Πανελλαδικές Εξετάσεις: «Ζόρισε» το 4ο θέμα στην Ιστορία – Απαιτητική η Φυσική – Αναμενόμενη η Πληροφορική

Λατινικά, Χημεία και Α.Ο.Θ αύριο Παρασκευή

-Η γενική εικόνα των θεμάτων από το «Πρότυπο Μάθησης»

 

Ραντεβού στα Εξεταστικά Κέντρα, έδωσαν και πάλι χθες, οι υποψήφιοι για μια θέση στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, ραντεβού με το «ΠΡΟΤΥΠΟ ΜΑΘΗΣΗΣ» των Κώστα Κετίπη και Σάκη Αθανασιάδη, έδωσε φυσικά και η «Θ», προκειμένου να παρουσιάσει την γενικότερη εικόνα των θεμάτων σε Ιστορία, Φυσική και Πληροφορική. Μαθήματα στα οποία κλήθηκαν να «αγωνιστούν» σε πανελλαδικό επίπεδο οι μαθητές της Γ΄Λυκείου, στο πλαίσιο φυσικά των φετινών Πανελλαδικών Εξετάσεων.

 

«ΧΩΡΙΣ ΕΚΠΛΗΞΕΙΣ Η ΙΣΤΟΡΙΑ – ΖΟΡΙΣΕ ΤΟ 4ο ΖΗΤΟΥΜΕΝΟ»

«Δεν είχαμε εκπλήξεις σε αυτά τα οποία περιμέναμε. Είχε ορισμούς, είχε «σωστό – λάθος», είχε δύο ερωτήσεις ανάπτυξης και έπονταν οι πηγές. Το πρώτο θέμα (το Γ) των πηγών, ήταν ξεκάθαρο ως προς τις γνώσεις και την ανάπτυξη του θέματος. Ήταν ένας πίνακας και εκεί τα παιδιά θα έπρεπε να προσέξουν λίγο, ως προς το πώς θα τον αξιολογήσουν και πως θα γίνει η ομαδοποίηση των δεδομένων, όμως ήταν πράγματα που τα είχαν διδαχθεί, οπότε ήταν δεδομένο ότι θα μπουν.  Κατά τα άλλα οι ερωτήσεις ήταν σαφέστατες. Το Δ΄ ζητούμενο τώρα, ήταν μεν ξεκάθαρο ως προς τις ιστορικές γνώσεις αλλά ήθελε σε μερικά σημεία, συνδυασμό πραγμάτων. Ειδικότερα το τέταρτο θέμα ήταν απαιτητικό και οι μαθητές έπρεπε να ενεργοποιήσουν και την κριτική σκέψη ώστε να «ενεργοποιήσουν» τα κατάλληλα σημεία από το βιβλίο. Ήταν συνδυαστικό και ήθελε και ανεπτυγμένη κριτική σκέψης, προκειμένου τα παιδιά να σκεφτούν ποια σημεία ζητούσε. Έπρεπε να γίνει σωστή επιλογή σημείων, τόσο από βιβλίο, όσο και από τα παραθέματα».

 

«ΜΕ ΔΙΑΒΑΘΜΙΣΜΕΝΗ ΔΥΣΚΟΛΙΑ ΤΑ ΘΕΜΑΤΑ»

«Γενικά τα θέματα ήταν αναμενόμενα ως προς την δομή. «Βατά» με διαβαθμισμένη δυσκολία, αλλά χρειάζονταν μια παραπάνω προσοχή στο ζήτημα Δ που αφορούσε το παράθεμα, δηλαδή την πηγή. Ένας καλά προετοιμασμένος μαθητής, θα μπορούσε να ανταποκριθεί στα συγκεκριμένα ζητούμενα» συνέχιζε ο ίδιος, τονίζοντας ότι «για παράδειγμα οι μαθητές του «Πρότυπου Μάθησης» πήγαν πάρα πολύ καλά. Είχαμε δηλαδή και παιδιά που πήγαν εξαιρετικά και απέδωσαν και στα τέσσερα θέματα με τον καλύτερο δυνατό τρόπο. Βέβαια θα είναι πάλι υποκειμενική η βαθμολογία, γιατί στα τελευταία ζητούμενα παίζει ρόλο και το πώς θα το δει ο εξεταστής, γιατί ουσιαστικά αναλύεις μια πηγή, οπότε από τον εξεταστή κρίνεται και η απόδοση. Πάντως και μαθητές οι οποίοι ήταν «αδύναμοι» στο πρώτο και στο δεύτερο θέμα, βοηθήθηκαν αρκετά στο να γράψουν το 10 με άνεση».

ΙΔΙΑΙΤΕΡΑ ΑΠΑΙΤΗΤΙΚΟ ΤΟ 4Ο ΘΕΜΑ ΣΤΗΝ ΦΥΣΙΚΗ – ΣΧΕΤΙΚΑ «ΒΑΤΑ» ΤΑ ΥΠΟΛΟΙΠΑ

Αναφορικά με την Φυσική, ο κ. Κετίπης υπογραμμίζει ότι «τα θέματα ήταν σχετικά «βατά». Όμως το 4ο ζητούμενο ήταν ιδιαιτέρως απαιτητικό και πιο δύσκολο από την περσινή χρονιά».

 

ΑΝΑΜΕΝΟΜΕΝΑ ΤΑ ΘΕΜΑΤΑ ΣΤΗΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ

Τέλος σε ο,τι αφορά την Πληροφορική, ο ίδιος σημειώνει ότι «τα θέματα ήταν αναμενόμενα και κινήθηκαν σε κανονικά επίπεδα. Χρειάζονταν μόνο μια παραπάνω προσοχή στο 3ο και 4ο ζητούμενο».

ΛΑΤΙΝΙΚΑ, ΧΗΜΕΙΑ ΚΑΙ ΑΡΧΕΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗΣ ΘΕΩΡΙΑΣ ΤΗΝ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ

Και βέβαια, όλα τα θέματα που έπεσαν ήταν «δουλεμένα» στο «Πρότυπο Μάθησης». Ένα πραγματικά «πρότυπο» πραγματικά Φροντιστήριο Μέσης Εκπαίδευσης, με το οποίο ανανεώνουμε το «ραντεβού» μας για την ερχόμενη Παρασκευή που οι μαθητές θα συνεχίσουν τις Πανελλαδικές Εξετάσεις με Λατινικά, Χημεία και Αρχές Οικονομικής Θεωρίας.