Studio και γκαρσονιέρες σε τιμές… σουίτας σε «5αστερα» του Μονακό!
Τι λένε εθελοντές και ξενοδόχοι
Τιμές που φτάνουν έως και τα…1054 ευρώ, για δυο διανυκτερεύσεις (1-3 Μαρτίου) σε airbnb της Ξάνθης, συναντούν οι δυνητικοί επισκέπτες του καρναβαλιού μας – σύμφωνα με μια μικρή έρευνα της «Θ» – με την κατάσταση σε αυτού του τύπου τα ακίνητα να χαρακτηρίζεται «ανεξέλεγκτη». Μπορεί όμως – και πως – να ελεγχθεί το φαινόμενο; Πόσο «πληγώνουν» και δυσφημούν τελικά την πόλη μας, τέτοιες ιλιγγιώδεις τιμές, την ίδια ώρα που και τα εναπομείναντα ξενοδοχεία του νομού αυξάνουν αισθητά στο περιθώριο της «high season», τις τιμές τους; Πόσο εύκολα μπορεί να «χαθεί» το brand της πόλης μας και να μειωθεί η επισκεψιμότητα, από τέτοιες καταστάσεις;
Σε όλα τα παραπάνω αναφέρονται μιλώντας στην «Θ», ο πρόεδρος του Πολιτιστικού Συλλόγου «ΑΝΟΙΞΗ» και πρώην πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Ξάνθης κ. Ευθύμης Μίλκογλου και πρόεδρος του Συλλόγου Ξενοδόχων και Τουριστικών Επιχειρηματιών Ν. Ξάνθης κ. Μηνάς Δασκαλόπουλος.
«ΠΟΥ ΕΙΜΑΣΤΕ; ΣΤΟ… ΜΟΝΑΚΟ;»
Ο κ. Μίλκογλου, αναφέρθηκε ευθέως σε δυσφήμιση της Ξάνθης, επικρίνοντας ιδιαίτερα τις τιμές των «airbnb», λέγοντας πως: «είναι κακό πράγμα η δυσφήμιση της πόλης. Γιατί όταν ακούμε ότι κάποιοι ιδιώτες δίνουν τα ακίνητά τους για δυο μέρες από 400 ευρώ έως και 1054 ευρώ, αναρωτιόμαστε: Που είμαστε; Στο Μονακό; Δεν ξέρω ποιος είναι υπεύθυνος για να κάνει τον έλεγχο, αλλά δεν είναι δυνατόν να υπάρχουν αυτές οι τιμές σε αυτήν την πόλη, γιατί «χτυπάν» και τους ξενοδόχους, οι οποίοι πληρώνουν πολλαπλά έξοδα, πληρώνουν προσωπικό κλπ και δεν έχουν αυτές τις τιμές. Ας μην κρυβόμαστε. Ανεβάζουν και αυτοί λόγω της σεζόν τις τιμές και αυτό είναι ευνόητο. Για τους ιδιώτες όμως είναι ανεξέλεγκτο αυτό το πράγμα. Και μετά γυρνούν από όλες τις πόλεις και λένε «πήγαμε στην Ξάνθη και οι τιμές ήταν στον Θεό». Δεν γίνεται. Θα πρέπει να ελεγχθεί αυτή η κατάσταση και να τελειώσει. Και όλα αυτά την στιγμή που όμορες πόλεις καραδοκούν για το καρναβάλι μας και κερδίζουν από αυτό, γιατί δυστυχώς, από όλα όσα συμβαίνουν τα τελευταία χρόνια κλείνουν τα ξενοδοχεία. Δεν υπάρχει κίνηση τις άλλες μέρες, ούτε είναι τουριστική πόλη η Ξάνθη. Για να έχουμε τόσο λίγες κλίνες σε όλο το νομό, σημαίνει κάτι. Ότι οι άνθρωποι δεν «βγαίνουν» και αναγκάζονται και κλείνουν τις ξενοδοχειακές