«Χειρόφρενο» στα αυτοκίνητα ενόψει τελών κυκλοφορίας

Λιγότερες καταθέσεις πινακίδων αλλά χωρίς «άρσεις» ακινησίας από προηγούμενα χρόνια

Δεν αυξήθηκαν οι πωλήσεις οχημάτων το 2018 – «Πλασματικά» τα νούμερα, επισημαίνει στην «Θ» ο Γ. Αθανασιάδης

 

Μπορεί αυτή την στιγμή η κατάθεση πινακίδων αυτοκινήτων στην εφορεία να έχει μειωθεί κατά 20% (σύμφωνα με κύκλους της ΔΟΥ Ξάνθης) ωστόσο το ποσοστό αυτό δεν «ελαφρύνει» την όλη κατάσταση, καθώς κατατέθηκε σωρεία πινακίδων τα παρελθόντα έτη και «άρσεις» ακινησίας δεν υπήρξαν, ενώ σε καμία περίπτωση δεν αυξήθηκαν οι πωλήσεις των αυτοκινήτων (όπως πολλές φορές δημοσιεύθηκε) αφού οι περισσότερες πωλήσεις οχημάτων, αφορούσαν εταιρικές πωλήσεις και τα νούμερα είναι «πλασματικά».

Αυτά είναι τα βασικά συμπεράσματα που προέκυψαν ύστερα από έρευνα της «Θ» για την κατάθεση πινακίων κυκλοφορίας και σύμφωνα με τα όσα επιβεβαίωσε ο εκπρόσωπος των εμπόρων αυτοκινήτων στην Ξάνθη κ. Αθανασιάδης.

 

ΜΕΙΩΜΕΝΗ ΚΑΤΑ 20% ΑΠΟ ΠΕΡΥΣΙ Η ΚΑΤΑΘΕΣΗ ΠΙΝΑΚΙΔΩΝ – ΟΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΟΙ ΚΑΤΕΘΕΣΑΝ ΤΑ ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΑ ΕΤΗ

Ειδικότερα κύκλοι της ΔΟΥ Ξάνθης ανέφεραν οτι «η κατάθεση των πινακίδων φέτος είναι σχετικά μειωμένη, κατά 20% γιατί κάποιοι έχουν καταθέσει τα προηγούμενα χρόνια, οπότε συνεχίζουν να έχουν ακινητοποιημένα τα οχήματά τους, οπότε δεν χρειάζεται να έρθουν και να ξανακάνουν ακινησία. Αν συγκρίνουμε την ροή ακινησιών που είχαμε τον Δεκέμβριο του 2017 σε σχέση με την ροή ακινησιών τον Δεκέμβριο του 2018, έχουμε μια μείωση της τάξεως του 20%. Η κατάσταση φαίνεται να «σταθεροποιήθηκε» τα προηγούμενα χρόνια. Ειδικά τα προηγούμενα χρόνια είχαμε τεράστιο «κύμα». Έχουμε βέβαια τέλη του έτους και πάλι ροές για κατάθεση πινακίδων, αλλά δεν είναι όπως αυτές που υπήρχαν πριν 4 και 5 χρόνια. Όσοι ήταν να καταθέσουν, κατέθεσαν»

ΤΜΗΜΑΤΙΚΕΣ ΟΙ ΑΡΣΕΙΣ ΑΚΙΝΗΣΙΑΣ ΚΑΤΑ ΤΟΥΣ ΚΑΛΟΚΑΙΡΙΝΟΥΣ ΜΗΝΕΣ

Οι ίδιοι κύκλοι συμπληρώνουν ότι «άρσεις ακινησίας, με τον νέο νόμο που ίσχυσε το 2016 -2017 γίνεται τμηματική άρση ακινησίας εντός του έτους. Αυτό συνήθως γίνεται κατά τους καλοκαιρινούς μήνες με τα αναλογικά τέλη κυκλοφορίας. Ενώ ο φορολογούμενος δηλαδή έχει σε ακινησία το όχημά του μέχρι τον Μάιο – Ιούνιο, έρχεται και κάνει για κάποιους μήνες ή ως το τέλος το έτους την άρση ακινησίας. Μετά το όχημα επανέρχεται σε κατάσταση ακινησίας. Αυτή η διαδικασία προς το παρόν δεν «τρέχει». Συνήθως η Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων, κάθε χρόνο περί τα τέλη Μαίου εκδίδει μια απόφαση για την διάρκεια. Δεν ξέρουμε αν θα ισχύσει τον επόμενο χρόνο».

 

ΠΟΛΥΦΟΡΟΛΟΓΟΥΜΕΝΟ ΚΑΙ ΠΟΛΥΕΠΙΒΑΡΥΝΟΜΕΝΟ ΤΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ

«Το αυτοκίνητο είναι πολυφορολογούμενο και πολυεπιβαρυνόμενο. Υπάρχουν ασφάλιστρα, τεκμήρια, φόρος πολυτελείας (για οχήματα πάνω από 1300 κυβικά), τέλη κυκλοφορίας και όλα αυτά δημιουργούν ένα εκρηκτικό «κοκτέιλ» επιβάρυνσης» σημειώνουν οι ίδιοι.

«ΠΛΑΣΜΑΤΙΚΗ Η ΑΥΞΗΣΗ ΣΤΙΣ ΠΩΛΗΣΕΙΣ – ΑΦΟΡΑ ΧΡΟΝΟΜΙΣΘΩΣΕΙΣ ΚΑΙ LEASING»

Όλα τα παραπάνω επιβεβαιώνει στην «Θ» ο κ. Γιάννης Αθανασιάδης, ο οποίος μάλιστα αναφέρεται για άλλη μια φορά στο «πλασματικό» νούμερο που δημοσιεύεται αναφορικά με τις πωλήσεις αυτοκινήτων.

Ειδικότερα ο ίδιος αναφέρει ότι «θα λέω και θα ξαναλέω ότι οι λιανικές πωλήσεις και τα νούμερα που προκύπτουν είναι πλασματικά. Οι εταιρικές πωλήσεις είναι αυτές που ανεβάζουν τον συντελεστή (δηλαδή οι χρονομισθώσεις και το leasing). Το ίδιο ισχύει για άλλη μια φορά. Οι λιανικές πωλήσεις είναι σε επίπεδα δεκαετίας του ΄80 και ας έρθουν σε δημόσια αντιπαράθεση μαζί μου (σε αέρα, εφημερίδες κλπ). Έχω ακράδαντα στοιχεία. Οι χρονομισθώσεις και το leasing των εταιρικών πωλήσεων ανεβάζουν τον συντελεστή. Δεν μπορούμε λοιπόν να μιλάμε για αύξηση στις πωλήσεις αυτοκινήτων. Αυτό το κάνουν για άλλους λόγους, που δεν χρειάζεται να πούμε εμείς».

 

«ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΜΙΚΡΟ ΤΟ ΠΟΣΟΣΤΟ ΚΑΤΑΘΕΣΗΣ ΠΙΝΑΚΙΔΩΝ ΑΝ ΣΚΕΦΤΟΥΜΕ ΟΤΙ ΜΕΓΑΛΟ «ΚΥΜΑ» ΚΑΤΕΘΕΣΕ ΚΑΤΑ ΤΑ ΠΑΡΕΛΘΟΝΤΑ ΕΤΗ»

«Αναφορικά με τα τέλη κυκλοφορίας, δεν είναι ότι πηγαίνει καλύτερα η ακινησία των οχημάτων. Επειδή υπήρχε μεγάλο «κύμα» παράδοσης πινακίδων τα τελευταία χρόνια, ίσως να υπάρχει μείωση του ποσοστού. Πάλι όμως έχουμε μια ροή κατάθεσης πινακίδων. Είναι δυσβάσταχτο το κόστος εφόσον η οικονομική κατάσταση δεν είναι καλή και δεν μπορούν να ανταποκριθούν. Σήμερα είναι υποχρεωτικό, όταν το αυτοκίνητο δεν έχει παραδομένες πινακίδες, να είναι ασφαλισμένο. Σε ανύποπτο χρόνο μπαίνουμε μέσα στο «σύστημα», βλέπουν ότι είναι απλήρωτη η ασφάλεια και επί τόπου «πέφτει» το πρόστιμο. Δεν χρειάζεται να σε «πιάσουν» στον δρόμο.  Το 20% της μείωσης σε σχέση με πέρυσι, δεν είναι λίγο από την στιγμή που το μεγάλο «κύμα» κατάθεσης πινακίδων υπήρξε το 2016 και κατά τα παρελθόντα έτη. Είναι πολύ μεγάλο πάλι το ποσοστό».