Καταλήψεις, «απόπειρες» και αποχές σε Γυμνάσια και Λύκεια της Ξάνθης 

Τηλεκπαίδευση, απουσίες, κομμένες εκδρομές και γιορτές στις “συνέπειες”

Με καταλήψεις αλλά και αρκετές «απόπειρες» κατάληψης και με αποχές, ξεκίνησε η τρέχουσα εβδομάδα σε Γυμνάσια και Λύκεια της  Ξάνθης.

ΚΑΤΑΛΗΨΕΙΣ, ΑΠΟΠΕΙΡΕΣ ΚΑΤΑΛΗΨΗΣ ΚΑΙ ΑΠΟΧΕΣ ΣΕ ΓΥΜΝΑΣΙΑ ΚΑΙ ΛΥΚΕΙΑ

Πιο συγκεκριμένα, την περασμένη Δευτέρα, το Γενικό Λύκειο Αβδήρων προχώρησε σε αποχή, ενώ στον “χορό” μπήκαν και το Προτυπο ΕΠΑΛ, το 2ο ΕΠΑΛ Ξάνθης, το συγκρότημα της Γλαύκης (Γυμνάσιο – Λύκειο – ΕΠΑΛ) αλλά και το Γυμνάσιο Σμίνθης που προχώρησαν σε καταλήψεις. 

Την Τρίτη προχώρησαν σε κατάληψη το 4ο και το 6ο Γυμνάσιο (συστεγαζόμενα), με τους μαθητές να ολοκληρώνουν το ωρολόγιο πρόγραμμά μέσω τηλεκπαίδευσης.

Αναφορικά με την σημερινή μέρα (Τετάρτη) πραγματοποιήθηκαν απόπειρες κατάληψης σε 2ο Γυμνάσιο, 3ο Γυμνάσιο και σε 2ο ΕΠΑΛ, όπου για κάποιες ώρες οι μαθητές απείχαν από τα μαθήματα. 

Εντούτοις, τα παραπάνω σχολεία λειτούργησαν κανονικά, ενώ σε ένα από αυτά κλήθηκε και η αστυνομία, πλην όμως δεν χρειάστηκε να παρέμβει. 

Για τους μαθητές και τις μαθήτριες πού απείχαν, καταγράφηκαν κανονικά οι απουσίες τους.

Τι συμβαίνει όμως στην περίπτωση κατάληψης και αποχής; Τι προβλέπει ο νόμος; Πώς λειτουργούν τα σχολεία και τι γίνεται με τις απουσίες; 

Σε όλα τα παραπάνω αναφέρθηκε μιλώντας στην “Θ” η Διευθύντρια Β’ Βάθμιας Εκπ/σης Ξάνθης κ. Μάλαμα Σιδηροπούλου. 

“ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΗ Η ΤΗΛΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΣΕ ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ ΚΑΤΑΛΗΨΗΣ – “ΚΟΒΟΝΤΑΙ” ΕΚΔΡΟΜΕΣ ΚΑΙ ΓΙΟΡΤΕΣ ΓΙΑ ΝΑ ΑΝΑΠΛΗΡΩΘΟΥΝ ΟΙ ΩΡΕΣ”

Αναλυτικότερα η ίδια εξήγησε ότι “σύμφωνα με τον νομικό πλαίσιο, σε περίπτωση κατάληψης και γενικά σε οποιαδήποτε περιπτωση χάνεται μάθημα, δηλαδή εμποδίζεται με κάποιον φυσικό τρόπο (χιόνια, κακοκαιρία ή κάποια κατάληψη), είναι υποχρεωτική η τηλεκπαίδευση. Αν για κάποιο λόγο δεν γίνει τηλεκπαίδευση, θα πρέπει να αναπληρωθούν οι χαμένες ώρες. Δηλαδή κόβονται περίπατοι, κόβονται οι γιορτές που γίνονται παραμονές των εθνικών επετείων, κόβονται οι άλλες εκδρομές κλπ. Γενικά υπάρχει μία λίστα από αργίες οι οποίες θα κοπούν για να αναπληρωθούν οι χαμένες ώρες.