μονάδες τους. Αυτό λοιπόν χτυπά το καμπανάκι εδώ και χρόνια, αλλά δεν κάνουμε κάτι. Και βάζω και εμάς μέσα. Μένουμε στα λόγια. Πρέπει να βρεθούν άμεσα λύσεις για να μπορέσουμε να «ζωντανέψουμε» ξανά αυτήν την πόλη. Εμείς κάνουμε ο,τι μπορούμε σαν εθελοντές και έρχονται κάποιοι και «χύνουν» την καρδάρα με το γάλα. Για αυτό είπα και την προηγούμενη φορά ότι η Ξάνθη έχει ένα μεγάλο ατού. Τον εθελοντισμό. Σε όλους τους θεσμούς. Και αυτό η Ξάνθη πρέπει να το εκμεταλλευθεί και να μπορέσουμε να δούμε τι μπορούμε να κάνουμε από εδώ και πέρα. Δηλαδή με αυτές τις τιμές, για να έρθει μια οικογένεια θα χρειαστεί περίπου 2000-2500 ευρώ. Δεν γίνεται αυτό. Πρέπει να βρούμε, όλοι μαζί, μια λύση. Η δυσφήμιση είναι το χειρότερο πράγμα. Είναι πολύ άσχημο να ακούμε ότι «πήγαμε στην Ξάνθη και μας έπιασαν τον…..γιατί πληρώσαμε «τόσο» το φαγητό μας ή «τόσο» την διαμονή μας». Βέβαια δεν είναι όλοι έτσι. Είναι μια μειονότητα που κάνει όμως ζημιά και πρέπει να βρεθεί…χθες μια λύση. Αυτό συμβαίνει χρόνια και πιστεύω ότι είναι επίσης ένας λόγος που η Ξάνθη δεν έχει την κίνηση που πρέπει, τις μέρες που πρέπει, όπως εκείνα τα αυθεντικά χρόνια».
«ΛΟΓΙΚΕΣ, ΓΙΑ HIGH SEASON, ΟΙ ΤΙΜΕΣ ΜΑΣ»
Από την πλευρά του ο κ. Δασκαλόπουλος, επισήμανε τα εξής: «εννοείται ότι οι ξενοδόχοι δεν έχουμε τέτοιες τιμές. Δεν μπορούμε να πιάσουμε ούτε την χαμηλότερη από αυτές τις τιμές. Εμείς στα ξενοδοχεία δεν κοιτάμε να κάνουμε τον κόσμο να μην ξανάρθει. Υπάρχουν σημαντικές διαφορές στις τιμές. Μην ξεχνάτε ότι τα ξενοδοχεία, για ένα πολύ μεγάλο χρονικό διάστημα, λαμβάναμε τιμές και «γραμμή» από τον ΕΟΤ. Υπήρχαν κάποια πλαίσια στα οποία έπρεπε να κινηθούμε. Δεν είναι «αθέμιτος ανταγωνισμός», αλλά είναι ανεξέλεγκτος. Δεν υπάρχει κάποιος που τον ελέγχει. Πρέπει να μπουν κάποιοι κανόνες. Δεν μπορείς να βάζεις ο,τι τιμές θέλεις. Αυτές οι τιμές είναι αστείες. Τώρα ξεκίνησαν οι πρώτες προσπάθειες ώστε να μπουν σε ένα πλαίσιο τα airbnb για να είναι υπο έλεγχο. Όντως θα κοιτάξουν στα ξενοδοχεία για το πώς θα το κάνουν, γιατί από αυτά ουσιαστικά μαθαίνουν όλες τις παροχές τους, αλλά είναι ακόμη στην αρχή. Θα είναι καλό να μπει ένα πλαφόν για να υπάρχει κάποιος έλεγχος, αν και αυτό είναι δύσκολο γιατί μιλάμε για ιδιώτες βέβαια. Δεν ξέρω κατά πόσο θα μπορέσουν να κάνουν κάτι τέτοιο, αλλά – από την άλλη – ο καθένας για τον χώρο του, μπορεί κανείς