
Μιλάει στη «Θ» η Δ/ντρια της Εκπ/σης
Έληξε την περασμένη Παρασκευή η προθεσμία που δόθηκε στους εκπαιδευτικούς των δύο «Ωνάσειων» σχολείων στην Ξάνθη, για να δηλώσουν αν θέλουν να παραμείνουν στις οργανικές τους θέσεις με τα νέα δεδομένα ή να πάνε σε άλλα σχολεία με τη νέα σχολική περίοδο.
Στο μεν 1ο Γυμνάσιο από τους 27 καθηγητές που έχουν οργανικές θέσεις και υπηρετούν στο σχολείο, οι 18 δήλωσαν ότι θέλουν να παραμείνουν, ενώ στο 2ο ΓΕΛ Ξάνθης από τους 32 εκπαιδευτικούς με οργανικές θέσεις στις οποίες υπηρετούν, οι 25 δήλωσαν θετικοί στο να παραμείνουν.
Μάλιστα, υπάρχουν και αποσπασμένοι καθηγητές που δήλωσαν σε πρώτη φάση πρόθυμοι να υπηρετήσουν στα Ωνάσεια σχολεία, αλλά αυτό θα διακριβωθεί προσεχώς όταν ολοκληρωθεί η διαδικασία με τους μόνιμους.
Όλα τα παραπάνω επιβεβαιώνει μιλώντας στην «Θ», η Δ/ντρια Β’ Βάθμιας Εκπ/σης Ξάνθης κ. Μάλαμα Σιδηροπούλου, η οποία χαρακτηρίζει ως «ευχής έργον» το γεγονός ότι θα παραμείνει μεγάλος αριθμός εκπαιδευτικών από τα δυο σχολεία, ενώ δοθείσης της ευκαιρίας, αναφέρεται και στις εξετάσεις PISA 2025 σε δυο Λύκεια και ένα Γυμνάσιο στον Ν. Ξάνθης, που ξεκίνησαν χθες (έως τις 11 Απριλίου) με την συμμετοχή 245 σχολείων της χώρας μας.


«ΕΥΧΗΣ ΕΡΓΟΝ ΟΤΙ ΘΑ ΠΑΡΑΜΕΙΝΟΥΝ ΤΟΣΟΙ ΠΟΛΛΟΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ ΣΤΑ ‘ΩΝΑΣΕΙΑ’»

Αναλυτικότερα, η ίδια αναφορικά με τα δυο «Ωνάσεια Σχολεία» της Ξάνθης επισήμανε ότι «είναι ευχής έργον ότι θα παραμείνουν τόσοι πολλοί εκπαιδευτικοί από τα δυο σχολεία, διότι αυτοί γνωρίζουν καλύτερα από κάθε άλλον το σχολείο, δουλεύουν ήδη καλά και για αυτό θέλουμε να στηρίξουν το νέο τύπου σχολείο. Αποφάσισαν να μείνουν, να έχουν όλα τα οφέλη από το «Ωνάσειο Σχολείο» και φυσικά, στο τέλος της διετίας, αν θεωρούν ότι δεν ικανοποιούνται οι ανάγκες τους, η επιλογή μπορεί να αλλάξει και να θελήσουν να αποχωρήσουν ή να ανανεώσουν την θητεία τους (για 4 χρόνια) μετά την αξιολόγηση που θα γίνει. Τα επόμενα βήματα αφορούν στους μαθητές και στις επικείμενες εξετάσεις τους για να μπορέσουν να φοιτήσουν στα «Ωνάσεια». Είμαστε εν αναμονή τις απόφασης για την ημερομηνία των εξετάσεων. Γνωρίζουμε ήδη ότι για τα Πρότυπα, αυτές θα διενεργηθούν στις αρχές Μαΐου, οπότε μετά θα διενεργηθούν οι εξετάσεις των «Ωνάσεων». Ήδη μάλιστα έχει ανακοινωθεί με Υπουργική Απόφαση, η χωροταξική κατανομή των δυο σχολείων, που περιλαμβάνει τα παιδιά της γειτονιάς (το 60% των εισακτέων, θα είναι από αυτά). Θα πριμοδοτηθεί με λίγα λόγια ο μαθητής που ανήκει σε αυτήν την χωροταξική κατανομή, επιπλέον από τον βαθμό που θα λάβει στην εξέταση. Και αναμένουμε και τις λεπτομέρειες για το πώς θα λειτουργήσουν οι ‘Όμιλοι, καθώς είναι πολλά και τα ερωτήματα των γονέων που έχουν κατατεθεί και στην υπηρεσία μας αλλά και τα τεστ προσομοίωσης. Πλέον είναι η ώρα των μαθητών για τα «Ωνάσεια».

