Ν. Ανταμπούφης: Αγγαρεία για τον Δήμο Ξάνθης «Συμπαραστάτης του Δημότη» και «Κοινωνικό Φροντιστήριο»

Κατά πόσο εξυπηρετούν τους στόχους τους και δικαιολογούν την… ύπαρξή τους;

Ελ. Αχτάρη και Στ. Ιγιαννίδης μιλούν στην «Θ»

 

Δυο θεσμοί, οι οποίοι ναι μεν υπάρχουν αλλά δεν δίνουν και τα καλύτερα δυνατά (ανταποδοτικά στους δημότες) αποτελέσματα, λειτουργούν τα τελευταία χρόνια στον Δήμο Ξάνθης. Ο λόγος για τον «Συμπαραστάτη του Δημότη και της Επιχείρησης» και το «Κοινωνικό Φροντιστήριο» του Δήμου Ξάνθης, που υποτίθεται μπορούν να δίνουν λύσεις σε προβλήματα και να ανακουφίζουν οικονομικά τους δημότες, πλην όμως εκ του αποτελέσματος κάτι τέτοιο δεν φαίνεται να γίνεται…

«ΕΞΕΠΕΣΕ ΣΤΑ ΜΑΤΙΑ ΤΩΝ ΣΥΝΔΗΜΟΤΩΝ Ο ΘΕΣΜΟΣ – ΔΕΝ ΣΤΗΡΙΧΘΗΚΕ ΑΠΟ ΤΗΝ ΜΕΡΙΑ ΤΟΥ ΔΗΜΟΥ»

Μιλώντας στην «Θ» για τους δύο θεσμούς και την αναποτελεσματικότητά τους, ο επικεφαλής του συνδυασμού «ΠΟΛΙΤΕΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΞΑΝΘΗ» Ν. Ανταμπούφης ανέφερε χαρακτηριστικά για τον μεν πρώτο θεσμό του Συμπαραστάτη του Δημότη: «αν μιλάμε γενικά για όλο τον χώρο της τοπικής αυτοδιοίκησης Α βαθμού, ο θεσμός αυτός, κατά την γνώμη μου, είναι σημαντικός και ο ρόλος του είναι θετικός. Αποτελεί έναν εναλλακτικό τρόπο επαφής των πολιτών με τους δήμους σαν διοικητικές δομές και διευκολύνει σε πάρα πολλές περιπτώσεις είτε διευκρίνισης είτε επιτάχυνσης διαδικασιών. Αυτό είναι το γενικό πλαίσιο. Αν έρθουμε όμως στον δικό μας δήμο, νομίζω ότι εκείνο που μπορούμε να πούμε είναι ότι εξ αρχής η διαδικασία ξεκίνησε στραβά μιας και όλοι θυμόμαστε πως επρόκειτο για μονόπλευρη απόφαση, χωρίς να έχει προηγηθεί οποιαδήποτε συζήτηση, με αποτέλεσμα να εκλείπει και η οποιαδήποτε συναίνεση απέναντι στην συγκεκριμένη επιλογή. Αυτό από μόνο του αποτέλεσε ένα μειονέκτημα από την αρχή για την λειτουργία του θεσμού αυτού στον Δήμο της Ξάνθης. Από εκεί και έπειτα μπορώ να πω ότι και από τους απολογισμούς που είχαμε όλα τα προηγούμενα χρόνια (και αυτά είναι και πράγματα που έχουν ειπωθεί τουλάχιστον από εμένα και στις απολογιστικές συνεδριάσεις) δεν μπορούμε να πούμε ότι λειτούργησε με τον τρόπο που θα έπρεπε ή όσο περιμέναμε. Αυτό κατά την γνώμη μου εντοπίζεται όχι μόνον σε προσωπικές αδυναμίες αλλά έχει να κάνει με την συνολικότερη αντίληψη που έχει η τωρινή δημοτική αρχή, για τον τρόπο με τον οποίο λειτουργεί ο δήμος η οποία φτάνει και σε αυτό το κομμάτι. Να πούμε ξεκάθαρα ότι δεν στηρίχθηκε ο θεσμός του «Συμπαραστάτη του Δημότη και της Επιχείρησης» από την μεριά του δήμου, δεν δόθηκε η απαραίτητη προσοχή και το απαραίτητο κύρος, με αποτέλεσμα να έχει εκπέσει σαν θεσμός στα μάτια των συνδημοτών μας και να μην λειτουργεί επί της ουσίας. Νομίζω ότι εκεί εντοπίζεται η αιτία με βάση την οποία δεν λειτουργεί όπως θα έπρεπε και όπως θα θέλαμε αυτός ο θεσμός. Συνεπώς, εκείνο που χρειάζεται είναι να τον ενδυναμώσουμε μέσα από τις διαδικασίες που πρέπει να αναπτυχθούν για να στηρίζονται αυτοί οι θεσμοί και να μην τον αντιμετωπίζουμε με…γραφειοκρατικό τρόπο και σαν μια επιπλέον εργασία για την οποία πρέπει να κάνουμε τα πάντα ώστε να την…αποφύγουμε».

