Κων. Κουρτίδης: «Κυκλοφοριακή μελέτη ακούμε και κυκλοφοριακή μελέτη δεν βλέπουμε…»
Μπορεί στην είσοδο της παλιάς πόλης να υπάρχουν αρκετές σημάνσεις για την απαγόρευση της διέλευσης των οχημάτων στον οικισμό, πλην των μόνιμων κατοίκων, ωστόσο τις…γράφουν στα παλαιά τους υποδήματα οι οδηγοί οχημάτων, που μπαίνουν και βγαίνουν ανενόχλητοι, παρκάρουν όπου βρουν και με όποιο…όριο ταχύτητας θέλουν. Εν τω μεταξύ υπάρχουν και άλλα προβλήματα αναφορικά με το κυκλοφοριακό στην Παλιά Ξάνθη, οι κάτοικοι της οποίας συνεχώς επισημαίνουν αλλά…κυκλοφοριακή μελέτη ακούμε και…κυκλοφοριακή μελέτη δεν βλέπουμε.
«ΚΑΜΙΑ ΑΔΕΙΑ ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΔΟΘΕΙ ΑΠΟ ΤΟΝ ΔΗΜΟ ΓΙΑ ΤΡΑΠΕΖΟΚΑΘΙΣΜΑΤΑ…»
Για όλα τα παραπάνω μίλησε στην «Θ» ο Πρόεδρος του Συλλόγου για την Προστασία και την Αναβίωση της Παλιάς Ξάνθης κ. Κωνσταντίνος Κουρτίδης, ο οποίος μάλιστα εξηγεί ότι «υπάρχει ένα έγγραφο από το Τμήμα Τροχαίας της Διεύθνσης Αστυνομίας Ξάνθης, προς το Γραφείο Δημάρχου, που κοινοποιείται και στον Εμπορικό Σύλλογο Ξάνθης και στον Εισαγγελέα Πρωτοδικών και στην Πολυτεχνική Σχολή, το οποίο αναφέρεται στα γενικότερα προβλήματα κυκλοφορίας που υπάρχουν στην πόλη και συγκεκριμένα, πέραν από την αστυνόμευση αναφέρεται και στο ότι σε πολλά σημεία υπάρχει αποχρωματισμός των διαβάσεων πεζών, όπως και στο ότι δεν υπάρχουν κίτρινες διαγραμμίσεις ως προς την οριθέτηση χώρων στάθμευσης. Αντίστοιχο θέμα υπάρχει και στην παλιά πόλη, όπου δεν έχουμε οριοθετημένους χώρους στάθμευσης. Εκτός από εκεί που υπάρχουν ένα – δύο απαγορευτικά στάθμευσης, παρκάρεις όπου βρεις για παράδειγμα και εμείς τότε που έγινε η κυκλοφοριακή μελέτη, είχαμε επισημάνει πολλές φορές στον Δήμο Ξάνθης, ότι θα πρέπει να οριοθετήσει θέσεις στάθμευσης, έτσι ώστε να μπορούν να περνούν τόσο τα πυροσβεστικά οχήματα όσο και τα ασθενοφόρα. Επίσης δεν υπάρχει στην παλιά πόλη η κίτρινη διαγράμμιση των κοινόχρηστων χώρων ανάπτυξης τραπεζοκαθισμάτων. Αυτό είναι ένα πρόβλημα μεγάλο. Προσφάτως μάλιστα είχαμε κάνει και έγγραφο στον Δήμο Ξάνθης για το πόσες άδειες και τι άδειες έχει δώσει για τα τραπεζοκαθίσματα. Έχει δώσει για 5 τραπεζοκαθίσματα; Για 45 στον καθένα επιχειρηματία; Η απάντηση που πήραμε ήταν ότι δεν έχει δοθεί καμία άδεια».
«ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΚΗ ΜΕΛΕΤΗ ΑΚΟΥΜΕ ΚΑΙ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΚΗ ΜΕΛΕΤΗ ΔΕΝ ΒΛΕΠΟΥΜΕ…»
«Πάνε δύο χρόνια που ο δήμος ψήφισε κανονιστική για τα τραπεζοκαθίσματα και ακόμη μια άδεια δεν έχει δώσει, πόσο μάλλον το να οριοθετήσει τους χώρους» συνεχίζει ο ίδιος, υπογραμμίζοντας επίσης «κάτι ακόμη απλούστατο που θα μπορούσε να είχε κάνει ο δήμος είναι να βάλει πινακίδες με όριο ταχύτητος. Δεν ήμουν καν στον σύλλογο το 2015, όταν είχα κάνει έγγραφο στον Δήμο Ξάνθης και έλεγα ότι είναι απαράδεκτο, σε παραδοσιακό οικισμό που δεν έχει μάλιστα σε πολλά μέρη πεζοδρόμια και που τα κτίρια είναι ακριβώς στην γωνία και δεν υπάρχει ορατότητα από τους οδηγούς, να μην έχει μια ταμπέλα που να αναγράφει το όριο ταχύτητος που είναι όσο και σε ολόκληρη την πόλη. Είχαμε πει να βάλει όριο ταχύτητας τα 30 χιλιόμετρα. Πάνε τρία χρόνια από τότε, αλλά δεν έχει γίνει τίποτα. Αν χρειαζόμαστε πέντε χρόνια για να βάλουμε μια ταμπέλα…δεν ξέρω τι να πω. Στο έγγραφό μου προς τον δήμο, που είχα κάνει ως ιδιώτης, έλεγα επίσης ότι το όριο ταχύτητας θα πρέπει να μπει και για τα βαριά οχήματα που κινούνται στον οικισμό, αφού επειδή είναι πλακόστρωτοι οι δρόμοι προκαλούν κραδασμούς και αυτό επηρεάζει τα σπίτια. Η απάντηση που έλαβα ήταν ότι όλα αυτά θα επιλυθούν με την κυκλοφοριακή μελέτη, την οποία ακούμε αλλά δεν την βλέπουμε. Μάλιστα ακόμη και τότε το είχα σχολιάσει εκτενέστατα αλλά ακόμη δεν έχει γίνει τίποτα».
«ΧΡΟΝΙΑ ΖΗΤΗΜΑΤΑ ΚΑΙ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ…»
Κλείνοντας ο Πρόεδρος του Συλλόγου για την Προστασία και την Αναβίωση της Παλιάς Ξάνθης κ. Κωνσταντίνος Κουρτίδης σημείωσε ότι «γενικότερα ούτε έλεγχοι υπάρχουν. Υπάρχει σχολείο, τα παιδιά σχολούν και έρχονται με τα πόδια στα σπίτια τους. Γιατί να μην υπάρχει ένα όριο ταχύτητας 30; Σε πολλά σημεία δεν υπάρχουν πεζοδρόμια. Υπάρχουν διασταυρώσεις, σπίτια στις γωνίες και δεν υπάρχει το περιθώριο να δεις τι έρχεται από την μια ή από την άλλη πλευρά. Είναι πραγματικά χρόνια ζητήματα και προβλήματα».