Ο Διευθύνων Σύμβουλος της «Interview» μιλά αποκλειστικά στην «Θ»
Το «χάος» στο νου των τηλεθεατών από τα ποσοστά και η μεθοδολογία των δημοσκόπων
Θεωρεί σίγουρο το «χρίσμα» στον Χρ. Μέτιο εκτιμώντας ότι έχει το προβάδισμα…
Το «χάος» που επικρατεί στο μυαλό των τηλεθεατών και αναγνωστών που παρακολουθούν τις δημοσκοπήσεις των εταιρειών οι οποίες αυτό το διάστημα έχουν επικεντρωθεί στην «ψαλίδα» μεταξύ Νέας Δημοκρατίας και ΣΥΡΙΖΑ (με τις αποκλίσεις να αλλάζουν) ξεδιαλύνει μέσω της «Θ» σε αποκλειστική του συνέντευξη ο Πολιτικός Αναλυτής και Διευθύνων Σύμβουλος εταιρείας δημοσκοπήσεων «INTERVIEW» κ. Δημήτρης Βασιλειάδης.
Μάλιστα ο ίδιος, δοθείσης της ευκαιρίας κάνει και την προσωπική του «πρόβλεψη», βάσει της χρόνιας εμπειρίας του στις δημοσκοπήσεις και για την Περιφέρεια Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης, θεωρώντας σίγουρο ότι το «χρίσμα» του Κυριάκου Μητσοτάκη θα δοθεί στον Χρήστο Μέτιο.
«ΔΕΝ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΣΥΓΚΡΙΝΟΥΜΕ ΔΗΜΟΣΚΟΠΗΣΕΙΣ ΔΙΑΦΟΡΩΝ ΕΤΑΙΡΕΙΩΝ, ΑΛΛΑ ΤΩΝ ΙΔΙΩΝ»
Ειδικότερα ο κ. Βασιλειάδης, αναφορικά με το κομμάτι των δημοσκοπήσεων που «μπερδεύουν» τους Έλληνες που τις παρακολουθούν εξηγεί ότι «όταν διαβάζεις δημοσκοπήσεις, δεν θα πρέπει να διαβάζεις δημοσκοπήσεις διαφόρων εταιριών και να τις συγκρίνεις μεταξύ τους. Δεν πρέπει δηλαδή να πάρετε την δημοσκόπηση του Πέτρου και την δημοσκόπηση της Μαρίας και να βλέπετε τις διαφορές. Θα πρέπει να παίρνετε την δημοσκόπηση του Μαΐου για παράδειγμα από τον Βασιλειάδη και μετά θα πρέπει να πάρετε πάλι την δημοσκόπηση του Ιουνίου από τον Βασιλειάδη και μετά πάλι την δημοσκόπηση του Βασιλειάδη για τον μήνα Σεπτέμβριο. Ταυτόχρονα και παράλληλα μπορείτε να πάρετε την δημοσκόπηση της Μαρίας του Ιουνίου, της Μαρίας του Ιουλίου και της Μαρίας του Σεπτεμβρίου. Άρα οι διαφορές δεν θα συγκρίνονται μεταξύ διαφορετικών εταιριών, αλλά μεταξύ των ίδιων εταιριών. Είναι πολύ σημαντικό αυτό».
«ΚΑΘΕ ΔΗΜΟΣΚΟΠΙΚΗ ΕΤΑΙΡΙΑ ΕΧΕΙ ΑΛΛΟΝ ΤΡΟΠΟ ΕΠΕΞΕΡΓΑΣΙΑΣ ΤΩΝ ΔΕΔΟΜΕΝΩΝ»
«Είναι λογικό να μπερδεύεται ο κόσμος γιατί δεν ξέρει και ποιον να πιστέψει. Όμως είναι απλά τα πράγματα. Όταν για παράδειγμα έχεις ένα σοβαρό πρόβλημα υγείας, πας να πάρεις και μια δεύτερη άποψη. Δεν μπορεί η πρώτη και η δεύτερη άποψη να έχουν απόκλιση; Δεν μπορεί ο ένας γιατρός να σου πει ότι είσαι βαριά άρρωστος και ο δεύτερος να σου πει ότι έχεις κάτι που θα σου περάσει; Για αυτό άλλωστε πηγαίνεις και σε δύο ιατρούς. Για να πάρεις δύο απόψεις. Αυτό κάνουν και οι δημοσκόποι. Οι διαφορές έγκεινται κυρίως στο ότι η κάθε εταιρία έχει έναν διαφορετικό τρόπο με τον οποίο επεξεργάζεται τα δεδομένα που μαζεύει. Άλλο τρόπο έχει η «χ» εταιρία και καταλήγει σε κάποια ποσοστά, άλλο τρόπο έχει η «interview» και καταλήγει σε κάποια άλλα ποσοστά» συνέχισε ο ίδιος επισημαίνοντας παράλληλα ότι «κάτι εξίσου σημαντικό είναι ότι οι δημοσκόποι δεν ψάχνουμε την διαφορά των κομμάτων. Ψάχνουμε τα ποσοστά των κομμάτων. Δεν ρωτώ δηλαδή τον ερωτώμενο «ποια πιστεύεις ότι θα είναι η διαφορά μεταξύ ΝΔ και ΣΥΡΙΖΑ. Αυτό το κάνετε εσείς αφαιρώντας το ποσοστό του πρώτου από τον δεύτερο. Εγώ ρωτώ «τι κόμμα θα ψηφίσεις». Δεν ρωτώ «ποια θα είναι η διαφορά». Για να καταλάβετε ακόμη καλύτερα προσωπικά έδωσα στον ΣΥΡΙΖΑ 15% και ο συνάδελφος που έδωσε 14 μονάδες διαφορά με την ΝΔ, έδωσε και αυτός 15% στον ΣΥΡΙΖΑ. Η διαφορά είναι ότι εγώ έδωσα στην ΝΔ 24%, ενώ ο συνάδελφος έδωσε 28%. Επί της ουσίας συμφωνούμε στο ποσοστό του ΣΥΡΙΖΑ, όμως έχουμε μια απόκλιση στο ποσοστό της ΝΔ. Δεν λέω ότι κάποιος από τους δύο μας έκανε λάθος. Λέω ότι έχει έναν διαφορετικό τρόπο να μετρά και να επεξεργάζεται. Είναι όμως καθαρά τεχνικό το θέμα».