«ΜΙΑ ΕΠΙΠΛΕΟΝ…ΥΠΟΧΡΕΩΣΗ ΓΙΑ ΤΟΝ ΔΗΜΟ ΤΟ ΚΟΙΝΩΝΙΚΟ ΦΡΟΝΤΙΣΤΗΡΙΟ»

Σε ο,τι αφορά το «Κοινωνικό Φροντιστήριο του Δήμου Ξάνθης» ο κ. Ανταμπούφης επισημαίνει ότι «στον δήμο μας έχουμε το φαινόμενο να λειτουργεί ένα κοινωνικό φροντιστήριο (σ.σ  Kardelen) το οποίο στηρίζεται σε μια εθελοντική βάση από εκπαιδευτικούς και άλλους φορείς που το στηρίζουν και σε μια βάση κοινωνικής αλληλεγγύης. Αυτό είναι πολύ σημαντικό και όλοι γνωρίζουν τα εκπαιδευτικά  αποτελέσματά του και κάθε χρόνο έχουμε έναν θετικό απολογισμό, όπου υπάρχει μια ουσιαστική βοήθεια των παιδιών που έχουν αυξημένες εκπαιδευτικές ανάγκες και δεν έχουν την δυνατότητα να τις καλύψουν με άλλους τρόπος. Εδώ έρχεται και η υποχρέωση από την μεριά του δήμου, μέσα από το πρόγραμμα ΤΕΒΑ να δημιουργήσει και να λειτουργήσει κοινωνικό φροντιστήριο και αυτό είναι ένα κομμάτι (και έχει συζητηθεί και παλαιότερα σε άλλες ευκαιρίες) το οποίο ο δήμος μας το έχει αντιμετωπίσει ως μια «υποχρέωση» που έχει με αποτέλεσμα επί της ουσίας να μην λειτουργήσει. Γνωρίζουμε ότι τις προηγούμενες χρονιές έχει προχωρήσει σε προκηρύξεις και σε προσλήψεις εκπαιδευτικών με την διαδικασία που προβλέπεται, αλλά το απογοητευτικό ήταν ότι δεν υπήρχαν μαθητές με αποτέλεσμα να μην λειτουργεί. Πολλά πράγματα είναι αυτά που δεν κάνει σωστά, έτσι ώστε να στηρίξει αυτήν την λειτουργία και να την κάνει και γνωστή μάλιστα ανάμεσα στους μαθητές και κυρίως στους γονείς τους, που είναι και δικαιούχοι για αυτήν εδώ την δυνατότητα. Το Kardelen έχει εμφανίσει μια συνέχεια και μια σταθερότητα στην λειτουργία του και έχει «αγκαλιαστεί» από τους γονείς και τους μαθητές, οι οποίοι γνωρίζουν τι ακριβώς γίνεται και ποια είναι τα αποτελέσματα αυτής της προσπάθειας. Κάτι ανάλογο δεν υπάρχει αυτήν την στιγμή από την μεριά του δήμου της Ξάνθης για αυτό και είπα ξεκάθαρα ότι η δημοτική αρχή το αντιμετωπίζει ως μια επιπλέον γραφειοκρατική διαδικασία και ως μια επιπλέον υποχρέωση από την οποία δεν μπορεί να ξεφύγει. Όμως όταν υπάρχει αυτή η αντίληψη για τα πράγματα, ξεκινάμε ήδη στραβά και είναι σχεδόν σίγουρο ότι το αποτέλεσμα θα είναι αρνητικό».