να χρεώσει ο,τι θέλει, χωρίς να του πει κανένας τίποτα. Έτσι λειτουργούν γενικά τα airbnb, από ο,τι ξέρω. Αυτό βέβαια, γενικά, κάνει κακό. Θέλεις δηλαδή να κάνεις έναν θεσμό που να κρατήσει για μέρες και εσύ κοιτάς σε δυο μέρες να πάρεις όλα τα χρήματα του ανθρώπου. Τον διώχνεις δηλαδή… τρέχοντας! Στα ξενοδοχεία υπάρχουν περισσότερες απαιτήσεις, έχεις να ετοιμάσεις περισσότερα πράγματα, έχεις να διαχειριστείς περισσότερο κόσμο, αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι θα πρέπει να βάλουμε τέτοιες τιμές. Οι αυξήσεις στα ξενοδοχεία είναι λογικές για high season. Με τέτοια αντιμετώπιση και ευκαιριακές, «αρπακτικές», συμπεριφορές (να πάμε να «χτυπήσουμε» τα λεφτά και σε δυο μέρες να βγάλουμε όλα τα έξοδα του χρόνου) σίγουρα δεν θα πας μπροστά. Όταν μιλάς για ένα ξενοδοχείο, το ξενοδοχείο νοικιάζει τις εγκαταστάσεις του και αυτό είναι το προϊόν του. Ο καθένας ιδιώτης μπορεί να έχει 2-3-5 σπίτια. Είναι περίεργο να του πω τι τιμές θα βάλει, αλλά αν θα μπορούσε να μπει μια «γραμμή», ένα πλαφόν, έχει καλώς. Να βγάλει κάποιος το «έξτρα» αλλά να μην το παρακάνει. Θέλουμε δηλαδή να τραβήξουμε τον κόσμο, να έρθει να μείνει, να μην φοβάται. Και ήδη έχουμε λίγες κλίνες – με τα ρολά των ξενοδοχείων – και τώρα θα λένε «μην πάτε να μείνετε εκεί».
«ΕΚΕΙ ΠΟΥ ΠΡΕΠΕΙ, Η ΠΛΗΡΟΤΗΤΑ ΜΑΣ….»
Αναφορικά με την πληρότητα, ενόψει καρναβαλιού, στα… εναπομείναντα ξενοδοχεία του νομού, ο ίδιος σημειώνει ότι «η πληρότητα είναι μια χαρά. Εκεί που πρέπει να είναι. Αλλά μην ξεχνάτε από την άλλη, ότι είμαστε και λιγότερα ξενοδοχεία. Άλλωστε, για να βλέπετε τέτοιες τιμές στα airbnb, σημαίνει ότι όλα οφείλονται κάπου. Σου λέει ο άλλος «έχω ζήτηση που δεν μπορεί να καλυφθεί και άρα θα «βαρέσω» όσο θέλω». Βλέπετε λοιπόν ότι στην αγορά δημιουργούνται και άλλα προβλήματα. Εννοείται ότι έχουμε ενδιαφέρον στα ξενοδοχεία, αλλά δεν ξέρω κατά πόσο είχε απήχηση – κατά την άποψή μου – το καρναβάλι πανελλαδικά. Γιατί φέτος είδα μια προσπάθεια να γίνει κάτι μεγαλύτερο, λόγω των 60 ετών, αλλά δεν ξέρω κατά ποσο όλο αυτό το πρόγραμμα έχει περάσει στον κόσμο γενικά, ώστε να το ξέρει και να έρθει. Εννοώ την διαφήμιση. Δεν ξέρω κατά πόσο έχει καλυφθεί από αυτήν την άποψη. Αν θεωρούν από τον Δήμο ότι έχει γίνει, θα φανεί στο αποτέλεσμα. Εμείς είμαστε εδώ για να κάνουμε ο,τι καλύτερο για την πόλη μας. Είμαστε πάντα μαζί».