Με πολλά και σοβαρά προβλήματα η νέα σχολική χρονιά για το ΕΕΕΕΚ Γενισέας

Χωρίς εκπαιδευτικούς και βοηθητικό προσωπικό – «Άστεγο» το 12ο τμήμα – Κάποιοι μαθητές δεν πήγαν ακόμη στο σχολείο

Αδιαφορία από την κυβέρνηση για τα παιδιά του μεγαλύτερου Ειδικού Σχολείου στην ΑΜ-Θ

 

Με τρία παιδιά που δεν έχουν ξεκινήσει καν ακόμη την σχολική τους χρονιά, καθώς χρειάζονται αμαξίδια και δεν υπάρχει το κατάλληλο βοηθητικό προσωπικό, είκοσι παιδιά που παρακολουθούν εκ περιτροπής (ανα δυο ή τρεις ημέρες της εβδομάδος) τα μαθήματά τους, έντεκα αντί δια δώδεκα αίθουσες διδασκαλίας και χωρίς Φιλόλογο, Μαθηματικό, Καθηγητή Πληροφορικής, (άρα και με λιγότερες ώρες μαθημάτων) Ψυχολόγο και με μόλις ένα άτομο ως βοηθητικό προσωπικό «χτύπησε» το «κουδούνι» της νέας σχολικής χρονιάς για το Εργαστήριο Ειδικής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης Ξάνθης (ΕΕΕΕΚ) της Γενισέας.

Ένα σχολείο το οποίο θα έπρεπε να βρίσκεται πρώτο στην λίστα της πολιτείας, καθώς είναι και το μεγαλύτερο σε όλη την περιφέρεια και αν αυτού αντιμετωπίζει τα «μύρια όσα» προβλήματα, με τον Διευθυντή του κ. Κλεομένη Ψωμακέλη, να προσπαθεί προκειμένου (αρχικά) και τα 56 στο σύνολο παιδιά να έρθουν στο σχολείο, έστω και αν διανύουμε ήδη τον μήνα Οκτώβριο.

 

«ΕΝΑ ΑΤΟΜΟ ΩΣ ΒΟΗΘΗΤΙΚΟ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟ ΓΙΑ…56 ΠΑΙΔΙΑ»

Ειδικότερα πως αναφέρει ο κ. Ψωμακέλης στην «Θ» «δεν πάμε και τόσο καλά όσον αφορά το προσωπικό, αλλά επειδή είναι Ειδική Αγωγή και την θεωρούμε ιερή, δεν ήθελα να βγω στα ΜΜΕ για να μην θεωρηθεί ότι κάνω μικροπολιτικές διαδικασίες. Σιωπώ μέχρι να γίνει κάτι. Μέχρι στιγμής έχουμε 56 παιδιά και έχουμε μόνο ένα άτομο ως βοηθητικό προσωπικό. Έχει διοριστεί ακόμη ένα άτομο που το περιμένουμε από ημέρα σε ημέρα, αλλά μέχρι και σήμερα, Δευτέρα, δεν έχουν έρθει όλα τα παιδιά στο σχολείο, γιατί δεν μπορούν να εξυπηρετηθούν με ένα άτομο ως ειδικό βοηθητικό προσωπικό. Είναι αδύνατον να φροντίσει ένα άτομο, 56 παιδιά και να τα μεταφέρει στις τουαλέτες, να τα καθαρίσει κλπ. Έχει άτομα που μεταφέρει στις τάξεις, άτομα που ταϊζει, που στηρίζονται μέσα στην τάξη. Υπάρχουν άλλα σχολεία που έχουν παράλληλη στήριξη και ένα άτομο- βοηθητικό προσωπικό, είναι δίπλα σε έναν μαθητή και αυτός ο μαθητής είναι σε πολύ καλύτερη κατάσταση από ότι οι 56 δικοί μας. Στην παράλληλη στήριξη υπάρχουν πολλοί τέτοιοι συνάδελφοι στα σχολεία της γενικής εκπαίδευσης και εμείς στο Ειδικό Σχολείο (που είναι το μεγαλύτερο στην ΑΜΘ) μέχρι σήμερα, έχουμε μόνον μια κοπέλα, ενώ στα άλλα σχολεία είναι μια ανά μαθητή. Μέχρι σήμερα λοιπόν, κάποια παιδιά που είναι στα καροτσάκια δεν έρχονται. Γιατί για να αλλάξει ένα παιδί σε καροτσάκι, χρειάζεται δύο άτομα. Θα έρθει ένα ακόμη άτομο που διορίστηκε την περασμένη Παρασκευή (μάλλον προς την ερχόμενη Τρίτη) αλλά αυτό δεν σημαίνει τίποτα. Ούτε με δύο άτομα, μπορούμε να κάνουμε κάτι γιατί υπάρχει τόσο μεγάλη ανάγκη στο σχολείο, που χρειάζομαι τουλάχιστον 4-5 άτομα ως Ειδικό Βοηθητικό Προσωπικό. Το λάθος ξεκίνησε από την αρχή της χρονιάς, όταν διόρισαν μια συνάδελφο η οποία ήταν έγκυος και ήταν προγραμματισμένο να γεννήσει στις 16 Σεπτεμβρίου. Τους έστειλα λοιπόν έγγραφα και τους ενημέρωσα ότι η κοπέλα αυτή, ναι μεν θα διοριστεί αλλά ας μην υπολογιστεί σαν άτομο (αφού θα γεννήσει), συνεπώς το σχολείο θα φαίνεται στα χαρτιά ότι θα έχει δύο άτομα, αλλά θα έχει ένα. Δυστυχώς, ενώ μου είπαν ότι κάτι θα γίνει, τελικά δεν έγινε τίποτα».

