Παραλιακή Ν. Κεσσάνης-Αβάτου: Τέλος στο «σήριαλ» των κόμβων μέχρι τέλους του έτους…

Ιρ. Χατζηγκενέ: “Μπαίνει εργολάβος για τους κόμβους Αβδήρων και Μαγγάνων-Σε τελικό διαδικαστικό στάδιο οι υπόλοιποι”

Ένα έργο που “όλο ακούγαμε και ποτέ δεν βλέπαμε”, χάρις στο οποίο – όταν ολοκληρωθούν οι εργασίες- θα ελαχιστοποιηθούν τα τροχαία δυστυχήματα, τουλάχιστον στις διασταυρώσεις των Αβδήρων και των Μαγγάνων, ξεκινά μέσα στο Δεκέμβριο όπως αναφέρει μιλώντας στην “Θ” ο θεματικός αντιπεριφερειάρχης Μεταφορών της ΠΑΜΘ κ. Ιρφάν Χατζηγκενέ. Ο λόγος για την δημιουργία κόμβων στον παραλιακό δρόμο Ν. Κεσσάνης-Άβατο στα αντίστοιχα προαναφερόμενα σημεία, με τον ίδιο να αναφέρει ότι θα ολοκληρωθούν μέχρι το καλοκαίρι, όσο η δημιουργία των υπολοίπων κόμβων, βρίσκεται επίσης σε τελικό στάδιο τουλάχιστον από άποψη μελετών. 

“ΜΠΑΙΝΕΙ ΕΡΓΟΛΑΒΟΣ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΚΟΜΒΟΥΣ ΑΒΔΗΡΩΝ ΚΑΙ ΜΑΓΓΑΝΩΝ – ΣΕ ΤΕΛΙΚΟ ΔΙΑΔΙΚΑΣΤΙΚΟ ΣΤΑΔΙΟ, ΟΙ ΥΠΟΛΟΙΠΟΙ”

Αναλυτικότερα ο ίδιος εξήγησε στην “Θ” ότι “είναι ένα θέμα το οποίο έχω πάρει υπερπατριωτικά (καθώς το 2024 είναι έτος οδικής ασφάλειας) γιατί ο στόχος μας είναι να ελαττώσουμε τα τροχαία ατυχήματα και δυστυχήματα, στο ελάχιστο γιατί δεν υπάρχει περίπτωση να μηδενιστούν. Προ ημερών το θέμα έχω συζητήσει με τις τεχνικές υπηρεσίες της ΠΕ Ξάνθης και οι δύο κόμβοι είναι στο τελικό στάδιο. Σε λίγο καιρό ο εργολάβος θα ξεκινήσει και οι κόμβοι, μέχρι το καλοκαίρι, πιστεύω ότι θα έχουν αποπερατωθεί. Είναι θέμα ημερών να γίνει η πρώτη σκαπάνη. Μέσα στον Δεκέμβριο ή τον Ιανουάριο ο εργολάβος θα έχει μπει. Περιμέναμε να γίνουν οι ενστάσεις, αλλά δεν έγιναν και άρα προχωράμε και πιστεύω ότι ο εργολάβος θα ξεκινήσει σε πολύ μικρό χρονικό διάστημα και θα κάνει τα πρώτα βήματα. Μέχρι το καλοκαίρι οι δύο κόμβοι θα πρέπει να έχουν αποπερατωθεί. Και οι υπόλοιποι κόμβοι είναι σε τελικό – διαδικαστικό – στάδιο. Οι συγκοινωνιολόγοι έχουν καθιερώσει και έχουν εφαρμόσει το όριο ταχύτητας ενώ χρειάζεται και η προσοχή των πολιτών. Δυστυχώς, όταν έρχεται ένας ξένος ταξιδιώτης από την Βουλγαρία ή την Γερμανία το καλοκαίρι στην Ελλάδα – ξεχνά όλους τους νόμους και τους κανόνες της χώρας που διαβιώνει – και το πόδι του δεν “ξεκολλά” από το γκάζι. Δεν δίνουμε την απαραίτητη προσοχή, καταναλώνουμε οινοπνευματώδη ποτά σε μεγάλο βαθμό κλπ. Εάν δώσουμε την προσοχή μας στο οδικό δίκτυο και αν παρακολουθούμε τις πινακίδες, τα ατυχήματα και τα δυστυχήματα, θα μειωθούν σε πολύ πολύ μεγάλο βαθμό. Δυστυχώς όμως, δεν τα εφαρμόζουμε. Προχθές ερχόμουν από την ορεινή περιοχή και στεναχωρέθηκα υπερβολικά διότι ένα φορτηγάκι μεταφοράς ΑμεΑ, μου έκανε προσπέραση σε διπλή γραμμή με υπερβολική ταχύτητα. Δυστυχώς και οι οδηγοί αυτών των οχημάτων πού πρέπει να δείχνουν μεγαλύτερη προσοχή και ευαισθησία απέναντι στον άνθρωπο, δεν αντιλαμβάνονται ότι ο κίνδυνος δεν έχει σύνορα και ότι ο κίνδυνος δεν μπορεί να προβλεφθεί. Προχθες το βράδυ, βρέθηκα στην Ορεστιάδα και λαμβάνοντας το λόγο μίλησα για την οδική ασφάλεια. Έχουν την πιο ασφαλή οδική κυκλοφοριακή ρύθμιση στην Ορεστιάδα. Κανείς δεν υπερβαίνει τα 30 χιλιόμετρα και κανείς δεν υπάρχει περίπτωση να μην σταματήσει όταν ο πολίτης έχει το πόδι του στη διάβαση των πεζών. Επίσης, στην Ορεστιάδα δεν υπάρχει περίπτωση κάποιος που έχει προτεραιότητα, να μην σταματήσει και να παραχωρήσει προτεραιότητα. Γιατί εμείς στην Ξάνθη, στην Κομοτηνή, στην Καβάλα, στην Δράμα, να μην τα εφαρμόζουμε; Θα πρέπει δηλαδή να βγάλουμε τη Διεύθυνση Αστυνομίας για να επιβάλλει πρόστιμα;”

