«Ντου» φορολογούμενων στην Ξάνθη για τις αιτήσεις του Κοινωνικού Μερίσματος

Συνεχίζεται μετ’ εμποδίων η διαδικασία – Καταγγελίες στην «Θ» για μεγάλες μειώσεις

Κ. Γεροστεργίου: «Πρέπει να ενισχυθούν τα νοικοκυριά»

Ρ. Μπατζακίδου: «Συναινέσεις μέσω…τηλεφώνου δεν είναι δυνατόν να γίνουν – Δεν είμαστε δημόσιοι υπάλληλοι»

 

Συνεχίζονται οι αιτήσεις για το κοινωνικό μέρισμα στην ηλεκτρονική πλατφόρμα www.koinonikomerisma.gr

Οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να μπουν στην πλατφόρμα , για να διαπιστώσουν, αν είναι δικαιούχοι του κοινωνικού μερίσματος και να υποβάλουν αίτηση για την καταβολή του, χρησιμοποιώντας τους προσωπικούς κωδικούς πρόσβασης του πληροφοριακού συστήματος TAXISnet της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων (ΑΑΔΕ).

Μια διαδικασία την οποία έχουν αναλάβει για όσους δεν γνωρίζουν από ηλεκτρονικούς υπολογιστές και taxis οι λογιστές που για άλλη μια φορά καλούνται να αντιμετωπίσουν διάφορα προβλήματα και κυρίως ένα σύστημα που «πέφτει» και «σηκώνεται» όπως εξηγεί στην «Θ» η Πρόεδρος της Ένωσης Φοροτεχνικών – Λογιστών Ελευθέρων Επαγγελματιών Ξάνθης κ. Ρένα Μπατζακίδου.

Πάντως, επειδή βρισκόμαστε ακόμη στην αρχή, δεν υπάρχουν παράπονα στην Ένωση Καταναλωτών, όπως εξηγεί η Πρόεδρος της Ένωσης Καταναλωτών Καβάλας κ. Κατερίνα Γεροστεργίου.

Στον αντίποδα, πλήθος παραπόνων για μεγάλες περικοπές και μειώσεις σε αυτά που θα λάβουν οι δικαιούχοι, έφτασαν στην «Θ» από δικαιούχους που είδαν 250 ή και 500 ευρώ μειώσεις σε αυτά που θα λάβουν.

 

«ΣΤΟ ΤΕΛΟΣ ΘΑ ΞΕΚΑΘΑΡΙΣΕΙ Η ΕΙΚΟΝΑ – ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΕΝΙΣΧΥΘΟΥΝ ΤΑ ΝΟΙΚΟΚΥΡΙΑ»

«Είπαν ότι και μετά την ολοκλήρωση της διαδικασίας θα δοθεί η δυνατότητα να πάνε όσοι δεν πρόλαβαν να συμπληρώσουν τα στοιχεία στην πλατφόρμα» αναφέρει στην «Θ» η κ. Γεροστεργίου, επισημαίνοντας ότι «είπαν επίσης ότι θα υπάρχουν κάποιες μειώσεις. Ωστόσο ακόμη δεν γνωρίζουμε αν υπάρχουν τόσο μεγάλες διαφορές. Άλλωστε προχθές ξεκίνησε η λειτουργία της πλατφόρμας και δεν έχουμε ακόμη «ξεκάθαρη» εικόνα. Σαφώς και χρειάζονται στήριξη τα νοικοκυριά που έχουν πολύ χαμηλά εισοδήματα, προκειμένου να μπορέσουν να ανταποκριθούν τις υποχρεώσεις τους. Μόλις γίνεται η έγκριση, κάποιος που συμπλήρωσε την πλατφόρμα, αν θα λάβει κοινωνικό μέρισμα ή όχι. Εμείς έχουμε μείνει στις πληροφορίες που έχουμε για μια μείωση της τάξεως των 50 ευρώ, όπως είχε ανακοινωθεί, για να υπάρχει μεγαλύτερο εύρος ανθρώπων που θα πάρουν «μέρισμα». Είναι νωρίς ακόμη να δούμε το εύρος των δικαιούχων, αν σκεφτούμε ότι θα πάει και μετά το τέλος της προθεσμίας επειδή κάποιοι δεν μπόρεσαν να μπουν, καθώς η πλατφόρμα πέφτει λόγω της μεγάλης επισκεψιμότητας. Ολοκληρωμένη εικόνα για το πόσοι είναι οι δικαιούχοι, θα έχουμε στο τέλος. Το σημαντικό από πλευράς Ένωσης Καταναλωτών είναι ότι θα πρέπει τα νοικοκυριά να ενισχυθούν. Βλέπουμε ότι αδυνατούν να τακτοποιήσουν τις υποχρεώσεις τους σε βασικά θέμα, στην καθημερινότητά τους. Δεν μπορούν να ανταποκριθούν στην πληρωμή του ρεύματος και μάλιστα σε ο,τι αφορά την πληρωμή για το έντυπο που έρχεται στο έντυπο της ΔΕΗ υπάρχει και παρέμβαση του Συνηγόρου του Πολίτη ύστερα και από επαφές που έγιναν με τις Ενώσεις Καταναλωτών».