«ΣΕ 2Ο ΚΑΙ 4Ο ΓΕΛ ΚΑΙ ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΕΡΑΣΜΙΟΥ, ΓΙΑ ΤΑ «ΠΡΩΤΑΚΙΑ» ΟΙ ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ PISA 2025 – ΧΑΜΗΛΟΤΕΡΟ ΑΠΟ ΤΟΝ Μ.Ο ΤΟ ΠΟΣΟΣΤΟ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ, ΤΟ 2022»
Αναφορικά με τις εξετάσεις PISA σε δυο Λύκεια και ένα Γυμνάσιο του Ν. Ξάνθης, για τους μαθητές της Α’ Τάξης, η κ. Σιδηροπούλου εξήγησε ότι «πρόκειται για εξετάσεις στο 4ο ΓΕΛ, στο 2ο ΓΕΛ και στο Γυμνάσιο Ερασμίου. Οι εξετάσεις αυτές διενεργούνται με ευθύνη του ΟΟΣΑ, κάθε τρία χρόνια. Είναι στην ουσία μια εκπαιδευτική έρευνα που ανιχνεύει το επίπεδο δεξιοτήτων των μαθητών από 90 περίπου χώρες. Τα αντικείμενα στα οποία ελέγχονται οι μαθητές είναι η κατανόηση κειμένου, τα μαθηματικά, οι φυσικές επιστήμες και νομίζω ότι φέτος συγκαταλέχθηκαν και οι ψηφιακές γνώσεις. Επιπλέον, η Ελλάδα έχει επιλέξει να συμμετάσχει και στον διαγωνισμό στα Αγγλικά. Συμπεριλαμβάνονται στο γνωστικό αντικείμενο δηλαδή. Δυστυχώς, οι προηγούμενες εξετάσεις, του 2022, έδειξαν ένα πολύ χαμηλό ποσοστό για την Ελλάδα, κάτω από τον μέσο όρο του ΟΟΣΑ. Αυτό δείχνει κάποια πράγματα. Δεν είναι βέβαια απόλυτο, γιατί έχει να κάνει και με το είδος των εξετάσεων στο οποίο οι μαθητές μας δεν είναι εξοικειωμένοι. Θέλω να πω δηλαδή ότι μπορεί να μην αντανακλά πλήρως την πραγματικότητα, αλλά σίγουρα είναι ένα δείγμα και έχει προβληματίσει το Υπουργείο Παιδείας, που έχει προβεί σε κάποιες ενέργειες προκειμένου να βελτιωθεί, αλλά όλα αυτά χρειάζονται χρόνο. Δεν μπορούν να γίνουν μέσα σε μια τριετία. Τα αποτελέσματα των εξετάσεων αυτών, είναι συνολικά. Δεν βγαίνουν για κάθε μαθητή. Βγαίνει ένα συνολικό αποτέλεσμα για την επίδοση της Ελλάδας (όχι του εκάστοτε σχολείου) ανά μάθημα. Ο στόχος είναι να δούμε που υστερούμε, όχι μόνον εμείς αλλά όλες οι χώρες και τι μπορούμε να κάνουμε για να βελτιώσουμε την κατάσταση. Οι εξετάσεις είναι υποχρεωτικές και αφορούν σε μαθητές της Α’ Γυμνασίου και Α’ Λυκείου. Η επιλογή των σχολείων έγινε με «αυστηρές μεθόδους δειγματοληψίας», ώστε «να εξασφαλιστεί η αντιπροσωπευτικότητά τους σε επίπεδο μαθητών/μαθητριών και σχολείων ανά τη χώρα» και δεν υπάρχει δυνατότητα (εκτός αν υπάρχει ένας πάρα πολύ σοβαρός λόγος που δεν μπορώ να σκεφτώ) να μην συμμετέχει το σχολείο. Εκείνο που δίνεται ως δυνατότητα, είναι να επιλέξει το σχολείο την ημέρα διεξαγωγής (έως τις 11 Απριλίου)».