (58%) προτιμούν τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, κυρίως για να παραμένουν σε επαφή/σχέση με φίλους και συγγενείς.
Η ταυτότητα της έρευνας
Η έρευνα στηρίχθηκε σε τηλεφωνικές συνεντεύξεις σε αντιπροσωπευτικό πανελλαδικό δείγμα 10.000 ατόμων ανά εξάμηνο, καλύπτοντας τον συνολικό πληθυσμό της χώρας από 13 έως 74 ετών. Η έρευνα έγινε μέσω YouGov panel (35.200 ενεργά μέλη) σε 1.500 ενεργούς χρήστες internet, καλύπτοντας τον πληθυσμό από 16 έως 64 ετών.