Στην περίπτωση της κατάληψης συγκεκριμένα ( όταν γίνεται παρεμπόδιση μαθήματος απο μαθητές του ίδιου του σχολείου) ο σύλλογος διδασκόντων δύναται να αποφασίσει εκτός από την τηλεκπαίδευση που ούτως ή άλλως πρέπει να γίνει, να γίνει και δια ζώσης μάθημα για να αναπληρωθούν οι χαμένες ώρες. 

Επίσης οι μαθητές που συμμετέχουν στις καταλήψεις, δεν έχουν δικαίωμα να συμμετέχουν στην τηλεκπαίδευση και παίρνουν απουσίες. Αυτό είναι κάτι καινούργιο. Παλαιότερα κάποιοι μαθητές έμεναν μέσα στο σχολείο, έμπαιναν με το κινητό τους στην τηλεκπαίδευση και δεν έπαιρναν απουσίες. Κανονικά απαγορεύεται και έτσι ο διευθυντής και οι εκπαιδευτικοί βλέπουν ποιοί μαθητές συμμετέχουν και αυτούς δεν τους δεχόμαστε στην τηλεκπαίδευση. Οπότε υποχρεωτικά παίρνουν απουσία”.

“ΕΙΘΙΣΤΑΙ” Η ΚΑΤΑΛΗΨΗ ΣΤΗΝ ΑΡΧΗ ΤΗΣ ΧΡΟΝΙΑΣ – ΚΑΘΕ ΚΑΤΑΛΗΨΗ ΕΙΝΑΙ ΠΑΡΑΝΟΜΗ ΚΑΙ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΣΥΝΕΠΕΙΕΣ”

Επίσης η ίδια σημείωσε ότι “έπρεπε να αυστηροποιηθούν λίγο τα πράγματα μήπως και μπει ένα μέτρο σε όλα αυτά. Κάθε φορά στην αρχή της νέας χρονιάς, έχει γίνει πλέον συνήθεια κάποιοι να κάνουν μία κατάληψη. Οι περισσότεροι λόγοι δεν έχουν υπόσταση. Κάποιοι λίγοι μαθητές “ξεσηκώνουν” την πλειοψηφία και το κάνουν καθαρά για να χάσουν μάθημα. Λίγα είναι τα θέματα που έχουν υπόσταση και νόημα. Αλλά ακόμη και δίκαια να είναι τα αιτήματα, δεν είναι αυτός ο τρόπος για να τα διεκδικούμε, δηλαδή το κλειστό σχολείο. Υπάρχουν άλλοι τρόποι για να διεκδικούμε πράγματα. Κάθε κατάληψη είναι παράνομη. Πρέπει να υπάρχουν και συνέπειες επομένως. Αυτές οι συνέπειες έχουν γίνει πιο αυστηρές μήπως και σταματήσει όλο αυτό. Αρκεί να γίνει σωστή εφαρμογή. Και τα μέτρα για τις απουσίες έχουν γίνει επίσης πιο αυστηρά. Επανήλθαν οι 50 αδικαιολόγητες απουσίες και όλες οι υπόλοιπες πρέπει να είναι δικαιολογημένες. Αυτό το μέτρο το είχαμε παλαιότερα. Μετά είχαμε το πλαίσιο με 114 συνολικά απουσίες. Και στην ουσία και τις 114 απουσίες τις έκαναν για να μην έρθουν στο σχολείο. Και όταν δεν τις έκαναν στη διάρκεια της χρονιάς, τις έκαναν στο τέλος και άδειαζε το σχολείο. Τώρα επανέρχεται αυτό και θεωρώ πώς είναι ένα μέτρο που μπορεί να κρατήσει λίγο την κατάσταση. Δεν νομίζω τι θα γίνει κάτι αναφορικά με τις καταλήψεις. Γίνεται πάντα στην αρχή της χρονιάς για το “είθισται”. Το πώς ξεκίνησε βέβαια αυτό το “είθισται” και που πρέπει να κοπεί, είναι ένα άλλο θέμα”.