Καθημερινές και όχι πάντα ανεπαίσθητες οι ανατιμήσεις σε προϊόντα των σούπερ μάρκετ

Αντ. Δουκίδης: «Αυτά αφορούν τις μεγάλες αλυσίδες σούπερ μάρκετ…»

Κατ. Γεροστεργίου: «Προσοχή στις παραπλανητικές προσφορές…»

 

Ανεπαίσθητες μεν, αλλά… αισθητές για όσους αγοράζουν καθημερινά το ίδιο προϊόν, είναι οι διαφορές στις τιμές των σούπερ μάρκετ.

Πιο αναλυτικά,  σύμφωνα με καταγγελία καταναλωτή που έφτασε στην «Θ» για συγκεκριμένο γαλακτοκομικό προϊόν, μέσα σε ένα μήνα, η τιμή του από το 1,44€, ανέβηκε στο 1,50€ και μόλις σε τέσσερις περίπου ημέρες, σήμερα, πωλείται στην ίδια θέση, το ίδιο ακριβώς προϊόν στο 1,66€.

Εν τω μεταξύ το καλάθι της νοικοκυράς ολοένα και μικραίνει, με τις αγορές να είναι στοχευμένες, μετρημένες στα δάκτυλα, ενώ από αυτές αποκλείονται πλέον ακόμη και βασικά καταναλωτικά προϊόντα.

Αυτά είναι τα συμπεράσματα που ανακύπτουν από το ρεπορτάζ της «Θ» στο οποίο μιλούν ο ιδιοκτήτης γνωστού Ξανθιώτικου σούπερ μάρκετ κ. Αντώνης Δουκίδης και η Πρόεδρος της Ένωσης Καταναλωτών Καβάλας κ. Κατερίνα Γεροστεργίου.

 

«ΚΑΤΕΒΑΙΝΟΥΝ ΓΙΑ ΔΥΟ ΕΒΔΟΜΑΔΕΣ ΟΙ ΤΙΜΕΣ ΣΤΙΣ ‘ΑΛΥΣΙΔΕΣ’ ΚΑΙ ΜΕΤΑ ΕΚΤΟΞΕΥΟΝΤΑΙ…»

ΔΟΥΚΙΔΗΣ-ΑΝΤΩΝΗΣΕιδικότερα, ο κ. Δουκίδης αναφέρει ότι «εμείς στα γάλατα, ανατιμήσεις δεν έχουμε. Σε κάποια τυριά οι τιμές έχουν κατέβει γύρω στο 1€ ενώ σε κάποια άλλα προϊόντα οι τιμές είναι σταθερές εδώ και αρκετούς μήνες. Είχαμε κάτι ανατιμήσεις σε ο,τι έχει να κάνει με αγελάδα, αλλά αυτό έχει μήνες που έγινε. Δεν μπορώ να γνωρίζω τώρα, ποια είναι η πολιτική των μεγάλων μάρκετ παρά μόνο να κάνω εικασίες. Εμείς προσπαθούμε να κρατήσουμε σταθερές τις τιμές εδώ και πολλά χρόνια. Ο,τι ανατίμηση  γίνεται ή η όποια μείωση της τιμής, γίνεται βάσει των προμηθευτών. Αυτή είναι και η πολιτική μας άλλωστε. Ανατιμήσεις από τις εταιρίες υπάρχουν στα ελαιόλαδα. Αυτά έχουν ακριβύνει πάρα πολύ τα τελευταία χρόνια. Από την δική μου σκοπιά και σύμφωνα με τα όσα διαβάζω στις έρευνες (που περιλαμβάνουν κατά βάση τα μεγάλα μάρκετ) θεωρώ ότι έχουμε μια αύξηση όγκου πωλήσεων αλλά χαμηλή πτώση τζίρου. Αυτό σημαίνει ότι οι εταιρίες έχουν κατεβάσει τις τιμές τους, πωλούν, αλλά δεν κάνουν τζίρο. Όλοι προσπαθούν να κρατηθούν ζωντανοί. Δεν μπορώ να γνωρίζω τι γίνεται στα ξένα μαγαζιά. Το μόνο που ξέρω είναι πως ενώ εμείς προσπαθούμε να κρατήσουμε σταθερές τις τιμές καθ όλη την διάρκεια του έτους, γιατί αυτό μας ξεχωρίζει, τα μεγάλα μάρκετ θα κατεβάσουν τις τιμές για δύο εβδομάδες και έπειτα θα τις εκτοξεύσουν. Βλέπω φυλλάδια που «πέφτουν» στα χέρια μου με προσφορές, όπου τα προϊόντα θα είναι είτε 0.50€ πιο ακριβά, είτε 0.50€ πιο φθηνά από αυτό που πωλούμε εμείς, όταν όμως έχουμε σταθερές τιμές σε ετήσια βάση. Δυστυχώς όμως ο κόσμος θα κοιτάξει το φυλλάδιο και την προσφορά και θα προσέξει ότι το προϊόν κατέβηκε κατά 1€ για παράδειγμα, για δύο εβδομάδες. Δεν κοιτούν την αρχική τιμή. Βλέπουν ότι κατέβηκε αλλά στην πραγματικότητα το προϊόν είναι ακριβό».

