Στην θέση 1001+ των καλύτερων ακαδημαϊκών ιδρυμάτων του κόσμου το ΔΠΘ

Κων. Ξυπόλητος: «Δεν μας λέει κάτι η θέση του… με το καλημέρα τα προβλήματα»

«Χωρίς σχεδιαστικά τα τμήματα-Πληρώνουμε από την τσέπη μας», σημειώνει ο ίδιος στην «Θ»

 

Στην λίστα της Παγκόσμιας Ακαδημαϊκής Κατάταξης για το 2019 που αξιολογείται από ένα από τα σημαντικότερα συστήματα κατάταξης πανεπιστημίων (το Times Higher Education World University Rankings (THE) συμπεριλαμβάνεται για πρώτη φορά το Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης, με ακόμη επτά πανεπιστήμια της χώρας.

Από τα οχτώ ελληνικά, το πανεπιστήμιο της Κρήτης διατηρεί την πρώτη θέση, ενώ το Δημοκρίτειο πανεπιστήμιο Θράκης κατατάσσεται στην θέση 1001+.

Το πανεπιστήμιο Κρήτης διατηρεί την θέση κατάταξης 351-400, που είχε και το 2018, και ακολουθεί το Εθνικό Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθήνας, το οποίο διατηρεί την θέση 501-600 και ανέρχεται από την 5η θέση μεταξύ των ελληνικών πανεπιστημίων στην δεύτερη.

Στην τρίτη θέση μεταξύ των ελληνικών ιδρυμάτων ανεβαίνει το πανεπιστήμιο Αιγαίου, και παγκοσμίως κατέχει την θέση κατάταξης 601-800, ενώ ακολουθεί το Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης, στη θέση 601-800, υποχωρώντας ωστόσο, από την δεύτερη θέση που βρισκόταν πέρσι, στην 4η για το 2019. Στην 5η θέση από την 3η πέρσι, έπεσε και το Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών, το οποίο στην παγκόσμια κατάταξη διατηρεί την θέση 601-800.

Το πανεπιστήμιο Ιωαννίνων βρίσκεται στην 6η θέση (από την τέταρτη), ενώ υποχώρησε και στην παγκόσμια κατάταξη από τη θέση 501-600 στην 601-800. Το Πανεπιστήμιο Πάτρας έπεσε από την θέση 601-800 της διεθνούς κατάταξης στην 801-1000.

Συνολικά, στην κατάταξη περιλαμβάνονται τα 1.258 καλύτερα ακαδημαϊκά ιδρύματα παγκοσμίως, εκπροσωπούνται 86 χώρες, οι 25 από τις οποίες έχουν τουλάχιστον ένα πανεπιστήμιο μέσα στα κορυφαία 200. Τα αποτελέσματα της αξιολόγησης υπολογίζονται σύμφωνα με 13 δείκτες απόδοσης, που αφορούν κυρίως κριτήρια γύρω από την έρευνα, τη διδασκαλία, την επιρροή της έρευνας, την εισροή εσόδων από την βιομηχανία, τη μεταφορά τεχνογνωσίας και τη διεθνή απήχηση.

«ΔΕΝ ΜΑΣ…ΛΕΕΙ ΚΑΤΙ Η ΘΕΣΗ 1001+ – ΑΠΟ ΤΗΝ ΠΡΩΤΗ ΑΚΑΔΗΜΑΙΚΗ ΗΜΕΡΑ ΞΕΚΙΝΗΣΑΝ ΤΑ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ»

Σχολιάζοντας όλα τα παραπάνω στην «Θ» το μέλος του Φοιτητικού Συλλόγου Ξάνθης και μέλος του Συλλόγου Οικότροφων Φοιτητών Ξάνθης κ. Κωνσταντίνος Ξυπόλητος ανέφερε ότι «όσον αφορά το επιστημονικό αντικείμενο για τους φοιτητές, εμείς λέμε ότι δεν έχουν κάποια ιδιαίτερη σημασία  οι αξιολογήσεις που γίνονται από τους εκάστοτε φορείς οι οποίοι ουδεμία σχέση έχουν με τους φοιτητές και δεν τους «ακουμπούν». Δεν μας λέει κάτι ότι το Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο έχει την θέση 1001+. Όσον αφορά το επιστημονικό αντικείμενο, ήδη τα μαθήματα ξεκίνησαν πρώτη μέρα και για το πρώτο έτος και τα παιδιά έχουν να αντιμετωπίσουν ένα σωρό προβλήματα όπως για παράδειγμα προβλήματα με τα σχεδιαστικά σε όλα τα τμήματα της Πολυτεχνικής Σχολής Ξάνθης. Και στην σχολή που βρίσκομαι εγώ, των Μηχανικών Παραγωγής και Διοίκησης και στους Μηχανικούς Περιβάλλοντος και στους Πολιτικούς Μηχανικούς και στους Αρχιτέκτονες υπάρχει πρόβλημα με τα σχεδιαστικά. Καλούμαστε δηλαδή να πληρώσουμε χρήματα από την τσέπη μας για μια ακόμη χρονιά με το… «καλημέρα». Και ειδικά αυτοί του πρώτου έτους, είναι «ψαρωμένοι», αλλά αυτό δεν σημαίνει οτι δεν μπορούν να παλέψουν και πρέπει να το κάνουν και να σηκώνουν «ανάστημα» για να πληρωθούν από το κράτος όλα αυτά τα έξοδα και να συνεχίσουν απρόσκοπτα τις σπουδές τους. Γνωρίζουμε πολύ καλά ότι πολλοί φοιτητές αναγκάζονται και λόγω του οικονομικού κομματιού να διακόπτουν τις σπουδές τους. Ειδικά οι αρχιτέκτονες πληρώνουν αδρά για τα σχεδιαστικά. Επομένως το ότι το ΔΠΘ κατατάσσεται στην θέση 1001+ δεν μας λέει κάτι και δεν πρέπει να «πει» σε κανέναν φοιτητή κάτι αυτό».

