120.000 ευρώ τον χρόνο μόνο για…διόδια πληρώνει το ΚΤΕΛ Ξάνθης – Δυσβάσταχτα τα κόστη
Από τις 11 Ιουνίου τα καθημερινά δρομολόγια προς τις παραλίες – Σημαντικές ενημερώσεις για το επιβατικό κοινό
Με τακτικά (αλλά αν χρειαστεί και έκτακτα) δρομολόγια προς τις παραλίες του Νομού Ξάνθης από την επόμενη εβδομάδα, το ΚΤΕΛ Ξάνθης, «χτυπά» σε καλοκαιρινούς ρυθμούς.
Δρομολόγια που ήδη υπάρχουν τις Παρασκευές, τα Σάββατα και τις Κυριακές με τις καθιερωμένες τιμές εισιτηρίων, παρά τα δεινά οικονομικά της εταιρίας, όπως εξηγεί στην «Θ» ο Πρόεδρος του Υπεραστικού ΚΤΕΛ Ξάνθης κ. Θέμης Γεωργιάδης, ο οποίος με την ευκαιρία ενημερώνει για όλα τα νέα το επιβατικό κοινό, ενώ παράλληλα αναφέρεται και στα προβλήματα της καθημερινότητας των μετόχων που δεν είναι άλλα από αυτά που ταλανίζουν όλους τους Έλληνες.
«ΑΠΟ 11 ΙΟΥΝΙΟΥ ΤΑ ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΑ ΚΑΙ ΣΥΝΕΧΗ ΔΡΟΜΟΛΟΓΙΑ…»
Ειδικότερα ο ίδιος αναφέρει ότι «κάθε χρόνο, μετά την λήξη των μαθημάτων στα σχολεία, ξεκινούν τα καθημερινά και συνεχή δρομολόγια του ΚΤΕΛ προς τις παραλίες του Νομού Ξάνθης. Έχουμε βάλει ήδη βέβαια τα Παρασκευοσαββατοκύριακα, λόγω της αύξησης της θερμοκρασίας, ενώ έχουμε και αυτοκίνητα σε ετοιμότητα σε περίπτωση που παρουσιαστεί κίνηση. Από την Δευτέρα 11 Ιουνίου ωστόσο θα ξεκινήσουν κανονικά τα δρομολόγια από Δευτέρα μέχρι Κυριακή. Οι ώρες θα είναι αναρτημένες στο site μας, ενώ πάντα θα υπάρχει άτομο για να ενημερώνει το επιβατικό κοινό και στα τηλέφωνα του σταθμαρχείου. Όμως και τα δύο Παρασκευοσαββατοκύριακα πριν τις 11 του μηνός, έχουμε δρομολόγια και αν υπάρχει κίνηση θα μεταφέρουμε το κοινό σε Μάγγανα, Μυρωδάτο, Αη – Γιάννη και Πόρτο Μόλο. Το κόστος του εισιτηρίου με επιστροφή είναι στα 5 ευρώ. Παραμένει εδώ και πολλά χρόνια ίδιο».
ΣΗΜΑΝΤΙΚΕΣ ΕΝΗΜΕΡΩΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΟ ΕΠΙΒΑΤΙΚΟ ΚΟΙΝΟ
Μάλιστα ο ίδιος ενημερώνει ότι «οι τιμές όλων των εισιτηρίων, παρά τα προβλήματα δεν έχουν αυξηθεί. Αν και το πετρέλαιο έχει φτάσει στο 1,40€ περίπου και θα ανέβει και άλλο. Παρά το γεγονός δηλαδή ότι υπάρχουν αυξήσεις στα καύσιμα δεν θα επηρρεαστούν οι τιμές των εισιτηρίων. Επίσης διαθέτουμε και πολλές παροχές. Δίνουμε έκπτωση στους τρίτεκνους (παρά το γεγονός ότι δεν υπάρχει νομοθεσία), δίνουμε στο σύνολο των φοιτητών έκπτωση (ακόμη και αν δεν δικαιούνται). Εμείς το κάναμε για όλους τους φοιτητές πανελλαδικά μισό το εισιτήριο. Έχουμε επίσης το ηλεκτρονικό εισιτήριο. Ο πελάτης δεν χρειάζεται να έρθει στο ΚΤΕΛ για να κλείσει θέση. Μπορεί να το κάνει μέσω μιας ηλεκτρονικής φόρμας στο site μας. Μπαίνει μέσα, κλείνει μόνος την θέση του και «κόβει» το εισιτήριο. Μια ακόμη μεγάλη επένδυση που έκανε το ΚΤΕΛ η οποία ανέρχεται σε 70.000 ευρώ περίπου είναι η τοποθέτηση GPS στα λεωφορεία. Με αυτό θα εκδίδονται εισιτήρια, όπως το κυριότερο είναι ότι ο επιβάτης θα βλέπει εντός μικρού χρονικού διαστήματος (αφού ολοκληρώνεται η διαδικασία) που βρίσκεται ανά πάσα στιγμή το λεωφορείο και σε πόση ώρα θα έρθει για να το πάρει και να ταξιδέψει, χωρίς να περιμένει μέσα στον ήλιο ή στο κρύο για το πότε θα έρθει το λεωφορείο. Θα μπορεί ανέξοδα, να μπαίνει από το κινητό του και να βλέπει που ακριβώς βρίσκεται το λεωφορείο που τους ενδιαφέρει. Τέλος θα ήθελα να ενημερώσω το επιβατικό κοινό, ότι έχουμε και κάρτες πολλαπλών διαδρομών. Δηλαδή για Αθήνα και Θεσσαλονίκη, στις τέσσερις διαδρομές «κερδίζουν» μια δώρο. Τέλος οι συνταξιούχοι άνω των 65 ετών έχουν έκπτωση 25%. Υπάρχουν πολλές παροχές, απλώς πολλοί δεν τις γνωρίζουν. Για αυτό είναι καλό το κοινό να επισκέπτεται το site του ΚΤΕΛ Ξάνθης και να ενημερώνεται για όλες τις παροχές μας».