«ΕΚ ΠΕΡΙΤΡΟΠΗΣ ΕΡΧΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΠΟΥ ΕΙΚΟΣΙ ΜΑΘΗΤΕΣ – ΤΡΕΙΣ ΔΕΝ ΕΧΟΥΝ ΕΡΘΕΙ ΑΚΟΜΗ»

«Ούτε όμως με αυτόν τον αριθμό μπορεί να λειτουργήσει το σχολείο. Ούτε με τεράστια κτιριακά προβλήματα. Έχουμε δέκα παιδιά στην πρώτη τάξη, εκ των οποίων τα εννέα είναι πάρα πολύ δύσκολα. Είναι αδύνατον να λειτουργήσει με ένα και με δύο άτομα βοηθητικό προσωπικό το σχολείο. Χρειάζονται τουλάχιστον 4-5, γιατί ο κίνδυνος να συμβεί κάτι, παραμονεύει από στιγμή σε στιγμή. Τότε κανείς δεν θα μας δικαιολογήσει και κανείς δεν θα έρθει να μας βοηθήσει. Εκτός από τα τρία παιδιά στα καροτσάκια που δεν ήρθαν καθόλου στο σχολείο, μέχρι σήμερα έρχονται εκ περιτροπής (ανά δύο ή τρεις μέρες) και άλλα παιδιά. Έχουμε δηλαδή παιδιά που δεν χρειάζονται στήριξη από Ειδικό Βοηθητικό Προσωπικό. Αυτά τα παιδιά έρχονται κανονικά στο σχολείο. Έχουμε επίσης παιδιά τα οποία είναι σε καροτσάκια, που δεν ήρθαν ακόμη σχολείο γιατί χρειάζονται δύο άτομα και έχουμε και είκοσι περίπου παιδιά, που χρειάζονται οπωσδήποτε δίπλα τους βοηθητικό προσωπικό και τα παιδιά αυτά έρχονται εκ περιτροπής γιατί υπάρχει μόνο ένα άτομο» συνέχισε ο ίδιος, επισημαίνοντας ότι «αυτό συμβαίνει μέχρι και σήμερα. Μέσα στην επόμενη εβδομάδα, θα σφίξουμε τα «δόντια» και με δύο άτομα θα κοιτάξουμε να φέρουμε, παρά τους κινδύνους, όλα τα παιδιά. Φυσικά δεν «βγαίνει» αλλά επειδή είναι ειδική αγωγή, είναι ιερή η δουλειά και δεν σχετίζεται με τις άλλες δουλειές στα άλλα σχολεία».

 

«ΧΩΡΙΣ ΑΙΘΟΥΣΑ ΓΙΑ ΤΟ 12ο ΤΜΗΜΑ ΚΑΙ ΜΕ ΠΕΝΤΑΩΡΑ ΓΙΑΤΙ ΛΕΙΠΟΥΝ ΚΑΘΗΓΗΤΕΣ»