«ΔΕΝ ΕΠΕΤΡΑΠΗ ΣΤΟΥΣ ΠΡΩΤΟΕΤΕΙΣ Η ΣΙΤΙΣΗ – ΟΛΟΕΝΑ ΚΑΙ ΛΙΓΟΤΕΡΟΙ ΚΑΙ ΟΙ ΚΑΘΗΓΗΤΕΣ»

«Ο φοιτητής στην καθημερινότητά του βιώνει την κατάσταση. Υπάρχουν και άλλα ζητήματα που αφορούν τους φοιτητές. Για παράδειγμα προχθές, την πρώτη ημέρα που άνοιξε η λέσχη για όλους τους φοιτητές (και για τους πρωτοετείς), τους πρωτοετείς δεν τους επιτράπηκε να σιτιστούν λόγω κάποιου γραφειοκρατικού κωλύματος (;) ή κάποιας γραμμής που δόθηκε (;) Αυτό δεν μας ενδιαφέρει καθόλου. Μας ενδιαφέρει ότι ο εργολάβος δεν επέτρεψε να σιτιστούν οι πρωτοετείς φοιτητές επειδή δεν μπορούσαν να αποδείξουν ότι είναι φοιτητές. Κάτι το οποίο είναι απαράδεκτο» συνέχισε ο ίδιος, σημειώνοντας ότι «θα δουν και μέσα στην καθημερινότητά τους οι φοιτητές ότι αυτήν την στιγμή δεν μας λέει κάτι μια αξιολόγηση που κατατάσσει το πανεπιστήμιό μας ψηλά, διότι η κατάσταση δυστυχώς (όσο και αν θέλουν να μας παρουσιάσουν ότι ζούμε σε μεταμνημονιακές περιόδους και ότι θα έρθουν αυξήσεις και καλύτερες εποχές) πρακτικά στην τσέπη μας δεν αλλάζει. Αυτό το βιώνουμε όλοι οι φοιτητές. Δεν είναι κάτι που «κατεβάζουμε» από το μυαλό μας. Ούτε στο κομμάτι τις ακαδημαϊκής εκπαίδευσης έχει αλλάξει κάτι. Το Σχέδιο είναι το βασικό πράγμα που θα κληθεί να αντιμετωπίσει ένας φοιτητής. Μιλώ για τους πρωτοετείς γιατί αυτοί είναι η νέα «φουρνιά» που θα έρθει να αντιμετωπίσει κάτι νέο. Ανοίγει ένα νέο κεφάλαιο στην ζωή τους και προφανώς είναι ανέμελοι και χαρούμενοι για αυτό, αλλά από την πρώτη ημέρα θα αντιμετωπίσουν προβλήματα. Επίσης σε κάποια μαθήματα απαιτείται να έχουν παραπάνω από ένα συγγράμματα ή και σε μαθήματα μεγαλύτερων ετών, χρειάζονται πάλι «ρομποτική», «ηλεκτρονική» κ.α εργαστήρια, είτε δεν πραγματοποιούνται είτε είμαστε ο ένας επάνω στον άλλον είτε δεν υπάρχει επαρκές επιστημονικό προσωπικό. Ειδικά στο ΔΠΘ, αντί να αυξάνονται οι καθηγητές, γίνονται ολοένα και λιγότεροι με αποτέλεσμα μερικές φορές (τονίζω χωρίς ευθύνη των καθηγητών στην προκειμένη περίπτωση) πιθανόν να διδάσκουν και κάποιο γνωστικό αντικείμενο του οποίου δεν είναι…γνώστες. Τονίζω όμως και πάλι, χωρίς να φταίνε οι ίδιοι αφού υπάρχουν περικοπές και στο επιστημονικό «δυναμικό».