“ΔΙΕΞΑΓΟΥΜΕ ΣΕΜΙΝΑΡΙΑ ΚΑΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΕΙΣ ΣΤΑ ΣΧΟΛΕΙΑ – ΕΜΦΑΣΗ ΣΤΟ ΘΕΜΑ ΤΩΝ ΚΟΜΒΩΝ” 

Κλείνοντας ο ίδιος σημείωσε ότι “σε όλες τις διασταυρώσεις στις οποίες αναφερόμαστε, υπάρχουν πινακίδες αλλά και ένα Stop στον δρόμο. Κανείς όμως δεν δείχνει την απαιτούμενη προσοχή. Τέλος θα ήθελα να σημειώσω ότι εμείς έχουμε ξεκινήσει μία εκστρατεία με διάφορες εκπαιδεύσεις στα σχολεία και με σεμινάρια που διεξάγει (κατά τόπους) το αρμόδιο Τμήμα Τροχαίας και το Γραφείο  Συγκοινωνιών.  Θέλουμε να αντιληφθούν οι μαθητές ότι το οδικό δίκτυο χρειάζεται ιδιαίτερη προσοχή. Δεν είναι μόνο το αυτοκίνητο, δεν είναι μόνο το πατίνι, δεν είναι μόνον η μηχανή. Είναι και ο άνθρωπος. Και για αυτό προσπαθούμε να δώσουμε στα παιδιά την κατεύθυνση ότι θα πρέπει να λειτουργούν με κανόνες και όχι με αυθαιρεσίες. Να μην παίρνουν ένα μηχανάκι ή ένα αυτοκίνητο και να οδηγούν τρελά επάνω στην άσφαλτο. Θα πρέπει να ακολουθούμε τους κανόνες. Πάντως, εάν για εσάς είναι πρωτεύων το θέμα των κόμβων, για εμάς είναι ακόμη μεγαλύτερο και  ευελπιστούμε και πιστεύουμε ότι είσαι σύντομο χρονικό διάστημα, θα γίνουν οι απαραίτητοι κόμβοι στην παραλιακή ζώνη”.