 

«ΠΕΡΙΟΡΙΣΤΗΚΕ ΠΟΛΥ ΤΟ ΚΑΛΑΘΙ ΤΗΣ ΝΟΙΚΟΚΥΡΑΣ…»

Σε ο,τι αφορά το «καλάθι της νοικοκυράς», ο κ. Δουκίδης σημειώνει ότι «έχει μικρύνει πάρα πολύ. Οι αγορές είναι πολύ συγκρατημένες και στοχευμένες. Το καλάθι της νοικοκυράς έχει περιοριστεί πάρα πάρα πολύ. Παίρνουν τα απολύτως απαραίτητα. Θα κοιτάξουν να πάρουν κάτι για να φάνε και θα αφήσουν το απορρυπαντικό για παράδειγμα, για όταν έχουν χρήματα και αν έχουν».

 

«ΒΑΣΙΚΟ ΑΙΤΗΜΑ Η ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΗ ΜΕΙΩΣΗ ΤΙΜΩΝ»

ΚΑΤΕΡΙΝΑ-ΓΕΡΟΣΤΕΡΓΙΟΥ1Από την πλευρά της η κ. Γεροστεργίου αναφέρει ότι «εδώ και 20 και πλέον χρόνια, από τότε που λειτουργεί δηλαδή η Ένωση Καταναλωτών, ένα βασικό αίτημα είναι η πραγματική μείωση στις τιμές των προϊόντων. Δυστυχώς αυτό δεν έχει γίνει. Κατά διαστήματα προσπαθούν να μειώσουν τις τιμές και αυτό εμφανίζεται και σε στατιστικά στοιχεία, αλλά μέσω των προσφορών που κάνουν τα καταστήματα με αποτέλεσμα αυτό να μην αντιστοιχεί στις πραγματικές ανάγκες του καταναλωτή για μειωμένες τιμές, όταν μάλιστα το «πορτοφόλι» είναι άδειο. Κάνουν κάποιες προσφορές τα μάρκετ, ή έχουν κάποια προϊόντα – «κράχτες» όπου ο καταναλωτής πιστεύει πως έχουν μειωθεί οι τιμές. Αυτό είναι μεγάλη «παγίδα». Μάλιστα και μετά από παρέμβαση των Ενώσεων Καταναλωτών, που είχαν διαπιστώσει ότι στο 1+1 δώρο για παράδειγμα, δεν ήταν «δώρο» το δεύτερο προϊόν αλλά στην μισή περίπου τιμή, τελικά είχαμε και παρέμβαση του Υπουργείου Ανάπτυξης. Πολλές φορές το δεύτερο προϊόν στο 1+1 δώρο το πληρώνεις στην μισή τιμή. Επομένως θέλει μεγάλη προσοχή από τον καταναλωτή. Να ελέγχει τις τιμές των προϊόντων που είναι μόνα τους και αυτά που είναι σε τέτοιες προσφορές, για να δει αν πραγματικά είναι σε προσφορά ή όχι, να κάνει έρευνα αγοράς και να αγοράζει συγκεκριμένα προϊόντα που χρειάζεται και για τα οποία έχει ελέγξει τις τιμές σε διάφορα καταστήματα, διότι διαφορετικά μπορεί να πέσει «θύμα» των διαφόρων παιχνιδιών που «παίζονται» με τις προσφορές στην αγορά».

 

«ΜΕΙΩΣΕΙΣ ΑΚΟΜΗ ΚΑΙ ΣΕ ΑΓΑΘΑ ΠΡΩΤΗΣ ΑΝΑΓΚΗΣ ΚΑΙ ΣΤΡΟΦΗ ΣΕ ΦΘΗΝΟΤΕΡΑ ΠΡΟΪΟΝΤΑ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΕΣ…»

Αναφορικά με το «καλάθι της νοικοκυράς» η κ. Γεροστεργίου σημειώνει ότι «αυτό που έχουμε διαπιστώσει, αφού μπήκαμε πλέον βαθιά στην κρίση, είναι ότι ο καταναλωτής δεν έχει μειώσει μόνο τις αγορές προϊόντων «πολυτελείας» αλλά έχει προχωρήσει και σε μειώσεις αγαθών πρώτης ανάγκης όπως το γάλα, τα ζυμαρικά, τα όσπρια, χαρτικά και βασικά είδη υγιεινής και βέβαια έχει στραφεί σε πιο φθηνά προϊόντα, που δεν είναι γνωστής ετικέτας και τα οποία δεν έχουν και κάποιο…πρόβλημα θα έλεγα, απλώς δεν είναι επιβαρυμένα με το κόστος της διαφήμισης».