«ΣΥΝΕΧΙΖΟΝΤΑΙ ΤΑ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ»

Από πλευράς Φοροτεχνικών – Λογιστών η κ. Μπατζακίδου, επισημαίνει στην «Θ» ότι «πραγματικά μεγάλη μερίδα του κόσμου έρχεται στα γραφεία μας, μας τηλεφωνεί για να ενημερωθεί ενώ όσοι μπορούν μπαίνουν μόνοι τους στην πλατφόρμα για να κάνουν την αίτηση για το κοινωνικό μέρισμα, για αυτό και το σύστημα «κολλάει». Είναι οι πρώτες μέρες και είναι λογικό και επόμενο ότι θα γίνει αυτό το πράγμα. Υπάρχουν και φέτος θέματα για τα οποία στέλνουμε τους δικαιούχους στα ΚΕΠ, προκειμένου να «τακτοποιήσουν» τον ΑΜΚΑ τους με τον ΑΦΜ τους και να το «δει» μετά το σύστημα. Το σύστημα συνεχίζει να «πέφτει». Υπάρχουν ώρες που δεν μπορούμε να εισέλθουμε σε αυτό και άλλες ώρες που μπαίνουμε. Όταν ένα σύστημα όμως, δεν μπορεί να «σηκώσει» τόσες αιτήσεις και αναφέρουν ότι όσοι κάνουν την αίτηση θα πληρωθούν στις 14/12, δεν είναι επόμενο ότι το σύστημα δεν θα «αντέξει»; Γιατί πρέπει να πληρωθούν οι πρώτες αιτήσεις στις 14/12; Ας αφήσουν ένα εύλογο χρονικό διάστημα έως 31/12 για παράδειγμα και ας μπουν τα χρήματα τον Ιανουάριο. Παγίδες, από την άλλη, δεν μπορώ να πω ότι υπάρχουν. Όποιος έχει γνώσεις χρήσης Ηλεκτρονικού Υπολογιστή και έχει τους κωδικούς του taxis, μπορεί να μπει στο σύστημα και να κάνει την αίτηση. Πολλοί βέβαια απευθύνονται σε εμάς επειδή φοβούνται μήπως κάνουν κάποιο λάθος από μόνοι τους. Ίσως αυτός να είναι ο λόγος. Κάτι που έχουμε πει πολλές φορές, είναι ότι το σύστημα «βλέπει» τα δεδομένα, οπότε θα μπορούσε να γίνει αυτόματα και να τελειώσει αυτή η διαδικασία. Είναι μια «επίπονη» διαδικασία παρόλα αυτά και για τους φορολογούμενους και για τα λογιστικά γραφεία».

 

«ΣΥΝΑΙΝΕΣΕΙΣ ΜΕΣΩ…ΤΗΛΕΦΩΝΟΥ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΔΥΝΑΤΟΝ ΝΑ ΓΙΝΟΥΝ»

«Επίσης υπάρχει και το θέμα της συναίνεσης από τους φιλοξενούμενους και εδώ χρειάζεται ιδιαίτερη προσοχή. Δεν μπορεί ο ένας να πηγαίνει σε έναν λογιστή και να κάνει την αίτηση για το κοινωνικό μέρισμα και ο φιλοξενών (και όχι ο φιλοξενούμενος) να παίρνει τηλέφωνο στον λογιστή του φιλοξενούμενου και να ζητά από τον συνάδελφο να κάνει «αποδοχή». Αυτό δεν μπορεί να γίνει μέσω τηλεφώνου γιατί έχουμε τον έλεγχο των προσωπικών δεδομένων» συνεχίζει η ίδια, τονίζοντας ότι «ο ίδιος ο φιλοξενούμενος πρέπει να πάει στον λογιστή του για να κάνει «αποδοχή» ή εφόσον έχει τους κωδικούς του να μπει στο σύστημα και να συναινέσει. Συναινέσεις με το τηλέφωνο δεν είναι δυνατόν να γίνεται γιατί μας το απαγορεύει ο Διεθνής Κανονισμός Προσωπικών Δεδομένων».

«ΔΕΝ ΕΙΜΑΣΤΕ…ΔΗΜΟΣΙΟΙ ΥΠΑΛΛΗΛΟΙ ΝΑ ΚΑΝΟΥΜΕ ΔΩΡΕΑΝ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΑΙΤΗΣΕΙΣ»

Αναφορικά με τα «παράπονα» των φορολογούμενων σχετικά με την πληρωμή των λογιστών (που διαφέρει από τον έναν στον άλλο, λόγω του ελεύθερου του επαγγέλματος) η κ. Μπατζακίδου τονίζει ότι «δεν είμαστε υπάλληλοι του δημοσίου για να κάνουμε κάτι με αυτόν τον τρόπο. Προφανώς και θα υπάρχουν και τα «δωρεάν» σε κάποιους ανθρώπους που βλέπουμε ότι αδυνατούν να ανταπεξέλθουν, στο κοινωνικό πλαίσιο των εργασιών μας πάντα, αλλά αυτό δεν μπορεί να γίνεται χωρίς αμοιβή. Ο κόσμος θα πρέπει να καταλάβει ότι δεν είμαστε δημόσιοι οργανισμοί αλλά ελεύθεροι επαγγελματίες και σαφώς η αμοιβή θα πρέπει να είναι αυτή που αρμόζει. Ούτε μπορούμε να απασχολούμαστε με αυτό το κομμάτι και να αφήνουμε πίσω την λογιστική δουλειά. Βιοποριζόμαστε από αυτό».