Η «Θ» επικοινώνησε τόσο με την «Συμπαραστάτη του Δημότη και της Επιχείρησης» κ. Ελένη Αχτάρη όσο και με τον Αντιδήμαρχο Κοινωνικής Πρόνοιας κ. Στέφανο Ιγιαννίδη.

 

Ε. ΑΧΤΑΡΗ: «ΑΝΑΡΤΗΜΕΝΑ ΗΔΗ ΣΤΟ SITE ΤΟΥ ΔΗΜΟΥ ΤΑ ΠΕΠΡΑΓΜΕΝΑ ΤΟΥ 2017»

Ειδικότερα σε ερώτησή μας σχετικά με τις περιπτώσεις – υποθέσεις που είχε το περασμένο έτος ο θεσμός του «Συμπαραστάτη του Δημότη» η ίδια ανέφερε επακριβώς ότι «υπάρχει μια ετήσια έκθεση για το 2017 αναρτημένη στο site του Δήμου Ξάνθης και θα παρουσιαστεί και όταν θα παρουσιαστούν τα πεπραγμένα του δήμου, όπως προβλέπεται από την νομοθεσία. Έχω αναρτήσει την ετήσια έκθεση για το 2017. Για ο,τι με ρωτάτε θα το δείτε εκεί. Αυτό εξάλλου είναι το επίσημο κείμενο. Είναι αναρτημένο όπως πρέπει και όπως προβλέπεται με βάση τον Καλλικράτη. Ο,τι υποθέσεις υπήρχαν για το 2017 όπως επίσης και το συμπέρασμα από την λειτουργία είναι αναρτημένα».

 