«Οι ανάγκες οι αρχικές και η δική μου «απαίτηση» ήταν για τρία άτομα ως βοηθητικό προσωπικό, γιατί είμαστε λογικοί και είπαμε να μην ζητήσουμε παραπάνω. Όμως η εικόνα που έδειχναν τα παιδιά της πρώτης τάξης ήταν εντελώς λανθασμένη από αυτή που είχαμε πάρει από τα δημοτικά και χρειάζονται περισσότερη στήριξη. Για αυτό οι ανάγκες αυξήθηκαν και χρειάζονται 4-5 ως βοηθητικό προσωπικό. Τώρα έχουμε μια κοπέλα και θα έρθει άλλη μια, ενώ η κοπέλα που γέννησε θα έρθει περί τα τέλη της χρονιάς, οπότε υπάρχει ανάγκη για βοηθητικό προσωπικό. Αυτό είναι το κυριότερο. Στεγαστικά επίσης, δεν χωράμε γιατί δημιουργήθηκε ακόμη ένα τμήμα φέτος (το 12ο) για το οποίο δεν υπήρχε χώρος να στεγαστεί και δυστυχώς, προσπαθούμε να το στεγάσουμε σε αίθουσα κενή, όταν η γυμνάστρια κάνει γυμναστική, σε χώρο που κάνουμε την προσευχή (ο οποίος τον χειμώνα θα είναι παγωμένος) και όταν δεν τα καταφέρνουμε, μπαίνουν δύο τμήματα σε μια τάξη με δυο καθηγητές για να περάσει η ημέρα και να γίνει το ωρολόγιο πρόγραμμα… Τα έγγραφα που είχα στείλει στην Β/θμια Εκπαίδευση ήταν από το τέλος της περασμένης χρονιάς. Από τον Μάιο μου είχαν υποσχεθεί διάφορα, ότι ενδεχομένως κάποια παιδιά θα πάνε στο ΕΕΕΕΚ Καβάλας ή στο ΕΕΕΚ Κομοτηνής για να μειωθεί λίγο ο αριθμός των μαθητών και δεν έγινε τίποτα. Έχουν μείνει όλα τα παιδιά εδώ και δεν υπάρχει αίθουσα να στεγαστεί το 12ο τμήμα» συνέχισε ο κ. Ψωμακέλης, διευκρινίζοντας παράλληλα ότι «το ωρολόγιο πρόγραμμα δεν είναι πλήρες. Κάνουμε πεντάωρα (και δύο τμήματα και τετράωρα) καθώς λείπουν μια Φιλόλογος (23 ώρες), ένας Μαθηματικός (23 ώρες) και ένας Καθηγητής Πληροφορικής. Για αυτό κάνουμε πεντάωρα αντί για εξάωρα. Επίσης δεν υπάρχει Ψυχολόγος στο σχολείο. Έχουμε μια Ειδική Διαγνωστική Επιτροπή Αξιολόγησης που απαρτίζεται από την Ψυχολόγο, την Κοινωνική Λειτουργό και εμένα και προτείνουμε κάποια πράγματα για καταστάσεις και συμπεριφορές παιδιών και ο σύλλογος διδασκόντων υλοποιεί αυτά που προτείνουμε. Δεν υπάρχει όμως ψυχολόγος για να λειτουργήσει αυτή η επιτροπή. Και ο Ψυχολόγος είναι μια κύρια ειδικότητα για τα σχολεία αυτά και η γνωμάτευσή της είναι η μόνη γνωμάτευση που μπορεί να αποθηκευτεί στους φακέλους των μαθητών και να δοθεί εκτός σχολείου αν ζητηθεί π.χ από την Εισαγγελία. Δυστυχώς δεν υπάρχει ούτε ψυχολόγος στο σχολείο».

 

«ΕΝΗΜΕΡΩΣΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΡΧΗ ΤΗΣ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΧΡΟΝΙΑΣ»

«Θέλω να τονίσω ότι τα παιδιά που δεν έχουν έρθει ακόμη στο σχολείο, είναι σε καροτσάκι, έχουν τετραπληγία και δεν μπορεί ένα άτομο να τα σηκώσει, να τα κρατήσει, να τα αλλάξει και να τα βάλει και πάλι στο καροτσάκι. Οι ανάγκες είναι τουλάχιστον για τέσσερα άτομα βοηθητικό προσωπικό, όταν σε άλλα σχολεία, παιδιά που είναι σε πολύ καλύτερη κατάσταση έχουν από έναν δικό τους συνοδό. Αυτό ισχύει σε όλα τα γυμνάσια της πόλης μας για όσα παιδιά θέλουν στήριξη» ανέφερε επίσης ο Διευθυντής του ΕΕΕΕΚ Γενισέας κ. Κλεομένης Ψωμακέλης, σημειώνοντας ότι «για το θέμα της αίθουσας τα αρμόδια όργανα της πολιτείας είναι ενημερωμένοι από τον Μάιο και για το θέμα του βοηθητικού προσωπικού είναι από την αρχή της σχολικής χρονιάς με έγγραφά μου όπως προείπα για την έγκυο κοπέλα. Πριν παρουσιαστεί ακόμη η πρώτη «φουρνιά» αναπληρωτών έγινε αυτή η ενημέρωση και εστάλησαν και όλα τα απαραίτητα έγγραφα. Όσον αφορά τώρα, το θέμα των συναδέλφων για το ωρολόγιο πρόγραμμα και αυτό έγινε από την αρχή της σχολικής χρονιάς και δυστυχώς δεν έχουν καλυφθεί οι ανάγκες του σχολείου. Αυτή είναι η εικόνα δυστυχώς. Από την πλευρά μου έγιναν και τα έγγραφα, ενώ αφού ενημερώθηκε και ο Σύλλογος Γονέων έστειλε κάποια έγγραφα και για το στεγαστικό πρόβλημα και για το βοηθητικό προσωπικό και για το ωρολόγιο πρόγραμμα».