«ΔΕΝ ΙΣΧΥΟΥΝ ΟΣΑ ΑΚΟΥΓΟΝΤΑΙ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΔΗΜΟΣΚΟΠΟΥΣ»
«Όταν ο κόσμος βλέπει διαφορετικά ποσοστά, λένε ότι οι δημοσκόποι τα «παίρνουν» ή ότι ο ένας δημοσκόπος δουλεύει για την ΝΔ και ο άλλος για τον ΣΥΡΙΖΑ και ανάλογα για το ποιον δουλεύεις, δίνεις και τα ανάλογα ποσοστά. Αυτό δεν ισχύει βέβαια» τόνισε με έμφαση ο ίδιος, σημειώνοντας παράλληλα για άλλη μια φορά ότι «οι δημοσκοπήσεις έχουν να κάνουν με τον τρόπο που γίνονται και χρειάζεται προσοχή στην ανάγνωσή τους. θα συγκρίνουμε δηλαδή αποτελέσματα της ίδιας εταιρίας σε μια περίοδο και όχι αποτελέσματα της μιας εταιρίας με μιας άλλης εταιρίας γιατί είναι διαφορετικές οι μεθοδολογίες».
Δοθείσης ωστόσο της ευκαιρίας ο κ. Βασιλειάδης βάσει της χρόνιας εμπειρίας του στις δημοσκοπήσεις κάνει και την δική του «πρόβλεψη» για την Περιφέρεια Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης.
«ΘΕΩΡΩ ΟΤΙ ΠΡΟΒΑΔΙΣΜΑ ΑΥΤΗΝ ΤΗΝ ΣΤΙΓΜΗ ΕΧΟΥΝ ΟΙ ΕΚΛΕΓΜΕΝΟΙ – ΧΡΙΣΜΑ ΑΠΟ ΝΔ ΣΤΟΝ Χ. ΜΕΤΙΟ»
Ειδικότερα ο ίδιος επισημαίνει ότι «πρώτα από όλα η θητεία αυτή στις περιφέρειες και στους δήμους κράτησε πέντε χρόνια. Πράγμα πολύ κουραστικό για τις αντιπολιτεύσεις. Όταν έχεις έναν πολύ μεγάλο ορίζοντα όπου ο άλλος θα είναι περιφερειάρχης ή δήμαρχος, τα «παρατάς» λίγο και πράγματι πολλές αντιπολιτεύσεις έχουν «χαθεί». Για παράδειγμα στην περιφέρεια επί Παυλίδη, ο συνδυασμός του Γιαννακίδη (τότε) δεν είχε και σοβαρή αντιπολίτευση. Τώρα εάν έχει κάποια αντιπολίτευση ο Χρήστος Μέτιος, είναι περισσότερο από εσωκομματικό του πεδίο, παρά από την αντιπολίτευση. Θεωρώ ότι σε αυτήν την φάση έχουν προβάδισμα οι εκλεγμένοι. Ο Χρήστος Μέτιος θα είναι σίγουρα υποψήφιος. Θα πάρει το «χρίσμα» και την στήριξη από τον Κ. Μητσοτάκη. Βέβαια όλα εξαρτώνται και από το ποιον θα έχεις απέναντί σου. Θα έχεις δηλαδή κάποιον οργανωμένο από τον ΣΥΡΙΖΑ και από άλλες δυνάμεις των παλαιοτέρων από το ΠΑΣΟΚ; Θα έχεις κάποιον από το Κίνημα Αλλαγής και σε αυτό θα συνδράμει και ο ΣΥΡΙΖΑ; Προσωπικά βρέθηκα σε μια κατ ιδίαν συζήτηση με νυν Υπουργό, ο οποίος είπε ότι δεν θα κατεβάσουν οπωσδήποτε υποψήφιους, αλλά θα κοιτάξουν να κάνουν συμπράξεις. Αν έχουν δηλαδή έναν κεντροδεξιό που θα δεχθεί να βάλει τοπικά στελέχη του ΣΥΡΙΖΑ στην παράταξή του, ίσως τον στηρίξουν. Αυτό ισχύει για όλο το κομμάτι της τοπικής αυτοδιοίκησης. Το ιδιο μπορεί να ισχύσει και στην ΑΜΘ, αν δεν έχουν ισχυρή περσόνα».