«ΚΑΙΝΕ» ΤΑ ΚΑΥΣΙΜΑ «ΚΑΙΝΕ» ΚΑΙ ΤΑ ΔΙΟΔΙΑ
Αναφορικά με τα προβλήματα τώρα ο κ. Γεωργιάδης, σημείωσε ότι «η τιμή των καυσίμων είναι πολύ μεγάλο πρόβλημα. Επίσης, η κίνηση στα νομαρχιακά (τοπικά) δρομολόγια, έχει μειωθεί δραματικά. Δεν υπάρχει επιβατική κίνηση. Τα δρομολόγια όμως μεταφέρουν τους επιβάτες που επιθυμούν και όλο αυτό το κάνουμε, ενώ δεν είμαστε δημόσιο, όπως νομίζει ο κόσμος. Δεν μας επιδοτεί το κράτος. Δεν έχει προβλέψει για τις άγονες γραμμές. Τις εκτελούμε μόνοι μας. Παλεύουμε να κρατήσουμε κάποιες γραμμές, χωρίς καμία βοήθεια, ούτε από δήμους, ούτε από το κράτος. Φανταστείτε 50 μετόχους να παλεύουν να κρατήσουν ένα δίκτυο μέσα στον νομό, χωρίς να έχουμε τις ανάλογες απολαβές. Για παράδειγμα, ένα δρομολόγιο στην ορεινή περιοχή, Καρυόφυτο – Σταυρούπολη – Κομνηνά, ξεκινά το πρωί στις 5.30 και διαρκεί δυόμιση ώρες και αντίστοιχα άλλες τόσες το μεσημέρι, δεν βγάζει ούτε 40 ευρώ. Αυτά πρέπει να τα γνωρίζει ο κόσμος, γιατί οι μέτοχοί μας δεν μπορούν να αντέξουν όλο αυτό το βάρος της συγκοινωνίας. Λένε ότι «το ΚΤΕΛ είναι μονοπώλιο». Ευχαρίστως να έρθει ένας επιχειρηματίας το 2019 να το «χτυπήσει» και να το πάρει, αλλά θα πάρει το άγονο όχι μόνο την Αθήνα και την Θεσσαλονίκη. Γιατί η γραμμές αυτές επιδοτούν τις άγονες. Αν δεν ήταν αυτές, εμείς θα είχαμε κλείσει τώρα. Δεν θα μπορούσαμε να έχουμε πληρώσει ούτε προσωπικό, ούτε πετρέλαια, ούτε προμηθευτές. Αν κρατιόμαστε σαν εταιρία, είναι γιατί έχουμε δικά μας καύσιμα, δικό μας βουλκανιζατέρ και για αυτό έχουμε κρατηθεί. Από το 2004 κτίσαμε και επενδύουμε σε δομές. Κάνουμε ο,τι καλύτερο μπορούσε να γίνει σε μια επιχείρηση, αλλιώς θα είχαμε κλείσει ήδη. Με μια εφορία 29% και 27% ΕΦΚΑ, έχουμε «γονατίσει». Είμαστε σε πολύ δύσκολη θέση και παρόλα αυτά στηρίζουμε την κοινωνία μας, προσπαθούμε να δίνουμε παροχές σε ΑμεΑ, σε άτομα με προβλήματα που χρειάζονται να πάνε σε άλλα νοσοκομεία. Βοηθούμε όσο μπορούμε, αλλά δεν μπορούμε να σηκώσουμε για πολύ όλο αυτό το βάρος, ειδικά τώρα που πήραν…πάνω τα καύσιμα. Στο δικό μας πρατήριο βάζαμε καύσιμα με 1 ευρώ και έχουμε φτάσει στο 1.33 – 1.34. Εν τω μεταξύ έχουμε άλλα τρία διόδια και το μόνο που έχω να σας πω είναι ότι το ΚΤΕΛ πληρώνει 120.000 ευρώ τον χρόνο μόνο για διόδια. Το 2004 είχαμε σαν Υπεραστικό ΚΤΕΛ 14.000 ευρώ διόδια τον χρόνο και έχουμε φτάσει στις 120.000 ευρώ χωρίς τα νέα διόδια που θα τοποθετηθούν σε Καβάλα, Ασπροβάλτα και Περιφερειακό Θεσσαλονίκης. Για να πάει Αθήνα και να έρθει ένα δρομολόγιο θέλει 200 ευρώ μόνο για διόδια…»