ΟΙ ΥΠΟΘΕΣΕΙΣ, ΤΑ ΠΑΡΑΠΟΝΑ ΤΩΝ ΔΗΜΟΤΩΝ ΚΑΙ ΟΙ ΔΥΣΛΕΙΤΟΥΡΓΙΕΣ ΣΕ ΔΟΜΕΣ ΤΟΥ ΔΗΜΟΥ

Για την ιστορία, η «Θ» επισκέφθηκε και ανέγνωσε τα πεπραγμένα του «Συμπαραστάτη του Δημότη» για το 2017. Μεταξύ άλλων, αναφέρεται ότι «…παρατηρήθηκε τη χρονιά αυτή, ομοίως όπως και την προηγούμενη στασιμότητα του ενδιαφέροντος των δημοτών στην υποβολή έγγραφων καταγγελιών γεγονός που έχει άμεση σχέση και με την πρόσθετη παρατήρηση ότι η ανταπόκριση των δημοτικών υπηρεσιών και της πολιτικής διοίκησης, μειώνεται αντί να αυξάνεται στις υποδείξεις γνωμοδοτικού περιεχομένου. Παράπονα Δημοτών και Επιχειρηματιών Από την τυπική και άτυπη υποβολή παραπόνων των πολιτών, εξάγεται το συμπέρασμα ότι: και κατά το έτος 2017 απασχολούν σε επίπεδο παραπόνων τα ίδια, ως επί το πλείστον, με τις προηγούμενες 5 περιόδους. Αυτά αφορούν τους κοινόχρηστους χώρους για τα καταστήματα υγειονομικού ενδιαφέροντος έχει πολλές φορές δυσβάσταχτο αλλά και άδικο εισπρακτικό χαρακτήρα. Για τους πολίτες η υποβολή παραπόνων κατηγοριοποιείται σε: έλλειψη κοινόχρηστων χώρων ψυχαγωγίας και ελεύθερης διάβασης όλων των φυσικών προσώπων, επί της Κεντρικής πλατείας, των πεζοδρομίων καθώς και των πεζοδρόμων στην πόλη, με ειδικότερες αναφορές και στα Άτομα με Αναπηρία, στην ανεξέλεγκτη κατάσταση των αδέσποτων ζώων και κυρίως των αδέσποτων σκύλων, λόγω της επικινδυνότητας τους, που είναι μάστιγα, επειδή δημιουργούνται αγέλες και παρουσιάζονται πλείστα όσα, φαινόμενα επιθέσεων σε ανθρώπους, γεγονός που είχε προκαλέσει και την ευαισθητοποίηση από την πλευρά του Επιστημονικού Συμβουλίου του Νοσοκομείου Ξάνθης τον Οκτώβριο του 2017.. Αποτελεί πραγματικό γεγονός ότι η αδυναμία αντιμετώπισης έως τώρα του προβλήματος της διαχείρισης των αδέσποτων ζώων συντροφιάς, συνδυασμένη με ένα νομοθετικό πλαίσιο που δεν ευνοεί, καταλήγει σε μη αντιμετώπιση, καθ’ ολοκληρίαν. Έτερος τομέας παραπόνων αποτέλεσε και η καθαριότητα. Δυσλειτουργία της Διεύθυνσης Δόμησης του Δήμου Ξάνθης για υποθέσεις που εμπίπτουν στην αρμοδιότητα της υπηρεσίας. Παρατηρήθηκε μία μείωση παραπόνων για υπηρεσίες Πρόνοιας του Δήμου Ξάνθης (οικονομικών ενισχύσεων κλπ) παρά την αυστηροποίηση του νομοθετικού πλαισίου. Αξίζει να σημειωθεί ότι η συγκεκριμένη υπηρεσία προσπαθεί να βρει όπου αυτό είναι εφικτό, λύση σε προβλήματα δικαιούχων δημοτών, με ιδιαίτερο ενδιαφέρον αναζήτησης λύσεων. 6 Οι λοιπές υπηρεσίες του Δήμου δεν αξιολογούνται, αφού δεν υπήρξαν σχετικά παράπονα…»

 

ΣΤ. ΙΓΙΑΝΝΙΔΗΣ: «ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟΣ Ο ΤΡΟΠΟΣ ΠΡΟΩΘΗΣΗΣ ΦΕΤΟΣ – ΔΥΟ ΤΑ ΣΗΜΕΙΑ ΓΙΑ ΤΙΣ ΑΙΤΗΣΕΙΣ»

Από πλευράς «Κοινωνικού Φροντιστηρίου Δήμου Ξάνθης» τώρα,  ο κ. Ιγιαννίδης με μια λιτή δήλωση στην «Θ» επισημαίνει επακριβώς ότι «μέχρι στιγμής έχει συμπληρωθεί ο αριθμός για ένα τμήμα. Οι εγγραφές συνεχίζονται μέχρι την Παρασκευή 19 Οκτωβρίου 2018, ενώ οι αιτήσεις – δηλώσεις υποβάλλονται στη Δ/νση Κοινωνικής Πρόνοιας (σ.σ. Διοικητήριο) και στο Γραφείο Παιδείας και Διά βίου Μάθησης (σ.σ Γεωργίου Σταύρου 20) του Δήμου Ξάνθης κατά τις εργάσιμες ημέρες και ώρες. Αν μέχρι τότε υπάρξουν και νέες αιτήσεις, θα δημιουργηθεί και δεύτερο τμήμα. Φέτος προτιμήθηκε διαφορετικός τρόπος προώθησης, έγινε γνωστό και μέσα από όλα τα sites ενώ οι αιτήσεις γίνονται και στα δύο προαναφερόμενα σημεία. Εμείς κάνουμε αυτό που πρέπει. Όλοι οι δικαιούχοι ΚΕΑ (Κοινωνικού Εισοδήματος Αλληλεγγύης) μπορούν να κάνουν αιτήσεις για άμεση ένταξη των παιδιών στους στο Κοινωνικό Φροντιστήριο. Όλοι οι δικαιούχοι ΚΕΑ είναι και δικαιούχοι για το Κοινωνικό Φροντιστήριο του Δήμου Ξάνθης».