Γ. Βενετοπούλου: «Προχειροδουλειές»

Νέες προκατασκευασμένες αίθουσες σε τρία νηπιαγωγεία και τρία δημοτικά της Ξάνθης

Ο προτεινόμενος προϋπολογισμός, η ασφάλεια των μαθητών, ο ΟΣΚ και το «μπαλάκι» στους δήμους

Τρία Νηπιαγωγεία (13ο, 15ο και 16ο) και τρία Δημοτικά Σχολεία (2ο, 15ο-20ο και 10ο) του Δήμου Ξάνθης περιλαμβάνονται στα σχολεία των 26 δήμων της χώρας, όπου θα εγκατασταθούν 95 αίθουσες (συνολικά) ΠΡΟΚΑΤ με χώρους υγιεινής και τον πλήρη εξοπλισμό.

Αίθουσες για τις οποίες το Υπουργείο Παιδείας θα διαθέσει το ποσό των 4.085.000 ευρώ, από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων του προϋπολογισμού του.

Οι αίθουσες θα τοποθετηθούν εντός των υπαρχόντων σχολικών μονάδων και θα πρέπει υποχρεωτικά να τηρούν τις εγκεκριμένες τεχνικές προδιαγραφές που προβλέπονται.

 

Ο ΠΡΟΤΕΙΝΟΜΕΝΟΣ ΠΡΟΫΠΟΛΟΓΙΣΜΟΣ

Ο προτεινόμενος προϋπολογισμός κάθε έργου υπολογίζεται από κάθε Δήμο που συμμετέχει στη δράση και αφορά στο σύνολο των απαιτούμενων αιθουσών, σύμφωνα με τα εξής:

  • Έως 22.000€ πλέον Φ.Π.Α. για προμήθεια και τοποθέτηση κάθε αίθουσας διδασκαλίας
  • Έως 14.000€ πλέον Φ.Π.Α. για προμήθεια και τοποθέτηση κάθε χώρου υγιεινής (W.C.)
  • Έως 7.000€ πλέον Φ.Π.Α. για λοιπές δαπάνες προκειμένου να εξασφαλιστεί η λειτουργικότητα των αιθουσών, περιλαμβανομένου και του απαιτούμενου εξοπλισμού σύμφωνα με τη δυναμικότητα (αριθμός μαθητών).

Σημειώνεται ότι οι Δήμοι που περιλαμβάνονται στην απόφαση καλούνται να υποβάλουν τις προτάσεις τους στην αρμόδια υπηρεσία του ΥΠΠΕΘ το αργότερο έως τις 20-10-2018, ενώ η  λήξη των έργων ορίζεται στις 31-03-2019.

Για όλα τα παραπάνω μίλησε στην «Θ», το μέλος της Διδασκαλικής Ομοσπονδίας Ελλάδος κ. Γιώτα Βενετοπούλου, η οποία αναρωτήθηκε αφενός το «γιατί γίνεται τώρα κάτι τέτοιο» και αφετέρου χαρακτήρισε «προχειροδουλειά» μια τέτοια κίνηση, εξηγώντας ότι πάγια θέση της ομοσπονδίας είναι η δημιουργία νέων αιθουσών σε κτίρια.

«ΓΙΑΤΙ ΤΩΡΑ; ΔΕΝ ΓΝΩΡΙΖΑΝ ΤΟΝ ΑΡΙΘΜΟ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ ΠΟΥ ΘΑ ΦΟΙΤΟΥΣΑΝ ΑΠΟ ΠΡΙΝ;»

Ειδικότερα η ίδια ανέφερε ότι «η επίσημη θέση της ομοσπονδίας μας, όπως ξέρετε είναι: Σχολικά κτίρια, όχι αίθουσες ΠΡΟΚΑΤ. Στην προκειμένη περίπτωση, δεν ξέρω γιατί μπήκε τώρα το θέμα του να μπουν ΠΡΟΚΑΤ στις σχολικές μονάδες (είτε νηπιαγωγείων είτε δημοτικών). Δεν υπήρχε αυτή η ανάγκη; Δεν το ήξεραν από την λήξη της προηγούμενης σχολικής χρονιάς για να μεριμνήσουν ώστε να βρεθούν αίθουσες και να γίνει κάτι; γιατί τώρα; Μέσα σε αυτή την εποχή που ήδη έχει ξεκινήσει η σχολική χρονιά και έχουν ενταχθεί σε κάποιες αίθουσες οι μαθητές; Είναι ζήτημα και η προσαρμογή των παιδιών του νηπιαγωγείου ή της πρώτης και της δευτέρας δημοτικού. Δεν υπήρξε μέριμνα νωρίτερα; Δεν γνώριζαν τον αριθμό των μαθητών που φοιτούσαν στα συγκεκριμένα σχολεία; Είναι ένα ερώτημα που πρέπει να απαντηθεί. Εν τω μεταξύ το my school έχει όλα αυτά τα στοιχεία από την λήξη της περασμένης σχολικής χρονιάς. Θα γνώριζαν τον αριθμό των παιδιών και θα μπορούσαν να κάνουν κάτι. Το δεύτερο ερώτημα είναι: δεν υπάρχουν αυτές οι τριμερείς επιτροπές που αποφασίζουν ποια παιδιά θα πάνε σε ποια σχολεία και πόσα παιδιά θα έχει το κάθε τμήμα; Πως προκύπτει λοιπόν ξαφνικά, Οκτώβρη μήνα;»

