Αντιδρώντας εκ νέου οι εκπαιδευτικοί του 1ου Γυμνασίου Ξάνθης στην δευτερολογία» της Δ/ντριας Β’ Βάθμιας Εκπ/σης μέσα από την «Θ», αναφορικά με τους λόγους επιμονής της στην μετατροπή του 1ου Γυμνασίου σε πειραματικό από τη νέα χρόνιά, αποφάσισαν να ζητήσουν την μετακίνησή τους σε άλλα σχολεία, αφήνοντας «πίσω» τους μόνο τους αναπληρωτές καθηγητές.
Το κατά πόσον αυτό είναι εφικτό αφορά την προϊσταμένη αρχή και τα προβλεπόμενα εκ του νόμου, αλλά ωστόσο η κίνηση αυτή δείχνει και την αποφασιστικότητα των εκπαιδευτικών στην διατήρηση της πάγιας θέσης που εξ αρχή εξέφρασαν.
Η ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΤΩΝ 24ων ΕΚΠ/ΚΩΝ ΤΟΥ 1ΟΥ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΞΑΝΘΗΣ
Σε πρόσφατη ανακοίνωσή τους αναφορικά με τις δηλώσεις της κας Σιδηροπούλου στην «Θ», οι 24 μόνιμοι εκπαιδευτικοί του 1ου Γυμνασίου Ξάνθης αναφέρουν τα εξής:
Σε απάντηση της δημοσιοποίησης των θέσεων της Δ/ντριας ΔΔΕ Ξάνθης σχετικά με τη μετατροπή του σχολείου μας σε Πειραματικό, ο Σύλλογος Διδασκόντων του 1 ου Γυμνασίου Ξάνθης επισημαίνει τα εξής:
Α) Θεωρούμε στο σύνολό τους τα επιχειρήματα της Δ/ντριας ΔΔΕ Ξάνθης παντελώς αίολα. Άλλωστε, έχουν αντικρουστεί ένα προς ένα (υποτιθέμενη κοινωνική πίεση, μέγεθος και τοποθεσία της σχολικής μονάδας, αριθμός οργανικών θέσεων) στο Δελτίο Τύπου (27/9/2024) όπου εκθέσαμε αναλυτικά τις θέσεις μας για το συγκεκριμένο θέμα.
Β) Με ειλικρινή έκπληξη διαβάσαμε ότι το επιχείρημά μας για την προστασία του «σχολείου της γειτονιάς» είναι ελιτίστικο (!!!), ενώ κατά την αντίληψη της Δ/ντριας ΔΔΕ Ξάνθης δεν είναι ελιτίστικο ένα Πειραματικό σχολείο που οδηγεί εξ ορισμού στην κατηγοριοποίηση των σχολείων.
Παραθέτουμε από τη σχετική ανακοίνωση της ΕΛΜΕ Ξάνθης (13/10/2024): «… το πειραματικό θα έχει μειωμένο αριθμό παιδιών στην τάξη, γεγονός που θα έχει ως συνέπεια την επιβάρυνση σε μαθητικό πληθυσμό των άλλων σχολείων, τα οποία ήδη «βουλιάζουν» από μαθήτριες/τές. Επιπλέον, τυχόν πόροι που θα διατίθενται για την εκπαίδευση θα κατευθύνονται προς το Πειραματικό, αφήνοντας τα υπόλοιπα σχολεία σε ακόμη μεγαλύτερη ένδεια υποδομών. Θα δημιουργηθεί έτσι ένα ελιτίστικο σχολείο όπου θα γίνεται προσπάθεια να έχει τις δυνατόν καλύτερες συνθήκες, ενώ τα υπόλοιπα σχολεία θα γίνονται όλο και φτωχότερα, με σοβαρές ελλείψεις σε προσωπικό, υλικοτεχνικές υποδομές και αίθουσες. Καμία εκπαιδευτική πολιτική δεν μπορεί να δοκιμαστεί με αξιοπιστία σε σχολεία με τόσο τεράστιες διαφορές από τις πραγματικές συνθήκες των υπόλοιπων σχολείων.»
Γ) Η Δ/ντρια ΔΔΕ Ξάνθης αναφέρεται στην ηθική της υποχρέωση «να κοιτάξει το καλύτερο και το ποιοτικότερο για τα παιδιά μας» και μάλιστα προσθέτει (παραθέτουμε αυτολεξεί) ότι η πίες η είναι μεγάλη «… από οικογένειες μορφωμένων ανθρώπων (!!!) που θέλουν για τα παιδιά τους μία καλύτερη ποιότητα στην εκπαίδευση.» Να υποθέσουμε, επομένως, ότι σύμφωνα με την κα Σιδηροπούλου οι λιγότερο μορφωμένοι γονείς δε θέλουν για τα παιδιά τους μία καλύτερη ποιότητα στην εκπαίδευση;;;
Εμείς από την πλευρά μας θα ευχόμασταν η Δ/ντρια ΔΔΕ Ξάνθης να αντιληφθεί ως ηθικά επιβεβλημένη την υποχρέωσή της να αγκαλιάσει, να διαφυλάξει και να υποστηρίξει την ομαλή λειτουργία μιας αξιόλογης σχολικής μονάδας που και η ίδια αναγνωρίζει ότι επελέγη για την επάρκεια και τα προσόντα των εκπαιδευτικών, τις διακρίσεις της σε δράσεις/διαγωνισμούς, τις εξαιρετικές εκθέσεις αξιολόγησης του σχολείου. Άλλωστε, η κοινή λογική υπαγορεύει ότι προστατεύουμε αυτό που θεωρούμε πως λειτουργεί εξαιρετικά και δε διακινδυνεύουμε την αποσάρθρωσή του.
Τέλος:
– Συγχωρήστε την αδυναμία μας να κατανοήσουμε ότι «απλά θα αλλάξουν κάποια πράγματα προς το καλό όλων. Των εκπαιδευτικών, των μαθητών και της ίδιας της πόλης της Ξάνθης» και να εκλάβουμε ως «δώρο προσφερόμενο από το Υπουργείο» την απώλεια των οργανικών μας θέσεων. Συγχωρήστε την «ανεξήγητη οπισθοδρομικότητα» και «την αντίστασή μας στις αλλαγές». (Ας μη λησμονούμε, βέβαια, ότι είμαστε οι ίδιοι εκπαιδευτικοί που εν μία νυκτί και χωρίς καμιά απολύτως επιμόρφωση στηρίξαμε την τηλεκπαίδευση κατά τη διάρκεια της πανδημίας του κορωνοϊού…). Θεωρούμε πως για την επιτυχία των μεταρρυθμίσεων απαιτείται ορθότερη πολιτική/διοικητική διαχείριση από αυτούς που τις αποφασίζουν αλλά και η ελάχιστη έστω συναίνεση όσων καλούνται να τις υλοποιήσουν.
– Σας διαβεβαιώνουμε πως έχουμε πλήρη συναίσθηση του λειτουργήματος που επιτελούμε προτάσσοντας πάντα την πρόοδο των μαθητών μας- και γι αυτό ακριβώς καταθέσαμε στη συντριπτική μας πλειοψηφία αιτήσεις βελτίωσης/μετακίνησής μας σε έτερη σχολική μονάδα.
– Ευχόμαστε κάθε επιτυχία στους αναπληρωτές συναδέλφους που κατά βάση στελεχώνουν τα Πειραματικά σχολεία μετά την αποχώρηση του μόνιμου προσωπικού τους.
ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΔΙΔΑΣΚΟΝΤΩΝ 1 ου ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΞΑΝΘΗΣ