Πανελλήνιες εξετάσεις: Για δυνατούς λύτες τα Μαθηματικά – «Βατά» τα Αρχαία Ελληνικά

 

Δουλεμένα όλα τα θέματα που «έπεσαν» στο «Πρότυπο Μάθησης» των Κ. Κετίπη και Σ. Αθανασιάδη

 

Με Αρχαία Ελληνικά και Μαθηματικά συνεχίστηκε χθες η «μάχη» των υποψηφίων για μια θέση στην τριτοβάθμια εκπαίδευση και η «Θ», πιστή στο ραντεβού της με το «ΠΡΟΤΥΠΟ ΜΑΘΗΣΗΣ» των κ. Κώστα Κετίπη και Σάκη Αθανασιάδη, παρουσιάζει την γενικότερη εικόνα από τα θέματα που «έπεσαν».

Εικόνα η οποία φαίνεται καλή για τους μαθητές και υποψήφιος φοιτητές της θεωρητικής κατεύθυνσης, σε αντίθεση με αυτούς της θετικής, αφού το 4ο θέμα στα Μαθηματικά ήταν ιδιαίτερα απαιτητικό.

ΜΕ ΠΡΩΤΟΤΥΠΙΕΣ ΚΑΙ «ΒΑΤΑ» ΘΕΜΑΤΑ ΤΑ ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ

Ειδικότερα για τα Αρχαία Ελληνικά, τα θέματα ήταν ιδιαίτερα «βατά» όπως τα χαρακτηρίζει ο κ. Κετίπης, ο οποίος αναφέρει επακριβώς ότι «ήταν αρκετά απλοϊκά και μάλιστα το «γνωστό» είχε μια πρωτοτυπία που βοήθησε αρκετά τους μαθητές που ίσως δεν ήταν και τόσο καλά προετοιμασμένοι. Ειδικότερα η ερώτηση που αφορούσε την εισαγωγή, αντί να τεθεί ως ερώτηση ανάπτυξης τέθηκε ως αντιστοίχιση. Αυτό δεν είχε ξαναγίνει. Έτσι ευνοήθηκαν και μαθητές που δεν ήταν καλά προετοιμασμένοι. Το άγνωστο κείμενο ήταν από την ρητορική του Αριστοτέλη και ήθελε μια προσοχή στο πως θα αποδώσεις σωστά στα νεοελληνικά το νόημα, όμως επίσης ήταν αρκετά βοηθητικό το λεξιλόγιο που έδιναν από κάτω (έδωσαν έξι λέξεις, κάτι επίσης πρωτοποριακό, αφού συνήθως δίνουν μια με δύο ως βοήθεια). Επίσης σχετικά με το άγνωστο κείμενο τα γραμματικά ήταν στα ίδια επίπεδα με τα περσινά. Οι υποψήφιοι έπρεπε να μεταφέρουν μια πρόταση στον άλλον αριθμό, ενώ άλλη μια φετινή πρωτοτυπία των θεμάτων στο άγνωστο ήταν πως υπήρχαν δύο ερωτήσεις που αφορούσαν το συντακτικό (ως 4ο θέμα) και ουσιαστικά αντικατέστησαν παλαιότερα θέματα που αφορούσαν τον πλάγιο λόγο, την ανάλυση μετοχής κλπ. που ήταν δύσκολα θέματα. Φέτος δεν τα άγγιξαν και προτίμησαν την απλή συντακτική ανάλυση και μια δευτερεύουσα πρόταση για ανάλυση».

 

«ΦΑΙΝΕΤΑΙ ΝΑ ΑΝΕΒΑΙΝΟΥΝ ΑΙΣΘΗΤΑ ΟΙ ΒΑΣΕΙΣ ΣΤΗΝ ΘΕΩΡΗΤΙΚΗ»

«Πάντως τα θέματα ήταν «βατά» και αυτό από την μια είναι πολύ θετικό διότι οι υποψήφιοι έγραψαν και από την άλλη αρνητικό διότι οι βάσεις ειδικά στο κομμάτι της θεωρητικής, θα ανέβουν αισθητά, αν υπολογίσουμε και πως τα επόμενα μαθήματα (Ιστορία και Λατινικά) είναι πιο εύκολα σε περιεχόμενο και εκεί δύσκολα θα έχουμε εκπλήξεις» συνεχίζει ο ίδιος, σημειώνοντας ότι «οι ερωτήσεις και τα ζητούμενα ήταν σαφή και ξεκάθαρα. Δόθηκε μόνο από το Υπουργείο, μια διευκρίνιση σχετικά με μια λέξη στο γνωστό, την λέξη «φαυλότεραι» που το έδωσαν «φαυλότερο» σαν διατύπωση. Αυτό το διόρθωσαν απευθείας με μια επισήμανση και ήταν ένα καθαρά τυπογραφικό λάθος. Δεν ήταν κάτι τόσο τραγικό. Τα ζητούμενα ήταν όλα σαφή και ξεκάθαρα και ο μαθητής μπορούσε πολύ εύκολα να κατανοήσει τι ζητά η ερώτηση για να απαντήσει. Ήταν πάρα πολύ καλά γενικά τα θέματα για αρκετά καλά προετοιμασμένους μαθητές και πολύ εύκολα».

ΑΠΑΙΤΗΤΙΚΟ ΤΟ 4Ο ΘΕΜΑ ΣΤΑ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ

Στα θέματα των Μαθηματικών τώρα, το 4ο ήταν αυτό που θα κάνει και την…διαλογή ανάμεσα σε μέτριους και πολύ καλούς μαθητές, αφού όπως επισημαίνει ο κ. Σάκης Αθανασιάδης, οι περισσότεροι μαθητές θα μπορούσαν άνετα να γράψουν έως το 12 με 13, αφού το τελευταίο θέμα ήταν πολύ απαιτητικό.

Ειδικότερα ο ίδιος αναφέρει επακριβώς ότι «από το τέταρτο θέμα, το μόνο «βατ΄9ο» ήταν το τελευταίο ερώτημα (Δ4). Τα υπόλοιπα ήταν πολύ δύσκολα. Συνοπτικά, στο πρώτο και το δεύτερο θέμα, ήταν όλα δουλεμένα και πολύ εύκολα. Αρκετά «βατά» για έναν μαθητή που έκανε ασκήσεις. Στο τρίτο θέμα, το πρώτο και το δεύτερο ερώτημα ήταν εύκολα και ήθελε απλά λίγη παραπάνω προσοχή το Γ3. Το 4ο θέμα ήταν πολύ απαιτητικό, εκτός από το Δ4 το οποίο ήταν πιο «βατό» και ένας μαθητής που είχε δουλέψει παρόμοιες ασκήσεις, μπορούσε να το λύσει εύκολα. Όμως το Δ2 και το Δ3 ειδικότερα ήταν πολύ δύσκολα».

 

«ΣΙΓΟΥΡΟ ΓΙΑ ΕΝΑΝ ΚΑΛΑ ΠΡΟΕΤΟΙΜΑΣΜΕΝΟ ΜΑΘΗΤΗ ΤΟ 12-13»

«Τα ζητούμενα ήταν σαφή, απλώς η δυσκολία ήταν στο 4ο θέμα. Στο Δ3 είχε μέσα γεωμετρικό τόπο. Ήθελε και γνώσεις από παλαιότερα έτη. Για το Δ4 επίσης, έπρεπε ένας μαθητής να κατανοήσει πλήρως τις έννοιες που είχε διδαχθεί. Να κατανοήσει πολύ καλά τους ορισμούς για να το λύσει. Αυτό σημαίνει ότι βαθμολογικά, μέχρι το τρίτο θέμα (εκτός από ορισμένα ερωτήματα) το σίγουρο που θα μπορούσε να γράψει ένας μαθητής ο οποίος είχε δουλέψει ήταν το 12-13. Από εκεί και έπειτα τα ερωτήματα ήταν πολύ δύσκολα και απαιτητικά» τόνισε επίσης ο κ. Αθανασιάδης.

 

ΔΟΥΛΕΜΕΝΑ ΤΑ ΘΕΜΑΤΑ ΣΤΟ «ΠΡΟΤΥΠΟ ΜΑΘΗΣΗΣ»

Μάλιστα όπως σημειώνει «ήταν αναμενόμενο να τεθούν δύσκολα θέματα διότι στην Έκθεση ήταν πιο «βατά» τα ζητούμενα. Το περιμέναμε. Να σημειώσουμε όμως ότι τα περισσότερα θέματα ήταν «δουλεμένα» στο Φροντιστήριό μας. Τα είχαμε δει με τους μαθητές μας. Απλώς το 4ο θέμα ήταν απαιτητικό για αυτό πιστεύω ότι οι περισσότεροι υποψήφιοι στην Ελλάδα δεν κατάφεραν να απαντήσουν. Το θέμα που έπεσε ήταν αναμενόμενο και το είχαμε δουλέψει. Απλώς ο υποψήφιος έπρεπε να σκεφτεί πάρα πολύ για να το λύσει το θέμα και να εμβαθύνει στους ορισμούς. Έπρεπε να κατανοήσει πλήρως τις έννοιες για να το λύσει».

 

ΙΣΤΟΡΙΑ, ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ ΚΑΙ ΦΥΣΙΚΗ ΤΗΝ ΤΕΤΑΡΤΗ

Αξίζει να σημειωθεί ότι η «μάχη» των Πανελλαδικών Εξετάσεων για τα ΓΕΛ της χώρας συνεχίζεται την Τετάρτη για την Θεωρητική Κατεύθυνση με Ιστορία, για Οικονομικά και Πληροφορική με Πληροφορική και για την Θετική Κατεύθυνση με Φυσική.