 

«ΠΟΙΑ ΑΣΦΑΛΕΙΑ ΠΑΡΕΧΟΥΝ ΣΤΟΥΣ ΜΑΘΗΤΕΣ ΤΑ ΠΡΟΚΑΤ;»

«Εφόσον θέλουμε να έχουμε μια παιδεία ίση προς όλους, η πολιτεία θα πρέπει να μεριμνήσει ώστε να είναι ίση προς όλους. Δεν μπορεί κάποια παιδιά να στεγάζονται σε σχολικά κτίρια (όπως είναι αυτά τέλος πάντων, με την χαμηλή χρηματοδότηση που δίνεται στις σχολικές επιτροπές για την συντήρησή τους) και κάποια να είναι σε ΠΡΟΚΑΤ. Δεν θα έπρεπε να μεριμνήσουν έτσι ώστε να γίνουν και οι προβλεπόμενες συντηρήσεις αλλά και η ανέγερση νέων κτιρίων;» συνέχισε η ίδια, επισημαίνοντας ότι «είναι πολλά τα θέματα όταν μιλάμε για ΠΡΟΚΑΤ αίθουσες και ειδικά τώρα που βλέπουμε και τις καιρικές συνθήκες πως πηγαίνουν. Παλαιότερα δεν είχαμε τέτοια φαινόμενα. Φανταστείτε να έρθει ένα παρόμοιο φαινόμενο (όπως αυτό που πέρασε από την χώρα) στην περιοχή. Τι θα γίνει στο σημείο όπου υπάρχει αυτό το ΠΡΟΚΑΤ «κτίριο»; Ποια ασφάλεια παρέχουν στους μαθητές και ποιος είναι υπεύθυνος για το αν κάποιος μαθητής πάθει κάτι;»

 

«ΑΠΟ ΤΟΝ Ο.Σ.Κ ΣΤΟΥΣ…ΔΗΜΟΥΣ ΤΟ ΜΠΑΛΑΚΙ»

Σχολιάζοντας τον προτεινόμενο προϋπολογισμό η κ. Βενετοπούλου αναφέρει «τι μπορώ να σχολιάσω; Μέχρι τώρα είχαμε έναν Οργανισμό Σχολικών Κτιρίων, που είχε εξ ολοκλήρου την ευθύνη για τα κτίρια των σχολικών μονάδων και τώρα πετάμε το «μπαλάκι» στους δήμους (στο ΥΠ.ΕΣ) δηλαδή, το οποίο από…που θα χρηματοδοτείται για να κάνει σχολικά κτίρια; Οι ευθύνες δηλαδή πηγαίνουν σε άλλους από εδώ και πέρα και το Υπουργείο Παιδείας εμπλέκεται…που; Μόνο στην επιμόρφωση των εκπαιδευτικών(που δεν κάνει), στους διορισμούς (που δεν κάνει) ή στην εκπαίδευση γενικότερα; Δεν θα έπρεπε να τα δούμε λίγο αυτά τα θέματα για να δούμε που χωλαίνει η κατάσταση για να μπορέσουν να συνεργαστούν και τα συναρμόδια υπουργεία για να μπορέσουμε να έχουμε ένα καλό αποτέλεσμα; Οι δήμοι από την άλλη έχουν πολλά προβλήματα και δεν μπορούν να ανταπεξέλθουν ούτε οικονομικά ούτε με το απαραίτητο προσωπικό για να κάνουν όλες αυτές τις συντηρήσεις στις εγκαταστάσεις και τις επιτηρήσεις. Είναι λογικό».

 

«ΜΑΘΗΤΕΣ ΔΕΥΤΕΡΗΣ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑΣ ΣΤΑ ΠΡΟΚΑΤ – ΠΡΟΧΕΙΡΟΔΟΥΛΕΙΕΣ»

«Αυτόματα, οι μαθητές στα ΠΡΟΚΑΤ είναι μαθητές δεύτερης κατηγορίας. Δεν μιλάμε για ίση μεταχείριση» τόνισε επίσης η κ. Βενετοπούλου, σημειώνοντας παράλληλα ότι «είναι προχειροδουλειές αυτές. Ίσως θέλουν να δείξουν ότι κάνουν κάποιο έργο. Ίσως θέλουν να δείξουν ότι κάνουν κάποιες προσπάθειες για να μπορέσουν να βελτιώσουν την κατάσταση όσον αφορά τον μαθητικό πληθυσμό και το αν χωρά στις αίθουσες. Αυτό όμως δεν έγκειται σε ίση μεταχείριση του μαθητικού πληθυσμού. Αν κάποιοι θέλουν να δείξουν έργο, θα πρέπει να το δείξουν έμπρακτα. Έτσι όπως πρέπει και στον προβλεπόμενο χρόνο. Όχι ένα μήνα μετά την έναρξη της σχολικής χρονιάς. Στην μέση της χρονιάς, οι μαθητές προφανώς θα μεταφερθούν στις αίθουσες και μιλάμε για μικρά παιδιά που έχουν προσαρμοστεί σε έναν χώρο. Φανταστείτε μετά την ψυχολογία που θα έχουν αυτά τα παιδιά με την αλλαγή του χώρου».